مسابقات

فیتیپالدی، برزیلی بعدی فرمول یک؟

فیتیپالدی گفت که امیدوار است در آینده‌ای نزدیک وارد فرمول یک شود و غیبت رانندگان برزیلی در فرمول یک طولانی نباشد.

بعد از قهرمانی فیتیپالدی در مسابقات Formula V8 3.5 در آخرین مسابقه در بحرین، فیتیپالدی این شانس را داشت که اتوموبیل LMP1 پورشه ۹۱۹ هیبریدی را در تست رانندگان جدید در روز یک‌شنبه براند.

این جوان ۲۱ ساله، نوه‌ی قهرمان ۲ دوره‌ی فرمول یک امرسون فیتیپالدی است. او تست خوبی با اتوموبیل پورشه داشت و توجه‌ها را برانگیخت، اما تمرکز او برای ۲۰۱۸، بر رفتن به فرمول یک است. او گفت:

احتمال رفتن من به فرمول ۲ هست، اما به صندلی فرمول یک نیز امید دارم. فکر می‌کنم قهرمانی من در مسابقات جهانی Formula V8 3.5، مجوز رفتن من به فرمول یک است. اگر این اتفاق بیافتد به آینده‌ی من کمک بزرگی می‌شود.

تنها یک مسابقه تا بازنشستگی فیلیپه ماسا از فرمول یک باقی مانده. پس برای فصل ۲۰۱۸ راننده برزیلی نخواهیم داشت. از اولین حضور امرسون فیتیپالدی در دهه ۷۰ میلادی، همیشه رانندگان برزیلی در گرندپری‌های فرمول یک حضورداشته‌اند و فصل ۲۰۱۸ احتمالاً اولین فصل بدون رانندگان برزیلی خواهد بود.

 

امرسون فیتیپالدی و نیکی لائودا، بلژیک، ۱۹۷۴

فیتیپالدی اعلام کرده که تلاش بسیاری خواهد کرد تا ادامه‌دهنده‌ی راه فیلیپه ماسا، و راننده برزیلی بعدی فرمول یک باشد. برزیل یکی از موفق‌ترین کشورها در فرمول یک است.

متأسفانه راننده برزیلی در فصل ۲۰۱۸ وجود ندارد. از زمان پدربزرگم در دهه ۷۰، همیشه رانندگان برزیلی در فرمول یک حضورداشته‌اند. ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا این اتفاق نیافتد. خوشبختانه من تنها راننده برزیلی نیستم که قرار است پرچم برزیل را در فرمول یک بالا نگه‌دارم.

فیتیپالدی در تست روز یک‌شنبه، سریع‌ترین زمان را در میان رانندگان جدید کلاس LMP1 کسب کرد. او بهتر از رانندگان تویوتا، فرناندو آلونسو و توماس لائورنت کار کرد و با کسب زمان ۱ دقیقه و ۴۲ ثانیه و ۲۷۵ هزارم ثانیه در تمرین عصر سریع‌ترین بود.

ماشین پورشه فوق‌العاده است. افراد زیادی در مورد سیستم چهارچرخ محرک و شتاب عالی این اتوموبیل به من گفته بودند و واقعاً همان‌طور که می‌گفتند عالی بود. در تمرین اول سعی کردم فقط با اتوموبیل آشنا شوم و در تمرین‌های دوم و سوم اتوموبیل پورشه را به حد نهایی توانایی‌اش رساندم و از این کار بسیار لذت بردم.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Babak

دانش‌آموخته‌ی مهندسی مکانیک، عاشق خودرو، نویسنده و مترجم پدال

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. Behrouz anzali

    ۲ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (128 ديدگاه)

    ارزوی موفقیت برای این جوان با استعداد داریم امیدواریم در اینده بیشتر ازش بشنویم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا