بوگاتیچشم اندازرنوشورلتفولکس واگننیسان

در نمایشگاه خودروی سائوپائولو چه گذشت؟

پنجاهمین نمایشگاه دوسالانه خودرو سائوپائولو بعنوان یکی از مهم‌ترین نمایشگاه‌ها در آمریکای لاتین در چهارم نوامبر به پایان رسید. در این نمایشگاه ۳۶ خودروساز شرکت کردند و نوآوری‌ها و خودروهای جدید خود را به نمایش گذاشتند. نکته جالب در این نمایشگاه حضور طیفی از خودروهای هدف گذاری شده برای بازارهای آمریکای جنوبی بود. به گونه ای که تفاوت آشکاری بین این محصولات عمدتا ارزان قیمت با خودروهای ارائه شده در ایالات متحده و اروپای غربی به چشم می خورد.

نمایشگاه خودروی سائوپائولو
نمایشگاه خودروی سائوپائولو

اما خودروهایی که واقعاً ارزش دیدن داشتند کدام اند؟ کدام خودروها در این نمایشگاه نظر اکثر مردم را به خود جلب کردند؟ … در ادامهٔ مطلب نگاهی گذرا داریم به بهترین ماشینهای این نمایشگاه که برای اولین بار رونمایی شده‌اند.

بوگاتی گرند اسپورت ویتنس رافائل
بوگاتی گرند اسپورت ویتنس رافائل

بوگاتی! در این نمایشگاه بوگاتی ویرون Grand Sport Vitesse Rafale حضور داشت! شاید گران‌ترین خودروی این نمایشگاه همین خودرو باشد، با قیمت ۲.۵ میلیون دلار! اگر حساب کنیم که روزی این سوپر کار فوق‌العاده به ایران بیاید چه قیمتی خواهد داشت، اندکی بوی دود احساس خواهیم کرد! این خودرو بر اساس معماری ویرون ۱۶٫۴ گران اسپرت ویتس است که دارای رنگ بسیار خاص به همراه فیبر کربن آبی و چرخ‌های آلیاژی منحصر به فردی می‌باشد. اگر سری به داخل خودرو بزنیم، متوجه می‌شویم که این فیبر کربن آبی رنگ نیز به داخل کابین نفوذ کرده است و با صندلی‌های آبی بسیار هماهنگ است.

Grand Sport Vitesse Rafale interior
Grand Sport Vitesse Rafale interior

با اینکه این خودرو ۲۷۰ هزار دلار گران‌تر از مدل استاندارد خود است اما انتظار موتور قوی‌تری را نداشته باشید زیرا پیشرانه دست نخورده باقی مانده است که ۱۲۰۰ اسب بخار هم نیرو و ۱۵۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند، در حال حاضر از این خودرو تنها یک دستگاه موجود است.

نیسان مفهومی اکستریم: بچه GTR
نیسان مفهومی اکستریم: بچه GTR

امروزه تقریباً تمام خودروسازان یک کراس اور برای خود دست و پا کرده‌اند اما نمی‌توان گفت که همه آنها شاهکار یا اتومبیل قابلی باشند. اما نیسان جزو آن دسته از خودروسازانی است که یک کراس اور متمایز در برنامهٔ خود دارد این کراس اور که اکستریم نام دارد ویژهٔ کشور برزیل است و شباهت زیادی به GT-R آینده‌نگرانه دارد. این خودرو در آمریکا با همکاری طراحان برزیلی طراحی شده است و یک خودروی شهری رالی ۲+۲ می‌باشد. واقعاً حرف زدن دربارهٔ طراحی این خودرو کار آسانی نیست و فقط می‌توانیم بگوییم که بی نظیر است!

Nissan Extrem Concept
Nissan Extrem Concept
Nissan Extrem Concept
Nissan Extrem Concept
Nissan Extrem Concept
Nissan Extrem Concept

فاصله بین محوری خودرو ۲.۵ متر است و شاسی جدید آن از مدل جدید نیسان مارچ (یا نیسان میکرا) قرض گرفته شده است. نیسان برای این خودرو یک موتور ۱.۶ لیتری توربو شارژر با تزریق مستقیم سوخت در نظر گرفته است که ممکن است چهار چرخ متحرک باشد. نیسان گفته است که این خودرو تنها یک مدل کانسپت است و تاکید زیادی بر این جمله دارد. شایان ذکر است که رونمایی این خودرو در نمایشگاه نسبتاً سطح پایین برزیل کار قابل توجهی است. نیسان در حال حاضر بازار برزیل را هدف قرار داده است و با احداث شعبه هایی در برزیل از جمله در ریودوژانیرو قصد دارد فروش خود را در سال در برزیل به ۲۰۰ هزار دستگاه برساند.

فولکس تایگان
فولکس تایگان

و اما تایگان، شرکت فولکس واگن در این نمایش یک SUV دیگر رونمایی کرد! قبل از نمایشگاه شایعاتی مبنی بر ارائه نسخه جدید تایگان با اندازهٔ کوچک، ذهن همه را به خود مشغول کرده بود، که در نهایت فولکس واگن پرده از این راز برداشت و در این نمایشگاه از نسخهٔ جدید و کانسپت تایگان رونمایی کرد. طراحی این خودرو مخالف طراحی‌های محتاطانه فولکس واگن می‌باشد که به خوبی قابل تشخیص است. اگر چه فولکس واگن هنوز نگفته که این کانسپت دقیقاً بر اساس چه مدلی ساخته شده است، اما با توجه به ابعاد آن، به نظر می‌رسد از شاسی پولو استفاده خواهد کرد. به طور کلی خودرو طراحی زیبا و جذابی دارد. وقتی که به عقب خودرو نگاه می‌کنیم شاهد درب دو تکه ای هستیم که به جذابیت خودرو می‌افزاید، حجم این صندوق به ۲۸۰ لیتر و با خواباندن صندلی‌های عقب به ۹۸۰ لیتر می‌رسد. طراحی داخل آن هم از یک دید عجیب و از نظر دیگر خلاقانه است شاید هم شبیه یک گوشی موبایل!

volkswagen taigun concept
volkswagen taigun concept
volkswagen taigun concept
volkswagen taigun concept
volkswagen taigun concept
volkswagen taigun concept

در داخل خودرو از سیستم کنترل کننده HVAC استفاده شده است و صفحه نمایش لمسی آن بسیاری از اطلاعات خودرو مانند وضعیت موتور و توربو را نشان می‌دهد. حرف از موتور خودرو شد، باید بگوییم که زیر کاپوت تایگان موتور یک لیتری ۳ سیلندر با تزریق مستقیم سوخت قرار خواهد گرفت. این موتور می‌تواند ۱۱۰ اسب بخار نیرو تولید کند و در عرض ۹.۲ ثانیه خودرو را از حالت سکون به مرز ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برساند، این خودرو حداکثر می‌تواند تا ۱۸۵ کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد. فولکس واگن هنوز به قطعیت تولید این خودرو را اعلام نکرده است اما گفته است زمانی که استقبال مردم از تایگان را ببینیم حتماً آن را تولید خواهیم کرد، به نظر شما آیا دست به چنین کاری خواهد زد یا تایگان به عنوان یک خودروی کانسپت برای همیشه باقی خواهد ماند؟

شورولت اونیکس برای رقابت با فولکس گل
شورولت اونیکس برای رقابت با فولکس گل

اما هاچ بکی از سوی شورولت، در این نمایشگاه شورولت از هاچ بک جدید خودش به نام انیکس برای مقابله با رقبای سر سختش در بازارهای در حال توسعه نظیر فولکس گل، رونمایی کرد، در نگاه اول همان شورولت اسپارک است که کمی پهن‌تر و بزرگ‌تر شده است و در عین حال دارای طراحی لطیف‌تر و همه پسندتری است. این کمپانی آمریکایی امکانات زیادی را به این ماشین اضافه کرده است، که می‌توانیم به سیستم اطلاعات و سرگرمی MyLink به همراه صفحه نمایش ۷ اینچی بزرگ‌تر اشاره کنیم که در این تیپ خودروها بسیار کمیاب و نادر است. برای این خودرو دو نوع پیشرانه در نظر گرفته‌اند: موتور ۴ سیلندر یک لیتری با توان ۸۰ اسب بخار و موتور ۱.۴ لیتری ۴ سیلندر که قادر است ۱۱۰ اسب بخار نیرو تولید کند. برای این پیشرانه ها یک جعبه دنده ۶ سرعته خودکار در نظر گرفته‌ شده که جزو تجهیزات جدید است و در این کلاس کم پیدا می‌شود.

Chevy Onix
Chevy Onix
Chevy Onix
Chevy Onix
Chevy Onix
Chevy Onix

برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای فروش به این صورت است که در برزیل تا قبل از اتمام سال جاری میلادی به دست مشتریان برسد. (این خودرو فقط در آمریکای لاتین به فروش خواهد رسید).

رنوی مفهومی DCross بر اساس داچیا داستر
رنوی مفهومی DCross بر اساس داچیا داستر

و اما محصول مفهومی DCross از رنو، خودرویی بزرگ و هیجان انگیز که برای اولین بار در معرض دید قرار گرفت. امسال رنو در این نمایشگاه با دست پر آمد و با رونمایی رنو کلیو و فلوئنس GT و این خودرو، جزو بهترین های این نمایشگاه بود. شاید ظاهر خودرو در مقایسه با داچیا داستر تفاوتی نداشته باشد و چشم بازدید کننده ها به این خودرو آشنا است. اما سعی شده است که ظاهری جذاب تر و خشن تر ایجاد شود که این عمل با موفقیت انجام شده است در عوض وزن خودرو به ۲ تن رسیده است که در نتیجه باید پیشرانه ای قوی تر برای این خودرو در نظر گرفت. تنها رنگ سبز آن به همراه قسمت های مشکی ماتش ظاهرش را جذاب تر کرده است.

Renault DCross concept
Renault DCross concept
Renault Clio Mercosur
Renault Clio Mercosur
renault fluence gt
renault fluence gt

در مقایسه با داستر این خودرو دارای ارتفاع بیشتری می باشد که خبر خوشی است برای آفرود سواران. چراغ های خودرو از نوع LED شده که در جلو و عقب می درخشند. یکی دیگر از جاذبه‌های این خودرو ریل‌های سقفی بسیار بزرگ آن هستند که چرخ زاپاس را در بر گرفته‌اند و با همکاری پایه آینه‌های جانبی، گارد جلو، صفحه زیر سپر عقب و رینگ‌های DCross چهره خوبی را به نمایش گذاشته‌اند. عبارت DCross در چندین جای خودرو به چشم می خورد که نشانهٔ تاکید رنو روی این برند خود است، اما چیزی که مشخص نیست تولید این خودرو است که رنو دربارهٔ آن در برزیل چیزی نگفته است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

سید علیرضا سیادتی

سید علیرضا سیادتی، مترجم اخبار و رویدادهای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. سایه سفید

    ۱۴ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (66 ديدگاه)

    پس قیمتاش کو یه خورده با قیمت های ماشین های داخلی مقیسه کنیم و حسرت بخوریم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. hesan

      ۱۵ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (484 ديدگاه)

      چه حسرتی گلم؟
      منم سال2005 میشستم most wanted بازی میکردم هی ماشینارو تو بازی میدیدم حسرت میخوردم اصلا فکر اینو نمیکردم یه روز بتونم کنار خودم ببینمشون اما نشستم کمی فکر کردم فکرای بزرگ و بعد با همت خودم و کمک خانوادم اینده ی خودم رو رقم زدم و الان یه جوون پر افتخار و سر بلند ایرانیم.
      یکم بزرگ فکر کنید شما هم میتونیذ به زودیه زود.
      در ضمن واسه همه خوبی بخواین تا خدا هم واسه شما خوب بخواد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. عماد

        ۱۵ آبان ۱۳۹۱
        سوابق: (25 ديدگاه)

        یه جوون پر افتخار؟؟!
        چه از خود راضی!
        دیگه تو این مملکت یه جوون دیگه نمیتونه از راه درست پول در بیاره و شاسی بلند سوار شه تا اینکه پیر بشه، اونم شاید
        واقعاً نمی دونم هدف چی بود
        جریان اون مرده هست که میگفت رشتم عمرانه و ساختمون طراحی میکنم، بعد با پولش مازراتی، گرون ترین ماشین ایرانو خریدم
        آدم میمونه بخنده یا گریه کنه!

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Hesan

        ۱۵ آبان ۱۳۹۱
        سوابق: (484 ديدگاه)

        مأیوس نباش جوون سرت سلامت،تو هم به زودی میگیری(زنتو ، ماشینتو ، …).
        گر صبر کنی ز گوره حلوا سازی.
        در ضمن ادم با دوسش اینطوری نمی حرفه چه از خود راضی چیه؟!ها؟!
        همون که سلامتی شکر کن .

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. sina

        ۲۳ آبان ۱۳۹۱
        سوابق: (43 ديدگاه)

        آقا حسان میشه خودتو معرفی کنی؟؟ شاید شما پسر رئیس جمهور یا رئیس مجلسی ؟!؟!؟
        آخه نوکرتم با این وضع مملکت , کسی که 30 سال کار کرده نمیتونه یه پراید بخره اونوقت شما میگه با تلاش سر چند سال یه ماشین خارجی خریدی!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. سعید

      ۶ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (1484 ديدگاه)

      بوگاتی چه سالاریه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. ميلاد

    ۱۴ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (30 ديدگاه)

    برزیل صنعتشو با ما شروع کرد . از همون اول فهمید که نمیتونه ماشین بسازه و رفت سراغ دیگر صنعت ها و در اونا پیشرفت کرد و الان وضع مردمش در بهترین شکل موجوده . اى کاش در ایران هم همین کارو میکردن و به جاى این همه خرج در خودروسازى میرفتند تو کشاورزى سرمایه گذارى میکردند که در ان صورت میتونستیم علاوه بر نفت ، محصولات کشاورزى صادر کنیم . فکرشو بکنید چقدر خوب میشد اگه چنین اتفاقى میفتاد . در ضمن ممنونم از مقالتون ، جالب بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. poya

      ۲۶ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (78 ديدگاه)

      الان وضع مردمش در بهترین شکل موجوده !!!
      امیدوارم به وضعشون گرفتار نشی
      چون تو از برزیل هیچی نمی دونی

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. omid

      ۸ مرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (2 ديدگاه)

      واقعا گل گفتی میلاد جان

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. کیهان

    ۱۴ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (9 ديدگاه)

    ای بابا! دیگه خسته شدم بس از این عکسا تو اینترنت دیدم! واقعیشو که تو خوابم هیچ وقت نخواهم داشت! ول کنید سایتو تعطیل کنید بره!
    خبر داخلی بزنید اعصابمون خورد میشه
    خبر خارجی بزنید باز یه جور دیگه اعصابمون خورد میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. رضا

    ۱۷ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (40 ديدگاه)

    لعنت بفرسید بر روح مقصر اصلی این وضعیت امروز ایران اینکار باعث ارامش شما میشه میگید نه امتحانش کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. فرید

    ۱۷ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (155 ديدگاه)

    انیکس بیشتر شبیه یک کراس اوور کوچک هست تا یک حودروی هاچبک.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. فریاد

    ۸ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    همه شما راست گفتین د.ایران به بهونه 1هزار تا مهندس 10هزار کارگر دار 72میلیون ایرانی رابا ماشین های تاریخ گذشته رو به ملت تحمیل میکنن
    بهتر این ماشین ها رو توی پلی استشن4 با کیفیت بالا بازی کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا