رنو

احتمال خاتمهٔ تولید آلپاین A110 در راستای کاهش هزینه‌های رنو

رنو برنامه‌های بزرگی برای کاهش هزینه‌ها دارد که بخشی از آن صرفه‌جویی ۲ میلیارد یورویی تا سال ۲۰۲۲ است. برای رسیدن به این مهم، طبق گزارش‌ها رنو چندین کارخانهٔ خود در فرانسه را تعطیل خواهد کرد. اتونیوز با استناد به رسانه‌های محلی ادعا می‌کند که یکی از کارخانه‌های در معرض خطر، کارخانهٔ دیپه است. این یکی از کوچک‌ترین کارخانه‌های رنو بوده و تنها حدود ۴۰۰ کارگر دارد.

کارخانهٔ دیپه قبلاً برای ساخت محصولات رنواسپرت استفاده می‌شد اما امروزه علاوه بر تولید خودروی الکتریکی بلوکار (هاچ‌بک کوچکی ساخت شرکت Bolloré که طبق قراردادی در کارخانهٔ رنو تولید می‌شود)، به تولید آلپاین A110 هم مشغول است یعنی کوپهٔ اسپرتی که با احیای برند آلپاین در سال ۲۰۱۷ به بازار آمد. A110 اما در بازار اروپا چندان موفق نبوده است زیرا در ماه فوریه تنها ۶۱ دستگاه در سراسر این قاره فروش داشته است. فروش این کوپهٔ موتور وسط فرانسوی سال گذشته نیز ۴,۳۷۶ دستگاه بوده و در سال ۲۰۱۸ تنها ۱,۹۵۰ دستگاه از آن به فروش رسیده است.

کارخانهٔ فلینز در نزدیکی پاریس که در سال ۱۹۵۲ به بهره‌برداری رسید نیز می‌تواند در این طرح جای گیرد. این کارخانه که هم‌اکنون به تولید هاچ‌بک الکتریکی Zoe و نیسان میکرا می‌پردازد، سال گذشته بخش عمده‌ای از فعالیت خود را کاهش داد زیرا خط تولید رنو کلیو به ترکیه و اسلوونی منتقل شد. علاوه بر این، ظاهراً دو کارخانهٔ دیگر رنو هم تعطیل خواهد شد که شامل سایت Choisy با حدود ۲۵۰ کارگر و کارخانهٔ Morbihan در غرب فرانسه با تقریباً ۴۰۰ کارگر می‌شود.

در این طرح کاهش هزینه‌ها و تعطیل کارخانه‌ها، علاوه بر آلپاین A110 مجموعاً شش محصول دیگر رنو شامل مگان، کولئوس، تالیسمان، سنیک و اسپیس در خطر مرگ قرار دارند. البته به گزارش رویترز، رنو که بخشی از سهام آن در اختیار دولت فرانسه است، در آستانهٔ دریافت وام ۵ میلیارد یورویی دولتی برای کمک به مقابله با ضررهای ناشی از شیوع ویروس کرونا قرار دارد. بااین‌حال هنوز مشخص نیست که آیا این مبلغ کافی خواهد بود تا رنو در تصمیم‌گیری خود برای تعطیلی کارخانه‌های مذکور تجدیدنظر کند یا نه.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. ♤Angus_812♤

    ۲ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (428 ديدگاه)

    این افسانه که تازه زنده شده بود
    حیفه خدایی
    ولی رنو برای احیای آلپاین باید با شرکتی مثل تویوتا یا سوبارو همکاری میکرد چون اونا از موتور های کم حجم قدرت خوبی میکشن بیرون و از شاسی gt86 وBRZ استفاده میکرد میتونست خیلی بهتر عمل کنه
    امیدوارم نظرشون عوض بشه و تولیدشو ادامه بدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ♤Angus_812♤

    ۲ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (428 ديدگاه)

    این فرانسویه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ♤Angus_812♤

    ۲ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (428 ديدگاه)

    این فرانسویه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. مهدی

    ۲ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1195 ديدگاه)

    رنو تو المانه؟?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۲ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (1195 ديدگاه)

      میدونم تو فرانسه میخوام تیکه بندازم????????

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. Aran Milan

    ۲ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (280 ديدگاه)

    ماشین خیلی عالی ای هستش ولی یه مشکل بزرگ به اسم رنو داره نه پورشه نه بنز نه بی ام و!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. OMID

    ۲ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2172 ديدگاه)

    رنو فرانسویه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. parvaz

    ۲ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (395 ديدگاه)

    رنو؟؟ آلپاین؟؟ آلمان ؟؟ وااای؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. suan chwan

    ۲ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (344 ديدگاه)

    دوست عزیز اصلا همچین چیزی ممکن نیست
    مثلا سری پنج جدید بی ام و
    افتضاح شده
    از بدم بدتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. ارش

    ۲ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    پس این همه بچاپ بچاپ کجا میره کم ماشین آشغال به جهان سوم انداختین؟ تا خبری میشه زود همه جا رو تعطیل میکنین پس این پولها کجا میره ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Farzad

    ۲ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    آلپاین A110 ، مگان ، کولئوس، تالیسمان، سنیک و اسپیس در خطر مرگ قرار دارند !!! باورم نمیشه ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. مهدی

    ۳ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1195 ديدگاه)

    ?????????

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. pooriya.bmw.germany

    ۳ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (584 ديدگاه)

    در این طرح کاهش هزینه‌ها و تعطیل کارخانه‌ها، علاوه بر آلپاین A110 مجموعاً شش محصول دیگر رنو شامل مگان، کولئوس، تالیسمان، سنیک و اسپیس در خطر مرگ قرار دارند.
    خب رنو چی دیگه داره واسه تولید؟؟
    راحت دیگه در کارخونه ببندید جمع کنید برید
    فکر کنم رنو آخرش بشه زیر مجموعه پژو سیتروئن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. Behrouz anzali

    ۳ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (372 ديدگاه)

    بقول جرمی کلارکسون : درباره پژو و رنو صحبت کرد .. اول از پژو 505 gti و چند تای دیگه تو دهه هشتاد و اوایل دهه نود میلادی تعریف کرد و گفت ::: تا اینکه یه روز در پاریس تصمیم میگیرند اشغال ترین و بدترین خودروهای ممکن رو از هر جهت بسازند والبته در این کار بی رقیب هستن… ???

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Saeed

      ۳ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (757 ديدگاه)

      فکر کنم اینو تو مستند بدترین ماشین های جهان(که فکر کنم فقط جرمی و جیمز می بود یا شایدم هموند چون سه تاشون حظور نداشتن تو اون ویژه برنامه)
      موقعی که میخواستن دو فینالیست هارو معرفی کنن
      یکیش پژو بود یکی‌ش هم لکسوس بود

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا