مسابقات

راه‌اندازی سری مسابقات آفرود هیدروژنی ایکستریم H

انتظار می‌رود سری مسابقات آفرودی که با خودروهای هیدروژنی برگزار می‌شود از سال ۲۰۲۴ راه‌اندازی شود. مسابقات ایکستریم H در واقع تکمیل کننده مسابقات ایکستریم E خواهد بود که در آن شاهد حضور خودروهای آفرود و الکتریکی هستیم. اولین فصل مسابقات ایکستریم E سال پیش برگزار شده بود. این دو سری مسابقه در یک محل و با یک فرمت برگزار خواهند شد. آلخاندرو آگاگ که مؤسس مسابقات ایکستریم E است می‌گوید مقامات برگزار کننده به دنبال دو گزینه برای برگزاری مسابقات ایکستریم H هستند: مسابقه ترکیبی یا تحول کامل.

توسعه خودروی مسابقات ایکستریم H در حال انجام است و برنامه‌هایی برای آماده‌سازی نسخه‌های پیش‌تولیدی در اوایل سال ۲۰۲۳ وجود دارد. این خودرو از همان قوای محرکه و شاسی بکار رفته در مدل‌های کنونی ایکستریم E استفاده خواهد کرد اما تفاوت اصلی به منبع قدرت مرکزی مربوط خواهد شد که در خودروهای ایکستریم H بجای باتری از سلول سوختی هیدروژنی استفاده شده است.

مقامات برگزار کننده مسابقات ایکستریم H می‌گویند سلول‌های سوختی با هیدروژن سبز تغذیه خواهند شد که آب و انرژی خورشیدی را ترکیب می‌کند. ایکستریم E از همان فرایند برای قدرت بخشی به باتری خودروهای الکتریکی استفاده می‌کند. باید منتظر ماند و دید چه تیم‌هایی در این مسابقات حضور خواهند یافت. به نظر می‌رسد هیدروژن نیز کم‌کم به عنوان یک گزینه قابل‌اعتنا بین خودروسازان به ‌منظور جایگزینی با پیشرانه‌های درون‌سوز مطرح شده است و چندین خودروساز تاکنون برنامه‌های خود برای تولید قوای محرکه هیدروژنی را اعلام کرده‌اند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. میثم

    ۲ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (3540 ديدگاه)

    من طرفدار هیدروژنم
    ولی آینده فقط برای یکی از این دو نیست
    هردو کنار هم مکمل هم هستند

    موافقم 6
    مخالفم 0
  2. Philipp

    ۲ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1110 ديدگاه)

    یه نکته جالب بگم
    ماشینی که توی مقاله عکسش هست مال تیم نیکو روزبرگه

    موافقم 4
    مخالفم 0
  3. Farimanico

    ۲ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (43 ديدگاه)

    عرض ادب و احترام
    عملا از ۲۰۰۳ تا امروز دانشمندان زمان گرانبها رو برای تولید باطری برای خودرو از دست دادند( البته پیشرفتهای زیادی داشتند ) اما اصلا نیاز نبوده
    زین پس هم برای هیدروژن وقت تلف میکنند
    و این در حالی یه که:
    همین گازوئیل برای تولید ( کم مصرف ترین که همون کم ضررترین خودروی جهان هستش ، کافیست )
    گوش شنوایم آرزوست

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. taha-mahdiloo

      ۳ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (13 ديدگاه)

      ببینید
      بر اساس علم شیمی
      همونطور که همه اطلاع داریم
      سوخت باید با اکسیژن ترکیب بشه و سپس فرآیند سوختن و احتراق انجام بشه
      حالا
      گازوئیل یا اتانول یا سوخت های سبز ، فرمول مولکولی اونها خودش دارای اتم های اکسیژن برای ترکیب شدن هست و به همین دلیل ، سوخت به طور کامل میسوزه

      ولی توی سوخت های هیدروژنی ، اگه هیدروژن با اکسیژن ترکیب بشه فقط و فقط آب تولید میکنه که برخلاف سوخت های سبز ، آلاینده نداره

      موافقم 2
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا