اوپلرنوسئاتهفته نامه

رنو مگان در برابر سئات لئون و واکسهال آسترا

علیرغم اینکه کراس اوورهای شیک و مدل‌های کوچک لوکس توجهات زیادی را به خود جلب نموده‌اند اما کلاس هاچبک های خانوادگی کامپکت نیز بسیار محبوب است بنابراین جای تعجب نیست که رنو با عرضه‌ی مگان جدید می‌خواهد عملکردی قوی داشته باشد.

Renault Megane vs Vauxhall Astra vs SEAT Leon
نسل چهارم رنو مگان می‌خواهد آمار فروش خود را با ترکیبی از ظاهر شیک، تکنولوژی و هزینه‌های سواری پایین بهبود دهد. یکی از نکات برجسته‌ی مگان جدید کابینی با تکنولوژی‌های ارتباطی زیاد و کیفیت بالا است. حتی نسخه‌ای از این خودرو با سیستم فرمان پذیری چهارچرخ وجود دارد که برای اولین بار در این کلاس عرضه‌شده است.

Renault Megane vs Vauxhall Astra vs SEAT Leon
ما در این مقایسه نسخه‌ی مجهز به پیشرانه‌ی ۱.۵ لیتری دیزلی را برگزیده‌ایم. برای سنجش توانایی‌های این خودرو، مگان را در برابر دو حریف شناخته شده یعنی اوپل/واکسهال آسترا و سئات لئون قرار داده‌ایم. کدام‌یک از این سه خودرو می‌تواند انتخاب بهتری باشد؟ با ما همراه باشید تا از عملکرد هر سه مدل آگاه شوید.

شاخ‌به‌شاخ

آلایندگی و مالیات‌ها
هر سه خودرو در هر کیلومتر کمتر از ۱۰۰ گرم دی‌اکسید کربن تولید می‌کنند اما خروجی‌های اگزوز لئون و آسترا کمتر است و این باعث شده تا مالیات‌های کمتری از این دو خودرو اخذ گردد (۱۸ درصد) که یک درصد کمتر از مگان است. با این وجود تنها ۲ پوند تفاوت هزینه‌ی ماهانه بین ارزان‌ترین و گران‌ترین خودرو برای خریداران مدل‌های اقساطی وجود دارد.

فضای محفظه‌ی بار
واکسهال و سئات در این بخش عملکرد تقریباً یکسانی دارند و تنها ۱۰ لیتر حجم اختلاف بین صندوق‌عقب را نشان می‌دهند. فضای بار مگان با ۴۳۴ لیتر بزرگ‌تر بوده اما فضای ذخیره‌ای اضافی در خودرو وجود ندارد.

Renault Megane vs Vauxhall Astra vs SEAT Leon

سیستم اطلاعات سرگرمی
لئون در اینجا سن بالای خود را نشان می‌دهد و صفحه‌نمایش ۶.۸ اینچی آن کوچک‌تر از دو رقیب دیگر است به علاوه اینکه جدیدترین برنامه در آن به‌صورت سفارشی قابل دسترس هستند. واکسهال از اپل کارپلی سود می‌برد درحالی‌که سیستم R-Link رنو می‌تواند با برنامه‌های زیادی سفارش داده شود. همچنین صفحه‌نمایش بزرگ و بهتر مگان کارکرد بهتری دارد.

قضاوت نهایی

رتبه‌ی اول: رنو مگان
در کلاس هاچبک های کامپکت معمولاً نتایج نزدیکی به دست می‌آید و این مقایسه نیز استثنا نیست. در نتیجه‌گیری نهایی مگان البته رتبه‌ی اول را کسب نمود. نه تنها این خودرو ظاهر و کابینی شیک و زیبا دارد بلکه استانداردهای جدیدی را در زمینه‌ی راحتی و آسایش وضع نموده است. این مدل دینامیک S همچنین یکی از بهترین سیستم‌های اطلاعات سرگرمی بازار را ارائه می‌دهد به علاوه تجهیزات زیادی دارد.

Renault Megane

رتبه‌ی دوم: اوپل/واکسهال آسترا
آسترا برای اولین بار شکست خودرو اما هنوز هم هاچبک خانوادگی فوق‌العاده‌ای است. سواری عالی به همراه بالانس هندلینگ مثال‌زدنی آسترا را خودرویی جذاب برای رانندگان مشتاق ساخته و سرویس OnStar این خودرو در این کلاس بی‌رقیب است. به علاوه آسترا کاربردی، کم‌مصرف و زیبا است و از پیشرانه‌ی ۱.۶ لیتری دیزلی قوی‌ای سود می‌برد. این خودرو فقط در مواردی چون تجهیزات، راحتی و آسایش در برابر مگان کم می‌آورد.

Vauxhall Astra

رتبه‌ی سوم: سئات لئون
زمان برای سئات لئون در حال گذر و از دست رفتن است. اشتباه نکنید، این خودرو هنوز هم شیک، کاربردی و کم‌هزینه است اما در زمینه ی تجهیزات و راحتی نمی‌تواند با رنو رقابت کند و البته بخش ناوبری سیستم اطلاعات سرگرمی آن احساس تعلق به یک نسل قبل را دارد. اوضاع به شدت در حال تغییر است و لئونی که یک زمان در رده‌ی اول بود هم‌اکنون نمی‌تواند به آن دست یابد.

SEAT Leon

دیگر گزینه‌ها در این کلاس

فولکس‌واگن گلف ۱.۶ TDI Match Edition
قیمت: ۲۲۳۵۰ پوند
پیشرانه: ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری ۱۰۸ اسب بخاری

volkswagen-golf-hatchback-2013-front-action_0
شما نمی‌توانید بدون نگاه انداختن به گلف به هاچبک دیگری فکر کنید. کیفیت خودرو بالا بوده و این نسخه‌ی خاص تجهیزات بیشتری دارد. البته قیمت و آلایندگی بالای گلف باعث شده‌اند تا این خودرو انتخابی هزینه‌بر باشد.

پژو ۳۰۸ ۱.۶ BlueHDI 120 Active
قیمت: ۲۰۳۴۵ پوند
پیشرانه: ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری ۱۱۸ اسب بخاری

peugeot-308-hatchback-2013-front-tracking_0
جدیدترین نسل پژو ۳۰۸ به لطف طراحی کابین جادار و شیک خود از حیث فضا و استایل نمره‌ی بالایی دریافت می‌کند. پیشرانه‌ی ۱.۶ لیتری قوی این خودرو نیز نرم و کم‌مصرف است.

 

رنو مگان ۱.۵ dCi Dynamique S NAV

واکسهال آسترا ۱.۶ CDTi 110 ecoFLEX Sri NAV

سئات لئون ۱.۶ TDI SE Ecomotive Technology Pack

بهای مدل تست شده (پوند)

۲۱۹۲۵ ۲۰۹۴۵

۲۰۷۳۵

طول/عرض/ارتفاع (میلی‌متر)

۴۳۵۹/۱۸۱۴/۱۴۴۷ ۴۳۷۰/۱۸۰۹/۱۴۸۵

۴۲۶۳/۱۸۱۶/۱۴۵۹

پیشرانه

۴ سیلندر خطی، ۱۴۶۱ سی‌سی ۴ سیلندر خطی، ۱۵۹۸ سی‌سی

۴ سیلندر خطی، ۱۵۹۸ سی‌سی

قدرت (اسب بخار)

۱۰۸ ۱۰۸

۱۰۸

گشتاور (نیوتون متر)

۲۶۰ ۳۰۰

۲۵۰

گیربکس

۶ سرعته دستی، دیفرانسیل جلو ۶ سرعته دستی، دیفرانسیل جلو

۶ سرعته دستی، دیفرانسیل جلو

ظرفیت باک سوخت (لیتر)

۴۷ ۴۸

۵۰

حجم محفظه بار (لیتر)

۴۳۴/۱۲۴۷ ۳۷۰/۱۲۱۰

۳۸۰/۱۲۱۰

وزن خالص (کیلوگرم)

۱۴۱۵ ۱۲۷۵

۱۲۶۰

شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت (ثانیه)

۱۰.۹ ۱۰.۳

۱۰

حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت)

۱۸۷ ۲۰۰

۲۰۰

مصرف سوخت (لیتر در هر صد کیلومتر)

۴.۱/۳.۵/۳.۷ ۳.۹/۳.۲/۳.۴

۴.۱/۳.۴/۳.۶

منبع: autoexpress

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم وبسایت "پدال"، عشقِ ماشین و دیگر هیچ...

مطالب مشابه

‫۲۹ دیدگاه‌ها

  1. امیر

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (393 ديدگاه)

    الان چرا آسترا اول نشد توهمه چی بهتره بخاطرچندتا تجهیزات دوم شد خوده نویسنده اینو میگه درهمه چی بهتره جزتجهیزات!!!!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۲۳ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      رنو هم خیلی خوبه به نظرم

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. مجید ( اشتوگارت و سنت آگاتا )

      ۲۳ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (11412 ديدگاه)

      هر ۳ عالی بودن.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    3. بیژن

      ۲۳ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (255 ديدگاه)

      نظر منم همینطوره. دوستان یه بار دیگه به جدول مقایسه مراجعه کنید!
      بنظر کسی که تست درایو انجام داده فرانسوی بوده…!۱

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  2. <<<<<

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (384 ديدگاه)

    ۱.واکسهال
    ۲.سئات
    ۳.رنو

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  3. مجید

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (681 ديدگاه)

    مقایسه خیلی کوتاه و خلاصه بود!!!!!!!!ضمنا این کلاس که اروپا نماینگان زیادی از اکثر برند ها داره چرا فقط این سه تا؟؟؟اما جدای از همه چیز مگان جدید چه قدر سنگین تر از دو رقیب دیگه س ۱۴۰ کیلو سنگین تره و شتب اولیه و حداکثر سرعتش هم کمتر!!!!!!!!!!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. Mercede

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (465 ديدگاه)

    چقدر قیمت اتوموبیل در اروپا نسبت به امریکا بالا است در امریکا با این قیمت ها میشود شورلت دوج لینکلن و کادیلاک با گیربکس اتوماتیک وکلیه امکانات خریداری کرد

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. مجید ( اشتوگارت و سنت آگاتا )

      ۲۴ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (11412 ديدگاه)

      تازه سوخت هم در آمریکا ارزون تره.
      واسه ماشین بازا امارات متحده و ایالات متحده بهترین جا ها هستند !

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. uss zumwalt DDG-1000

      ۲۴ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      ماشین های امریکایی واقعا قیمت مناسب و خوبن

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  5. amir

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (477 ديدگاه)

    منتقدان خودروهای فرانسوی کجا هستن؟زود باشید بیایید و بگید که نتیجه تست اشتباه بوده!!بیایید بگید که این تستها قابل اعتماد نیست.کجایید پس؟بیایید بگید که فرانسه از ژاپن و کره و حتی افغانستان هم عقب تره!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۲۳ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      رنو که من قبول دارم

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  6. حميد

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1613 ديدگاه)

    رنو متحول شده

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. مجید

      ۲۳ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (681 ديدگاه)

      نه توی موتورو پرفورمنس!ای کاش تو این زمینه هم متحول بشه!

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. امیرحسین

        ۲۳ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (337 ديدگاه)

        گویا تموم بررسی ها که نسخه های RS رنو یا سری GTI پژو رو تحسین کردن الف رو از دسته بیل تشخیص نمیدن!!!!!!!!اون کره ای ها هستن که تو پرفورمنس حرفی برای گفتن ندارن

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. مجید

          ۲۳ شهریور ۱۳۹۵
          سوابق: (681 ديدگاه)

          دوست گرامی شما تو این تست اسمی از این دو مدل میبینی؟؟؟؟؟؟؟؟اینمقایسه مدل های خانوادگی بود نه مدل های ریس تو پیست نوربرگ رینگ !!!!!!!در ضمن همون رقبای کره ای ک گفتی شهرت و اعتبار این برند رو ندارن پس طبیعتا از رنو انتظار بیشتری میره امیدوارم منظورم رو رسونده باشم

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
  7. حمیدرضا

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (2407 ديدگاه)

    چقدر تو نمای عقب شکل هم دیگن نمیدونم چرا طراحا انقدر دارن به هم نزدیک میشن
    در مورد ماشین ها خروجی گشتاور واکسهال خیلی زیاده چجوری انقدر قدرت میده با این گشتاور تو شیب های سنگین هم ماشین عین یه پر کاه استارت میخوره هرچند نهایت سرعت هر سه باید کم باشه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. amir

      ۲۳ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (477 ديدگاه)

      به نکته بسیار ظریفی اشاره کردید.به نظر من توی این کلاس گلف یک الگو هست و همه خودروسازای دیگه خواسته یا ناخواسته بیشتر سعی میکنن در زمینه طراحی به گلف نزدیک بشن.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. كوروش

        ۲۳ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (1114 ديدگاه)

        گلف یک اسطوره توی کلاس خودشه
        عملکرد
        امکانات
        ایمنی
        زیبایی (البته نه خیلی)
        هزینه نگهداری بسیار پایین (جی دی پاور برابر با کرولا از نظر مصرف کنندگان دونسته)

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
    2. بیژن

      ۲۳ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (255 ديدگاه)

      همه مدیران خودروسازی های بزرگ دنیا این اعتقادرو دارن که زبان طراحی خودروها شبیه هم شده . واین شباهت در آینده بیشتر خواهد شد.
      ولی ای ول ، گشتاور اپل منو بدجوری درگیر کرده…

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  8. احمد باقری

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (4715 ديدگاه)

    هر سه تا خوبن، البته باید یه دستی به سر و روی طراحیشون بکشن.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  9. سعید

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (26 ديدگاه)

    فقط رنو

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  10. علي تبريزي

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (127 ديدگاه)

    آشغال تر از ماشین چینی و کره ای میدونین چیه؟؟؟؟
    همه ی ماشین های فرانسوی.
    ماشین چینی بخرید حتی کره ای هم بخرید اما سوار آشغال فرانسوی نشید

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۲۴ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      معلوم شانس خوبی نداشتی ها

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. احسان

      ۲۴ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (85 ديدگاه)

      ماشین چینی پاش از ایران اونورتر نرفته معلومه باید اینو بگی 🙂

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    3. سينا

      ۲۴ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (87 ديدگاه)

      ماشینای اروپایی دارای واژه ای به نام هندلینگ هستند که تو هیچ ماشین کره ای یا چینی نمیتونی این واژه رو پیدا کنی

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  11. علیرضا

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    فقط یک نمایندگی ایرانی میتونه با عملکرد و مدیریت ناشیانه ماشین های اپل رو نابود کنه و مانع فروش و اقبال اش بشه و البته فقط ایرانی میتونه اپل دوست داشتنی رو در برابر نمونه های کره ای فاقد اارزش بدونه!!!!!!
    رنو واقعاً دوباره به اوج برگشته و همه رو شگفت زده کرده چه با رنو مگان,چه با تلیسمان یا رنو کلئوس جدید

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  12. ali

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (714 ديدگاه)

    انتخاب من بین این سه تا گلف هست ! اصلا هاچبک رو با فولکس گلف میشناسن ! تو اروپا تو امریکا گلف بازارو قبضه کرده … انتخاب بعدی رنو …

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  13. حامد

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (70 ديدگاه)

    گشتاور توى عملکرد خودرو خیلى مؤثره. ۵٠ نیوتون متر گشتاور بیشتر، بسیار با ارزشتر از صفحه نمایش بزرگتره. به نظرم حالا که اینقدر به هم نزدیک هستن، با این اختلاف گشتاور، آسترا بهتره.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  14. سیاوش

    ۲۲ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (211 ديدگاه)

    واقعا مطمینین با این مصرف سوخت و حجم موتور این گشتاور رو ارایه میدن گشتاورشون خیلی غیر عادی بالا است به نظرم اشتباهه!!!!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا