رنو

نسل جدید رنو کلیو چه ویژگی‌هایی خواهد داشت؟

نسل جدید رنو کلیو اوایل سال آینده پدیدار خواهد شد. این را مدیر طراحی رنو آقای لارنس فن دکر گفته است.

رندر نسل جدید رنو کلیو
نفر شماره یک طراحی رنو در مصاحبه با اتوکار اعلام کرده کار این سوپرمینی تمام شده و ما شاهد خودرویی فوق‌العاده و بهترین کلیو تاریخ خواهیم بود.


رنو کلیو ۲۰۲۰ از نظر طراحی به مثابه‌ی یک مگان کوچک‌تر خواهد بود و عناصری از کانسپت سیمبیوز را نیز به همراه خواهد داشت؛ اما بااین‌وجود هم فرانسوی‌ها برخی از عناصر طراحی نسل فعلی رنو همچون دستگیره‌های درب عقب پنهان شده در فریم را حفظ خواهند کرد.


داخل کابین کلیو جدید هم نشان دهنده‌ی تأثیرپذیری از برادران بزرگ خود خواهد بود. صفحه‌نمایش عمودی نقش اصلی را در مرکز داشبورد بر عهده خواهد داشت. این امر باعث خواهد شد رنو کلیو جدید در مقایسه با رقبای مستقیم همچون فورد فیستا و فولکس‌واگن پولو مزیت داشته باشد. خودروهای یاد شده از صفحات نمایش سنتی‌تری استفاده می‌کنند. رانندگان همچنین شاهد تلاش‌های رنو برای تمایز کلیو جدید خواهند بود.


نسل آینده‌ی این خودرو از پلتفرم CMF-B استفاده کرده و از پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی کوچک سود خواهد برد. از جمله‌ی این پیشرانه‌ها می‌توان به نمونه‌های ۱، ۱.۳ و ۱.۵ لیتری اشاره کرد که نمونه‌ی ۱.۳ لیتری توسط رنو و دایملر توسعه یافته است.


ظاهراً نسخه‌ی دیزلی از تکنولوژی هیبریدی ملایم هم برخوردار خواهد بود. پس از این نسخه‌ها هم شاید مدلی پلاگین هیبریدی عرضه شود. رنو علاقه‌ای به تولید مدل الکتریکی کلید جدید ندارد و شاید دلیل آن ترس از کم شدن فروش Zoe الکتریکی می‌باشد.


رنو اسپورت در سال ۲۰۲۰ اقدام به معرفی کلیو RS خواهد کرد اما قبل از آن باید نسخه سفارشی و تولید محدود کلیو RS فعلی معرفی شود. هنوز مشخص نیست که نیروبخش این خودرو چه خواهد بود اما برخی گفته‌اند پیشرانه‌ی ۱.۶ لیتری فعلی در آن نصب خواهد شد. برخی خبرها نیز می‌گویند شاید پیشرانه‌ی ۱.۸ لیتری مگان RS در برادر کوچک‌تر بکار رود.

نهایتاً اینکه نسل آینده‌ی رنو کلیو با جدیدترین ویژگی‌های کمک‌راننده از جمله سیستم خودران سطح ۲ عرضه خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. Genius

    ۱۴ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1237 ديدگاه)

    این کلیو واقعا عالیه!یعنی یه جورایی معنای حقیقی هاچبکی از رنو است نه اینکه داچیا ساندروی رومانیایی درجه2 رو باسم رنو به ملت غالب کنند!!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا