مسابقات

نگرانی کریستین هورنر از کاهش تعداد پیشرانه‌های مجاز برای 2018

فراری علی‌رغم افزایش مخالفت‌های غیرعلنی با تغییر قانون، با تلاش‌های  ردبول برای رهایی از قانون جدید محدودیت ۳ عددی پیشرانه‌ها در فصل ۲۰۱۸ مخالفت کرد.

فرمول یک روزهای خوبی را سپری نمی‌کند. نارضایتی‌های تیم‌ها و سازندگان از قوانین جدید افزایش یافته. حال که بحث‌ها بر سر قانون جریمه خط استارت رانندگان داغ است و با نزدیک شدن به پایان فصل بر حرارت آن افزوده نیز خواهد شد، قانون جدید برای کاهش تعداد موتورهای مجاز تیم‌ها در طول فصل نیز به آن افزوده شده است.

منابع نزدیک به موتوراسپورت گزارش داده‌اند که کریستین هورنر رئیس ردبول، در جلسه گروه استراتژی که قبل از گرندپری برزیل برگزار شد، امیدوار بود بتواند تیم‌ها را برای قبول نکردن کاهش یک عددی تعداد موتورهای مجاز برای فصل ۲۰۱۸ متحد کند.

اما شواهد نشان می‌دهد که فراری به‌وضوح بیان کرده که به دلیل صرف زمان و هزینه برای اعمال تغییرات جدید، به قانون قبلی باز نخواهد گشت و پیشرانه‌های این شرکت قابلیت اطمینان کافی برای تحمل کارکرد بیشتر را دارند. با این موضع قاطع فراری، بحث خاتمه یافت. طبیعتاً ردبول برای غلبه بر مدیران فرمول یک به پشتیبانی تمام تیم‌ها نیاز خواهد داشت.

ردبول که موتورهای خود را از رنو دریافت می‌کند، با شاسی خوب خود و حل مشکلات ایرودینامیکی اول فصل، رقابتی خوب در نیمه‌ی دوم فصل ۲۰۱۷ داشت. اما مشکلات قابلیت اطمینان موتورهای رنو هورنر را نگران کرده. اگر آن‌ها موتور خوبی در اختیار داشته باشند، رقابت بسیار بهتری را با رانندگی خوب مکس ورشتپن و دنیل ریکاردو خواهند داشت و باعث به چالش کشیده شدن تیم‌های پیشرو جدول خواهند شد.

اما این اولین تلاش هورنر برای بازگرداندن این قانون نبود. او قبلاً در خلال گرندپری ایتالیا نیز اعلام کرده بود:

من قبلاً هم تلاش کرده‌ام که آن را به حالت قبل بازگردانم، اما کسی از من حمایت نکرده. حالا امیدوارم که نتیجه تغییر کند. زیرا حال در نیمه‌ی دوم فصل تیم‌ها جریمه‌های بیشتری را به خاطر موتور خود دریافت خواهند کرد.

لوئیس همیلتون نیز درباره محدودیت ۳ عدد موتور برای فصل ۲۰۱۸ اظهار کرد که فکر می‌کند رانندگان باید موتورهای خود را به‌خوبی مدیریت کنند. او گفت:

من محدودیت ۳ عددی برای موتورها را دوست ندارم. فکر می‌کنم این ما را کند می‌کند. ما نیاز داریم که سریع باشیم و به موتور فشار بیشتری وارد کنیم. اگر مجبور به مدیریت موتورهای خود شویم روح فرمول یک را فراموش کرده‌ایم.

آن‌ها در ابتدای فصل با موتورهای اتوموبیل مکس ورشتپن مشکل داشتند و مکس چند بار تنها به دلیل مشکل در موتور از مسابقه خارج شد. تورو روسو، تیم خواهر ردبول  نیز در انتهای فصل مشکلاتی با موتور رنو داشت. حال اگر مجبور باشند به‌جای ۴ موتور، ۳ موتور برای کل فصل در اختیار داشته باشند شرایط سخت‌تر خواهد شد. باید دید رنو موفق به افزایش قابلیت اطمینان موتورهای خود خواهد شد یا نه.

تا به اینجای فصل، ۷۳۰ رده جریمه‌ی خط استارت به دلیل مشکلات موتور احتراق داخلی (بدون در نظر گرفتن قطعات جانبی مانند توربوشارژر) اعمال شده که از این تعداد، ۳۱۰ عدد مربوط به موتورهای رنو و ۳۸۰ رده جریمه نیز برای هوندا بوده. موتورهای مرسدس و فراری نیز هرکدام تنها ۲۰ رده جریمه دریافت کرده‌اند.

اگر این نکته را یادآوری کنیم که تورو روسو مشتری فصل ۲۰۱۸ پیشرانه‌های هوندا است این قضیه حادتر می‌شود و دلیل این مقدار اصرار هورنر را بیشتر درک می‌کنیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Babak

دانش‌آموخته‌ی مهندسی مکانیک، عاشق خودرو، نویسنده و مترجم پدال

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا