ایستگاهرنو

رنو بدنبال سهم بیشتر از بازار ایران

اولین سری از محصولات وارداتی رنو توسط شرکت نگین خودرو به مشتریان تحویل داده شد. بدین ترتیب رنو نشان داد که قصد دارد در بازاری که عمده آن در اختیار خودروهای ساخت کره جنوبی است، سهمی داشته باشد. این خودروها شامل  پنج مدل لاگونا کوپه، اسکالا، کولیوس ،فلوئنس و لاتیتود هستند.

2011 Renault Laguna Coupe
۲۰۱۱ Renault Laguna Coupe

رئیس هیئت مدیره شرکت نگین خودرو در مراسم تحویل اولین سری از محصولات رنو در ایران با اشاره به قدمت محصولات رنو در ایران گفت : برند رنو از قدیمی ترین برند ها در ایران بوده و قدمت آن به بیش از صد سال گذشته باز می گردد ، در این سالها شرکت رنو ، با ارائه محصولات با کیفیت ، سعی در حفظ برند خودرو در ایران نموده است. شربیانی علت انتخاب محصولات رنو جهت عرضه به بازار ایران را ، جذابیت و محبوبیت محصولات رنو در ایران عنوان کرد و افزود : ارائه این محصولات پروژه ای بود که حدود دو ساله به طول انجامید به طوری که در این مدت شرکت نگین خودرو به عنوان نماینده رسمی فروش و خدمات پس از فروش محصولات رنو در ایران ، فعالیتهای بسیاری را جهت عرضه محصولات رنو در بازار ایران نمود.

Renault Fluence Z-E 2011
Renault Fluence Z-E 2011

همچنین با برنامه ریزی های صورت گرفته در آینده نزدیک برندهای جدیدی از محصولات رنو را در بازار ایران عرضه خواهیم نمود ، همچنین تاکنون ۳نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش محصولات رنو آغاز به کار نموده و در آینده نزدیک نیز نمایندگی هایی را در مراکز اصلی استان ها احداث خواهیم کرد.

Renault Koleos 2011
Renault Koleos 2011

وی مردم ایران را شایسته خودروهای با کیفیت دانست و افزود : امید است با برنامه هایی که در آینده خواهیم داشت ، برندهای بسیار خوبی از محصولات شرکت رنو را عرضه نمائیم ، چرا که مردم ایران لایق استفاده از چنین محصولاتی را می باشند.

Renault Latitude 2011
Renault Latitude 2011

شما فکر می کنید رنو با این خودروها در بازار ایران به چه جایگاهی می رسد؟ و اصولا برای رقابت با رقبای حال حاضر به چه پارامترهایی نیاز دارد؟ آیا تجربه ناموفق رنو ۲۱ تکرار می شود یا تجربه موفق رنو ۵؟

Renault scala 2011
Renault scala 2011

جواد عقیلی

مهندسی پتروشیمی خوندم اما عاشق دنیای خودرو هستم. موسس و سردبیر پدال هستم.

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. حسین

    ۱ مهر ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با این تعرفه واردات خودرو در ایران رنو فقط خودشو مسخره می کنه تا اینکه سهم بشتری تو بازار پیدا کنه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  2. محمد

    ۲ مهر ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    در مقایسه با خودرو های کره ای هم قیمت بالاتری داره هم امکانات کمتر
    حالا حالا ها نمیتونه جای هیوندا و کیا رو تو ایران بگیره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  3. ارمان

    ۵ مهر ۱۳۹۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اخه ادم ماشین اوروپا رو با کره مقایسه میکنه ماشین های KIA HYUNDAI مضخرفن

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. امين

    ۱۰ مهر ۱۳۹۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ای کاش یکی به ما اثبات می کرد که در اروپا به غیر از خودروهای اروپایی و آمریکایی دیگه هیچ خودروساز کره ای یا … فروش نداره احتمالاً این آمارهای فروش KIA و … در اروپا همه اش مضخرفن

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. مجنون ماشين

    ۱۸ مهر ۱۳۹۰
    سوابق: (14 ديدگاه)

    سلام
    با وجود این همه خودروساز در اروپا چرا باید برندهای نچندان معتبری مثل پژو و حالا هم رنو وارد بشه
    چرا OPEL وارد نمیشه ؟
    چراASTON MARTIN وارد نمیشه ؟
    چرا AUDI وارد نمیشه ؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. sali

      ۱۷ فروردین ۱۳۹۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      مجنون:
      اخه با این پول کجا میشه استون مارتین یا ائودی خرید؟

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. admin

      ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۱
      سوابق: (15 ديدگاه)

      گیرم وارد شد
      شما مشتری استون مارتینی ؟!!!

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  6. هرمس

    ۲۴ مهر ۱۳۹۰
    سوابق: (15 ديدگاه)

    اینجا ایران است!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. میلاد

    ۳۰ مهر ۱۳۹۰
    سوابق: (21 ديدگاه)

    اره اینجا ایران است ،جای که قبلا پیکانش با خودروهای کره ای رقابت می کرد و کمتر کسی خودروی وارداتی میخرید ،افسوس

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  8. iran

    ۲۳ آبان ۱۳۹۰
    سوابق: (6 ديدگاه)

    خودروهای اروپایی رو با کره ای مقایسه میکنید اونم خودروهایی که سال به سال چهره عوض میکنن…. کلاس خودروهای اروپایی یه چیزه دیگست

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  9. مصطفی

    ۲۶ آبان ۱۳۹۰
    سوابق: (6 ديدگاه)

    حتی خودروسازهای ژاپنی جهت کسب اعتبار دست به دامن برندهای اروپائی میشوند مثل نیسان.
    و اینکه غالب فروش خودروها کره ای در امریکای لاتین و کلا جهان سومی بوده( اینو میتونین از بیلان فروش این شرکتها مطلع بشین ). اما بقول یکی از دوستان که در کره مشغول کار میباشه غالی کره ای هائیکه وضع مالی مناسب دارند واسه پز دادن هم که شده از ماشینهای اروپایی و آمریکائی استفاده میکنند
    به نظر من هم نبایست این نوع خودرو ها را با هم مقایسه کرد.ماشینهای کره ای حتی بپای ژاپنی هم نمیرسه.اینم جالبه که بگم در ژاپن تنها خودروهائیکه متونین ۱۰ سال نگهدارید بعضی از مدلهای بنز و بی ام و میباشد و باقی ۵ ساله و باید قیچی بشه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. کیان

      ۲۸ مرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (23 ديدگاه)

      تو رده بندی خودروسازها نیسان بالاتر از رنو است و در واقع نیسان رنو رو نجات داد البته نه برای کسب اعتبار خودش و این ادغام باعث کسب افتخار برای رنو شد اصولا مدیریت ژاپنی با فرانسوی قابل مقایسه نیست.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. آرش تدبیرخانی

        ۳ دی ۱۳۹۱
        سوابق: (267 ديدگاه)


        در اواخر دهه ۱۹۹۰ کمپانی نیسان ژاپن به پایان عمر خودش نزدیک شده بود. سهامداران این شرکت اقدام به فروش سهام خود کرده بودند و هر یک قصد فرار از این وضعیت بحرانی و خطرناک را داشتند.

        در همین زمان شرکت رنو با خرید ۳۷ درصد از سهام این کمپانی به نجات آن برخاسته بود.
        در مارس ۱۹۹۹ کمپانی فرانسوی رنو رسما این میزان سهام را خریداری کرد و اعلام کرد که قصد دارد جلوی ورشکستگی کامل نیسان را بگیرد.

        مدیران این کمپانی بسیار آسوده و با زبانی بسیار ساده سخن از رهایی نیسان از خطر سقوط می‌دادند و با اعتماد به نفسی بالا اعلام می‌کردند که کمپانی آن‌ها توان انجام این عملیات نجات را دارد. البته آن‌ها حق داشتند، چرا که از نیروی متخصصی بهره می‌جستند که همواره در لحظات بحرانی، نجات بخش خواهد بود و در کارنامه خود پیروزی ارزنده‌ای را ثبت کرده است.

        در ژوئن سال ۱۹۹۹ گوسن برای نوسازی و نجات نیسان به ژاپن فرستاده شد.
        پس از یکسال تحقیق و بررسی در ژاپن، در ژوئن ۲۰۰۰ او رسما مدیریت کمپانی را بر عهده گرفت و متعهد شد که در عرض دو سال مجددا نیسان را به همان توانمندی باز خواهد گرداند. برای بسیاری این صحبت تنها یک بلوف و یا یک شعار تلقی می‌شد اما آنان که او را می‌شناختند به خوبی به تحقق این مساله واقف بودند.

        مشابه عملکردش در رنو این‌بار نیز او اقدام به حذف هزینه‌های اضافی نمود، تعطیلی بسیاری از شعبات راکد، کاهش بسیاری از هزینه‌های داخلی و خرج و مخارج رسمی کمپانی، او را قادر ساخت تا با مدیریت جدی و توانمند خود، در آغاز هزاره سوم روزنه امید را نمایان سازد.

        در عرض مدت زمان کوتاهی گوسن به مشهورترین چهره در ژاپن تبدیل شد، آن‌ها که سن و سال بیشتری داشتند او را با افسانه‌های کهن ژاپنی مقایسه می‌کردند و توانایی او را خارج از توانایی انسان معمولی می‌دانستند، در اکتبر سال ۲۰۰۱ او اقدام به چاپ کتاب زندگی‌نامه‌اش کرد و در اولین ماه فروشش توانست ۱۵۰ هزار نسخه از آن را به فروش رساند که به پرفروش‌ترین کتاب آسیا شهرت یافت…

        http://entrepreneurship.aiau.ir/Entrepreneurship/Pages/KarlosGusen.aspx

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  10. مهران

    ۴ آذر ۱۳۹۰
    سوابق: (8 ديدگاه)

    به نظرم خیلی خوبه که وارد میشه اما قیمت ها برای رقابت با کره ای ها مناسب نیست!چون کلا کیاو هیوندایی هم در بازار آمریکا رقابت خوبی دارند و شما قیمت فلوئنس رو در کشور با قیمت همین خودرو در هند مقایسه کنید.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  11. رضا

    ۱۶ آذر ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من خودم رنو بیشتر می پسندم از قدیم رنو بوده الان جدیدن این خودرو های کره ای امدن من اگه یه هیوندای جنسیس کوپه بزارن جلوم با یه لوگان کوپه حتما لوگان کوپرو انتخاب می کنم یه دلیلش اینه داری خودرو اروپایی سوار می شی

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  12. حمید فرجامی قاین

    ۱۷ آذر ۱۳۹۰
    سوابق: (16 ديدگاه)

    روز به روز کشور های شرق اسیا در حال پیشرفت هستند ان هم با سرعت بسیار زیاد به نظر من الان رنو بهتر از کیا و هیوندا است ولی شاید تا ۲ سال دیگه قضیه عکس بشه
    از دیار زعفران و زرشک قاین

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  13. مهندس حمید حسن پور

    ۲۵ آذر ۱۳۹۰
    سوابق: (60 ديدگاه)

    ماشینهای اروپایی یک سر و گردن از خودروهای کره ای بالاتر اند اما کره با سرعتی حیرت آور که نشان از اراده ملت و حمایت دولتشان دارد در تقیب خودروهای ژاپنی هستند و نیم نگاهی نیز به جایگاه خودرهای لوکس اروپایی دارند! کاش دولت ما هم با کاهش تعرفه خودرو باعث رقابتی شدن بازار و افزایش کیفیت طراحی و ساخت خودروهای داخلی و رقابت در بازارهای جهانی میشد نه با حفظ این تعرفه ها باعث فاصله افتادن صنعت خودروی کشور با دنیا شود.ما با کره خودرو سازی رو شروع کردیم! حالا ما افتخار میکنیم تیبا، سمند و پراید بی کیفیت تر از پراید سال ۷۴ میزنیم و کره در حال تولید جنسیس، آزرا، سوناتاست و هنوز عطش رقابت با بنز و بی ام و را دارد! ما کم جوان طراح دکتر مهندس نداریم!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  14. سعيد

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تا تعرفه ورود خودرو به این منوال است پیشرفت در صنعتی که فقط ماشین ها را با کمی تغییر در ظاهر روانه بازار میکنه و انتظار افزایش قیمت برای مصرف کننده ای داره که گزینه های انتخاب چندانی نداره را نمی توان داشت پراید ایران را با پراید ٢٠١٠ کره مقایسه کنید کی میخواهیم دست از این سیاست کهنه در صنعت خودرو برداریم.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  15. مهدی

    ۱ اسفند ۱۳۹۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    پس نتیجه میگیریم پراید بهتره چون تا ۳۰سال میشه سوار شد تاز ه بعدش هم قیچی نمیشه برای مسافر کشی خوبه.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  16. amir

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (104 ديدگاه)

    خودروی اوروپایی یعنی اوپل نه رنو وپژو که تا حالا از تست امریکا نتونستن رد شدن ولی خیلی از ماشینای کیا و هیوندا رد شدن در نتیجه بهترین خودرو ساز کره بهتر است از اشغال ترین خودرو ساز اروپا

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. sina

      ۱۱ مرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (30 ديدگاه)

      عزیزم همه این ماشین های رنو ۵ ستاره اوروپا رو دارن و همه میدونن که اوروپا خیلی سخت گیر تر از آمریکا هستش 😀

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  17. admin

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (15 ديدگاه)

    یه سوال؟
    حواستون هست دارین درباره ماشینی با برند رنو صحبت میکنین ؟
    رنو اگه موتور خوب داشت تا الان مطرح تر از این حرفا بود
    خودروهای اروپایی هم از نظر کیفیت و هم طراحی در رتبه بهتری از اسیای شرقی ها قرار میگیرن
    اما نه هر برندی
    برندی که لا اقل چیزی برای گفتن داشته باشه …

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  18. مهندس یوسفی

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ببینید ما در کشوری زندگی میکنیم که ماشینی مثل رنو لتیتیود تا به مرزمون میرسه ۸هشت میلیون و سیصد هزار تومانه ولی با تعرفه ی گمرکی ۱۰۰% این ماشین میشه هشتادوسه میلیون که این مثل این میمونه که بچه ای که میخواد دوچرخه سواری یاد بگیره اما پدرمادرش از ترس اینکه بچه زمین بخوره همیشه دوچرخه رو نگه میدارن تا بچه رکاب بزنه که در نتیجه اینجوری هیچموقع بچه دوچرخه سواری یاد نمیگیره.این سیاست غلط تعرفه گمرکی زیاد هم عینا مثل اشتباه ای که واستون مثال زدم و تاوقتیکه اینطوری باشه خودروی ایرانی در هیچ کجای دنیا هیچ جایگاهی ندارد.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  19. علی

    ۲ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با عرض سلام و خسته نباشید
    نمیدونم چرا رنو در بازار ایران مطرح نیست شما ببینید از هر کسی که میپرسید در رنج یه ماشین صد و بیست میلیونی مییخوام رنو رو انتخاب کنم
    بهتون میگه ۱۲۰ میلیون تومن میری میدی رنو بگیری،تو آشغال خری.یا فرهنگ غلط مردم ماست که نمیدونن ماشین های کره ای در حال دامپینگ هستند یا هم اینکه اشکال از دولتمونه
    شما ببینید برند جدید گریت وال ،فاو و…. که اخیرا وارد بازار ایران شده اند عملکرد بهتری نسبت به ۵ سال پیش تا الان رنو داشتند به نظر من در هر جایی که صحبت از رنو میشه معمولا کیگسی این برند رو نمیشناسه.نمیشناسه که الان ۱۵ ساله هر چی اتوبوس سوار میشه مال رنو بوده
    آقایون مسئولان گاهی وقتا تبلیغات تلویزیونی خیلی در فروش موثر واقع میشن ازتون خواهش دارم. یادتونه ۷ سال پیش با تبلیغ زورو ال ۹۰ چقدر مشهور شد یا مثل الان خودرو دنا.پس شما هم در زمینه فروش یا تسهیلات ویژه پیش. قدم باشین تا فروش خوبی نیز به دست بیارین
    با تشکر

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا