رنو

معرفی فیس‌لیفت رنو لوگان، ساندرو و استپ‌وی در برزیل

رنو نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ لوگان، ساندرو و استپ‌وی را برای بازار آمریکای جنوبی معرفی کرده است. هر سهٔ این مدل‌ها تغییرات ظاهری جزئی و بهبود کیفیت داخلی را تجربه کرده و برای آن‌ها گیربکس CVT جدید و سیستم‌های ایمنی بیشتری ارائه شده است. در همین حال، استپ‌وی نیز به‌عنوان مدلی مجزا ارائه شده و نام ساندرو از آن حذف شده است.

در بخش جلویی این خودروها، دی‌لایت‌های C شکلی درون چراغ‌های جلو کار شده و تغییراتی هم در جلوپنجره انجام گرفته تا به جدیدترین محصولات رنو نزدیک گردد. در این قسمت همچنین سپر جدیدی هم دیده می‌شود. در عقب ساندرو و استپ‌وی شاهد چراغ‌های LED کاملاً جدیدی هستیم که تا روی در صندوق بار کشیده شده و نمای متفاوتی به خودروها بخشیده‌اند. در این قسمت اما لوگان استثناء است زیرا چراغ‌های عقب آن تغییر چندانی را تجربه نکرده و صرفاً گرافیک داخلی جدیدی برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.

به گفتهٔ رنو، در داخل این خودروها متریال جدیدی شامل پارچه یا چرم جدید برای رو دری‌ها، غربیلک فرمان چرمی با تریم کرومی و پوشش سقف تیره ارائه شده است. علاوه بر این، صندلی‌ها نیز جدید هستند و حالا برای راحتی و ارگونومی بیشتر، عریض‌تر شده و فوم‌های ضخیم‌تری در آن‌ها بکار رفته است. هر سهٔ این مدل‌ها به سیستم اطلاعاتی-سرگرمی جدید Media Evolution با نمایشگر هفت اینچی مجهز شده‌اند که کارپلی، اندروید اتو و بلوتوث را ارائه می‌کند.

لوگان، ساندرو و استپ‌وی در آمریکای جنوبی با دو پیشرانهٔ بنزینی مختلف عرضه می‌شوند. موتور پایه یک نمونهٔ ۱ لیتری سه سیلندر با ۷۹ اسب بخار قدرت است که نیروی آن صرفاً توسط یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی انتقال پیدا می‌کند. موتور دوم اما از نوع ۱.۶ لیتری چهار سیلندر با ۱۱۵ اسب بخار قدرت است که انتقال نیروی این موتور هم به‌صورت استاندارد توسط همان گیربکس دستی صورت می‌گیرد اما خبر مهم اینکه برای این موتور به‌صورت سفارشی یک گیربکس CVT جدید هم ارائه شده است. هردو موتور قابلیت کار با سوخت اتانول را هم دارند که در این صورت قدرت آن‌ها ۳ اسب بخار بیشتر می‌شود.

در تصاویر دیده می‌شود که هر سهٔ این خودروها به پوشش‌های پلاستیکی در بخش‌های زیرین بدنه و اطراف گلگیرها مجهز هستند و شاید فکر کنید همهٔ آن‌ها از نوع استپ‌وی هستند اما این‌طور نیست و صرفاً نمونه‌های مجهز به گیربکس CVT به‌صورت استاندارد به این پوشش‌ها مجهز شده‌اند. بااین‌حال به نظر می‌رسد لوگان ارتفاع بیشتری از سطح زمین نسبت به نسخه‌های داچیا داشته باشد.

تکمیل‌کنندهٔ به‌روزرسانی‌های این خودروها نیز ارتقاء ایمنی آن‌ها با ارائهٔ چهار ایربگ به‌صورت استاندارد در همهٔ مدل‌ها و گیره‌های ایزوفیکس برای دو صندلی کودک در عقب است. علاوه بر این، نسخه‌های CVT هم به سیستم کنترل پایداری الکترونیکی و سیستم کمک به شروع حرکت در سراشیبی‌ها مجهز شده‌اند. قیمت این خودروها در برزیل از ۴۶,۹۹۰ رئال (۱۲,۵۰۰ دلار) برای ساندرو، ۵۰,۴۹۰ رئال (۱۳,۴۲۵ دلار) برای لوگان و ۶۱,۱۹۰ رئال (۱۶,۲۷۵ دلار) برای استپ‌وی آغاز می‌شود.

 

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. ADAK

    ۵ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1841 ديدگاه)

    قابل توجه اونایی که توی همه پست های داستر و ساندرو و… فریاد وا اسفا سر میدن
    که اینا مردم ایران را ساده فرض کردن و بنجل هاشون را با آرم رنو توی ایران میفروشن !!!
    وای وای
    انگار مردم امریکای جنوبی هم مثل مردم ایران ا.حمق هستن !!!

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. امیر

      ۵ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (768 ديدگاه)

      قابل توجه شما نسل قبل لوگان و ساندرو تو ایران تولید میشه که 2009 از رده خارج شد دوما قیمت نسل جدید این خودرو ها تو کشور عربی مث امارات حول و حوش 130 میلیون تومن تازه دست دومش با 50 میلیون هم میشه تو خود بخان شرط بلاغ از مجمل

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. iman

      ۵ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (1 ديدگاه)

      به قیمتهام نگاه کنین بعد بگین مردم برزیل احمق هستن.
      دیشب یه گزارش خوندم از رتبه بندی کشورها بر اساس اختراعات و نواووری
      برزیل به یک قطب جهانی تو پزشکی و دارو و سلامت تبدیل شده. خیلی هم جلو رفته.بیشترین خوشه های علمی با تکنولوژی بالا به ترتیب تو کشورهای امریکا چین المان و برزیل قرار داده. بعد هند بعد ایران و روسیه و ترکیه که تو یک سطحیم.
      این فقط خوشه های علمی هست نه سطح سواد اکادمیک دانشگاهی. تو سطح سواد اکادمیک دانشگاهی از کشوری مثل فیلیپین هم عقب تریم. این خوشه های علمی که ما تو کشور داریم ۹۰ درصدشون به وسیله ی فارغ التحصیلای ایرانی خارج از کشور درست شده که شاید ما بهش افتخار کنیم اما تو سطح بین المللی یه ابروریزیه.
      بازم تو این بحث از هند عقب تریم. تفاوت ماهیت این خوشه های تکنولوژی بین ایران و باقی کشورها اینه که کمترین بازدهی رو نسبت به سرمایه گذاری داریم. تو این فاکتور حتی از عربستان عقب تریم.
      و اینو بگم که نواووری و اختراعات کشورها رو بر اساس ده ها فاکتور مقایسه کرده و تنها تو همین یک فاکتور ما بعد هند دوم هستیم تو منطقه ی اسیای جنوب غربی.
      حالا تو رتبه بندی اصلی میدونی جایگاه ایران کجاست؟ شصت و یک جهانی. تو منطقه ایی که ما قرار داریم رتبه بندی به این شرحه: اسرائیل رتبه ی ۱۰ جهانی. امارات متحده ی عربی رتبه ی ۳۶ جهانی. گرجستان رتبه ی ۴۸ جهانی. ترکیه رتبه ی ۴۹ جهانی. هند رتبه ی ۵۲ جهانی. مغولستان رتبه ی ۵۳ جهانی. کویت رتبه ی ۶۱ جهانی. ایران رتبه ی ۶۲ جهانی.
      برا اینکه این امار ملموس تر بشه بعضی کشورها رو بر اساس رتبه بندیشون اعلام میکنم تا بدونین ما با رتبه ی ۶۱ جهانی تو قعر جدول کشورهای همرده هستیم. حتی مغولستان رتبه ایی هشت برابر بهتر از ما داره.

      قبرس: ۲۸
      مجارستان: ۳۳
      مالزی: ۳۵
      لهستان: ۳۹
      بلغارستان: ۴۰
      یونان: ۴۱
      ویتنام: ۴۲. تو بحث ویتنام بگم تو دانشگاهمون که یکی از پنج دانشگاه برتر کشور هست ویتنام رو اصلا نمیدونن کجاست. چه برسه به اینکه بدونیم چقدر پیشرفت کردن.
      تایلند: ۴۳
      کرواسی: ۴۴
      مونته نگرو: ۴۵
      روسیه:۴۶
      اوکراین جنگ زده:۴۷
      رومانی معروف به کشوری که گدا صادر میکنه: ۵۰
      شیلی: ۵۱
      فیلیپین: ۵۴
      کاستاریکا: ۵۵
      صربستان: ۵۷
      مولداوی: ۵۸

      و همچنان ایرانی جماعت معتقده بقیه کشورها عقب مونده گدا گشنه احمق و بی اصل و نسب هستن که باید از رو کره ی زمین محو بشن.
      تو جواب تمام کسایی که دم از عقب موندگی بقیه کشورا و مخصوصا غیر اریایی بودن بقیه و اریایی بودن خودمون میزنن باید بگم شما همین اماری که من بالا گفتم رو بخون بعد ببینم بازم این حرفا رو میزنی یا نه. بازم معتقدی بقیه احمقن یا نه؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مهدی

        ۶ مرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (27 ديدگاه)

        شما این متن طولانی رو برای مخالف خیالیت نوشتی؟ اون بنده خدایی که خطاب به اون نوشتی اتفاقا هدفش دفاع از ساندرو با آرم رنو بود????

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. مجتبی

          ۱۳ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (2 ديدگاه)

          سلام این متن رابرای من و تو نوشت که یک مقدار چشممون را باز کنیم و توهمات را کنار بگذاریم وبدونیم در واقعیت کجا هستیم وچقدر باید تلاش کنیم .

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. ایمان

      ۵ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (2 ديدگاه)

      الان ساندروی مدل سال و بهتر بگم دقیقا همین خودرویی که تو تصویر هست با همین اپشنها ۱۴۰ میلیون تونم تو ایران فروخته میشه؟
      ۱۳۰ میلیون قیمت فروش نهایی هست. یعنی خود ماشین بدونه عوارض و مالیات و این چیزا ۹۰ میلیون تومنه. اونم نه اون ساندروی قدیمی تو ایران. بلکه رنو با ۹۰ میلیون تومن دقیقا همین ساندروی توعکس باهمین اپشنای گفته شده رو میفروشه. حالا بسته به قوانین گمرکی و مالیاتی هر کشور روش مالیات میاد.
      بدترین سیستم مالیاتی و گمرکی رو ما داریم که قیمت ماشین دو برابر به دست خریدار یا مصرف کننده میرسه. بازم تو همین سیستم گندی که داریم این ساندروی تو عکس نهایتا ۲۰۰ میلیون تومن باید به دست من خریدار برسه.
      الان ساندروی سه چهار سال پیش قیمتش چنده؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. Sajjad

      ۵ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (1867 ديدگاه)

      با قیمت های بسیار کم اره کاملا معقول و خوبن
      ولی این ماشینا توی ایران با قیمت یه خودروی لوکس به فروش میرسه و اصلا ارزش قیمتی ندارن
      کاری با لوگان و ساندرو ندارم، همون داستر نهایت قیمتش باید 30 تومن باشه و حتی کمتر، ساندرو و لوگان که باید خیلی کمتر باشن.
      اصلا متریال داخلشون هیچ هماهنگی با قیمت نجومیشون نداره!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. srn

      ۵ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (745 ديدگاه)

      آره
      تو اروپا هم انجین k4m با رده انرژی G میذارن روش

      موافقم 0
      مخالفم 0
    6. مهدی

      ۵ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (1 ديدگاه)

      با آرم رنو همه جا فروش میره اما ساخت رنو نیست. برید سایت رنو رو چک کنید. درثانی این نمونه که تو ایران نیست و مدل ایرانیش واقعا فیس جالبی نداره. از این گذشته ساندرو از لوگان ارزونتره بر خلاف ایران و این خودرو هرچند در مقایسه با تندر خودمون زیبا است اما در قیاس بقیه خودروها روز دنیا خیلی زشته

      موافقم 0
      مخالفم 0
    7. سینا

      ۶ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (69 ديدگاه)

      دنبال چی حاجی؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    8. ADAK

      ۶ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (1841 ديدگاه)

      چی به سر جوون ها مون اومده
      همه انگار رد دادن !!!
      من صرفا نوشتم اینکه گاها بعضیها میگن محصولات داچیا را با آرم رنو تو ایران دارن میفروشن و سوء استفاده میکنن و عِله و بِله ، فقط تو ایران نیست !! این یه سایت کاریه که شرکت های معتبر برای فروش سایر تولیدات برند غیر معروف زیر مجموعه شون ، آرم کمپانیه مادر را میزنن روش و می فروشن و فقط این اتفاق تو ایران هم نیست که میوفته

      اونوقت دوستی اومده بحث قیمت میکنه ، اون یکی بحث نژاد آریایی و … :-) :-) :-) :-)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ADAK

        ۶ مرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (1841 ديدگاه)

        اشتباه تایپی در بالا ، سطر چهارم :
        #سیاست کاری

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. مهرداد كمال

    ۵ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (203 ديدگاه)

    اگه با همون فرمون زمان شاه تو صنعت اتوموبیل پیش میرفتیم الان شونه به شونه کره جلو میرفتیم و تو برزیل نمایندگی داشتیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. رامتین

    ۵ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (3045 ديدگاه)

    نمای جلوش بدک نیست اما چراغهای عقبش جالب نیست. در کل محصولات فرانسوی آنچنان جالب نیستند، چه برسه به محصولات تابعه مثل داچیا و…
    من که واقعا تاسف میخورم که اینطور مردم ما گرفتار چنین خودروهایی شدند. نمونش ساندرو که یکی از دوستان میگفت با حجم موتور 1600 بیش از 13 لیتر بنزین مصرف میکنه. دقیقا مثل این می مونه که در حال حاضر بجای اسپیلت اینورتر بری کولرهای قدیمی بگیری که مصرفش 10برابره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین دهمرد

      ۵ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (2433 ديدگاه)

      فرق محسوسی نداره ها.اینورتر و معمولی.اینورتر بهتره ولی مصرفش اونقدرها هم فرق نداره. اونم واسه ایران که بیشترش گرم و خشکه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. حمیدرضا

    ۵ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    خوبه ولی گیربکس سی وی تی رو انتظار نداشتم خصوصا که با گیربکس چهار سرعته تو ایران عرضه میشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Omid622

    ۶ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (744 ديدگاه)

    واقعا سدانش برای خانوادهای که تو شهرهای که دست انداز زیاد داره انتخاب خوبیه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا