رنو

معرفی داچیا داستر اکستریم لیمیتد ادیشن 2022

در ماه ژوئن بود که داچیا از نسخه فیس لیفت داستر نسل دوم رونمایی کرد. این خودرو دارای برخی تغییرات ظاهری و تکنولوژی می‌باشد. طبق گفته داچیا، از سال ۲۰۱۰ تاکنون بیش از ۱.۹ میلیون دستگاه از این شاسی‌بلند کلاس B به فروش رفته که این امر نشان دهنده محبوبیت بالای آن است. فروش داستر فیس لیفت از سپتامبر ۲۰۲۱ شروع شده و این خودروساز اهل رومانی به تازگی از نسخه سفارشی اکستریم لیمیتد ادیشن ۲۰۲۲ رونمایی کرده است.

این اولین باری نیست که داچیا از نسخه سفارشی داستر رونمایی می‌کند. پیش از مدل اکستریم نسخه‌های سفارشی تِک رود، SE توئنتی و بلک کالکتور تولید شده‌اند. همگی این خودروها بر پایه دومین نسل داستر که در سال ۲۰۱۷ معرفی شد بنا گردیده‌اند. البته مدل اکستریم به احتمال زیاد جالب‌ترین این خودروها بوده چراکه از کابینی مجهز و تغییرات ظاهری متمایز سود می‌برد.

خب با بدنه شروع می‌کنیم که دارای عناصر نارنجی روی جلوپنجره، آینه‌ها، ریل‌های سقف و درب پشتی می‌باشد. به این موارد باید رینگ‌های ۱۷ اینچی آلومینیومی، شش رنگ مختلف بدنه و… را اضافه کرد.

داخل کابین نیز همان عناصر نارنجی روی ورودی‌های هوا، پانل درب‌ها و کنسول مرکزی دیده می‌شود. صندلی‌ها و پانل درب‌ها دارای پوشش پارچه با دوخت نارنجی هستند. اگرچه داستر محصولی ارزان‌قیمت می‌باشد اما این مدل اکستریم لیمیتد ادیشن تجهیزات بیشتری نسبت به انتظارات داشته و بر اساس نسخه پرستیژ فول شکل گرفته است. از جمله تجهیزات این خودرو می‌توان به نمایشگر لمسی ۸ اینچی، ناوبری، اپل کارپلی و اندروید اتو، سیستم تهویه مطبوع خودکار، کروز کنترل، دو درگاه USB و شیشه‌های برقی اشاره کرد.

داستر اکستریم همچنان ارتفاع ۲۱۴ میلی‌متری از سطح زمین داشته و زاویه حمله و فرار آن به ترتیب برابر با ۳۰ و ۳۴ درجه می‌باشد. داچیا به نوع پیشرانه نصب شده در این خودروی سفارشی اشاره نداشته اما حدس می‌زنیم قوی‌ترین پیشرانه‌ها در آن بکار رفته باشند.

مدلی که در تصاویر دیده می‌شود دارای نشان ۴WD در گلگیرهای جلوست که به همین خاطر یا با پیشرانه دیزلی ۱.۵ dCi با قدرت ۱۱۳ اسب بخار همراه شده یا دارای پیشرانه بنزینی ۱.۳ TCe با خروجی ۱۴۸ اسب بخار می‌باشد. با نگاهی به کابین نیز می‌توانیم گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک را ببینیم که فقط با پیشرانه بنزینی یاد شده همراه می‌شود.

قرار است داستر اکستریم لیمیتد ادیشن در سال ۲۰۲۲ عرضه شود هرچند میزان تولید آن مشخص نشده است. این خودروساز در نیمه دوم سال آتی نیز یک شاسی‌بلند بزرگ‌تر را تولید خواهد کرد. این خودرو برای اولین بار از لوگوی جدید داچیا سود خواهد برد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. مهردادکمال

    ۷ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1800 ديدگاه)

    بجای تولید اشغالهای داخل از اینا و تاتاموتورز وارد کنن اقا ما نخواییم ماشینای چهل سال قبل کره و فرانسه رو مونتاژ کنیم کی رو ببینیم

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. میثم

      ۷ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (3524 ديدگاه)

      حضرات رو باید ببینی
      تاتا هم اگه با قیمت واقعیش ارائه بشه مردم نمیتونن بخرن
      با این قیمتهای نجومی اونم از دسترس خارج میشه فرقی با چینی و … نداره
      دوج چلنجر تو امارات با اون درآمد یک میلیارد به پول ما و ماشین چینی اینجا بالای یک میلیارد با این درآمدهای بخور نمیر
      بالاخره پول بریز بپاشهای دور و برمون و دژمن سازیهای حضرات باید از یه جایی تامین بشه دیگه

      موافقم 2
      مخالفم 0
  2. ممد ژانگولر

    ۷ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (3453 ديدگاه)

    حیف پول بابت ماشینایی چینی بدی🖐 با بودن این ماشین 💪

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. Mad.z.Max

    ۷ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1839 ديدگاه)

    خدایی خیلی خوب شده! کاش در خودروسازی داخل رو میشد گِل گرفت!

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Reza Waffen SS

      ۸ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (5323 ديدگاه)

      لایک

      موافقم 1
      مخالفم 0
  4. Avan

    ۷ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (326 ديدگاه)

    داچیا اوج هنر بهره وری است.خودروی ارزان با کیفیت و حتی طراحی قابل قبول

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. شاپور

    ۸ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (291 ديدگاه)

    به قول جواد آقا خودمان این سبک زندگی را انتخاب کردیم تا ارزانترین ماشین اروپایی تبدیل بشه به بزرگترین آرزوی خیلی خیلی از ایرانی ها

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۸ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    یه زمانی داچیا رو مسخره میکردم شخصا اما حرفمو پس میگیرم،واقعا چیز بهتری میسازه نسبت به چینیا،فقط توی این ۱۱سال ۲میلیون دستگاه فروش داشته! به پای بزرگان نمی‌رسه اما خیلی خیلی تو کلاس خودش عالیه،جای این مدل با مدلای دیگه داچیا توی ایران خالیه…

    موافقم 2
    مخالفم 0
  7. Aryan🥋🥋🥋judo

    ۸ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (574 ديدگاه)

    واقعا ارزش خرید خودرو های داچیا خیلی بالاستحتی توی این ایران خراب شده که قیمت چند برابر بالاتر هست بازم خوبه با پول یه جک اس۵ یا تیگو ۵ یه ماشین با اصالت بعضا دو دیفرانسیل سوار میشی

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا