مسابقات

پیروزی همیلتون در گرندپری پرتغال

راند سوم مسابقات این فصل فرمول یک در پرتغال انجام شد. درحالی‌که رقابت شدیدی در صدر جدول بین همیلتون و ورشتاپن دیده می‌شد، این بوتاس بود که با اختلافی در حد ۷ هزارم ثانیه، پول پوزیشن را کسب کرد. همیلتون و ورشتاپن نیز در پشت سر او قرار گرفتند.

استارت این مسابقه با حفظ برتری بوتاس همراه بود. در دور دوم رایکونن و هم‌تیمی‌اش جیوویناتزی با هم برخورد کردند و باله جلوی رایکونن از بین رفت و مسابقه را از دست داد و این هم باعث ورود خودروی ایمنی به جریان مسابقه شد. حضور سیفتی کار مرسدس AMG تا دور هفتم نیز تداوم داشت. در شروع دوباره، ورشتاپن ابتدا از همیلتون پیش افتاد اما حریف انگلیسی دوباره رده خود را پس گرفت.

بوتاس تا دور بیستم صدرنشین بود اما همیلتون با یک سبقت تماشایی او را جا گذاشت. پس از این نبرد بین ورشتاپن و بوتاس برای رده دوم شروع شد. بعد از پیت استاپ اول مرسدس و ردبول، این ورشتاپن بود که توانست به سرعت جای بوتاس را بگیرد.

سرجیو پرز هم تا دور ۵۰ با همان تایرها در مسابقه باقی ماند و پیشتاز شد اما فرسودگی تایرها کم‌کم باعث شد تا همیلتون به او رسیده و از او سبقت بگیرد. البته این استراتژی ردبول، بازنده‌ای نداشت و پرز به جایگاه چهارم بازگشت.

بوتاس شاید از مشکل کمبود انگیزه یا عدم شهامت کافی برای جنگندگی رنج می‌برد زیرا هیچ تلاشی از سوی او برای بازپس‌گیری رده خود ندیدیم. برعکس او ورشتاپن تا آخرین لحظات برای کسب قهرمانی، همیلتون را تحت فشار قرار داد. بوتاس در ۱۰ دور پایانی با مشکل فنی هم مواجه شد تا امیدهای او برای رقابت بر باد رود. در عوض مرسدس تصمیم گرفت تا بوتاس یک پیت استاپ اضافه انجام دهد تا لااقل شانس خود را برای کسب امتیاز سریع‌ترین دور مسابقه بیازماید. اما ردبول هم همین تصمیم را برای هر دو راننده خود گرفت و پرز و ورشتاپن را به پیت استاپ آورد. بدین ترتیب این امتیاز هم در نهایت به بوتاس رسید.

در نهایت همیلتون دومین پیروزی این فصل خود را کسب کرد اما همچنان سایه سنگین راننده اول ردبول را پشت سر خود احساس می‌کند. رانندگان دوم ردبول و مرسدس نیز نشان داده‌اند که نمی‌توانند هنوز همپای هم‌تیمی‌های خود رقابت کنند. سایر رانندگان و تیمها نیز همچنان اختلاف فاحشی با این تیم‌ها دارند. سرجیو پرز، راننده برگزیده تماشاگران این مسابقه انتخاب شد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۳۴ دیدگاه‌ها

  1. صبا

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سایت رو باز میکنیم تیتر گنده نوشته فلانی برنده شد
    گند میخوره توی ۴ ساعت مسابقه و تعیین خطی که‌جمعه قراره ببینیم
    دست شما هم درد نکنه :٫
    حداقل توی تیتر اسم برنده رو نزنید

    موافقم 3
    مخالفم 1
    1. Ahmedreza2002

      ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1465 ديدگاه)

      این یه عادت روتینه
      تقریبا همه سایتا همین کارو میکنن

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Farzad

      ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (2568 ديدگاه)

      مگه فیلمه که اسپویل شه ؟!
      یه مسابقه است تموم میشه میره مثل ورزش های دیگه ، مثل فوتبال مثلا .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. parsa_ashgh.mashine

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (226 ديدگاه)

    خسته شدم دیگه این همیلتون ول نمی کنه برای همین مسابقه ها خیلی مسخره شده یک مسابقه ی تکراری اینطوری کسی نمیتونم طرفدار کس دیگه ای تو این مسابقات بشه ولی از اون ورم باید بگیم صد افرین به همیلتون که کسی نمیتونه اون جامو ازش بگیره

    موافقم 5
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (107 ديدگاه)

      جاشو با سرجیو پرز یا ورشتاپن عوض کنه ببینم میتونه با ماشین های غیر بنز هم همین مدلی جام کسب کنه

      موافقم 2
      مخالفم 1
      1. GT

        ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (436 ديدگاه)

        عمرا اگه بتونه
        به نظرم همیلتون هر چقدر هم که خوب باشه، در کنار مهارت، پشت بهترین خودرو تاریخ فرمول یک میشینه. همیلتون با مرسدس کامل میشه

        موافقم 2
        مخالفم 0
      2. Ahmedreza2002

        ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (1465 ديدگاه)

        خسته شدی خدایی؟
        خدایی تو نزدیک به یک دهه ای که میبینم فقط و فقط تا حدی ۲۰۱۲میتونست به پای جذابیت این فصل برسه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. Farzad

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    تشکر از جناب سردبیر که سریع پوشش میدید نتایج گرندپری هارو .
    تبریک به طرفداران مرسدس ، واقعا ماشین های مرسدس دست کمی از موشک ندارن و ردبول هم همینطور . بقیه تیم ها هم برای کسب رده تلاش میکنن ?

    موافقم 6
    مخالفم 0
  4. محمد

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (353 ديدگاه)

    همیلتون عالیه عالیه

    موافقم 5
    مخالفم 0
  5. SF90 STRADALE

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (3894 ديدگاه)

    اول و دوم که مشخصه !!!!
    چه تیمی سوم میشه به نظرتون ؟؟؟؟

    موافقم 4
    مخالفم 0
    1. یانکی

      ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      سوم هم مکلارن میشه فراری هم تو بهترین حالت چهارم یا پنجم.فراری باید از فرمول خارج بشه.من نمیدونم اصلا چی میشه موتورهای تنفس طبیعی برگردن.والا هیجان که نداره فرمول حداقل از صداش لذت میبردیم.دمه نسکار گرم که با چنگ و دندون سنتش رو حفظ کرده.تو فرمول حتی اجازه یه دود لاستیک هم نمیدن.

      موافقم 5
      مخالفم 0
      1. SF90 STRADALE

        ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (3894 ديدگاه)

        تنها تیمی که از برگشت انجین های تنفس طبیعی استقبال میکنه و خوشحال میشه قطعاً فراری هست
        اون موقع هست که اسب سرکش پادشاهی میکنه
        ?? Natural engine only Ferrari ??

        موافقم 2
        مخالفم 0
        1. GT

          ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (436 ديدگاه)

          پسر جان تنفس طبیعی داره از خودرو های جاده ای هم حذف میشه، بعد تو میگی اگه به فرمول یک برگشت فلان…
          خود فراری الان به جز ۸١٢ بقیه خودرو هاش توئین توربو هستند و این پیشرانه هم که قراره بعد از ٨١٢ کنار گذاشته بشه اونوقت تو یه جوری میگی فراری از تنفس طبیعی استقبال میکنه که انگار الان همه خودرو هاش تنفس طبیعی هستند اصلا مگه شما مدیر فراری هستی که از جانب اونا نظر میدی؟! بعدشم الان خودروساز ها بیشتر به فکر کاربردی بودن موتور ها هستند، نه به فکر لذت از صداش و اون چیزی که من و شما میخوایم!

          موافقم 1
          مخالفم 2
    2. Ahmedreza2002

      ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1465 ديدگاه)

      احتمالا مکلارن
      فراری باید منتظر چنگ داخلی باشه به نظرم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. BenzSLR

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    دمش گرم

    موافقم 2
    مخالفم 0
  7. محمدحسین

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (489 ديدگاه)

    سیفتی کار مگه قرار نبود مک لارن باشه ؟

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. Amirreza

      ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (2724 ديدگاه)

      قرار بود آستون مارتین و مرسدس کنار هم باشن

      موافقم 4
      مخالفم 0
    2. Ahmedreza2002

      ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1465 ديدگاه)

      مکلارن؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. Adnan

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (41 ديدگاه)

    شبکه ورزش کی پخشش میکنه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Farzad

      ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (2568 ديدگاه)

      شبکه ورزش زنده پخش کرد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. Amirreza

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2724 ديدگاه)

    دیگه یه چیز روتین شده مثلا همیلتون صبح از خواب پا میشه میگه خب امروز حوصلم سررفته برم یه گرندپری یا کاپی چیزی ببرم بیام خونه ناهار بخورم

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. Ahmedreza2002

      ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1465 ديدگاه)

      شما ایمولا رو دیدی؟
      بعیده دیده باشی اینو بگی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. JANGI

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (60 ديدگاه)

    مرسدس بنز کبیر

    موافقم 1
    مخالفم 0
  11. امیرعلی

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (310 ديدگاه)

    توی مقاله ای که راجب دردسر های شوخی تغییر اسم فولکس واگن بود خیلی ها توی کامنت ها نوشته بودن که امریکا داره رقبای خارجی رو از بازار خارج میکنه و از این‌چیز ها ولی باید توجه کرد که هر کشور حتی خود آلمان برای شرکت های خودشون اهمیت قائل هستند و میخوان که شرکت هاشون پیشرفت کنند پس این طبیعیه که امریکا همچین کاری کرده نمیدونم چرا بعضی ها اینقدر بزرگش کردند

    موافقم 0
    مخالفم 1
  12. مک وال

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (217 ديدگاه)

    مسابقات فرمول یک دیگه جذابیت سابق رو نداره
    همش پشت سر هم بنز برنده میشه
    باید قوانین و شرایط ماشینها رو بازنگری کنند
    الان انگار ضوابط به نفع بنز نوشته شده
    باید جذابیت و هیجان و غیرقابل پیش بینی بودن مسابقات فرمول یک بالا بره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. F1

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    راستی، سرنوشت مایکل شوماخر و داداشش رالف شوماخر چی شد؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ahmedreza2002

      ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1465 ديدگاه)

      رالف ک سلام داره خدمتتون
      مایکلم کماکان تو کماس

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. SS

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (128 ديدگاه)

    دم لاندو نوریس گرم واقعا تو مسابقه قبلش هم با یک بک آپ خفن چندین جایگاه اومد بالا اینجام 5 ام شده ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. ایران

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (341 ديدگاه)

    آفرین سال پیش همیلتون رکورد چوماخر رو شکست و بعد هم رکورد قهرمانی هارو فکر کنم ۵ یا ۶ بار قهرمان شده اگه بهترین تو تاریخ نباشه احتمالا دوم هست وه همش به لطف مرسدس به نظرم ولی واقعا خوب از بوتاس و ورشتاپن سبقت گرفت عالی بود من کیف کردم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Farzad

      ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (2568 ديدگاه)

      رکورد شوماخر رو هنوز نشکسته .
      همیلتون سال قبل به رکورد شوماخر کبیر یعنی ۷ قهرمانی جهان رسید .
      اگه تو این فصل سخت بتونه قهرمان بشه رکورد رو میشکنه .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. رامتین

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (3039 ديدگاه)

    من زیاد علاقمند به فرمول1 نیستم، چون عدالت برقرار نیست و خودروها از نظر فنی با هم اختلاف بعضا فاحشی دارند. به عنوان یک مسابقه آزمایشی، همه راننده ها سوار مرسدس بشند، یعنی هر 20 نفر. بعد ببینیم کی برنده میشه. به همین راحتی. اینطوری مشخص میشه کی مهارت بالاتری داره و تصمیمات سریعتر و بهتری میگیره. این فرد یعنی بهترین راننده. همیلتون بهترین راننده نیست، بلکه قهرمان اتومبیلرانی است. این دو موضوع متفاوتند.

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. نعمت اله آزموده

      ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (475 ديدگاه)

      اما قطعا جزو بهترین هاست و گرنه جناب ولف که نگهش نمی داشتند
      استعداد مکس و چارلز هم بی نظیره

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. رامتین

        ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (3039 ديدگاه)

        بله بیشک جزء بهترینهاست. شکی نیست.

        موافقم 1
        مخالفم 0
  17. mm.y@rlou

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (284 ديدگاه)

    من طرفداره رد بولم امید وارم ورشتاپن یه کاری بکنه حد اقل

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا