رنو

تیونینگ گیرای آلپاین A110 توسط لیچ فیلد

خبر خوبی برای معدود مالکان آلپاین A110 وجود دارد. لیچ فیلد پکیج تیونینگ مرحله ۱ خود را برای این خودروی اسپورت پیشرانه وسط و سبک‌وزن عرضه کرده است.


متخصصان بریتانیایی لیچ فیلد پکیج مرحله ۱ خود را بر پایه‌ی برنامه‌ریزی دوباره‌ی ECU معرفی کرده‌اند. این تغییرات باعث شده پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری توربو قدرت ۳۰۰ اسب بخاری و گشتاور ۴۰۴ نیوتون متری داشته باشد که نشان دهنده‌ی افزایش ۵۲ واحدی قدرت و ۸۴ واحدی گشتاور نسبت به نسخه‌ی استاندارد می‌باشد.


لیچ فیلد می‌گوید پیشرانه‌ی آلپاین این قدرت بیشتر را با نرم‌افزار جدید پیشرانه تولید می‌کند. این قلب آهنین پاسخ گاز بهتر و تأخیر توربوی کمتری دارد. این موضوع احساس‌برانگیز است چراکه همین پیشرانه در زیر کاپوت مگان RS تروفی جدید قدرت ۲۹۶ اسب بخاری دارد.

اضافه شدن ۵۰ اسب بخار بیشتر به قلب تپنده‌ی A110 سبک‌وزن باعث شده آلپاین لیچ فیلد وارد سطح متفاوتی از پرفورمنس شود. با وزن خشک ۱۰۸۰ کیلوگرمی، نسخه‌ی استاندارد A110 نسبت قدرت به وزن ۲۲۹ اسب بخاری به ازای هر تن دارد درحالی‌که پکیج مرحله ۱ باعث می‌شود این نسبت به ۲۷۷ برسد و خودرو از این نظر در حد و اندازه‌های پورشه ۹۱۱ کررا S قرار گیرد.


این تیونر در حال حاضر پکیج برنامه‌ریزی دوباره‌ی پیشرانه را تنها با ۹۹۵ پوند عرضه می‌کند.

این تیونر هم‌اکنون در حال توسعه‌ی کیت مرحله ۲ است که شامل سیستم اگزوز جدید، رسیدن قدرت پیشرانه به ۳۱۵ اسب بخار و همچنین استفاده از سیستم تعلیق جدید و دیفرانسیل لغزش محدود است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. (Saeed(peugeot

    ۳ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (325 ديدگاه)

    عالیه این عروسک فرانسوی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ahmad

    ۳ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (566 ديدگاه)

    هر چی بیشتر بهش نگاه میکنم ، بیشتر مجذوبش میشم .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. amirhosein

    ۳ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (92 ديدگاه)

    یگی از بهترین برند های فرانسوی که در زمان حیات خودش مقام های خوبی اورد الانم دوباره توسط رنو احیا شد که تست هایی که نشریه های مخطلفی ازش انجام دادن نظر خیلی ها رو به خودش جلب کرده یکی از این دلایل که نظر خیلی ها بهش جلب شده هندلینگ عالی به لطف شاسی فوق العاده المنیومی و سیستم تعلیق جناغی دوبلش هست و گزینه دومش شتاب فوق العادش با توجه به قدرت پایینش (4.5 ثانیه شتاب صفر تا صدش اونم با 252 اسب بخار) و به لطف شاسی المنیومیش وزنش خیلی پایینه
    یه شاهکار مهندسیه هر نشریه تستش کرده از این موارد به خوبی یاد کرده
    1- هندلینگ بالا
    2- ترمز های خوب
    3- شتاب عالی
    4- مصرف سوخت پایین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. محمد

    ۴ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (85 ديدگاه)

    کاش مه شکنش کوچیک تر میشد… خیلی طراحی کلی خوبی داره
    اما در عین حال خنده دار هم هست… نمیشه جدی ش گرفت(همش یاد قورباغه میوفته ادم)

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا