مسابقات

رالی مونت کارلو ۲۰۱۴: برتری اوژیه و فولکس واگن

یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین مسابقات اتومبیلرانی در جهان، رالی مونت‌کارلو است که از سال ۱۹۱۱ برگزار می‌شود. این رالی همواره برای رانندگان و کمپانی‌های مختلف جذابیت داشته و همه برای کسب موفقیت در آن تلاش می‌کنند. رالی مونت‌کارلو، به عنوان بخشی از مسابقات رالی قهرمانی جهان، همواره پذیرای جمعی از بهترین رانندگان مسابقه است.

VW - Sebastian Ogier - Monte Carlo 2014
VW – Sebastian Ogier – Monte Carlo 2014
رالی مونت‌کارلوی ۲۰۱۴ نیز در مسیری به طول نزدیک به ۱۴۰۰ کیلومتر و بین ۱۵ ایستگاه برگزار شده است. برای مسابقات امسال، سباستین اوژیه، قهرمان WRC در سال ۲۰۱۳، میکو هیوونن و راننده سابق مسابقات فرمول یک، روبرت کوبیکا، از سرشناسان حاضر در مسیرهای یخ‌زده و برفی رقابت‌ها بودند.

VW - Sebastian Ogier - Monte Carlo 2014
VW – Sebastian Ogier – Monte Carlo 2014
دو ایستگاه اول رالی، با برتری کوبیکا، راننده سابق فرمول یک، آغاز شد. وی در ایستگاه دوم ۳۶/۸ ثانیه از نفر دوم، یعنی سباستین اوژیه، پیش بود. امّا ایستگاه سوم همه حوادث به ضرر کوبیکا اتفاق افتاد و وی همراه با فورد فیستای RS مدل مسابقات WRC خود، ایستگاه ۱۹/۳۴ کیلومتر را در جایگاه بیست و یکم طی کرد. روبرت کوبیکا در نهایت به رده چهارم رسید. سباستین اوژیه از ایستگاه سوم درگیر رقابت با راننده فرانسوی، برایان بوفیه شد؛ کسی که تجربه بسیار کمی در مسابقات رالی قهرمانی جهان داشت. مهارت «بوفیه» بسیاری از رانندگان شرکت‌کننده در مونت‌کارلوی ۲۰۱۴ را شگفت‌زده کرده بود و به نظر می‌رسید که بتواند در این رالی کلاسیک قهرمانی جهان، برنده شود. در ایستگاه هشتم، هنوز بوفیه با فیستای RS مدل مسابقات WRC خود، در صدر بود و سباستین اوژیه، روبرت کوبیکا و راننده بریتانیایی، کریس میک، در تعقیب این مرد فرانسوی بودند. این در حالی بود که رالی به ایستگاه سخت و سرنوشت‌ساز نهم نزدیک می‌شد. در فاصله ۴۹/۰۳ کیلومتری بین دو ایستگاه، رالی مونت‌کارلو، کاملاً تحت‌تأثیر حرکات روبرت کوبیکا، برایان بوفیه و سباستین اوژیه بود. پس از یک شروع امید‌بخش در مسابقات رالی، روبرت کوبیکای لهستانی، منترل خودرویش را از دست داد و منجر به تصادف شد. به این ترتیب، اولین حضور کوبیکا در یک دور مسابقات WRC به پایان رسید. برایان بوفیه نیز بعد از یکه‌تازی در بخش زیادی از مسیر، نتوانست در سر یک پیچ به خوبی، خودرو را کنترل کند و همین وقفه کافی بود تا اوژیه از فرصت استفاده کند و با فولکس‌‌واگن پولو R مدل WRC خود، از وی جلو زند. اوژیه و دستیارش جولین اینگراسیا، در ایستگاه بعدی، ۲۲ ثانیه از بوفیه جلو بودند. در نهایت و پس از ایستگاه پانزدهم و پایانی رالی مونت کارلوی ۲۰۱۴، نفر اول شماره یک فولکس‌واگن پولو R مدل WRC بود که با یک دقیقه و ۱۸/۹ ثانیه اختلاف از خط پایان گذشت. این دومین پیروزی سباستین اوژیه در رالی مونت‌کارلو، ولی اولین پیروزی وی و دستیارش به عنوان عضو فدراسیون جهانی اتومبیلرانی، FIA است. برای تیم فولکس‌واگن، موفقیت اوژیه، اولین موفقیت کلی در رالی مونت‌کارلو به شمار می‌‌آید. اوژیه پس از نمایش موفقیت‌آمیز در دفاع از عنوان قهرمانی‌اش:

برای این فصل، شروع بسیار خوبی بود. تیم بسیار خوب عمل کرد. واقعاً از این رقابت لذت بردم. در این شرایط سختی که رالی مونت کارلو دارد، بردن این رقابت، احساس خیلی خوبی به آدم می‌دهد؛ به‌خصوص الآن که مونت‌کارلو دوباره جایگاهش را در WRC پیدا کرده است.

دومین کسی که از خط پایان گذشت، برایان بوفیه فرانسوی بود که تا ایستگاه نهم، طعم پیروزی زیر زبانش بود و تنها به دلیل تجربه کم خود، نتوانست موقعیت خود و فورد را حفظ کند. راننده سیتروئن، کریس میک نیز که در جای سوم قرار گرفت، شرایطی مانند بوفیه داشت و بسیاری از جایگاه خود شگفت‌زده کرد. میک، قبلاً در کلاس جوانان WRC رالی مونت‌کارلو را فتح کرده بود، ولی پایان کار وی در مونت‌‌کارلوی ۲۰۱۴، بهترین عنوانش در این رقابت‌ها بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. Kurosh

    ۴ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (310 ديدگاه)

    ممنون پدال.. از اطلاع رسانی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Zonda R

      ۵ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (1872 ديدگاه)

      F.A
      سپاسگزارم پدال عزیز

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. محمد

    ۴ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلامک خدمت دوستان.عزیزان اگه تونستی یه سری به لینکی که برای نظر دهی به سایت پدال هست شرکت کنید.واقعا حیفه سایت پدال که سایت بروز و عالی در زمینه خودرو هست تو جشنواره وب ایرانی مقام نیاره.ممنون که لطف کردید و کامکنت من رو تا انتها خوندید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. محسن . فقط آلمان . فقط پورشه

    ۴ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1447 ديدگاه)

    باز هم پرچم آلمان بالاست !!!

    آقا قضیه چیه، چرا همه راننده های قهرمان اسمشون “سباستین” هست؟؟؟!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۴ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (1678 ديدگاه)

      کم کم داره از خودرو سازی آلمان خوشم میاد

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. mory

        ۴ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (418 ديدگاه)

        حرفت کاری کرد که چشمام زللللللللللللللللللللل شه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. یارو . فقط المان . فقط فولوکس

    ۴ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (290 ديدگاه)

    عالیه. فولوکس واگن بهترینه

    پرچم بالاست .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Zonda R

      ۵ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (1872 ديدگاه)

      F.A
      فولکس!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. بارو . فقط . المان . فقط فولوکس

        ۵ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (290 ديدگاه)

        بله فولوکس .

        باید به اطلاعتون برسونم فولوکس عضو بزرگ ترین کار خونه های خورو سازی دنیاست . از مردس و bmw هم بزرگ تره و کارخونه های . اوودی . پورشه حتی لامبرگینی و بوگاتی و بسیاری دیگر زیر مجموعه ی این کارخونه هستن

        میگم گه

        (پرچم بالاست)

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۵ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود.

    امیدوارم که ازین به بعد فولکس برنده ی بی چون و چرای این مسابقات در

    اینده باشه.

    ((( ایران و المان )))

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا