رنو

خلعت نو بر تن شاسی‌بلند رنو کجار!

طیف مدل‌های رنو کجار در بریتانیا به لطف اضافه شدن پیشرانه بنزینی جدید و آپشن گیربکس متغیر پیوسته CVT به‌روز شده است.


این دو گزینه جدید هم‌اکنون قابل سفارش بوده و اولین نمونه‌های کجار فیس لیفت شده از اواخر ماه آینده به دست مشتریان خواهند رسید.


پیشرانه یاد شده از نوع TCe 165 بوده که قدرت ۱۶۵ اسب بخاری دارد. کجار با استفاده از این پیشرانه در ۹.۲ ثانیه از سکون به تندی ۹۶ کیلومتر در ساعت رسیده و حداکثر سرعت آن نیز برابر با ۲۰۴ کیلومتر در ساعت می‌باشد. بهای مدل پایه دینامیک Nav از این خودرو ۲۲۹۱۵ پوند اعلام شده است.


اما گیربکس جدید ایکس ترونیک CVT رنو به پیشرانه ۱.۶ لیتری دیزلی dCi 130 منتشر شده و تریم دینامیک Nav مجهز به این گیربکس بهای ۲۶۰۱۵ پوندی دارد. هم‌اکنون مشتریان می‌توانند از بین چهار پیشرانه و سه گیربکس متفاوت در بین پنج تریم گزینه دلخواه خود را انتخاب کنند.


رنو همچنین با استفاده از ویژگی کاربردی جدیدی باعث متمایز شدن کجار نسبت به مدل‌های سال پیش شده است. این ویژگی کلید کارتی هندزفری است که در آن راننده می‌تواند کلید را درون جیب یا کیف خود گذاشته و با نزدیک شدن به خودرو چراغ‌های دیلایت روشن شده و آینه‌های جانبی و درب‌ها به‌طور خودکار باز می‌شوند. در صورت دور شدن راننده از خودرو معکوس این اتفاقات رخ می‌دهد.


پایه‌ترین مدل رنو کجار یعنی تریم Expression+ TCe 130 در بریتانیا بهای ۱۹۷۸۵ پوندی دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. power active

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (171 ديدگاه)

    اسب بخارش کمه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احسان

      ۳۱ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (57 ديدگاه)

      شتابش ۹.۶ ثانیه ست، نمیدونم تعریف شما از ضعیف چیه دیگه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. power active

        ۳۱ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (171 ديدگاه)

        شما هنوز نمیدونی اسب بخار واسه شتابه یا نه. نه برادر من اسب بخار وقتی ۴ نفر ادم سوار ماشین میشه اسب بخار پایین باشه ماشین کشش نداره.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    من نمیدونم رنو بر چه اساسی اسم این ماشین رو گذاشته Kadjar (قاجار/ Qajar)
    تو ویکی‌پدیا انگلیسی هم به این نکته اشاره شده که منظورشون مظفرالدین شاه قاجار بوده به دلیل وارد کردن اولین اتومبیل از اروپا به ایران. انصافا انتخاب بدی کردن، مفت‌خورتر و بی‌عرضه‌تر از سلسله قاجار، تو تاریخ ایران نداریم.
    حیف اسم هخامنش که مظلوم واقع شده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بیژن

      ۳۱ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (45 ديدگاه)

      واقعا شما تاریخ رو خوندی و به این نتیجه رسیدی یا صرفا اگه ازتون سوال بشه میخواهید به قطعنامه گلستان و ترکمتنچای اشاره کنید؟
      اگه بدون تعصب به مطالعه تاریخ واقعی ایران در ابتدای دوره قاجار بپردازید,, متوجه خواهی شد که یکپارچگی امروز ایران رو تاحد زیادی مدیون این سلسله هستیم.
      درضمن وقایع تاریخی رو باید با واقعیات زمان خودش بررسی کرد. این درست نیست که در عصر IT بنشینم و از اقدامات عصر پیش از چراغ نفتی انتقادکنیم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. نوید جهرمی

        ۳۱ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (3686 ديدگاه)

        اگه ب این چیزاس که اینا رو مدیون رضاخان هستیم.
        از هر کس هم میخوای بپرس و هر چی میخوای بخون. لکه ننگی بدتر از قاجار در تاریخ داشتیم؟ یه امیرکبیر هم ک آباد بود زدن کشتنش.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. datsun

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (3431 ديدگاه)

    پلتفرمش با قشقایی یکه
    من موندم رنو بی نیسان میخواد چی بسازه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیرحسین (Lion26)

      ۳۰ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (257 ديدگاه)

      داداش من خودم عاشق ماشینای ژاپنی و کلا جنسای ژاپنی هستم و همه لوازمم سونی ولی همچین میگی اگه نیسان نبود که انگار قبل این اتحاد، رنو کلا وجود نداشته ? باید بهت بگم نصف سهام نیسان برای رنو و نه برعکس. قبل این اتحاد نیسان خودش چقدر تو بورس بود؟ من می بینم زیر هرچی مطلب درباره ماشینای فرانسوی میای همینا رو میگی. با این کارت فقط دل آدم از هرچی ماشین ژاپنی میزنی و هیچ چیزی عوض نمی کنی.

      Just France and Japan.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. datsun

        ۳۰ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (3431 ديدگاه)

        داداش یکم حقیقت تلخه واسه شما فرانسوی بازا ولی رنو قبل نیسان مگه شاسی بلند داشت نیسان فقط از نظر مالی دچار مشکل شد و کمبود مدیری مثل قصن وگرنه نیسان خودش همه مدلهای اسطوره رو داشته قبل همکاری با رنو داشته
        سری زد اسکای لاین جی تی ار سیلویا پتفایندر r390 ماکسیما آلتیما ناوارا و …. امروز نیسان یه ماشین تولید میکنه فرداش یه رنو بر پایه همون تولید میشه !!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. امیرحسین (Lion26)

          ۳۰ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (257 ديدگاه)

          فکر نکنم برای رنو که خودروی فرمول ۱ و تریلی میسازه، ساختن شاسی بلند کار زیاد سختی باشه.
          وقتی چینی ها و کره ای ها شاسی بلند میسازن، شک نکن که ساختنش برای رنو کاری نداره. بیشتر به خاطر قوانین اروپاس و اگه کشورهای اروپایی رو دیده باشید، بیشتر از خودرو های کوچیک استفاده می کنند.
          داخل فرانسه یه قانونی هست که بعد از ۲ سال باید خودروهاشون تعویض کنند و خود دولت هم کمکشون می کنه.
          Just France and Japan.🇫🇷🇯🇵

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. احسان

          ۳۱ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (57 ديدگاه)

          رنو نیسان و میتسوبیشی رو گرفت و علاوه بر سودآور کردنشون بزرگترین گروه خودرویی دنیا رو ساخت، ولی هنوز یه عده درگیر اینن که رنو قوی تره یا نیسان!
          دوست عزیز، اگه رنو ضعیف بود نیسان سهامش رو بهش نمیفروخت و شریک نمیشد.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  4. Pooriya_German_BMW

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (584 ديدگاه)

    از برند رنو خوشم میاد از بچگی اون موقع یه فامیل داشتیم که رنو ۲۱ داشت یادش بخیر واسه اون زمان حکم پورش پانامرا الان داشت خیلی ماشین خاصی بود اون موقع پدر من هم پژو ۴۰۵ داشت ولی من رنو ۲۱ فامیلمون بیشتر دوست داشتم که هر دو واسه اون زمان ماشین های شاخی بود ولی امان از این شرکت های خودرو ساز ایرانی که از هر چیز عالی یه آشغال میسازن کاری که با رنو ۵ دوست داشتنی کردن و اون مزخرفات رو ازش ساختن باعث شد ذهنیت مردم ایران نسبت به برند رنو و در کل خودروسازان فرانسوی بد شه دخل و تصرف ایران خودرو در پژو و فروختن زباله های تاریخ گذشته به اسم پژو یه نمونه دیگه و گرنه شرکت های فرانسوی پژو رنو سیتروئن از با اصالت ترین شرکتهای خودرو سازی جهان هستند .
    یه انتقاد به رنو اینکه واقعا یه تجدید نظر در شیوه نامگذاری محصولاتش کنه و اسمی بذاره که در همه جای دنیا خوب باشه اگر همون شیوه نامگذاری قبلی شو ادامه داده بود که از اعداد استفاده می کرد خیلی بهتر بود مثلا الان رنو تالیسمان باید همون رنو ۲۱ باشه هم اصالت بیشتر داشت هم خاطره ها رو زنده نگه میداشت هم اعداد بهترین نام واسه ماشین ها هستند

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا