مسابقات

قوانین تازه مسابقات درگ به‌نفع دارندگان خودروهای استاندارد جاده‌ای

موسسه ملی هات‌راد آمریکا (NHRA) به‌تازگی قوانین خود را بازنگری کرده است تا از این پس دارندگان خودروهای مدرن هم بدون نیاز به تغییر خودروهایشان مطابق با قوانین درگ، در این مسابقات حضور یابند. این به معنی این است که مالکان خودروهای تسلا مدل S پلِید و دوج چلنجر دیمون از این پس می‌توانند در این مسابقات بدون نگرانی شرکت کنند.

تغییر قانون جدید می‌گوید که خودروهای ۲۰۱۴ و جدیدتر از این پس می‌توانند زودتر از ۹.۰ ثانیه نیز مسافت یک‌چهارم مایل را بپیمایند یا به سرعت ۲۴۱ کیلومتر بر ساعت (۱۵۰ مایل بر ساعت) نیز برسند. این قانون درحالی تصویب شده است که پیش‌تر، قوانین ایمنی و سرعت NHRA رانندگان را مجبور می‌کرد که در کنار برخورداری از گواهینامه حضور در رقابت‌ها، درصورتی که سریع‌تر ۹.۹۹ ثانیه مسافت یک‌چهارم مایل را پیمودند یا به سرعت ۲۱۷.۳ کیلومتر بر ساعت رسیدند، باید از لوازم و تجهیزات ایمنی اضافه نیز استفاده کنند.

قانون پیشین برای دارندگان دوج چلنجر دیمون مشکل‌ساز بود؛ چون این خودرو در زمان معرفی‌اش قادر بود مسافت یک‌چهارم مایل را زیر ۱۰ ثانیه طی کند. پس از آن، تسلا مدل S پلید هم قادر به این کار شد و باعث شد پرسنل مسابقات، راننده آن‌ها را از این رقابت‌ها بیرون کنند چون بیش‌ازاندازه سریع می‌رفتند.

این نخستین بار نیست که NHRA در قوانین خود ملاحظاتی این‌چنینی را لحاظ می‌کند. پیش از سال ۲۰۱۲، برای دهه‌ها زمان موردنیاز برای دریافت گواهینامه حضور در رقابت ۱۱.۵ ثانیه بود اما از آن سال به بعد، ۹.۹۹ ثانیه به حداقل زمان قابل‌پذیرش تبدیل شد. قوانین جدید کنونی شامل خودروهای ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳ نیز می‌شود. آن‌ها هم می‌توانند بدون مشکل، سریع‌تر از ۱۰ ثانیه مسیر یادشده را بپیمایند یا به سقف سرعت ۲۱۷.۳ کیلومتر برسند.

مدل‌های مختلف برای حضور در رقابت خودروهای جاده‌ای NHRA، باید به تمام پیش‌نیازهای حضور در بزرگراه‌ها مجهز باشند. استفاده از قطعات شرکت‌های شخص ثالث نیز مجاز است اما تایرها باید توسط DOT تایید شوند. مدیر فناوری NHRA، «لونی گریم»، در رونمایی از قوانین جدید می‌گوید:

می‌خواهم بیان کنم که درمورد استفاده از قطعات شرکت‌های ثالث هیچ محدودیتی وجود ندارد.

این به معنای آن است که خودروهای رقابت‌کننده در گروه خودروهای جاده‌ای باید پیش‌نیازهای مخصوص امنیتی را داشته باشند.

اعضای NHRA به افرادی که رکوردهای ازپیش تعیین‌شده ۱۳، ۱۲، ۱۱ و ۱۰ ثانیه را بشکنند به‌عنوان جایزه، نشان‌هایی را اعطا خواهد کرد. اگر هم کسی برای مسابقات درگ گواهینامه مخصوص دریافت کرده باشد و رکورد ۹ ثانیه را بزند، از طرف این موسسه یک برچسب اختصاصی نیز دریافت خواهد کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. امین

    ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (301 ديدگاه)

    سلام من یک سوال دارم آیا مک لازم در حد لامبورگینی فراری بوگاتی برند معروفی آخه خیلی خیلی خیلی خیلی کمتر از یاد میشه با اینکه قدرت بالای داره

    موافقم 2
    مخالفم 6
    1. HamiD

      ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (2444 ديدگاه)

      مک لازم ندیدم …

      موافقم 6
      مخالفم 0
  2. viper2

    ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1144 ديدگاه)

    درگ عشقه.

    موافقم 3
    مخالفم 0
  3. حسین

    ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (785 ديدگاه)

    پس احتمالا شیرون هم از این به بعد میتونه تو مسابقات درگ شرکت کنه
    درسته؟

    موافقم 8
    مخالفم 0
    1. AMIN (M.A.S)

      ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (816 ديدگاه)

      گستردگی تایمای یک چهارم مایل شیرون اینجوری که من تو ویدیوها دیدم مابین 10 تا 9.8 ثانیه هست حالا اگه پایین تر زده نمیدونم
      پس بله میتونه شرکت کنه
      اما اخه شیرون برای فستیوال درگ ؟
      به نظرم شیرون بایدتوی اتوبان باشه تا نشون بده وقتی که مسافت بلند میشه 1500 اسب چه معنی ای میده

      موافقم 12
      مخالفم 0
      1. حسین

        ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (785 ديدگاه)

        سریع ترین تایمش ۹.۳ بوده
        اگه اشتباه نکنم
        باز دوستان اگ اطلاعات بیشتر دارن
        ارائه کنن
        درسته حرف شما شیرون برا سرعت های بالا ساخته شده
        ولی ب عنوان ی خودروی درون سوز کامل
        تایم های ۴۰۰ مترش فوق العادس
        هنوز درگ شیرون و فرمول یک واتسون ک خودش کم بود ی ناشی ک احتمالا هم صاحب
        شیرون بوده و میخواسته خودش گنده گ…ی کنه رو یادم نرفته
        تایم ۹.۶ روی آسفالت !!!
        مطمئنم تو بهترین شرایط
        میتونه تایمای بهتری ثبت بکنه
        حتی اگ ی آدم درس حسابی بود جای
        اون دلقک یا حتی همون واتسون میشست تایم بهتر میشد

        موافقم 2
        مخالفم 0
  4. Scuderia Ferrari

    ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (3895 ديدگاه)

    منتظر درگ SF90 استراداله و چلنجر دیمون در پیست درگ هستیم تا ببینیم نتیجه این دوئل نفسگیر چی میشه ؟؟

    موافقم 9
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (785 ديدگاه)

      با توجه به موتورای الکتریکی sf90
      و لانچ سخت دیمون
      احتمالش هس فراری
      برتری پیدا کنه
      ولی اگه دیمون لانچش بهترین حالت باشه
      میشه گفت نتیجش فقط تو واقعیت مشخص میشه
      بنظرم sf90
      تو زمین درگ ماشین به شدت
      هیولایی میشه ک
      شکست دادنش فقط کار یه هایپر کار میتونه باشه
      حتی شیرون هم شاید به سختی از پسش بر بیاد تو ۴۰۰ متر ولی با این قانون جدید
      احتمالا شاهد افزایش حضور این ماشینا
      مخصوصا هایپر کارا باشیم
      منتظر حضورشون هستیم😎
      ایام بکامتون❤

      موافقم 10
      مخالفم 2
  5. زیزیگولو

    ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (4870 ديدگاه)

    تو مسابقات کشتی برگ برنده تو دست کسی هستش که قدرتو وزن بیشتری داره ولی در مسابقات صخره‌ نوردی برگ برنده دست کسی هستش که سرعتو دقت بیشتری داره و شاید یه کشتی گیر بتونه راحت یه صخره‌ نورد سبک‌ وزن رو با یه دست بلند کنه ولی این توانایی این کشتی گیر هرگز به معنی موفقیتش تو صخره‌ نوردی و رقابت با صخره نوردا نیستش و درواقع موضوع تفکیک قدرت از سرعت هستش …. پس میشه نتیجه گرفت که یه ماشین قوی الزاماً ماشین سریعی نیستش و این چیزیه که اولین جذابیت مسابقات درگ هستش

    موافقم 14
    مخالفم 1
  6. Jdm باز

    ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    دانلود یه چلنجر دیمون قرمز برای درگ =))

    موافقم 3
    مخالفم 0
  7. akrh78

    ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1358 ديدگاه)

    نمیشه گفت بخاطر بیش از اندازه سریع بودن اجازه رقابت نداشتن. بهتر اینه که بگیم تجهیزات ایمنی شون در حد سرعتشون نبود

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا