مسابقات

بدشانسی‌های پی در پی لکلرک و پیروزی ورستپن در مسابقه فرمول یک فرانسه

پس از تعیین خط گرندپری فرمول یک فرانسه ۲۰۲۲ در پیست پل ریکارد و درخشش فراری و همکاری تیمی فوق‌العاده فراری به سراغ مسابقه‌ی این گرندپری می‌رویم. در استارت لکلرک بی‌نقص عمل می‌کند و از جایگاه اولی خود به‌خوبی دفاع می‌کند. همیلتون از پرز سبقت می‌گیرد و سوم می‌شود. آلونسو نیز در استارت عالی عمل می‌کند و به رده‌ی پنجم می‌رسد. یکی از بهترین استارت‌ها متعلق به‌ مگنوسن است که به دلیل تعویض قطعات موتور ماشین خود و داشتن پنالتی مسابقه رو از رده‌ی آخر شروع کرده بود و پس از پایان دور اول به رده‌ی ۱۳ می‌رسد. ساینز نیز که مانند مگنوسن پنالتی داشت و مسابقه را جلوی مگنوسن شروع کرده بود در پایان دور اول به جایگاه ۱۷ می‌رسد. یوکی سونودا نیز در همان دور اول اسپین می‌شود و در جایگاه آخر به مسابقه ادامه می‌دهد.

از همان استارت مسابقه ورستپن تلاش می‌کند فاصله‌ی خود را با لکلرک کم کند و در دور چهارم به فاصله‌ی دی آر اس لکلرک می‌رسد. پرز نیز تلاش می‌کند تا سومی خود را از همیلتون پس بگیرد اما موفق نمی‌شود. دو دور بعد ورستپن، لکلرک را تحت فشار قرار می‌دهد ولی باز هم موفق به سبقت‌گیری از وی نمی‌شود.
در دوره یازدهم ساینز با سبقت‌گیری‌های پشت سر هم تا رده‌ی ۱۲ بالا می‌آید. دور بعدی ساینز که در حال رقابت با فتل راننده‌ی استون مارتین در رده‌ی دهم بود، از وی سبقت می‌گیرد و وارد رده‌های دارای امتیاز می‌شود.

دور ۱۶ ورستپن که دیگر دست از تعقیب کردن چرخ به چرخ لکلرک برداشته است برای تعویض لاستیک‌های خود به پیت می‌آید و طی یک پیت استاپ عالی ۲/۴ ثانیه‌ای در رده‌ی هفتم و پشت سر نوریس راننده‌ی مکلارن به پیست بازمی‌گردد. ساینز از ریکاردو دیگر راننده‌ی مکلارن هم سبقت می‌گیرد و نهم می‌شود. ‌
دور ۱۸ در پیچ سوم لکلرک از مسابقه خارج می‌شود و با دیواره‌ی پیست برخورد می‌کند. اتفاقی که به‌شدت باعث عصبانیت وی و اعتراض وی به پدال معیوب ماشین خود در رادیو می‌شود. درنتیجه‌ی این برخورد سیفتی کار وارد مسابقه می‌شود. این سومین بار در این فصل است که زمانی که لکلرک صدرنشین یک مسابقه بوده است، از مسابقه خارج می‌شود.

تعداد زیادی از رانندگان در زمان حضور سیفتی کار در پیست به پیت می‌رود. مسابقه دوباره آغاز می‌شود و این بار نوبت ورستپن است تا لیدری مسابقه را در دست بگیرد. پشت سر وی نیز به ترتیب همیلتون و دیگر راننده‌ی ردبول، پرز، دوم و سوم هستند. ساینز در جایگاه ششم در حال رقابت با آلونسو در رده‌ی پنجم است و موفق به سبقت‌گیری از وی می‌شود.
گوانیو ژو راننده‌ی تیم آلفارومئو با شوماخر راننده‌ی تیم هاس برخورد کوچکی می‌کند ولی باز هم به پیست بازمی‌گردد.

ساینز که در زمان حضور سیفتی کار به پیت رفته بود، به دلیل خروج ناامن از منطقه‌ی پیت استاپ ۵ ثانیه پنالتی دریافت می‌کند. با این حال این راننده که ظاهراً از موتور نو ماشین خود بسیار راضی است هر دور در حال کم کردن فاصله‌ی خود با راسل راننده‌ی مرسدس است. دور ۳۰ بالاخره از راسل سبقت می‌گیرد و راننده‌ی اسپانیایی فراری که مسابقه را از رده‌ی یکی مانده به آخر شروع کرده بود به جایگاه چهارم می‌رسد. همیلتون نیز که در حال کم کردن فاصله‌ی خود با ورستپن در جایگاه اول است اشتباه می‌کند و از پیست خارج می‌شود و زمان زیادی از دست می‌دهد.
دور ۴۱ ساینز با تایرهای مدیوم خود بسیار عالی عمل می‌کند و به فاصله‌ی دی آر اس پرز می‌رسد تا آخرین سکوی پودیوم را از آن خود کند. راننده‌ی فراری از پرز سبقت می‌گیرد و درست زمانی که در حال تکمیل کردن سبقت خود است، از طرف تیم برای تعویض تایرهای خود به پیت فراخوانده می‌شود. راسل نیز به پرز رسیده است و تلاش می‌کند از وی سبقت بگیرد اما برخوردی بین آن‌ها رخ می‌دهد و سبقت وی کامل نمی‌شود.
دور ۴۳ ساینز به پیت می‌رود و در رده‌ی نهم پشت سر اوکون به پیست بازمی‌گردد. ظاهراً استراتژی‌های فاجعه‌بار فراری همچنان ادامه دارد! یک دور بعد ساینز تا هفتمی بالا می‌آید. پرز و راسل نیز همچنان برای کسب پودیوم با یکدیگر درگیر هستند. دور ۴۹ گوانیو ژو در کنار پیست متوقف می‌شود و اعلام وضعیت سیفتی کار مجازی می‌شود.
۳ دور مانده به پایان مسابقه و بالاخره راسل مقاوم سومی را از آن خود می‌کند و از پرز سبقت می‌گیرد. دور آخر پرز در فاصله‌ی چرخ به چرخ راسل رانندگی می‌کند اما در آخر موفق نمی‌شود از وی سبقت بگیرد. درنهایت نیز ورستپن اول، همیلتون دوم و راسل نیز سوم می‌شود. ساینز نیز که بسیار خوش درخشیده بود مقامی بهتر از پنجمی کسب نمی‌کند و به‌عنوان راننده‌ی روز از طرف تماشاگران انتخاب می‌شود.

مسابقه‌ی بعدی فصل ۲۰۲۲ فرمول یک هفته‌ی آینده و در مجارستان برگزار خواهد شد و پس‌ازآن تعطیلات تابستانی این رقابت‌ها را خواهیم داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. shelby

    ۳ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (9 ديدگاه)

    ماشینا فراری رو درست کردن ولی عقل مدیرهای خودشون رو نتونستن درست کنن

    موافقم 28
    مخالفم 0
  2. حمید

    ۳ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (11 ديدگاه)

    با فاصله فراوان بدترین گرندپری فصل بود حدس میزدم این طور بشه چون فرانسه از نظر رانندگی و ماشین تعطیله کلا فرهنگ رانندگی ندارن این موضوع به فرمولا وان سرایت کرد و موجب کسب رده ناحق ۲ توسط همیلتون شد طبق بند های ۴ و ۱۰ ماده ۶ قانون فیا نتایج این گرندپری باید باطل اعلام بشود و همیلتون چیتر برای همیشه از شرکت در فرمول یک منع شود از منابع معتبر اخباری به گوش میرسه که همیلتون به تعدادی هکر تحت تعقیب پول داده تا پدال ماشین لکرک رو هک کنند و موجب تصادف بشن اگه مسابقه بشکل عادی پیش میرفت که همیلتون باید میرفت به جنگ لطیفی در جهت کسب رده یکی مونده به آخر از اصل موضوع بگذریم همیلتون چی پیش خودش فک کرده که میره وسط گاراژ بنز میخوابه و ادا در میاره مگه الکیه بنزم خیلی هندونه زیر بغل همیلتون میزاره هیچی بهش نمیگه تازه جلو خبرنگارا با شلوار زرد گشاد و تیپ جلف حاضر میشه من اگه اونجا بودم خودشو با اون لباس یکی میکردم

    موافقم 7
    مخالفم 59
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۳ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (2342 ديدگاه)

      لطفا خودتون جملات ابتدایی متنی که نوشتید بخونین

      موافقم 34
      مخالفم 2
      1. دانیال_Surrey،England

        ۳ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (2779 ديدگاه)

        ایشون کاربر فیک ترول هستن.
        قبلا با نام های رضا باقری و کامران و محمدرضا و…کامنت گذاشته بودن.
        کامنتاشم کاملا مشخصه،فقط سردبیره که باید سریع بنش کنه.

        دم لوییس هم گرم با یه استارت قشنگ حال پرز رو گرفت و حال گیری بدتر رو راسل انجام داد.

        موافقم 18
        مخالفم 0
    2. Taha Malek

      ۳ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (914 ديدگاه)

      تک تک جملات حاوی طنز بسیار زیادی است با تشکر از طنزپراکنیتان.

      موافقم 26
      مخالفم 0
    3. 1123

      ۳ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (527 ديدگاه)

      اصلا ماده ده ربطی نداشت به اینی که گفتی

      موافقم 16
      مخالفم 0
    4. Iman99

      ۳ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      منفیه اعشاری هم نیست مثلا از منفی ۳۰۰ به قبل

      موافقم 6
      مخالفم 0
    5. حسین دهمرد

      ۳ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (2433 ديدگاه)

      این چی میگه.
      راجب سر لوییس داره حرف میزنه؟

      موافقم 11
      مخالفم 3
      1. Iman99

        ۳ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (1864 ديدگاه)

        گونه ای از جیمی جامپ هست که هنوز منقرض نشده

        موافقم 15
        مخالفم 0
  3. LH44

    ۳ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (156 ديدگاه)

    شخصن بهتر از پنجم شیشم برا مرسدس متصور نمیشدم. اما دوم و سوم!!!!!!
    فراری یکم دیر ساینز رو اورد پیت. البته که سیفتی کار، استراتژی ساینز رو خراب کرد. بعدشم جک عقب فراری گیر کرد، بعدم 5 ثانیه پنالتی و تموم. مسابقت خراب شد. لکرک به گفته خودش مقصر بوده و اشتباه در این سطح یعنی تو در حد قهرمانی نیستی.
    فقط امیدوارم بلایی که سر فتل 2018 اومد سر لکرک نیاد. خیلی حیفه این پسر.
    ردبولا یکم عجیب شدن. اولا خیلی برابر تر بودن انگار. پرز حتی با ماشین راحت تر بود. الان پرز با اون سرعت ردبول تو مستقیمی نمیتونست از لوئیس که سرعت مستقیمی کمی داشت سبقت بگیره! تو پیچ ها کلی زمان از دست میداد، حتی به نسبت ورستپن. یکم رانندگی بهتر ورستپن دخیل هست اما به نظرم روند توسعه تیم کاملن بر مبنای خواست ورستپن شده. ظاهرن نتیجشم دارن میگیرن.

    موافقم 17
    مخالفم 3
  4. akrh78

    ۳ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1358 ديدگاه)

    *مجارستان

    موافقم 4
    مخالفم 0
  5. amir

    ۳ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (104 ديدگاه)

    دیگه عادت کردیم به اینکه تو تعیین خط فراری اوله و تو مسابقه ردبول !

    موافقم 14
    مخالفم 0
  6. ARMAN سابق

    ۳ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (453 ديدگاه)

    سونودا غیر از گند زدن کار دیگه ای مثل اینکه بلد نیست

    موافقم 0
    مخالفم 2
  7. Ali

    ۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (52 ديدگاه)

    مسابقه ی خوبی بود اگر لکرک هم میبود که جذاب میشد حیف که نشد رقابت بین لکرک و مکس رو ببینیم، سایز خیلی خوب کار کرد

    موافقم 2
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا