رنو

منتظر نسل جدید رنو کپچر باشید…

رو به رشدترین کلاس خودرویی اروپا اواخر سال جاری شاهد ورود خودروی جدیدی خواهد بود. کلاس شاسی بلندهای کوچک در قاره همیشه‌سبز پر از مدل‌های جذابی است که درصدد هستند عنوان پرفروش‌ترین خودروی کلاس را از چنگ رنو کپچر دربیاورند. این خودروساز فرانسوی قاعدتاً نمی‌خواهد که این عنوان را از دست بدهد و به همین خاطر در حال آماده‌سازی برای ارائه‌ی نسل جدید این خودروست و به همین خاطر هم طراحان اندک‌اندک رندرهای آماده‌ی خود را منتشر می‌کنند.


همان‌گونه که در تصاویر مشاهده می‌شود، کپچر جدید از نظر طراحی خیلی رادیکال عمل نخواهد کرد. فرم کلی خودرو خیلی تغییر نکرده اما در نمای عقب شاهد ستون‌های C هستیم که پروفایل خمیده‌تری برای سقف به ارمغان آورده‌اند. در نمای جلو بزرگ‌ترین تغییر به چراغ‌هایی مربوط می‌شود که از دیلایت های آشنای محصولات رنو سود می‌برند.


انتظار می‌رود در کابین هم همین روش استفاده گردد و طراحی داشبورد کپچر جدید شباهت‌هایی با نسل‌های کنونی مگان و تالیسمان داشته باشد. با این تفاسیر، در نسخه‌های گران‌تر کپچر احتمالاً شاهد صفحه‌نمایش بزرگ عمودی در کنسول مرکزی خواهیم بود.


اما از نظر قوای محرکه و ساختار، پلتفرم CMF-B رنو-نیسان در این خودرو بکار خواهد رفت. این پلتفرم با نسل بعدی کلیو و جایگزین نیسان جوک برای اروپا مشترک خواهد بود. پیشرانه‌ی جدید ۱.۳ لیتری توربو نیز از جمله پیشرانه‌های کپچر جدید خواهد بود و البته یک پیشرانه‌ی ۱.۵ لیتری با سیستم فیلتراسیون گاز اگزوز بهبود یافته هم در دسترس خریداران قرار خواهد گرفت.


نسل جدید کپچر که اواخر سال جاری معرفی می‌شود باید به مصاف نسل بعدی پژو ۲۰۰۸ که فعلاً در مراحل توسعه‌ای قرار دارد برود. همچنین خودروهایی چون اوپل موکا، سوزوکی ویتارا، فورد اکو اسپورت و مزدا CX-3 انتظار ورود کپچر جدید به بازار را می‌کشند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. Dante

    ۸ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (99 ديدگاه)

    خودروهای این کلاس خیلی بد قواره و نچسب هستند
    شبیه سواری هاچ بک‌ میمونند . اصلا نمیتونم باهاشون ارتباط برقرار کنم .

    موافقم 0
    مخالفم 1
  2. مسعود

    ۸ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (114 ديدگاه)

    ماشین نسبتا خوبیه و بعد از چند سال به یک عمل جراحى نیاز داشت. شنیدم که تو اروپا هم فروش خوبى داشته. تا همین پارسال تو ایران قیمت کارخونه ایش ١٢٠ میلیون بودش . اونهایی که این ماشین رو خریدند حسابى برد کردند الان با این قیمت آشغالهاى چینى را هم نمیشه خریدش.
    کلا محصولات رنو نسبت به پژو و سیتروئن هم کیفیت بالاترى دارد و هم استهلاکشان کم تر است.
    خیلى راحت ١٠ سال بدون هیج دردسرى کار میکند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. مهدی

    ۸ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من سری اول ،سال 94 ،مدل 2015 ،خریدم،مشکی سقف نارنجی،یکسال استفاده کردم،بخاطر تغییرات تزییناتی و مدل رینگ و…،سال 95، مدل 2016 خریدم.مشکی سقف سفید،اونم یکسال استفاده کردم.سال96، مدل 2017 سفیدعاجی سقف مشکی خریدم.انصافا تغییرات جالبی در آپشن داشت.صندلیاش چرمی و گرمکن دار شد.کنسول وسط اضافه شد.شیشه های عقب دودی شد.دوسداشتم اگه مدل 2018 بیاد حتما بگیرمش چون تغییرات رفاهی و تزییناتیش بصورت فاحش عوض شده.حالا هم اگه همین مدل 2019 بیاد میخرمش چون موتورش هم بروز شده

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا