رنو

نسل بعدی داچیا ساندرو هیبریدی می‌شود؟!

داچیا در حال کار روی سومین نسل ساندرو است. این خودرو سرانجام از پلتفرم CMF-B رنو-نیسان که در پنجمین نسل کلیو، دومین نسل کپچر و نسل جدید نیسان جوک بکار رفته استفاده خواهد کرد.


گفته می‌شود این خودرو همچنان از نسخه‌ی ارزان‌تر پلتفرم یاد شده استفاده می‌کند و به خاطر کاهش هزینه‌ها خبری از جدیدترین تکنولوژی‌های بازار در ساندروی جدید نخواهد بود. این کار همچنین به خاطر عدم همپوشانی بازار ساندرو و کلیو صورت می‌گیرد. با این وجود انتظار می‌رود در این خودرو سیستم اطلاعات سرگرمی جدید و همچنین پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی متنوع به چشم بخورد.


البته انتظار نداریم که پیشرانه‌ی دیزلی dCi با قدرت ۱۱۵ اسب بخار و پیشرانه بنزینی TCe با قدرت ۱۳۰ اسب در این خودرو نصب شوند زیرا این خودرو احتمالاً در هاچبک رومانیایی‌ها دیده نخواهد شد و بنابراین خریداران باید با پیشرانه‌های بنزینی ۷۵ و ۱۰۰ اسبی و پیشرانه دیزلی ۸۵ اسبی سر کنند.


در حرکتی نه چندان سورپرایز کننده، نسل بعدی ساندرو استپ وی ظاهراً از قوای محرکه الکتریکی شده استفاده خواهد کرد. خبر رسیده در قلب این خودرو پیشرانه ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی و سیستم هیبریدی ملایم قرار خواهد گرفت و قدرت ترکیبی آن ۱۴۰ اسب بخار خواهد بود.


نسل جدید ساندرو ظاهراً تابستان سال آینده میلادی رونمایی می‌شود و انتظار می‌رود حضور عمومی آن در نمایشگاه پاریس ۲۰۲۰ باشد.


داچیا همچنین تولید نسخه جدید داکر را هم برنامه‌ریزی کرده هرچند این خودرو بر پایه پلتفرم M0 کنونی تولید خواهد شد. احتمالاً این خودرو بهار سال آینده و در نمایشگاه ژنو ۲۰۲۰ پدیدار می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. حميدرضا ابراهيمي بسابي

    ۵ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    داشتن امثال داچیا هم برای من یکی ارزوشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. مهدی

    ۵ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (1326 ديدگاه)

    ساندرو و داچیا مثل یک صد بتنی جلوی ورود چینی ها به اروپا گرفتن کیفیت خوب قیمیت عالی و برند معتبر توجیحی برای اسباب بازی های نذاشته

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا