رنونیسان

تکذیب کامل گزارشات جدایی نیسان از رنو

رنو و نیسان گزارش‌های اخیر رسانه‌ها در مورد جدایی احتمالی را تکذیب کرده و می‌گوید اتحاد آن‌ها سالم و ایمن است. در این رابطه نیسان با صدور بیانیه‌ای گفته است:

برخلاف ادعاهای گزارش‌ها، نیسان به‌هیچ‌وجه به دنبال انحلال اتحاد نیست. این اتحاد منبع رقابت‌پذیری نیسان است و از طریق این اتحاد به رشد و سودآوری پایدار دست پیدا می‌کند. نیسان به دنبال ادامهٔ این بازی بُرد-بُرد برای همهٔ شرکت‌های عضو اتحاد خواهد بود

علاوه بر این، رئیس رنو «ژان دومینیک سنارد» نیز گفته است این اتحاد که میتسوبیشی را هم شامل می‌شود، مستحکم بوده و هرگز نمی‌میرد.

در گزارش قبلی از روزنامهٔ فایننشال تایمز از قول منابعی آگاه از این موضوع گفته شده بود که مدیران نیسان در حال تسریع برنامه‌ای مخفیانه برای جدایی از رنو حداقل در بخش مهندسی و تولید هستند. بلافاصله بعد از انتشار این گزارش، ارزش سهام رنو به پایین‌ترین میزان در شش سال اخیر رسید زیرا سرمایه‌گذاران نگران انحلال اتحاد با نیسان بودند. همچنین با انتشار این شایعات ارزش سهام نیسان هم به پایین‌ترین حد در طی هشت و نیم سال گذشته رسید.

از زمان دستگیری مدیرعامل پیشین اتحاد رنو-نیسان «کارلوس گوسن» در ژاپن هردو شرکت درگیر چالش‌های مالی بوده‌اند. گوسن نیز هفتهٔ گذشته در اولین حضور خود در انظار عموم از زمان فرار از ژاپن، در لبنان کنفرانس مطبوعاتی برگزار کرد و گفت مدیران نیسان می‌خواهند از تعهد خود به اتحاد خلاص شوند.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. ایمان

    ۲۶ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    این اتحاد بُرد _ بُرد بود ؛ البته یک زمانی
    الآن با این همه حاشیه این اتحاد دیگه مثل سابق مستحکم نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Dante

    ۲۶ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (42 ديدگاه)

    اگر نیسان با فلوکس واگن متحد بشه چ شود

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا