مسابقات

بررسی اتفاقات و حواشی مسابقه فرمول یک بریتانیا ۲۰۲۲

گرندپری فرمول یک ۲۰۲۲ بریتانیا به همراه اتفاقات زیادی با کسب اولین پیروزی کارلوس ساینز، راننده‌ی تیم فراری به پایان رسید. در ادامه به بررسی حواشی و اتفاقات این مسابقه‌ی جذاب می‌پردازیم.

در طول مسابقه و پس از خرابی خودروی اکون در کنار پیست و ورود خودروی ایمنی به درون پیست، فراری بر خلاف بقیه‌ی تیم‌ها لکلرک را برای تعویض لاستیک‌هاش به پیت نیاورد و در ادامه‌ی مسابقه لکلرک رده‌های زیادی را از دست داد. زیرا وی با لاستیک‌های هارد قدیمی خود در حال رقابت با بقیه‌ی ماشین‌ها با لاستیک‌های سافت نو بود و در نهایت چهارم شد. این تصمیم فراری حواشی زیادی به همراه داشت.

ماتیا بینوتو رئیس تیم فراری در این مورد گفت:

مشخص است که چارلز خوشحال نبود اما من به او گفتم که باید آرام باشد تا بعداً دوباره آن با او ​​صحبت کنم. ما نمی‌توانستیم دو پیت‌استاپ را هم زمان انجام دهیم چون ماشین‌ها خیلی نزدیک بودند.

وی ادامه داد:

کارلوس عقب بود و موقعیت‌های زیادی را از دست می‌داد بنابراین ما کارلوس را انتخاب کردیم.

این تصمیم فراری در حالی است که لکلرک امتیازهای بیشتر و شانس بیشتری برای قهرمانی فصل نسبت به کارلوس ساینز دیگر راننده‌ی فراری دارد. پیروزی فراری همیشه خوشحال کننده بوده اما بسیاری اعتقاد دارد، فراری با ماشین اشتباه پیروز مسابقه شده است و گفته میشود که رابطه بین لکلرک و بینوتو در حال حاضر در وضعیت خوبی قرار ندارد.

در دورهای میانی مسابقه شاهد کاهش سرعت مکس ورستپن راننده‌ی ردبول و مدعی قهرمانی این فصل بودیم به طوری که او رده‌های زیادی را از دست داد. بر اساس گفته‌ی هورنر مدیر تیم ردبول، خودروی ورستپن ۵۰ درصد از دانفورس خود را از دست داده بود، زیرا قطعه ای از ماشین تیم آلفاتوری زیر ردبول ورستپن گیر کرده بوده است.

همچنین شایعه‌های زیادی مبنی بر بستن قرارداد بین ردبول و پورشه شنیده می‌شود. احتمالا در طی روزهای آینده خبر این قرارداد به طور رسمی منتشر خواهد شد و پورشه برای سال ۲۰۲۶ با ردبول در مسابقات فرمول یک شرکت خواهد کرد.

لوئیس همیلتون راننده‌ی تیم مرسدس نیز که در این فصل مشکلات زیادی دارد، توانست مسابقه‌ی خانگی خود را در رده‌ی سوم به پایان برساند. توتو ولف رئیس تیم مرسدس درباره‌ی عملکرد همیلتون در این مسابقه اظهار داشت:

من بسیار راضی هستم سرعت ماشین ما زیاد بود و ما برای پیروزی در مسابقه رقابت می‌کردیم. سرعت ما روی تایرهای هارد و مدیوم نیز بالا بود اما نتوانستیم آنقدر که می‌خواستیم روی لاستیک‌های سافت مسابقه را کنترل کنیم.

وی همچنین گفت:

بدون ماشین ایمنی، من فکر می‌کنم لوئیس برنده مسابقه بود و بهترین مسئله این است که ما نهایتا ماشینی برای رقابت کردن داریم.

مسابقه‌ی بعدی این فصل رقابت‌های فرمول یک هفته‌ی آینده در اتریش خواهد بود. آخرین برنده‌ی این پیست مکس ورستپن بوده است. گرندپری اتریش مسابقه‌ی خانگی ردبول به حساب می‌آید و از این بابت برای ردبول اهمیت ویژه‌ای دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. Clean energy (سلام فرمانده)

    ۱۵ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1333 ديدگاه)

    مسابقه واقعا محشری بود
    من از ساعت ۶ و نیم تا دور و بر ۹ و اینا میخکوب جلوی تلویزیون بودم
    واقعا از جذاب ترینای این فصل بود
    خصوصا کل کل های همیلتون با بقیه
    البته کار فراری واقعا اشتباه و مزخرف بود
    اون بینوتو دل..ق…ک هم واقعا داره گند میزنه به قهرمانی فراری… واقعا من امسال رو حق فراری می بینم… برنده شدن واقعا حقشونه

    موافقم 14
    مخالفم 7
    1. phonix

      ۱۵ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (1798 ديدگاه)

      تو فصل های اخیر همیشه از مشکل مدیریت میدان مسابقه رنج برده کی قرار بازی بدون اشتباه از فراری ببینیم من که نمیدونم

      موافقم 6
      مخالفم 2
      1. Clean energy (سلام فرمانده)

        ۱۵ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (1333 ديدگاه)

        واقعا
        واقعا مسابقه رو یه بازی بی ارزش و بی اهمیت انگار فرض کردن😐
        چه وضعشه ناموسا

        موافقم 4
        مخالفم 1
    2. حسین

      ۱۵ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (785 ديدگاه)

      واقعا هم یکی از هیجان انگیز ترین گرند پری های امسال بود
      هر لحظش حساس و پر استرس بود
      اونم برای من تماشاگر
      چه فشاری رو راننده هاس فقط خدا میدونه
      فراری هم اگه مسخره بازی هاش رو کنار
      بزاره قطعا امسال با لکلرک به قهرمانی می رسه
      فقط پشتکار و استراتژی درست میخواد

      موافقم 4
      مخالفم 1
      1. حسین

        ۱۵ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (785 ديدگاه)

        در ضمن مدیر تیم مرسدس هنوز هیچی نشده
        چه اعتماد به سقفی گرفت
        زمانی ک هنوز سیفتی کاری نبود
        تقریبا بین دور های ۳۲ تا ۳۸ اگه اشتباه نکنم
        همیلتون نزدیک ۳ ثانیه از ساینز عقب بود
        و ساینز هم بیشتر از ۴ ثانیه از لکلرکی
        که بال جلوش آسیب دیده بود
        عقب بود !!
        شاید همیلتون تا پایان مسابقه می تونست از ساینز رد بشه که بعید می دونم
        چون در صورتی هم که همیلتون بهش نزدیک می شد و حتی ازش سبقت می گرفت
        قطعا ساینز سبقت رو برگشت می داد
        چون ماشین فراری سریع تره و ساینز هم راننده ماهری پس درگیری داشتن شاید
        اما به لکلرک نمی رسید هیچ وقت
        تنها رقیب لکلرک وشتپن بود ک اونم
        با مشکل مواجه شد
        شما خودت دور های آخر ببین
        لکلرکی که کاملا مشخص بود چسبندگی
        بقیه با تایر های سافت نو رو نداره
        چقدر قشنگ مقابل همیلتون دفاع کرد
        و همیلتون به سختی ازش عبور کرد
        چه بسا اگه دور آخر بود نمیتونست سبقت رو تکمیل کنه حتی
        در هر حال مسابقه جذابی بود
        و واقعا ارزش دیدن داشت با اینکه
        برا لکلرک ناراحت شدم واقعا
        امیدوارم حداقل ساینز از این پیروزی
        استفاده کنه بتونه عملکرد بهتری داشته باشه
        و فراری هم اگه درست کار کنه شاید بتونه
        لکلرک رو قهرمان و ساینز هم به نایب قهرمانی برسونه که هنوز نمیشه قطعی نظر داد
        مخصوصا وقتی رقیبی مثل وشتپن و تیم
        ردبول وجود داره
        فراری چشماتو باز کن = _ =

        موافقم 3
        مخالفم 3
        1. سعید

          ۱۶ تیر ۱۴۰۱
          سوابق: (1 ديدگاه)

          همیلتون بهترین راننده هست چرا حرف الکی میزنی

          موافقم 2
          مخالفم 5
        2. Porsche 911

          ۱۶ تیر ۱۴۰۱
          سوابق: (1222 ديدگاه)

          کاملا حرفتون اشتباهه
          توی هر دور ماشین مرسدس سریعتر بود
          حداقل به لپ تایم ها نگاهی بندازید
          توی همه ی سکتور ها ماشین مرسدس لحظه به لحظه به فراری ها نزدیک میشد
          و واقعا اگه سیفتی کار نبود ماشین مرسدس و همیلتون پیروز گرندپری بودن قطعا

          موافقم 0
          مخالفم 2
        3. حسین

          ۱۷ تیر ۱۴۰۱
          سوابق: (785 ديدگاه)

          دوست عزیز
          Porsche 911
          قبل از سیفتی کار
          بعد از پیت استاپ ساینز و لکرلک
          و در آخر همیلتون
          لکلرک بود ک با تایر های نو هارد
          داشت هر دور سریع ترین تایم لپ رو می زد با بال جلو آسیب دیده که دستور تیمی دادن از ساینز رد شد و به سرعت ۴ ثانیه
          باهاش اختلاف ایجاد کرد
          شما مثل اینکه مسابقه رو ندیدی
          همیلتون قبل از پیت استاپ با تایر مدیومش که ۳۰ دور رو باهاش رفت
          بله به فراری ها نزدیک شد و
          سریع ترین تایم هارو می زد
          دور آخر هم سریع ترین تایم رو زد
          ولی مشخصه اصلا کامنت منو
          درست نخوندید
          همیلتون راننده خوبیه من نگفتم بده
          ماشین مرسدس هم واقعا تو پیچ ها سریع بود و در کل بهبود پیدا کرده بود
          اما مطمئن باش در صورت نبود سیفتی کار همیلتون اگه تلاشش رو می کرد تنها میتونست به ساینز نزدیک بشه و باهاش درگیر بشه
          اگر اون تصمیم فراری نبود و لکرلک
          تایراش رو زمان سیفتی کار عوض می کرد
          الان سریع ترین دور و قهرمانی
          شک نکن برای اون بود
          چون تنها رقیب لکلرک وشتپن
          ک عقب بود

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. نیشه

    ۱۵ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (15 ديدگاه)

    همیلتون که دیگه به آخر عمر حرفه ای گریش رسیده
    فراری هم مال برنده شدن نیست
    بهترین راننده لطیفی است

    موافقم 3
    مخالفم 13
  3. سیامک

    ۱۵ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام لطفا از قرارداد پورشه و ردبول بابت تامین موتور گزارش تهیه فرمایید

    موافقم 3
    مخالفم 1
  4. احمد

    ۱۶ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان یادتون نره یه اتفاق جالب این مسابقه هم این بود که سرجیو پرز از رده هفدهم اومد دوم تموم کرد و تو سیفتی کار آخر هم از همیلتون و هم از لکرلک سبقت گرفت. کار چکو هم واقعا خوب بود. کلا مسابقه عالی بود.

    موافقم 6
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا