مسابقات

استفاده ردبول از پیشرانه‌های هوندا در فصل آینده فرمول 1

خبرهای زیادی از فرمول ۱ به گوش می‌رسد زیرا تیم ردبول ریسینگ تأیید کرده فصل آینده از پیشرانه‌های ساخت هوندا استفاده خواهد کرد.


این بیانیه به معنای خاتمه همکاری ۱۲ ساله ردبول و رنو است. رنو از سال ۲۰۰۷ تاکنون تأمین پیشرانه‌های ردبول را بر عهده داشته است و در خلال این سال‌ها چهار قهرمانی را با یکدیگر به دست آورده‌اند اما پس از آنکه عملکرد پیشرانه‌های رنو کاملاً زیر سایه مرسدس قرار گرفت این همکاری رو به محاق رفت. در چند فصل گذشته ردبول که هم‌اکنون از اسپانسرینگ استون مارتین نیز برخوردار است از پیشرانه‌های رنو با برند تگ هور استفاده می‌کند.


مدیر اصلی تیم ردبول کریستین هورنر می‌گوید:

این همکاری جدید با هوندا نشان دهنده آغاز فاز جذاب جدیدی است که در آن استون مارتین ردبول نه تنها برای پیروزی در گرندپری ها تلاش خواهند کرد بلکه درصدد کسب عنوان قهرمانی خواهند بود. همکاری هوندا با تیم ردبول پتانسیل بسیار زیادی ایجاد می‌کند.


هوندا اولین خودروساز ژاپنی است تنها ۴ سال پس از شروع ساخت خودرو در سال ۱۹۶۴ وارد فرمول ۱ شده و در سال ۱۹۶۸ آن را ترک کرده است؛ اما ژاپنی در دهه ۸۰ میلادی به عنوان تأمین‌کننده پیشرانه تیم‌هایی همچون ویلیامز، لوتوس و مک لارن وارد فرمول ۱ شد و پس از آن بازهم کنار کشید. این خودروساز در سال ۲۰۰۰ با تیم بار به مسابقات بازگشت و البته چند سال بعد و در سال ۲۰۰۶ بازهم دست از فرمول ۱ شست.


هوندا در سال ۲۰۱۵ با تأمین پیشرانه‌های مک لارن دوباره به فرمول ۱ بازگشت اما پس از سه فصل پردردسر مک لارن ترجیح داد از پیشرانه‌های رنو استفاده کند و تورو روسو و تیم بی ردبول با هوندا قرارداد بستند. ظاهراً این همکاری کاملاً باب میل طرفین بوده و در فصل آینده تیم اصلی ردبول از پیشرانه‌های هوندا استفاده خواهد کرد.


رئیس هوندا آقای تاکاهیرو هاچیگو نیز درباره این همکاری می‌گوید:

داشتن دو تیم به این معنی است که ما می‌توانیم دو بار موفق شویم زیرا داده‌های زیادی را از قبل داریم. ما معتقدیم همکاری با تیم‌های تورو روسو و ردبول ریسینگ به ما اجازه می‌دهد تا به هدف خود که همان قهرمانی است نزدیک‌تر شویم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. Meysam..LaFerrari

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (581 ديدگاه)

    اگه ردبول سال بعد هم بتونه‌ مثل امسال مکلارن رو لپ کنه با موتور هوندا قلب مکلارن خواهد شکست!

    تو عصر هایبرید این چندمین سالی بود که ردبول به رنو دل بست اما خب متاسفانه نتونستن انجینی نزدیک به فراری و مرسدس ارائه کنن، من هم ریسک ردبول رو درک میکنم، خیلی خیلی بعیده که تیم چهارم یا پنجم امسال سال بعد بتونه رتبه‌ی سوم ردبول رو به چالش بکشه، بنابر این ردبول چیزی برای از دست دادن نداره و قطعاً مهندسین این تیم اطلاعات کامل رو در اختیار دارن و بی‌دلیل سراغ هوندا نرفتن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مصطفی

      ۳۰ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (100 ديدگاه)

      اول راننده هاشو نگه داره، بعد دنبال موتور جدید باشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ferrari

        ۳۰ خرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (1883 ديدگاه)

        رانندها سراغ تیمی میرن که بهترین ماشین رو داره پس ردبول باید اول برای موتور فصل بعد یه فکری کنه بعدش رانندهاشو نگه داره و به احتمال زیاد ریکاردو تو ردبول میمونه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. یانکی

          ۳۰ خرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (186 ديدگاه)

          تفلی مکلارن الان نمیدونن گردن کی بندازن اوضاشونو.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. نیما

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هروز هوندا داره برام خاص تر میشه…

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا