مسابقات

فرمول یک فرانسه، خیز بلند ردبول

مسابقه گرندپری فرانسه، هفتمین مسابقه این فصل فرمول یک جایی که رقابت بین ردبول و مرسدس به جای داغ و هیجانی خود رسیده در حالی شروع شد که مکس ورشتاپن، پیشتاز فعلی این مسابقات برای نخستین بار در این فصل توانست پول پوزیشن را نیز از آن خود کند. این موضوع برای ردبول بسیار خوشایند بود ولی دو راننده مرسدس هم که پشت سر او قرار گرفتند از عملکرد خودروهای خود نسبت به دو مسابقه قبلی رضایت بیشتری داشتند.

استارت مسابقه در باد شدید اما برای ورشتاپن خوش‌یمن نبود و او در پیچ دوم از پیست خارج شد و جای خود را به همیلتون داد. این وضعیت به‌صورت پایداری تا اولین پیت‌استاپ مسابقه ادامه یافت و همیلتون به‌خوبی فاصله خود را در جلوی رقیب خود حفظ کرد. اولین پیت‌استاپ برای بوتاس به امید آندرکات ورشتاپن صورت گرفت اما او فقط یک ثانیه فاصله خود را با حریف کمتر کرد. در عوض پیت‌استاپ همیلتون باعث شد تا او پشت سر ورشتاپن بیرون آید که حتی برای خود او مهندسان مرسدس هم تعجب‌آور بود.

از این زمان تمام تلاش همیلتون برای بازپس‌گیری رده اول صورت گرفت که با ناکامی همراه بود. استراتژی تیم‌ها شروع مسابقه با تایرهای مدیوم و ادامه با تایرهای هارد بود اما ۲۰ دور به پایان مسابقه، ردبول ورشتاپن را به پیت لین فراخواند تا او را با تایرهای مدیوم و سه پیت‌استاپ، دوباره به جنگ همیلتون بفرستد.

ریسک ردبول با جوابی از سوی مرسدس همراه نشد و مرسدس تصمیم گرفت تا استراتژی دو پیت‌استاپ را همچنان حفظ کند. ورشتاپن با سرعت بالا در هر دور فاصله خود را کم می‌کرد. به نظر می‌رسید ردبول سرانجام در حال گرفتن انتقام استراتژی مرسدس در این مسابقه است.

ورشتاپن به راحتی بوتاس را پشت سر گذاشت. بوتاس حتی چند دور بعد هم بدون دفاع خاصی، رده سوم را هم به سرجیو پرز واگذار کرد. لحظات آخر مسابقه، دفاع همیلتون دوز هیجان را بالا برده بود. با این حال در یک دور مانده به پایان مسابقه، مکس بدون دفاعی از سوی لوئیس توانست از او عبور کند و پرونده این مسابقه را ببندد.

مکس ورشتاپن قهرمان این مسابقه، با استراتژی درست تیم ردبول به‌عنوان راننده برگزیده تماشاگران هم شناخته شد. او حتی سریع‌ترین دور مسابقه را هم از آن خود کرد. سرجیو پرز هم که برنده مسابقه قبلی شده بود در رده سوم قرار گرفت.

حالا در سومین مسابقه پیاپی، ردبول همچنان مرسدس را پشت سر خود نگاه داشته و فاصله امتیازی خود را نیز افزایش داده است. اوضاع برای تیم مرسدس نگران‌کننده به نظر می‌رسد زیرا در این پیست که باید شاهد قدرت‌نمایی آن‌ها مخصوصاً در کفی‌ها می‌بودیم، تنها یک سکوی دوم به دست آوردند.

هنوز تا پایان فصل مسابقات زیادی باقی مانده و بعد از چند فصل یکه‌تازی مرسدس، اکنون شاهد رقابت‌های داغ‌تری هستیم و ای کاش تیم‌هایی چون فراری و مک‌لارن هم به این رقابت می‌پیوستند.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. محمد امین

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2168 ديدگاه)

    واقعا فراری در این مسابقه فاجعه بود
    اون همه تلاش برای رده ی سومی همش به فنا رفت
    😭😭😭😭😭
    ردبول هم که کلا داره یکه تازی میکنه

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. Iman99

      ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      ردبول از نظر آئرودینامیک خیلی به نفعش شده که یکیش قوانین امسال بود و برگزار کنندگان مسابقات میخواستن هیجان به مسابقات برگرده از طرفی هم ردبول بال عقب متغیری رو خودروش نصب کرده که تو مسیر های مستقیمی خیلی کمکش میکنه و باعث شده راحت با حد اکثر سرعت خودش برسه بین تیم ها هم بحث سر این موضوع بود ولی خود ردبول گفته که قوانین رو زیر پا نذاشته ولی همین تغییرات باعث شده که مرسدس با وجود داشتن بهترین و قوی ترین موتور به چالش کشیده شه که این خواسته ی خود برگزار کنندگان بود چون صدای اعتراض تیم های دیگه در اومده بود و میگفتن چرا مرسدس دائما اوله و فاصله زیادی با بقیه تیم ها داره یه نکته دیگه هم هست اینه که مکس ورشتپن راننده خیلی خوبیه و پتانسیل قهرمانی رو داره این رو تو دور های تمرینی دیدم که از دوروز قبل از روز مسابقات دور های تمرینی شروع میشه و همه رو از اول تا آخر میبینم یه چیز دیگه هم که متوجه شدم اینه که ماشین مرسدس بیشترین شتاب رو داره تو مسیر ها درنتیجه بهترین موتور رو هم داره ولی تو بقیه بخش ها مثلا تو پیچ ها قوانین امسال باعث شده به نفع ردبول باشه.

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. امین

        ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (495 ديدگاه)

        داداش قوی ترین انجین و خودرو مال ردبول هست همه مهندسا و کارشناسان میگن و همیلتون همیشه در مقابل مکس نون هوش و استراتژیش رو خورده در اینجا هم مجموع عواملی باعث شد همیلتون دوم شه که یکیش قدرتمندی انجین های ردبول بود

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Iman99

          ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          عمو شما از هفت سال پیش تا حالا کجا بودی که کل سازنده ها ازجمله هوندا تو سر خودشون میزدن تا به انجین و پاوریونیت مرسدس برسن ولی نتونستن مرسدس هفت ساله قوی ترین و بهترین و بادوام ترین و پربازده ترین و پر شتاب ترین انجین رو داره این رو همه قبول دارن بحث امسال تفاوتش به دلیل اینه که مسئول برگذاری مسابقات خواستن قوانین آئرودینامیکی رو طوری تنظیم کنن که به ضرر مرسدس باشه چون خودروی مرسدس تو طراحی اون از زاویه ریک پایین استفاده شده و تو خود همین قوانین هم عمدا قید کردن تا آخر فصل ریک بالا و بالا بمونه و ریک پایین پایین باشه و حق تغییری ندارن که این رو خود برگذار کنندکان بصورت هدفمند برای رقابتی کردن مسابقات انجام دادن که نتیجه این شده که ردبول بال عقب متغیر خودش رو با آئرودینامیکی که به نفعش شده ترکیب کرده و نتیجه شده اینی که میبینی البته باوجود اینکه مرسدس رو مهارش کردن و لی با این وجود هنوز همین مرسدس ضعیف شده قویه همین الان من میگم اگه به مرسدس اجازه بدن آئرودینامیک ردبول رو داشته باشه به دلیل اینکه مرسدس بهترین و قوی ترین انجین رو دارخ بازم مرسدس یکه تازی میکنه انجین ردبول هم امسال نسبت به سالای قبل بهبود پیداکرده ولی هنوز به پای مرسدس نمیرسه یه نکته هم که هست اینه که از بین فصل قبل تا این فصل ردبول ۶ نفر از مهندسای باسابقه مرسدس رو جذب کرده که یکیشون از مهره های اصلی توسعه انجین و پاوریونیت برتر مرسدس بوده که برای بهبود انجین تیم ردبول خیلی به ردبول و هندا تو این زمینه کمک کردن از فصل آینده هم قراره ردبول ۵۰ یا ۶۰ نفر از مهندسای توسعه انجین و پاور یونیت مرسدس رو تو تیم خودشون جذب کنه که به احتمال زیاد من میگم ردبول انجین خودش رو از سازندگان دیگه تامین نمیکنه چون فراری که حاضر نیست به ردبول انجین بده بقیه هم همینطور.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. یوسف

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (937 ديدگاه)

    دمت گرم ردبول…. حال کردم

    موافقم 3
    مخالفم 0
  3. SF90 STRADALE

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (3894 ديدگاه)

    ردبول و مکس ورشتاپن خیلی خوب مرسدس بنز و لوئیس همیلتون رو تحت فشار گذاشتن
    در این شرایط سخت و رقابتی ، مرسدس بنز باید عیار واقعی خودشو نشون بده
    فراری هم که معلوم نیست داره چکار میکنه
    متاسفانه شده مثل تیم های معمولی و درجه دو که زنگ تفریح بقیه هست
    آقای بینوتو اگه نمیتونی شخصیت فراری رو به تیم برگردونی با یک خداحافظی ، تیفوسی ها رو خوشحال کن

    موافقم 4
    مخالفم 0
  4. پرهام رهام

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (223 ديدگاه)

    عکساتون و بو تاس و مرسدس بنز فاجعه است
    دولول هم اسطوره

    موافقم 2
    مخالفم 0
  5. GT

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    مرسدس داره چیکار میکنه؟! این تمام قدرت بهترین اتومبیل فرمول یک نیست! همش دارم میگم تو مسابقه بعدی مرسدس جایگاهش را پس میگیره، ولی…

    موافقم 0
    مخالفم 1
  6. 🇩🇪👑MERCEDES BENZ👑🇩🇪

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    جذاب بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. محمد مختاری آذر

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    ورستپن عالی هستش حرف نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. حسین

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1011 ديدگاه)

    پدال؛چندتا فیلم و عکس از پدال ذخیره کردم و فکر کنم همشونرا هم پاک کردم و شماهم ته‌سایت نوشتین هرگونه کپی‌برداری،
    برداشت اکیدا ممنوع.پدال منو می‌بخشید؟
    قول میدم دیگه تکرار نکنم.منو می‌بخشید؟
    جواب بدین.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      جناب حسین چقدر به قوانین احترام میزاری! 😂 بابا بیخیال اینطوری باشه که دیگه دانلود عکس هم ممنوعه! تو کار اشتباهی نکردی که ببخشنت اونو اون پایین برای این نوشتن که مطلب رو کامل کپی نکنی نه عکسشو!😂😂

      موافقم 1
      مخالفم 0
  9. mahan

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2324 ديدگاه)

    😂😂😂 یک جمله معروف هست که میگه.مکان هست زمان هست ولی نیست یا اون هست مکان هست ولی زمان نیست یا اون هست زمان هست ولی مکان نیست.😂😂😂 شده داستان مرسدس و همیلتون یکبار لاستیک نیست یکبار موتور ضعیفه یکبار نقص فنی یکبار بی دقتی یکبار توقف زیاد بلاخره تو این چندوقت اخیر همیشه یکجاش کمه که بزرگوار دوم داره میشه.شاید دیگه وقتشه به اول نشدن بزرگوار عادت کنیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. 🇩🇪👑MERCEDES BENZ👑🇩🇪

      ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1962 ديدگاه)

      خر شانس ترین تیم = مرسدس 😐

      موافقم 0
      مخالفم 1
  10. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    ورشتاپن کارش خیلی خوب شده،دم ردبولم گرم….

    موافقم 1
    مخالفم 0
  11. مهدی

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    دیروز داشتم میدیمش
    مرسدس یه زره مشکل داشت یه چیزاییش
    ردبول هم کارش خیلی خوب بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1161 ديدگاه)

      یکی از بهرین ویژگی های ردبول توی فرمول یک پیت استاپ هاش هست
      خیلی تو زمان کمی پیت استاپ انجام میدن مثلا 2 ثانیه یا 1.9 !

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ایران

        ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (341 ديدگاه)

        دوست عزیز تا حالا کجا ردبول ۱.۹ زده

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Hami

          ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (169 ديدگاه)

          ردبول برزیل ۲۰۱۹ برای مکس پیت استاپ ۱.۸۲ ثانیه‌ای زد.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Hami

          ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (169 ديدگاه)

          ردبول در سال ۲۰۱۳ اولین تیمی بود که پیت استاپ زیر ۲ ثانیه زد بعد اون بار ها پیت استاپ ۱.۹ ثانیه‌ای زده.

          ۲۰۱۳ آمریکا ۱.۹۲ وبر
          ۲۰۱۶ ایتالیا ۱.۹۸ ریکاردو
          ۲۰۱۹ بریتانیا ۱.۹۱ گسلی
          ۲۰۱۹ آلمان ۱.۸۸ مکس
          ۲۰۱۹ مکزیک ۱.۹۳ آلبون
          ۲۰۱۹ برزیل ۱.۸۲ مکس
          ۲۰۲۰ اتریش ۱.۹۵ مکس
          ۲۰۲۰ اسپانیا ۱.۹۰ مکس
          ۲۰۲۰ روسیه ۱.۸۹ آلبون
          ۲۰۲۰ روسیه ۱.۸۶ مکس
          ۲۰۲۰ آلمان ۱.۹۲ مکس
          ۲۰۲۰ پرتغال ۱.۹۶ مکس
          ۲۰۲۰ پرتغال ۱.۸۶ آلبون
          ۲۰۲۰ ایتالیا ۱.۹۳ آلبون
          ۲۰۲۰ بحرین ۱.۹۰ آلبون
          ۲۰۲۱ بحرین ۱.۹۳ مکس
          ۲۰۲۱ پرتغال ۱.۹۸ مکس
          ۲۰۲۱ آذربایجان ۱.۹۸ مکس

          موافقم 0
          مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا