رنو

احتمال حذف رنو کلیو RS و جایگزینی Zoe RS داغ!

استانداردهای آلایندگی کربن دی‌اکسید روز به روز سخت‌تر از همیشه شده و به نظر می‌رسد همین مسئله باعث خداحافظی با یک خودروی جذاب دیگر یعنی رنو کلیو RS خواهد شد.


فرانسوی‌ها اعلام کرده‌اند این سوپرمینی داغ دیگر با وضعیت موجود قابل‌تولید نیست؛ اما نباید ناامید شد زیرا رنو اسپورت دست از کار نخواهد کشید و ظاهراً طبق برنامه‌های اعلام نشده به دنبال تولید نسخه‌ی پرفورمنس از خودروی الکتریکی Zoe خواهد بود.


تولید یک هاچبک الکتریکی داغ به رنو اجازه می‌دهد در کلاس منحصربه‌فردی حضور یابد و احتمالاً همین حرکت رنو باعث خواهد شد فورد و فولکس‌واگن نیز نسخه‌های بدون آلایندگی از خودروهای ساب کامپکت فیستا ST و پولو GTI را نیز در نظر بگیرند.


علی کسائی معاون برنامه‌ریزی تولید رنو گفته است:

امروزه کلیو RS نیازمند تکنولوژی بسیار سطح بالایی است تا بتواند آلایندگی دی‌اکسید کربن کمتری داشته باشند؛ و با حفظ ضرورت‌های پرفورمنس چنین خودرویی شما ناگزیر به افزایش قیمت خودرو خواهید شد که از طرفی خرید آن در توان اکثر افراد نخواهد بود. در حال حاضر حتی اگر ما خودروهای اسپورت را دوست داشته باشیم هم نمی‌توانیم راه‌حلی برای رفع این مشکل پیدا کنم. همچنین با نگاهی به رقبا می‌بینید که ما رقبای زیادی نداریم.

رنو اسپورت در سال ۲۰۱۷ کانسپت ۴۵۴ اسب بخاری Zoe e-sport را معرفی کرد که بازخوردهای مثبتی را از طرف مشتریان و خبرنگاران خودرویی دریافت نمود. این نمونه‌ی پیش‌تولیدی از دو پیشرانه‌ی الکتریکی استفاده کرده بود و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۳.۲ ثانیه‌ای داشت.

رنو کلیو R.S. 18
مدیر رنو اضافه کرده است:

ما باید با روندهای کنونی صنعت خودرو هماهنگ باشیم. ما باید خودروهای اسپورت آینده را اختراع کنیم. این نقش رنو اسپورت است. کانسپت Zoe دقیقاً همان چیزی است که در فکر ما قرار دارد و هنوز هم به آن فکر می‌کنیم. آن خودرو تحسین‌های زیادی را در پی داشت و مشتریان می‌خواستند آن را بخرند.


به نظر می‌رسد رنو اسپورت برای تولید چنین خودرویی دو گزینه دارد: اضافه کردن پیشرانه‌ی الکتریکی بزرگ‌تر به Zoe یا نصب پیشرانه‌ی دوم در اکسل عقب که هر دو باعث می‌شوند این خودروی جدید بسیار قوی‌تر از Zoe استاندارد با قدرت ۱۳۳ اسب بخار شود.

رنو کلیو R.S. 18
کسائی در خاتمه می‌گوید:

سؤال این است که پرفورمنس چیست؟ برد آن خودرو چقدر خواهد بود؟ چقدر در پیست دوام خواهد آورد؟ رنو اسپورت یک بازیگر جدی بوده بنابراین اگر چنین خودرویی را بسازیم باید پرفورمنس قابل‌توجهی را به آن تزریق کنیم؛ اما اگر آن خودرو تنها یک دور در پیست زده و روانه جایگاه شارژ شود خب آن چیزی نخواهد بود که می‌خواستیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. MehdiTurbo

    ۲۱ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (1923 ديدگاه)

    نهههههههههههه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. فرزاد

    ۲۱ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (143 ديدگاه)

    حیف بخدا کلیو حذف بشه دومین هاچ بک پر فروش اروپا واقعا زیباست این عروسک مخصوصا این مدل فیس لیفت جدیدش که بینظیره چه به لحاظ تغییرات ظاهری که صورت گرفته چه به لحاظ داخلی .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرامرز

      ۲۲ مهر ۱۳۹۸
      سوابق: (1595 ديدگاه)

      تیپ های معمولی کلیو حذف نمیشه. نسخه پرفورمنسش ساخته نمیشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. مانی

    ۲۲ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    دمAMG کهA45s تولید میکنه
    هرچند گرونه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. مسعود

    ۲۲ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (222 ديدگاه)

    افرادی چون علی کسائیی ها جای خالیشون حسابی احساس میشه تو کشور ….

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نوید جهرمی

      ۲۲ مهر ۱۳۹۸
      سوابق: (3685 ديدگاه)

      این بندگون خدا هم باشن، باز چیزی قرارنیست بهتر بشه. اصلاح سیستم نیازه. اونا اونطرف باشن بیشتر به بشریت خدمت میکنن/

      موافقم 1
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا