رنو

حذف رنو کولئوس از بازار بریتانیا، مقدمه‌ای برای خداحافظی کامل؟

با وجود رونق فروش کراس‌اوورها، رنو تصمیم گرفته کراس‌اوور پرچم‌دار خود یعنی کولئوس را از بازار انگلستان حذف کند. این کراس‌اوور میان سایز که بر اساس همان پلت‌فرم نیسان ایکس‌تریل ساخته شده هنوز در وب‌سایت رسمی رنو در بریتانیا قابل خریداری است اما تولید آن برای این بازار فرمان راست در پایان ماه جولای متوقف می‌شود. سخنگوی رنو این تصمیم را تأیید کرده و توضیح داده است:

این تصمیم به دلایل تجاری که مطابق با سیاست رنوی انگلستان در ارائهٔ مناسب‌ترین خودروها در بازار انگلستان برای خریداران است گرفته شده است

در نگاه اول، به نظر می‌رسد این تصمیم رنو به خاطر فروش ضعیف کولئوس باشد زیرا سال گذشته تنها ۱۰۰۷ دستگاه از این کراس‌اوور در بریتانیا به فروش رسیده است. فروش کولئوس سال گذشته در کل اروپا هم ۱۲,۳۷۱ دستگاه بوده که نسبت به فروش ۱۹ هزار دستگاهی سال ۲۰۱۸ کاهش چشمگیری داشته است. نسل دوم کولئوس که در نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۱۶ رونمایی شد، رقیبی برای خودروهایی مثل هیوندای سانتافه و اشکودا کودیاک است و در سبد محصولات رنو بالاتر از مدل کامپکت کاجار قرار می‌گیرد.

قیمت کولئوس در بریتانیا از ۲۸,۸۹۵ پوند برای تیپ اکونیک با پیشرانهٔ ۱۵۰ اسب بخاری دیزلی و انتقال قدرت محرک جلو آغاز می‌شود و برای موتور ۱۹۰ اسب بخاری دیزلی به ۳۲,۲۹۵ پوند می‌رسد. انتقال نیروی هردو موتور هم توسط یک گیربکس CVT صورت می‌گیرد. قیمت تیپ بالاتر GT Line نیز برای موتورهای مذکور به ترتیب از ۳۰,۸۹۵ پوند و ۳۴,۲۹۵ پوند شروع می‌شود. درهرحال طبق شایعات و گزارشات اخیر، برنامه‌های بازسازی گستردهٔ رنو می‌تواند علاوه بر کولئوس موجب مرگ مدل‌های دیگری مثل مگان و تالیسمان هم بشود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. Ahmadreza 2002

    ۱۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (1465 ديدگاه)

    برند رنو برندی نیست که مردم اروپا ازش بدشون بیاد کیلو و زئوو خیلی خوب میفروشند تو کلاس خودشون اما مشکل این و تلیسمن چیه خدا داند

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. مزدا

      ۱۶ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (2029 ديدگاه)

      چه زود دارن میرن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. NAVID۰۰۹۸

    ۱۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (10057 ديدگاه)

    اگر ترامپ نبود ، الان این ماشین گل سرسبد محصولات وارداتی بود بخاطر قیمت بسیار کمتر از رقباش .
    البته اگر ترامپ نبود ، الان کمبود دلار و یورو نداشتیم و این قانون‌های مسخره هم برای خرید موبایل زیر ۳۰۰ یورو نداشتیم ، کی تو این کشور تصمیم میگیره ، یواش یواش میگن حق داشتن موبایل ندارید مگر اینکه جواز داشته باشید ، اون هم نوکیا ۱۱۰۰ .

    قشنگ شدیم بدتر از ونزوئلا ، عجب نسلی شدیم ما سوخته خاکستر شدیم رفت

    موافقم 3
    مخالفم 1
    1. رضا

      ۱۶ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (66 ديدگاه)

      عزیزم اون ترامپ الاغ تقصیر زیادی نداره. الاغای داخلی با بی برنامگی هاشون باعث این بدبختی ملت شدن.

      موافقم 5
      مخالفم 1
      1. حسین

        ۱۶ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (225 ديدگاه)

        احسنت

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. Irani

      ۱۶ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (141 ديدگاه)

      ترامپ هست، برای همه دنیا هم هست، فقط ایران نیست، همه دنیا «ترامپ» را دارد.
      حالا به این بحث که ترامپ یک تهدید است یا نه کاری ندارم، ولی تو مشکلات و تهدیدات، مهم رفتار خودمان است که تهدیدها رو به فرصت تبدیل کنیم و از آب کره بگیریم.
      فعلا که اینجا داره همه فرصت ها به تهدید تبدیل میشه و همه کره ها به آب ریخته میشه!

      موافقم 2
      مخالفم 1
      1. datsun

        ۱۶ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (3431 ديدگاه)

        مشکلات اقتصادی و فساد به صورت گسترده در بین مسولین ایرانی هست. ولی به حضور آمریکا در ایران هم دلخوش نباش حضور آمریکا به ساخت چند پایگاه نظامی و جنگ های داخلی ختم میشه شک نکن. این کشورها تلاش میکنن کشورهای خاورمیانه هیچ وقت پیشرفت نکنن و همیشه درگیر جنگ باشن.

        موافقم 0
        مخالفم 2
        1. AMIR-REZA

          ۱۶ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (333 ديدگاه)

          من از اینا اصلا حمایت نمیکنم اما با حرفت موافقم …..
          ما ها فکر میکنیم اگه آمریکا تو ایران باشه مارو یک کشور قدرتمند و پیشرفته میکنه در صورتی که این عقیده کاملا غلطه همینطور که گفتی این کشورها تلاش میکنن کشورهای خاورمیانه هیچ وقت پیشرفت نکنن و همیشه درگیر جنگ باشن و در واقع اگر آمریکا در ایران حضور داشته باشه ما مستعمره آمریکا میشیم و اوضامون از اینی که هست شک نکنید که بد تر میشه …..(علاوه کشوری پیشرفته نمیشیم از نظر امنیت هم اوضاع خراب میشه ((البته الانم هر لحظه امکان داره یه موشک اشتباهی به هواپیما بخوره???)))
          انتخاب بین بد و بدتر هست من بدو انتخاب میکنم !!

          موافقم 0
          مخالفم 2
        2. محمد

          ۱۸ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (219 ديدگاه)

          بله دقیقا همونجور ک عربستان و دبی و قطر و امارات همه عقب مونده هستن و الان ما دربالاترین سطح رفاه داریم زندگی میکنیم و اونا هیچی ندارن بخورن

          موافقم 3
          مخالفم 0
      2. نیما

        ۹ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (36 ديدگاه)

        هیچکس تا حالا از آب نتونسته کره بگیره .فقط شیره که کره میده

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. NAVID۰۰۹۸

      ۱۶ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (10057 ديدگاه)

      خوبه واسه ۱۰۰ سال پیش نیست
      همه که داشتن به توافق عمل میکردن ، این ترامپ بود اومد تِر زد تو همه چیز .
      اصلاً کاری به الاغ‌ بودن یا نبودن داخلی‌ها ندارم ، ولی این که عیانست چه حاجت به بیانست که ترامپ جلوی میلیاردها انسان از برجام خارج شد به بهانه‌هایی که برای همه روشن بود دست اسرائیل و عربستان تو کاره !!!

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. بهراد

        ۱۶ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (753 ديدگاه)

        آقا نوید نمیشه ترامپو مقصر دونست. مثل اینکه تو بازار شما مغازه داشته باشی و اجناس با کیفیت نداشته باشی مردم از رقبا بخرن و اونا رو مقصر بدونی.
        فعلا همین GLX هم موجود نیست. ممنوعیت 300 یورویی باعث شوک و افزایش قیمت دو سه برابری میشه.هم پرچمدار هم میانرده چون جایگزینی براش وجود نداره پس نباید این تصمیم اشتباه گرفته میشد.گوشی پایینرده هم مثل پراید دنباله رو نرخ بالایی هاست یکجا نمیشینه(دومینو).قیمت ساعت هوشمندم میره بالای 12 تومن.کاری انجام نمیشد بهتر بود.
        کم کم شاید فیس لیفت آیفون 6 پلاس به 12 پرو مکس خواهیم بود.

        موافقم 1
        مخالفم 0
    4. مزدا

      ۱۶ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (2029 ديدگاه)

      حقوق ۲۳۰ میلیونی نمایندگان مجلس هم باعثش ترامپ هست!؟؟

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۱۶ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (10057 ديدگاه)

        مزدا عزیز

        تو رو خدا همه چیز را با هم قاطی نکنید ، اون حقوق بالای مدیران اسمش حقوق نیست ، اسمش تو شیشه کردن خون مردم و حق‌الناسه که باید بزنند پدر اون مدیر هم در بیاورند اما بحث ترامپ جداست ، ترامپ انسان نیست ، ترامپ سادیسم داره ، خداشاهده از پول زیادی دیوانه شده که همه هم میدانند ولی فقط نشون داد که همون آمریکا هم باند و باند بازی میکنند و اگر نه که نژاد پرستی و زن ستیزیش مشخصه ولی کسی نمیتونه کارش کنه چون مافیا بودن از خودشو خانوادش میباره مثل همین ایران خودمون با این تفاوت که آمریکا ژست انسان دوستانه به خودشون میگیرند ولی آدم‌کش‌تر و جنگ طلب‌تر از خود آمریکا ، خودشه .

        موافقم 1
        مخالفم 1
        1. مهدی

          ۱۷ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (1326 ديدگاه)

          ظاهرا کارشناسان داخلی ففط در حوزه خودرو متخصص نیستن بلکه در مسایل اجتماعی سیاسی اقتصادی فرهنگی هنری ورزشی و … صاحب سبک و نظر هستن فعلا که در خودرو تر زدند ببینیم با این حجم از توهم در سایر حوزه ها چه میکنن

          موافقم 1
          مخالفم 0
  3. (Saeed(peugeot

    ۱۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (396 ديدگاه)

    یادمه حدود ۴ سال پیش که تلیسمان و کولئوس به بازار ایران رسیدند تو همان سال رتبه اول بیشترین سدان وارداتی و تلیسمان و کراس اوور و کولئوس کسب کردند …..یعنی تو سال اول بازاری که چندین سال دست کیا و هیوندای بود و کنار زدند …..

    و کولئوس و تلیسمان ماشینای بدی نبودند …نمیدونم چرا تو اروپا مورد پسند واقع نشد ….ولی اگه واردات باز بود ….بازار ایران و میترکوند این ماشین ….بر خلاف همه جای دنیا ….

    و برعکس رنو ….پژو خیلی ماهرانه تر تو این دو کلاس خودرو عمل کرده و تو سالهای اخیر عالی جا افتاده ….( پژو ۳۰۰۸ و ۵۰۸ )

    ۳۰۰۸ حدودا در سطح تیگوان تو اروپا میفروشه ….حدود ۲۰۰/۰۰۰ دستگاه در سال

    امیدوارم رنو برنامه خوبی برای کراس اوور هاش داشته باشه .

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۱۶ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (1326 ديدگاه)

      البته همون زمان بعد از مدتی از ورود تالیسمان کم کم میل بهش کم شد به خاطر موتور توربو که با بنزین مزخرف ایران همساز نبود جالبه حتی ونزویلایی ها هم به کیفیت پایین اون اعتراض دارن و عده ای هم گفته بود این بنزین اونارو یاد نوستالژی های کودکیشون میندازه و دلیل دوم هم قدرت کم موتور بود در کل تالیسمان به اندازه خود تو اروپت فروخت ولی توی اون بازار سنگین که حتی ژاپنی ها( غیر از تویوتا اونم تا حدودی )هم کاری از پیش نبردن فروش خیلی سخته

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. AMIR-REZA

    ۱۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (333 ديدگاه)

    از زمانی که گوسن رفت اون از نیسان اینم از رنو?????

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. فرزاد

    ۱۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (566 ديدگاه)

    انصافا خیلی کارها و خیلی قوانین میتونستن انجام بدن که امروز دچار چنین مشکلات اقتصادی و بی ارزشی پولمون نباشیم ولی انگار یه عده ای به طور عمدی دارن یه سری تصمیمات غلط و اشتباهی میگیرن که دستی مملکتو تو هچل بندازن بخدا 80 درصد این بد بختیا هیچ کدامشون به ترامپ و امریکا ربطی نداره مگه در سوریه عراق یمن لیبی جنگ نیست مگه اونا تحریم نیستن وضعیت کشور اونا که بدتر از کشور ماست پس چرا پول اونا مثل ما بی ارزش نشده چرا اونا دچار تورم شدید نشدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسن

      ۱۶ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (326 ديدگاه)

      چند دلیل داره
      اول که تحریم امریکا اثرش از جنگ هم شدیدتره.برای درکش به وضع ایران و ترکیه نگاه کنید.ترکیه درگیر جنگ داخلی با کردها،کودتای نافرجام،درگیری با روسیه و اختلافات شدید داخلی شد ولی تحریم نشد و وضعش از ایران حتی با وجود مقیاس درآمدهای قبل و بعدش بهتره.هیچ کدوم از کشورهایی که نام بردی به اندازه ایران تحریم نیست.
      دوم ترامپ رو نباید سرزنش کرد چون ما آمریکا رو به عنوان دشمن معرفی کردیم و طبیعتا دشمن وظیفه اش هست که حریف رو نابود کنه.
      سوم با تغییر رییس جمهور در ایران و آمریکا هیچ چیزی عوض نمیشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مهدی

        ۱۶ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (1326 ديدگاه)

        دقیقا باهات موافقم اقتصاد امریکا انقدر بزرگ هستش که هیچ سرمایه گذار عاقلی حاضر نیست به خاطر افتصاد ایران با امریکا در بیفته البته اینکه چرا ایران هم این سیاست در پیش گرفته خودش دلایل مختلفی داره که مهمترینش بر میگرده با استراتژی امریکا در منطقه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  6. pooriya.bmw.germany

    ۱۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (584 ديدگاه)

    بسیار ماشین خوبیه سواری نرم و با وقاری داره هرچند چندتا ایراد جزئی داره ولی در کل ماشین خوبیه
    در مقایسه با رقیبان خودرو نسبتاً کاملی هست
    مخصوصاً در رنگهای تیره مشکی خاکستری وقار خاصی داره و خودشو بالاتر چیزی که هست نشون میده

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا