رنو

بررسی تخصصی رنو کجار 2019 فیس لیفت

این شاسی‌بلند رنو کجار ۲۰۱۹ فیس لیفت است. کراس اوور کلاس C رنو به منظور حفظ خاصیت رقابتی خود در کلاسی شلوغ از برخی بهبودها برخوردار شده است. این کلاس خودرویی بی‌شک یکی از شلوغ‌ترین و رقابتی‌ترین کلاس‌های خودرویی می‌باشد. خب آیا تغییرات صورت گرفته در این خودرو برای برتری آن در مقایسه با سئات آتکا، فورد کوگا و نیسان قشقایی کافی بوده‌اند؟

رنو کجار
همچون گذشته کجار از نظر فنی مشابه قشقایی بوده و جدیدترین به‌روزرسانی‌های آن شامل ایجاد تغییراتی در پیشرانه‌ها می‌باشد.

رنو کجار
طیف پیشرانه‌های دیزلی کجار با نسخه‌ی به‌روز شده‌ی ۱.۵ dCi کنونی آغاز می‌شود. هم‌اکنون یک فیلتر ادبلو برای کاهش آلایندگی‌ها نصب شده و متریال کاهش صدای بیشتری در بلوک پیشرانه بکار رفته و همچنین گشتاور پیشرانه نیز بهبود یافته است. پیشرانه‌ی ۱.۶ لیتری قبلی هم‌اکنون به نمونه‌ی ۱.۷ لیتری با قدرت ۱۴۸ اسب بخاری تبدیل شده و کاملاً عضلانی‌تر از قبل می‌باشد. همچنین فقط این پیشرانه است که با سیستم چهار چرخ محرک و دیفرانسیل قفل شونده همراه می‌شود.

رنو کجار
اما با توجه به تغییرات صورت گرفته در بازار و روی‌گردانی مشتریان از پیشرانه‌های دیزلی، انتظار می‌رود پیشرانه‌های بنزینی حدود ۷۰ درصد فروش کجار فیس لیفت در بریتانیا را به خود اختصاص دهند. پیشرانه‌ی جدید ۱.۳ لیتری توربوی بنزینی که با همکاری دایملر توسعه یافته با دو خروجی متفاوت در دسترس است. مدل رده‌بالاتر قدرت ۱۵۸ اسبی دارد درحالی‌که خودروی حاضر در تست از پیشرانه‌ی ۱۳۸ اسبی استفاده کرده است.

رنو کجار
علاوه بر پیشرانه‌های جدید، کجار در بخش طراحی نیز برخی تغییرات را تجربه کرده است. جلوپنجره‌ی این خودرو هم‌اکنون پهن‌تر بوده و از عناصر کرومی برخوردار می‌باشد. جا پلاک نیز تغییر مکان داده و در بخش عقب نیز سپری جدید با چراغ‌های متفاوت دارای LED های یکپارچه خودنمایی می‌کنند.

رنو کجار
تغییرات ظاهری این شاسی‌بلند فرانسوی با استفاده از رینگ‌های جدید آلیاژی و سه رنگ بدنه‌ی سبز، خاکستری و آبی تکمیل شده است.

رنو کجار
رنو در داخل کابین بهبودهای جزئی را اعمال کرده است. این برند طرح نسبتاً یکنواخت و پیش‌فرض کجار را تغییر نداده اما بهبودهای صورت گرفته همه مثبت بوده‌اند. برای مثال صندلی‌های جدید خودرو حمایت بیشتری از بدن به عمل می‌آورند و همچنین یک استراحت گاه مرکزی برای دست وجود دارد. دکمه‌های شیشه‌برقی که نورانی هستند و از مگان گرفته شده‌اند ظاهر بهتری به کابین بخشیده‌اند. کنسول مرکزی نیز دارای نگه‌دارنده‌های فنجان بهتری است.

رنو کجار
کنترل‌های جدید سیستم تهویه مطبوع هم عالی هستند. سه دکمه‌ی بزرگ دما و جهت‌های ورود هوا را نشان می‌دهند. استفاده از این سیستم آسان‌تر از قبل بوده و ظاهر آن‌ها نیز بهتر از قبل است.

رنو کجار
صفحه لمسی خودرو که هم‌اکنون هماهنگی بهتری با داشبورد دارد به لمس‌ها پاسخ سریع‌تری می‌دهد. تنها جای شرمساری کجار این است که آیتم‌های سیستم اطلاعات سرگرمی هنوز هم به کندی لود می‌شوند و گرافیک صفحه‌نمایش نیز جالب نیست. البته این خودرو هم‌اکنون از اپل کارپلی و اندروید اتو به‌صورت استاندارد سود می‌برد.

رنو کجار
از نظر شاسی تغییرات چندانی صورت نگرفته بنابراین پیشرانه‌های جدید تنها وظیفه‌ی تغییر حس سواری کجار را بر عهده داشته‌اند. البته که این تغییرات کاملاً مثبت بوده‌اند. پیشرانه‌ی ۱۳۸ اسبی بسیار قوی‌تر از قلب آهنین ۱.۲ لیتری قبلی بوده و اگرچه با بالا رفتن دور پیشرانه نرمی خود را از دست می‌دهد اما در بزرگراه‌ها عملکرد خوبی دارد.


این پیشرانه به حدی خوب عمل می‌کند که شاید با خود فکر کنید نیازی به نسخه‌ی قوی‌تر همین پیشرانه نیست. نسخه‌ی ۱۵۸ اسبی در بحث شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت نیم ثانیه سریع‌تر است اما تفاوت‌ها حتی در زمان رانندگی شانه‌به‌شانه نیز به‌سختی قابل‌تشخیص هستند.

رنو کجار
هر دو پیشرانه با یک گیربکس ۶ سرعته دستی یا ۷ سرعته اتوماتیک در دسترس هستند. گیربکس دستی خوب بوده و اگرچه استفاده از گیربکس اتوماتیک در شهر آسان‌تر است اما در زمان معکوس کشیدن کمی کند عمل می‌کند.

جدای از این‌ها، تجربه‌ی رانندگی کجار همچون قبل است. کیفیت سواری خودرو با استفاده از رینگ‌های ۱۹ اینچی کمی سفت‌تر از قشقایی اما نرم‌تر از سئات آتکاست. با ورود به پیچ شاهد کنترل معقول تکان‌های بدنه خواهید بود. فرمان هم دقت کافی را داشته ولی احساس چندانی از آن به دست نمی‌آید. کجار خودروی هیجان‌انگیزی نیست اما به عنوان یک خودروی جادار خانوادگی کاملاً کفایت می‌کند.

رنو کجار
و اینجاست که رنو به خوبی عمل می‌کند. صندوق ۴۷۲ لیتری کجار جادارتر از نیسان بوده و در کابین هم فضای زیادی برای ۵ نفر وجود دارد. سرنشینان بخش عقب هم‌اکنون شاهد ورودی‌های هوا و یک جفت سوکت USB خواهند بود.

رنو کجار
کجار با چهار تریم آغاز می‌شود که تریم پایه‌ی Play قیمت ۲۰۹۹۵ پوندی دارد. از جمله تجهیزات استاندارد این خودرو می‌توان به رینگ‌های ۱۷ اینچی، سیستم تهویه مطبوع و صفحه لمسی ۷ اینچی اشاره کرد. مدل مجهز ۱۵۰۰ پوند گران‌تر بوده و از رینگ‌های ۱۹ اینچی، ناوبری ماهواره‌ای، دوربین دنده‌عقب و هشدار خروج از خط سود می‌برد.


کجار با این قیمت کاملاً در محدوده‌ی نیسان قشقایی با همان پیشرانه‌ی ۱۳۸ اسب بخاری قرار می‌گیرد اما رنو ۲۵۰۰ پوند ارزان‌تر است. رنو هنوز جزئیات مربوط به پیشنهادهای لیزینگی خود را اعلام نکرده اما با اینکه نیسان پیشنهادهای بسیار خوبی دارد اما اگر سواری مشابه رنو و نیسان و فضای کابین بیشتر کجار را در نظر بگیرید تفاوت زیادی بین این دو خودرو حس خواهید کرد.


رنو کجار همواره از جمله کراس اوورهای خانوادگی خوب در کلاس خود بوده و جدیدترین به‌روزرسانی‌های آن نیز باعث بهبودش شده‌اند. پیشرانه‌های جدید از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های این خودرو هستند و عملکرد قوی را با مصرف سوخت کم ترکیب کرده‌اند. سواری برخی رقبا بهتر و کابین برخی جادارتر است اما کجار به عنوان یک خودروی جادار و راحت رقیب سختی محسوب می‌شود.

مشخصات رنو کجار GT Line TCe 140

  • قیمت: ۲۰۰۹۵ پوند
  • پیشرانه: ۴ سیلندر ۱.۳ لیتری توربوی بنزینی
  • قدرت/گشتاور: ۱۳۸ اسب بخار/۲۴۰ نیوتون متر
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۱۰.۴ ثانیه
  • مصرف سوخت: ۵.۹ لیتر در هر صد کیلومتر
  • موعد عرضه: ژانویه ۲۰۱۹

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. Khosrow

    ۲۸ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    داره شوخی میکنه / چرا اینقدر کابین ابتدایی طراحی شده / شاسی ش هم جا خورده ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ADAK

    ۲۸ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1841 ديدگاه)

    داشبوردش چه زشته …

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. مسعود

    ۲۸ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (114 ديدگاه)

    محصولات رنو هم از نظر کیفیت و هم از نظر طراحی تو اروپا سرآمد همه خودروسازی ها هستند. جالبه که نام خودروی کجار از سلسله قاجار گرفته شده است چون مظفرالدین شاه اولین خودروهایی را که وارد ایران کرد متعلق به شرکت رنو بود و به افتخار این شخص رنو این محصول خودش را رنو کجار (قاجار) گذاشتش. اما صرف نظر از همه این موارد ماشین خوب و قابل قبولی است و میتونه رقیب خودروی فولکس واگن T-ROC باشه و خودروی شاسی بلند کامپکت و جمع و جور خانوادگی خوبی است.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. sina7

      ۲۹ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (435 ديدگاه)

      Renault says the word ‘Kad’ is inspired by the word quad or 4-wheeled vehicle while ‘Jar’ is derived from the French word agile (meaning nimble and dexterous) as well as ‘Jaillir’ which means to ’emerge suddenly’.

      اصلا این چیزی که شما فرمودین نیست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. ahmad

    ۲۸ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (566 ديدگاه)

    خیلی عالیه ، طراحی داخل کابین و داشبورد هم بسیار زیباست ، ضمن اینکه نسخه چهار چرخ محرک هم در دسترس هست .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. رسول

    ۲۹ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (2 ديدگاه)

    فقط موندم چرا پراید صدی 7میسوزونه اما این 5.9 این کجا آن کجا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mad.z.Max

      ۱ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (1839 ديدگاه)

      فکر میکنم یه ارتباطی با زمان اولیه ی عرضه پراید داره، که تقریبا واسه ۳۰ سال پیش هست.. : )

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. حمیدرضا

    ۲۹ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    به نظرم برای رقابت با محصولات گروه فولکس واگن هنوز یه چیزایی کم داره ولی خوب رنو در اروپا خییلی معروفه و اتفاقا در چند سال گذشته به خاطر عرضه ماشین های خوب و اقتصادی خیلی فروشش بهتر شده حیف که ما کلا نمیتونیم این برند رو دیگه ببینیم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا