رنو

اولین تصاویر جاسوسی از نسل جدید داچیا ساندرو

دومین نسل سوپرمینی ارزان‌قیمت رومانیایی‌ها در سال ۲۰۱۲ معرفی شد و نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۶ نیز نسخه‌ی فیس لیفت شده‌ی آن روانه‌ی بازار گردید. تقریباً به پایان دهه‌ی میلادی جاری رسیده‌ایم و بنابراین جای تعجبی ندارد که عکاسان صنعتی توانسته‌اند اولین تصاویر از نسخه‌ی پیش‌تولیدی داچیا ساندروی جدید را ثبت نمایند. به نظر می‌رسد این خودرو طراحی سطح بالاتری نسبت به مدل فعلی دارد.


نسخه‌ی ارزان‌تر از رنو کلیو جدید ظاهراً نه تنها دارای بدنه‌ی کاملاً جدیدی است بلکه از چراغ‌های جلو و عقب کاملاً متفاوتی سود می‌برد. با بررسی دقیق‌تر می‌توان متوجه حذف دستگیره‌های درب سنتی ساندروی فعلی شد. همچنین درپوش باک سوخت نسل جدید ساندرو نیز شکل جالب‌توجهی دارد. اگر به درب‌های عقب نگاه کنید شاهدی دیگر برای دگرگونی کامل طراحی بدنه خواهید یافت.


احتمالاً چسب کابل آبی بیرون آمده از کاپوت به ابزارهای اندازه‌گیری متصل بوده زیرا می‌توانیم ببینیم که کابلی از طریق فاصله‌ی بین درب جلو به کابین رفته است. همچنین با توجه به اینکه به نظر می‌رسد اگزوز در شکل نهایی تولیدی قرار ندارد بنابراین حدس می‌زنیم داچیا در حال تست پیشرانه‌ای جدید برای هاچبک کوچک خود بوده است.


اگرچه تصاویر واضحی از کابین این خودرو منتشر نشده اما گفته می‌شود صفحه‌نمایش سیستم اطلاعات سرگرمی این خودرو شکلی مشابه تبلت ها خواهد داشت. سیستم اطلاعات سرگرمی فعلی داچیا عمر بالایی داشته و بنابراین امیدواریم سیستم جدید توانایی‌های خوبی داشته باشد.


رنو که مالک داچیاست قبلاً اعلام نموده ساندروی جدید بجای پلتفرم از رده خارج B0 از معماری CMF-B که در کلیو جدید هم بکار رفته استفاده خواهد کرد. البته پلتفرم دو خودرو دقیقاً مثل هم نخواهد بود زیرا داچیا از نسخه‌ای ارزان‌تر برای کاهش قیمت حداکثری سود خواهد برد.


با نگاهی به مشخصات فنی کلیو جدید انتظار می‌رود نسل جدید ساندرو از پیشرانه‌ی ۳ سیلندر ۱ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۶۵ اسب بخار و گشتاور ۹۵ نیوتون متر و نسخه‌ی ۷۲ اسبی و گشتاور ۹۵ نیوتون متری استفاده کند. یک پیشرانه‌ی ۱ لیتری توربو هم با خروجی ۱۰۰ اسبی و گشتاور ۱۶۰ نیوتون متری عرضه خواهد شد و طرفداران دیزلی‌ها نیز خواهند توانست پیشرانه‌ی ۱.۵ لیتری با دو قدرت ۸۵ و ۱۱۵ اسبی را سفارش دهند.

موضوع دیگر اینکه ساندروی جدید از ترمزهای کاسه‌ای عقب استفاده خواهد کرد که در این پروتوتایپ هم می‌توان مشاهده کرد. بسته به نوع پیشرانه، مدل‌های بنزینی دارای گیربکس ۵ سرعته دستی خواهند بود و مدل‌های دیزلی از گیربکس ۶ سرعته دستی استفاده خواهند کرد.

نسل جدید داچیا ساندرو و سدان لوگان در سال ۲۰۲۰ معرفی خواهند شد. اندکی بعد نیز شاهد معرفی نسخه‌های استپ وی این خودروها خواهیم بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. امیر

    ۱۸ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (768 ديدگاه)

    حداقل یه مدل فول و رده بالا ازش بسازن خارجیا سوار میشن استفاده کنن ما که کشور نفرین شده ایم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. فرزاد

    ۱۸ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (143 ديدگاه)

    اگه مثل تصویر اول باشه که بد نیست قیافش خوبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ارشک

    ۱۸ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (326 ديدگاه)

    انتظار می‌رود نسل جدید ساندرو از پیشرانه‌ی 3 سیلندر 1 لیتری تنفس طبیعی با قدرت 65 اسب بخار و گشتاور 95 نیوتون متر و نسخه‌ی 72 اسبی و گشتاور 95 نیوتون متری استفاده کند. یک پیشرانه‌ی 1 لیتری توربو هم با خروجی 100 اسبی و گشتاور 160 نیوتون متری عرضه خواهد شد و طرفداران دیزلی‌ها نیز خواهند توانست پیشرانه‌ی 1.5 لیتری با دو قدرت 85 و 115 اسبی را سفارش دهند.
    با این موتورهای زیر ۱۰۰ اسب حرکت میتونه بکنه!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا