رنو

بررسی فنی و تخصصی رنو مگان R.S. تروفی 2019

جدیدترین نسل رنو اسپورت مگان تروفی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد چراکه بازوی پرفورمنس رنو همواره به دنبال ساخت سریع‌ترین و هیجان‌انگیزترین محصولات بوده است. هم‌اکنون ما شانس بررسی یکی از محصولات جدید این برند را داریم.


تروفی اقدام به بهبود پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری مگان کرده و هم‌اکنون قدرت آن را به ۲۹۶ اسب بخار رسانده و گشتاور نیز با افزایش ۱۰ واحدی به ۴۰۰ نیوتون متر رسیده است. البته در صورتی که بجای گیربکس ۶ سرعته دستی استاندارد از گیربکس دوکلاچه استفاده شود گشتاور به ۴۲۰ نیوتون متر افزایش می‌یابد.


این خودرو همچنین از آپشن شاسی کاپ سود می‌برد که شامل بازنگری‌های سیستم تعلیق و وجود دیفرانسیل لغزش محدود است. ترمزهای جلو نیز جدید هستند تا قدرت توقف بیشتری ایجاد کنند. مگان R.S. تروفی همچنین از رینگ‌های ۱۹ اینچی آلیاژی مخصوص سود می‌برد.


این تغییرات باعث بهبود یک‌دهم ثانیه‌ای شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت مگان تروفی شده و حداکثر سرعت خودرو نیز کمی افزایش یافته است.


اما واقعیت پشت این اعداد پیچیده‌تر بوده ولی جذاب است. در حقیقت مگان در خط مستقیم همانند هوندا سیویک تایپ R فوق‌العاده سریع حس نمی‌شود. در دور بالاتر از ۱۵۰۰ کمی تأخیر در دور گرفتن پیشرانه مشاهده می‌شود اما پس از آن است که با کوهی از گشتاور روبرو خواهید شد.


این خودرو سریع‌تر از مگان عادی بوده و صدای سیستم اگزوز ارتقا یافته نیز جذاب است.


اما این هندلینگ مگان است که آن را از دیگر هاچبک های کلاس جدا می‌کند. ترکیب دیفرانسیل لغزش محدود و سیستم فرمان پذیری چرخ‌های عقب باعث تولید خودرویی فوق‌العاده چابک و سریع شده است. دماغه‌ی مگان تروفی به شدت علاقه مند است که وارد پیچ‌ها شود و اگرچه در صورت فشار بیشتر بر پدال گاز در پیچ‌ها اندکی نافرمانی حاصل از گشتاور پیشرانه وجود دارد اما در کل خودرو رام و قابل‌کنترل است.


سیستم فرمان خودرو وزن مناسبی داشته هرچند از نظر بازخورد در سطح بالایی قرار ندارد. ما هنوز هم گیربکس دستی مگان را به نمونه دوکلاچه ترجیح می‌دهیم. گیربکس ۶ سرعته رنو شاید نرمی گیربکس هوندا را نداشته باشد اما اگر به حد کافی خوش‌بین باشید آن را رضایت‌بخش‌تر خواهید دانست.

چیزی که به همراه چابکی بالا و کنترل مناسب بدنه دیده می‌شود سواری سفت اما پذیرفتنی مگان R.S. تروفی است. اگر شما از این خودرو همه‌روزه در بزرگراه‌ها استفاده کنید شاید ورود صدای لاستیک‌ها به کابین یک مشکل به حساب آید.

داخل کابین این خودرو نیز همانند سایر مدل‌های مگان بوده که دارای فضای کافی برای اکثر سرنشینان است و در کل کیفیت خوبی هم دارد.


برخی ویژگی‌های اسپورت هم دیده می‌شوند که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به کنترل حالت‌های رانندگی، لوگوی خاص رنو اسپورت و پدال‌های آلومینیومی اشاره کرد. صندلی‌های ریکاروی آلکانترا باعث می‌شوند موقعیت راننده ۲۰ میلی‌متر پایین‌تر از نمونه‌های استاندارد باشد که همین امر حس رانندگی اسپورت تری را به ارمغان خواهد آورد.

اگر شما به دنبال یک هاچبک اسپورت فوق‌العاده هستید به سختی خواهید توانست چشمتان را روی هوندا سیویک تایپ R ببندید. البته در جایی که هوندا از طراحی خاصی برای سیویک استفاده کرده، رنو انحناهای قدرتمند و هدفمندی برای مگان در نظر گرفته است. جدیدترین تلاش رنو اسپورت در این کلاس منجر به تولید خودرویی خوب شده است. از طرف دیگر مگان R.S. تروفی گزینه‌ی ارزان‌تری نیز هست.

مشخصات رنو مگان ۳۰۰ R.S. تروفی

  • قیمت: ۳۱۸۱۰ پوند
  • پیشرانه: ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری توربوی بنزینی
  • قدرت/گشتاور: ۲۹۶ اسب بخار/۴۰۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۶ سرعته دستی، دیفرانسیل جلو
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۵.۷ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۶۱ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۸ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. Abbas

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (875 ديدگاه)

    فرانسوی ها هر چیزیو بد بزنن در عوض تو هاچبک سازی عالی کار میکنن،از این زبان طراحی رنو هم بینهایت خوشم میاد

    موافقم 5
    مخالفم 1
    1. فرزاد

      ۱۱ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (143 ديدگاه)

      فرانسویا نه تنها هاچ بکهای عالی میسازند بلکه سدانها و جدیدا هم اس یو وی های خوبی میسازن نمونش 508 که پرچمدار اروپاست یا 3008 که خودروی سال 2017 اروپا شد اگه اشتباه نکنم

      موافقم 5
      مخالفم 1
      1. احسان

        ۲۳ فروردین ۱۳۹۸
        سوابق: (6 ديدگاه)

        کلا برداشت اکثر ایرانیها از خودروی فرانسوی ۴۰۵ ساخت ایرانخودرو هست. مثل اینکه برداشتمون از کیا پراید باشه!

        موافقم 5
        مخالفم 0
  2. فرزاد

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (143 ديدگاه)

    لامصب بی نهایت زیبا و با ابهته وچقدر کابین با کیفیتی داره امکان نداره تو خیابون چشمهارو به خودش خیره نکنه

    موافقم 5
    مخالفم 0
  3. حسین

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (123 ديدگاه)

    خیلی عالیه این
    به ولوستر که ترجیحش میدم

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. ایمان

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    به نظرم زیباترین هاچبک دنیاست البته سلایق متفاوته
    بازار هاچبک های اسپرت خیلی گرم شده و رقابت بالا رفته

    موافقم 2
    مخالفم 1
  5. حسین

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (2810 ديدگاه)

    جای موتور ۱۸۰۰ توربو خالی بود تو این سگمت!
    ۱.۶ بود ، ۱.۷ بود ، ۲ بود! اما ۱.۸ نبود

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. حسین دهمرد

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (2417 ديدگاه)

    لوگوی رنو زیادی بزرگه.فکر کرده بنزه
    البته قیافه ش از هاچبک های بنز بهتره.

    موافقم 2
    مخالفم 0
  7. بینام

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (5 ديدگاه)

    از وقتی هوندا تصمیم به خروج از بریتانیا گرفت انگلیسیها دارند همش هاچبکهای مختلف رو تعریف و تمجید میکنند تا ثابت کنند سیویک همچین مالی هم نبوده!!!

    موافقم 2
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا