مسابقات

هایپرسافت و سوپرهارد، تایرهای جدید پیرلی برای فصل 2018 فرمول‌یک

پیرلی روز جمعه در ابوظبی از تایرهای جدید خود رونمایی کرد. ۲ تایر و رنگ جدید برای ۲۰۱۸. صورتی برای هایپرسافت و نارنجی برای سوپرهارد.

این بدان‌ معنا است که به‌جای ۵ تایر فصل قبل(به جز تایرهای Intermeduate و Wet که مخصوص آب‌و‌هوای بارانی و خیس هستند.)، ۷ تایر برای ۲۰۱۸ داریم که نرم‌تر از تایرهای ۲۰۱۷ هستند. به‌این‌ترتیب در ۲۰۱۸ شاهد سریع‌ترین لاستیک‌های تاریخ فرمول یک خواهیم بود.

لاستیک جدید صورتی‌رنگ، یک درجه از نرم‌ترین لاستیک ۲۰۱۷ نرم‌تر است و با نام هایپرسافت شناخته می‌شود. نرم‌ترین تایر فرمول یکی که تابه‌حال پیرلی ساخته. این لاستیک مناسب پیست‌هایی خواهد بود که بیشترین چسبندگی مکانیکی را نیاز دارند؛ همانند موناکو.

لاستیک هارد، برای ۲۰۱۸ به رنگ آبی یخی درآمده و رنگ نارنجی را برای سخت‌ترین تایر رها کرده است. رنگ نارنجی در ۲۰۱۸ مخصوص تایر جدید سوپرهارد خواهد بود که سخت‌ترین تایری است که رانندگان توانایی انتخاب آن را دارند.

رئیس بخش مسابقات اتوموبیل پیرلی دراین‌باره گفت:

ما متوجه شدیم تحت شرایط خاص این فصل، بعضی از لاستیک‌های ما برای ۲۰۱۷ محافظه‌کارانه بودند. تایرهایی که برای ۲۰۱۸ آماده کرده‌ایم این مشکل را برطرف می‌کنند. درحالی‌که برای اکثر مسابقات، ۲ پیت استاپ خواهیم داشت.

به‌هرحال، مفهوم طراحی کلی تایرها برای ۲۰۱۸، تغییر چندانی نکرده است. خصوصیات خوب آن‌ها حفظ‌شده و به رانندگان اجازه می‌دهد از ابتدا تا انتهای مسابقات سرعت خوبی داشته باشند. طیف جدید تایرها، شامل سریع‌ترین تایرها است و مسابقات ۲۰۱۸ را جذاب‌تر خواهد کرد.

این طیف گسترش‌یافته‌ی تایرها، به تیم‌ها کمک می‌کند تا مناسب‌ترین تایرها را برای هر پیست را انتخاب کنند و همچنین به تیم‌ها انتخاب‌های استراتژی بیشتری می‌دهد.

رانندگان فرمول یک، بعد از مسابقه در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه خواهند توانست تایرهای جدید را در ابوظبی تست کنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Babak

دانش‌آموخته‌ی مهندسی مکانیک، عاشق خودرو، نویسنده و مترجم پدال

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. HORSE

    ۶ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (217 ديدگاه)

    حرکت عالیی ای بود!
    تنوع تایر بیشتر یعنی اختلاف سرعت بیشتر!
    یعنی اختلاف مدت زمان دوام تایرا بیشتر!
    یعنی تنوع استراتیجی بیشتر! 😍
    مسابقه ها خیلی جذابتر میشن!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. محمد حسین

    ۶ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (489 ديدگاه)

    آقا بابک میشه یه توضیح هم بدی درباره دلیل حضور پیرلی در فرمول یک ؟
    چرا بقیه تایر سازها نیستن ؟
    و آیا تیم ها باید لاستیک رو بخرن یا رایگان هست براشون ؟
    آیا محدودیتی در استفاده از تایر وجود داره برای تیم ها ؟
    ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا