رنو

تأیید تولید رنو کوئید الکتریکی برای بازارهای نوظهور

رنو چندین سال است که در حال بررسی امکان عرضه یک خودروی الکتریکی ارزان‌قیمت در چین بوده و ظاهراً این برنامه نهایتاً رنگ واقعیت به خود خواهد گرفت.


مدیرعامل اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی، آقای کارلوس گوسن در مصاحبه با اتونیوز تأیید کرد که نسخه الکتریکی کوئید تولید خواهد شد و نسخه‌های پیش‌تولیدی آن قبلاً ساخته شده‌اند.
گوسن گفت:

ما نمی‌توانیم لیف را در چین بفروشیم زیرا زیاد از حد گران و راضی‌کننده است. ما رنو فلوئنس را هم نمی‌توانیم در این بازار عرضه کنیم زیرا آن‌هم خیلی گران است. خب پس برای حضور بهتر در این بازار باید خودروهای الکتریکی ارزان تولید کنیم؛ بنابراین ما از مهندسان خود خواستیم نسخه الکتریکی و ارزان‌قیمت کوئید را برای چین توسعه دهند. من این خودرو را در چین تست کرده‌ام. مهندسی این خودرو با بهایی بسیار کم به‌صورت خیلی مناسب صورت گرفته است.


گوسن چیزی درباره زمان عرضه، قدرت و محدوده حرکتی و بهای کوئید الکتریکی نگفته اما اذعان داشته که نهایتاً این خودرو در بازارهای نوظهور نیز عرضه خواهد شد:

وقتی کوئید الکتریکی در چین موفق شود دلیلی برای عدم عرضه آن در هند، برزیل و خاورمیانه وجود ندارد.


کارلوس گوسن به دنبال توسعه محصولات آینده این اتحاد مخصوصاً خودروهای الکتریکی است که در نهایت باعث خواهد شد به اهداف خود که همان تولید و فروش انبوه و سوددهی بالاست برسند.

گوسن ادامه می‌دهد:

رنو در آغاز تنها بود و نمی‌دانستیم که به کجا حرکت می‌کنیم. نیسان لیف هم تکنولوژی خود را داشت. رنو Zoe و میتسوبیشی هم همین‌طور اما هم‌اکنون ما می‌گوییم: یک پلتفرم، یک مجموعه باتری، یک طیف از پیشرانه‌ها.


رنو-نیسان-میتسوبیشی تنها غول خودروسازی نیست که ظرفیت‌های زیادی را برای خودروهای الکتریکی در چین می‌بیند زیرا فولکس‌واگن نیز روش مشابهی دارد. البته آلمان‌ها از برند خود برای حضور در این بخش استفاده نخواهد کرد زیرا بنا به گفته‌ها توافقنامه‌ای ابتدایی با جک برای توسعه محصولات الکتریکی ارزان امضا کرده است.


با توجه به تفاسیر فوق احتمال عرضه رنو کوئید الکتریکی در بازار کشورمان نیز وجود دارد. امیدواریم این خودرو با بهایی معقول به کشورمان راه پیدا کند تا ما نیز از قافله صنعت خودروهای جهانی و رویه کنونی که همان حرکت به‌سوی محصولاتی با قوای محرکه جایگزین است خیلی عقب نمانیم…

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. سامان اذری

    ۶ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    بیاد ایران بلفرض که قیمت رو ارزان حساب کنند اقایون و به قیمت 50 تومن بفروشن حالا این ماشینمون کجا قراره شارژ بشن؟؟
    تو خونه؟؟؟
    50 تومن پول بدی و نتونی یه جایی بری باهاش چون شارژش تموم میشه و باید مثل زمانی که شارژ گوشیت تموم شده و در به در تو مغازه ها دنبال پریز برق میگردی که ادابتور گوشیت رو بهش وصل کنی
    اینم باس در به در دنبال مغازه باشی که بهش بگی داداش بی زحمت کابل ماشینمو وصل کن به پریز برقت ممنون ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. نیما

    ۶ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (336 ديدگاه)

    شما حساب کن علاوه بر نبودن جایگاه شارژ، کابل شارژتو میدزدن اونوقت با چی میخوای شارژش کنی؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Kamran

    ۶ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (919 ديدگاه)

    ???

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. sardar

    ۶ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (165 ديدگاه)

    با ۴۰ م تومن خیلی می ارزه بیاد ایران ولی باید زیرساختاش رو هم جا بندازن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Ali a

    ۷ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (775 ديدگاه)

    درسته جای شارژ در شهر نیست ولی برای داخل شهر و مصرف روزانه با برنامه ریزی و شارژ هر روزه .ارزش خرید خیلی بالای داره… و برای چند ماشینه ها گزینه خیلی خوبیه برای ماشین دوم…اگه یه زمان ایران عرضه شد قیمت رو خدا میدونه و بس !

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا