رنو

تاریخچه رنو

شرکت رنو در سال ۱۸۷۷ توسط لوئی رنو و برادرانش (مارسل و فرناند) با نام شرکت برادران رنو با یک سرمایه کوچک  در اطراف پاریس در بیانکو تاسیس شد. رنو(به فرانسوی: Renault S.A) به تولید اتومبیل‌های سواری و تجاری مشغول است و اکنون در نتیجه اتحاد با شرکت اتومبیل سازی نیسان ژاپن بدل به چهارمین شرکت بزرگ اتومبیل سازی جهان شده‌است.
نشان رنو
این شرکت، شروع کار خود را با ۲ مدل آغاز کرد. مدل اول ‌همان uaiturette معروف‌ و مدل دوم برگرفته از همان مدل اول بود با این تفاوت که حجم موتور آن از ۲۷۰ سی‌سی به ۴۵۰ سی‌سی افزایش پیدا کرده بود.

شرکت رنو با شناختی که از خود ایجاد کرده بود توانست شبکه‌های فروش خود را در سراسر دنیا گسترش دهد و همه روزه به تعداد هواداران خود اضافه کند. مارسل رنو ۲۴ می ‌ ۱۹۰۳ جهان را بدرود گفت و سهم او در اختیار برادرش لوییس قرار گرفت.

Louis Renault in 1903
Louis Renault in 1903

سال‌های بعد رنو با ساختن تاکسی برای شهر پاریس از محبوبیت خاصی برخوردار شد و بعدها با همکاری‌هایی که بین شرکت رنو و فورد ایجاد شد شروع به ساخت خودروهای تشریفاتی کرد و تا حدودی نیز موفق شد.

رنو علاوه بر تولید خودرو در زمینه‌های دیگری نیز فعالیت خود را آغاز کرد از جمله ساختن موتورهای کشتی، تراکتور و ماشین‌آلات صنعتی.

رنو در صنعت نظامی ‌هم شروع به کار کرد و در جنگ جهانی اول اولین توپ جنگی خود را ساخت و بعد از آن اقدام به ساخت اولین تانک خود به نام FT17 کرد.

Renault

رنو برای بهبود بخشیدن به کیفیت ساخت محصولات‌، شروع به ایجاد شرکت‌هایی برای تولید قطعات خود کرد که از جمله آنها می‌توان به شرکت SAFE اشاره کرد. از سال ۱۹۳۹ تا ۱۹۴۵ شرکت دچار ضعف‌های شدیدی شد.

از طرفی بمباران‌های جنگ جهانی دوم که خسارت‌های زیادی را به بار آورد و از طرف دیگر دستگیری لوییس رنو به جرم همکاری با دشمن و مرگ وی در ۲۴ اکتبر ۱۹۴۴ همگی دست به دست هم داده بودند تا رنو را نابود کنند، اما سرانجام سال ۱۹۴۵ دولت فرانسه رنو را به یک شرکت ملی تبدیل کرد و این بار نیز با نام جدیدdes usine Reanult Rgie Nationale ارائه شد.

Renault

رنو با ملی شدن خود توانست گام‌های بزرگ‌تری را در صنعت بردارد. در حال حاضر ۱۰۹ سال از تاسیس این شرکت عظیم می‌گذرد و توانسته با ایجاد روابط همکاری با شرکت‌های بزرگ خودروسازی و صنعتی در دنیا، خود را علاوه بر جامعه فرانسوی در جوامع دیگر دنیا نیز مطرح کند و در‌نتیجه از محبوبیت خاصی برخوردار و به یک شاهکار فرانسوی تبدیل شود.

امروزه رنو با اتحاد و ایجاد کنسرسیومهایی با نیسان، سامسونگ و داچیا، به عنوان یک خودروساز بزرگ و به‌عنوان یک قطب صنعتی بزرگ در دنیا به شمار می‌آید.

جواد عقیلی

مهندسی پتروشیمی خوندم اما عاشق دنیای خودرو هستم. موسس و سردبیر پدال هستم.

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. حمید فرجامی قاین

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۰
    سوابق: (49 ديدگاه)

    یادش بخیر این رنو های قدیمی
    حمید از دیار طلای سرخ و یاقوت سرخ

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. سعید

      ۲ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (1486 ديدگاه)

      رنو ۵

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  2. مهدي

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ای دوست مخور غم جهان گذرا. . .

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا