مسابقات

موتوجی‌پی 2017، پیست لمانز فرانسه، پیشتازی دوباره یاماها

پیروزی گرندپری لمانز فرانسه، به ماوریک وینیالز اسپانیایی رسید. دوئل او با هم‌تیمی‌اش والنتینو روسی در انتها منجر به پیروزی او و تصادف روسی شد.


موتورسواران یاماها که در خط اول آغاز مسابقه قرار داشتند توانستند تا پایان مسابقه پیشتاز باشند و پیروزی را کسب کنند.


این مسابقه که در فرانسه، وطن یوهان زارکو برگزار شد، موتورسوار جوان تیم یاماها تک ۳ که از آخرین جایگاه خط اول مسابقه را شروع کرده بود و از لاستیک‌های نرم استفاده می‌کرد توانست پیشتاز مسابقه شود و وینیالز و روسی بعد از او، در جایگاه ­–ای دوم و سوم قرار داشتند. ولی زارکو نتوانست در برابر موتورسواران تیم موویستار یاماها که از لاستیک‌های مدیوم استفاده می‌کردند مقاومت کند و درنهایت هر دو از او سبقت گرفتند.


در چند دور پایانی رقابت شدیدی برای کسب سکوی اول بین روسی و وینیالز شکل گرفت. روسی توانست ۴ دور مانده به پایان مسابقه از وینیالز سبقت بگیرد، درصورتی‌که مسابقه در همین جا پایان می‌یافت روسی با کسب اولین قهرمانی فصل با کسب ۲۵ امتیاز و با اختلاف ۷ امتیاز در صدر جدول رقابت باقی می‌ماند؛ اما اوضاع به کام او نبود و ۲ دور مانده به پایان مسابقه، بر اثر اشتباه خود در پیچ و از دست دادن زمان، جایگاه اول را به هم‌تیمی جوانش، ماوریک وینیالز واگذار کرد. پس از این اتفاق، روسی در تلاش بود تا جایگاه خود را پس بگیرد و در حمله‌ای که در پیچ ۱۱ دور آخر انجام داد، با از دست دادن تعادل، واژگون شد و تلاش‌های او برای برگرداندن موتور به مسابقه نافرجام ماند و باوجود فاصله کمی که تا خط پایان مانده بود، نتوانست از خط پایان عبور کند و در کسب امتیاز ناکام ماند و درنهایت وینیالز با کسب سومین پیروزی در فصل ۲۰۱۷ و با ۸۵ امتیاز توانست در صدر جدول قرار گیرد.


زارکو هم ۳ ثانیه پس از وینیالز از خط پایان گذشت تا برای اولین بار، در کلاس موتوجی‌پی کسب عنوان کند.


دنی پدروسا بعد از قهرمانی در مسابقه قبل، در این مسابقه هم نمایش خوبی ارائه داد. او که از جایگاه سیزدهم مسابقه را شروع کرده بود در دورهای ابتدایی به جایگاه هفتم رسید، سپس با سبقت از داویتسیوسو و کراچلو به جایگاه پنجم رسید. درحالی‌که هم‌تیمی او مارک مارکز که در جایگاه چهارم قرار داشت، برای دومین بار در فصل جدید، در اثر تصادف از تمام کردن مسابقه باز ماند و درنهایت با زمین خوردن روسی، پدروسا به‌عنوان سومین موتورسوار از خط پایان عبور کرد تا با ۶۸ امتیاز، بعد از وینیالز در جایگاه دوم رده‌بندی موتورسواران قرار گیرد. روسی هم با تمام نکردن مسابقه، از جایگاه اول به مکان سوم سقوط کرد.


بعد از پدروسا، داویتسیوسو و کراچلو به‌عنوان نفرات چهارم و پنجم از خط پایان گذشتند. جایگاه‌های ششم تا دهم هم به ترتیب به خورخه لورنزو، یوناس فلوگر، جک میلر، لوریس باز و آندره ایانونه رسید.

رتبه شماره سوارکار موتورسیکلت زمان/فاصله
۱ ۲۵  Maverick Viñales Yamaha ۴۳′-۲۹.۷۹۳
۲ ۵  Johann Zarco Yamaha ۳.۱۳۴
۳ ۲۶  Dani Pedrosa Honda ۷.۷۱۷
۴ ۴  Andrea Dovizioso Ducati ۱۱.۲۲۳
۵ ۳۵  Cal Crutchlow Honda ۱۳.۵۱۹
۶ ۹۹  Jorge Lorenzo Ducati ۲۴.۰۰۲
۷ ۹۴  Jonas Folger Yamaha ۲۵.۷۳۳
۸ ۴۳  Jack Miller Honda ۳۲.۶۰۳
۹ ۷۶  Loris Baz Ducati ۴۵.۷۸۴
۱۰ ۲۹  Andrea Iannone Suzuki ۴۸.۳۳۲
۱۱ ۵۳  Tito Rabat Honda ۵۰.۰۳۶
۱۲ ۴۴  Pol Espargaro KTM ۵۲.۶۶۱
۱۳ ۳۸  Bradley Smith KTM ۵۳.۱۷۹
۱۴ ۲۲  Sam Lowes Aprilia ۵۵.۴۳۲
۱۵ ۵۰  Sylvain Guintoli Suzuki ۱’۰۶.۸۷۸
Ret ۴۶  Valentino Rossi Yamaha ۱ lap
Ret ۴۱  Aleix Espargaro Aprilia ۵ laps
Ret ۹۳  Marc Marquez Honda ۱۱ laps
Ret ۹  Danilo Petrucci Ducati ۱۱ laps
Ret ۴۵  Scott Redding Ducati ۲۱ laps
Ret ۱۷  Karel Abraham Ducati ۲۳ laps
Ret ۸  Hector Barbera Ducati ۲۵ laps
Ret ۱۹  Alvaro Bautista Ducati  

نویسنده: بابک محبی

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Babak

دانش‌آموخته‌ی مهندسی مکانیک، عاشق خودرو، نویسنده و مترجم پدال

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. Ahmad

    ۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1170 ديدگاه)

    مارکز و روسی رو شانس نبودن.
    امسال جنگ سختی با هم تیمی هاشون دارن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا