مسابقات

یوهان زارکو: موتورسیکلت 2017 یاماها مشکلی ندارد

یوهان زارکو موتورسوار تیم Yamaha Tech 3، در پی اظهارات ولنتینو روسی و ماوریک وینیالز در مورد قبول نکردن موتورسیکلت ۲۰۱۷ یاماها گفت که احساس بدی بعد از رانندگی با موتورسیکلت ۲۰۱۷ یاماها ندارد.

زارکو در فصل ۲۰۱۷، از موتورسیکلت ۲۰۱۶ یاماها استفاده می‌کرد و در فصل ابتدایی خود در موتوجی‌پی درخشید. او در مسابقات پایانی فصل، بسیار بهتر از موتورسواران تیم اصلی یاماها عمل می‌کرد. موتورسیکلت ۲۰۱۷ یاماها، نسبت به نمونه ۲۰۱۶ تغییرات بسیار داشت و در طول فصل نیز بسیار تغییر کرد. اما این موتورسیکلت در پیست‌های خیس و با چسبندگی کم عملکرد قابل قبولی نداشت. تا جایی که ولنتینو روسی و ماوریک وینیالز در گرندپری پایانی در والنسیا خواهان استفاده از موتور سال ۲۰۱۶ بودند.

اما زمانی که یوهان زارکو در تست والنسیا با این موتورسیکلت رانندگی کرد، گفت که در تمام جهات از موتورسیکلت ۲۰۱۶ که کل فصل را با آن گذرانده بهتر است.

خوشحالم که با موتورسیکلت جدید احساس خوبی دارم. ما با تیم کار بسیار خوبی انجام دادیم. از این‌که چیز منفی احساس نکردم غافلگیر نشدم. با موتورسیکلت قبلی هم سرعت خوبی داشتم اما انرژی زیادی از من می‌گرفت. اما امروز فکر می‌کنم حدود ۳۰ درصد انرژی کمتری مصرف کردم و این برای یک مسابقه خیلی ضروری است. در کل با موتورسیکلت جدید احساس بهتری دارم.

موتورسیکلت جدید در ترمزگیری بهتر عمل می‌کند و پایدارتر است. و این به من کمک می‌کند تا بتوانم در پیچ‌ها بهتر عمل کنم. همچنین احساس راحتی بیشتری دارم.

 

یاماها هنوز موتورسیکلت قابل‌استفاده برای تیم Tech3 را مشخص نکرده، اما لین ژارویس رئیس موویستار یاماها، امکان استفاده از موتورسیکلت فصل ۲۰۱۸ یاماها را نیز منتفی ندانسته.

روسی در ماه گذشته گفته بود که زارکو نباید استفاده از موتورسیکلت ۲۰۱۷ یاماها را بپذیرد، و وینیالز نیز گفته بود که این موتورسیکلت مشکلات بسیار زیادی برای او ایجاد خواهد کرد. اما زارکو بعد از اولین رانندگی خود با موتورسیکلت جدید دراین‌باره گفت:

آن‌ها در پایان فصل با موتورسیکلت مشکلاتی داشتند که شاید قادر به حل آن نبودند، به همین دلیل نظرات منفی راجع به موتورسیکلت داده‌اند. اما در طول فصل بسیار خوب عمل کردند، پس نمی‌توانیم بگوییم مشکل از موتورسیکلت است.

وقتی ولنتینو روسی را در آراگون به یاد می‌آوریم که مسابقه بسیار خوبی با پای آسیب‌دیده‌ی خود داشت، نمی‌توانیم بگوییم موتورسیکلت او مشکل داشت. زیرا با موتورسیکلت معیوب و پای آسیب‌دیده کسی نمی‌تواند اغلب مسابقه را جزء افراد برتر باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Babak

دانش‌آموخته‌ی مهندسی مکانیک، عاشق خودرو، نویسنده و مترجم پدال

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا