رنو

آشنایی با نسل جدید سوپرمینی رنو کلیو

نسل فعلی رنو کلیو از سال ۲۰۱۲ تاکنون در حال تولید بوده و در کلاس سوپرمینی ها یکی از قدیمی‌ترین محصولات محسوب می‌شود اما این برند فرانسوی اواخر سال جاری پنجمین نسل کلیو را معرفی خواهد کرد.

نسل جدید سوپرمینی رنو کلیو
این خودرو که در ماه سپتامبر و در نمایشگاه خودروی پاریس ۲۰۱۸ معرفی می‌شود اساساً تکامل یافته مدل فعلی خواهد بود و در سال ۲۰۱۹ وارد بازار خواهد شد. کلیو جدید از نظر بصری از کانسپت سامبیوز و برادر بزرگ‌تر خود یعنی مگان جدید الهام خواهد گرفت.

نسل جدید سوپرمینی رنو کلیو
رنو به دنبال پایین نگه داشتن هرچه بیشتر هزینه‌های تولید بوده و به همین دلیل نسل جدید کلیو را با معماری CMF-B عرضه خواهد نمود که همین موضوع باعث می‌شود طیف وسیعی از پیشرانه‌های بنزینی از جمله پیشرانه ۳ سیلندر ۰.۹ لیتری توربو و نسخه ۱.۳ لیتری جدید در این خودرو بکار روند.


هنوز مشخص نیست که آیا پیشرانه‌های دیزلی dCi نیز در کلیو جدید بکار خواهند رفت یا خیر زیرا رنو هنوز در حال سبک سنگین کردن اوضاع است زیرا بازار روی خوشی به خودروهای احتراق داخلی نشان نمی‌دهد.


درحالی‌که عرضه پیشرانه‌های دیزلی هنوز قطعی نیست، رنو کلیو ۲۰۱۹ از تکنولوژی هیبریدی ۴۸ ولتی به همراه پیشرانه بنزینی کوچکی استفاده خواهد کرد که باعث کاهش آلایندگی‌ها و بهبود مصرف سوخت می‌شود. نسخه پلاگین هیبریدی کلیو نیز ظاهراً تولید نخواهد شد.

علاوه بر این، اخبار جدید نشان می‌دهند که نسل بعدی رنو کلیو در آینده الکتریکی سازی این برند نقش خواهد داشت بنابراین نسل جدید Zoe نیز احتمالاً در سال‌های آینده تولید خواهد شد.

انتظار می‌رود رنو کلیو ۲۰۱۹ از سواری نیمه خودران پایه استفاده کند که باعث می‌شود فرمان پذیری، شتاب و ترمز به خودرو سپرده شود و از این نظر بالاتر از رقبای کلاس خود قرار گیرد. با این وجود انتظار نداشته باشید که پشت فرمان روزنامه بخوانید زیرا رانندگان باید در همه زمان‌ها آماده به دست گرفتن کنترل خودرو باشند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. علي_كيوج

    ۱۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (173 ديدگاه)

    طراحیش خیلی زیباست،واقعا دم طراح رنو گرم با این ماشینای خوشگل

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ali a

    ۱۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (775 ديدگاه)

    میبینم بلاخره رنو دستی به کلیو کشیده…واقعا خوشکل و جذاب شده ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. PooriyA.BMW.GERMANY

    ۱۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (584 ديدگاه)

    رنو جدیدا بد جوری خواستنی شده
    پس باید منتظر نسل جدید رنو کپچر بر پایه این کیلیو خوشگل باشیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. M.us

    ۲۰ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (237 ديدگاه)

    بالاخره رنو یه خودی تو این مدت نشون داد واقعا محشره طراحیش روش هیچ کم کاری نکردن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا