رنو

حضور رنو کجار 2019 فیس‌لیفت در نمایشگاه پاریس

رنو کجار کاملاً در خانه‌ی خود حضور دارد. این شاسی‌بلند نونوار شده برای مدل سال ۲۰۱۹ خود به‌روزرسانی‌های مهمی را تجربه کرده و حالا در نمایشگاه پاریس حضور یافته است.


طراحان رنو از طرح C شکل مشهور شرکت برای چراغ‌های جلو و همچنین LED برای دیلایت ها، مه شکن‌ها و چراغ‌های عقب استفاده کرده‌اند. با نگاهی دقیق‌تر می‌توانیم جلوپنجره‌ی پهن‌تر با عناصر کرومی جدید و سپرهایی را ببینیم که بیشتر از قبل همرنگ بدنه هستند.


دیگر تغییرات این خودرو شامل دو رینگ متفاوت ۱۷ و ۱۹ اینچی و همچنین رنگ‌های جدید بدنه از جمله سبز، آبی و خاکستری هستند.


با ورود به کابین شاهد نصب صفحه لمسی ۷ اینچی برای اینترفیس R-Link 2، طراحی جدید دکمه‌های سیستم تهویه مطبوع، ترکیب رنگ جدید و تریم کروم ساتین روی ورودی‌های هوا، دستگیره درب‌ها و کنسول مرکزی خواهید بود.

اما بهبودهای کجار ۲۰۱۹ به همین‌جا ختم نمی‌شوند. رنو می‌گوید این خودرو هم‌اکنون به لطف صندلی‌های ارگونومیک‌تری که حمایت بیشتری از بدن به عمل می‌آورند راحت‌تر از قبل بوده و البته وجود استراحت گاه دست لغزشی، پانل‌های درب متفاوت و وجود ورودی‌های هوای بیشتر در عقب کنسول مرکزی بر راحتی بیشتر این خودرو تأکید دارند.

نهایتاً باید به اعمال تغییرات مهم در بخش قوای محرکه هم اشاره کنیم. این خودرو از نسل جدید پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی رنو سود می‌برد. پیشرانه‌ی ۱.۳ لیتری توربوی بنزینی که با همکاری دایملر توسعه یافته با قدرت‌های ۱۴۰ و ۱۶۰ اسب بخاری در دسترس است. هر دو نسخه را می‌توان با گیربکس‌های دستی یا دوکلاچه اتوماتیک همراه کرد.


همچنین دو پیشرانه دیزلی جدید قابل انتخاب هستند که از نمونه‌ی ۱.۵ لیتری قدرت ۱۱۵ اسبی و نمونه‌ی ۱.۷ لیتری هم خروجی ۱۵۰ اسب بخاری دارد.


مدل کم‌توان‌تر را می‌توان با گیربکس دستی و به‌صورت دیفرانسیل جلو انتخاب کرد درحالی‌که گیربکس دوکلاچه هم در آینده عرضه خواهد شد؛ اما مدل قوی‌تر تنها با گیربکس دستی و به حالت دیفرانسیل جلو یا چهار چرخ محرک در دسترس است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. Amir

    ۱۳ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (730 ديدگاه)

    دوستان این ماشین هم رده هیوندای توسان و پژو ۳۰۰۸ هستش؟
    اگر اینطور باشه به نظرم از لحاظ طراحی خیلی عقب تر از هموطنش ۳۰۰۸ قرار داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۱۳ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      امضای جلو پنجره رنو داره زشت میشه
      مخصوصا الان که جلو پنجره های درشت تر و چراغ های خطی و باریکتر مد شده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. حامد

    ۱۳ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (831 ديدگاه)

    کل ماشین یه طرف،اسمش از همه چیزش نچسب تره
    کجااااار

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ahmad

    ۱۴ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (566 ديدگاه)

    باید به جای کاجار میذاشتن قاجار

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا