رنوهوندا

درگ بسیار نزدیک هوندا سیویک تایپ R و رنو مگان RS تروفی

وقتی از هاچ‌بک‌های داغ صحبت می‌شود، هوندا سیویک تایپ R و رنو مگان RS از اولین نام‌هایی هستند که به ذهن می‌آیند. هردوی این خودروها طی نسل‌ها بهتر و بهتر شده‌اند و در قلب علاقه‌مندان جایگاه ویژه‌ای دارند. به همین دلیل، انتخاب خودروی برتر از میان آن‌ها دشوار است و هیچ‌چیز مثل برگزاری یک مسابقهٔ درگ میان آن‌ها نمی‌تواند جذاب باشد.

رنو مگان RS تروفی به یک پیشرانهٔ ۱.۸ لیتری چهار سیلندر توربو مجهز است که قدرت چشمگیری برابر با ۳۰۰ اسب بخار تولید می‌کند و به یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی متصل شده است. این هاچ‌بک داغ محرک جلو از یک دیفرانسیل لغزش محدود تورسن استفاده می‌کند تا نیروی موتور به بهترین شکل به زمین منتقل شود. کنترل این سطح از قدرت در یک هاچ‌بک محرک جلو بسیار دشوار است و بنابراین وجود این دیفرانسیل کاملاً حیاتی است. در این خودرو همچنین سیستم فرمان گیری چهارچرخ هم وجود دارد که موجب می‌شود این مگان داغ به هاچ‌بکی چابک‌تر تبدیل شود. البته این سیستم به وزن خودرو اضافه می‌کند که در مسابقهٔ درگ بسیار مضر است.

هوندا سیویک تایپ R یکی از چشمگیرترین هاچ‌بک‌های داغ دوران مدرن است و بعد از مگان RS تروفی، سریع‌ترین خودروی محرک جلو در پیست نوربرگ‌رینگ محسوب می‌شود. این ماشین به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۳۰۶ اسب بخار قدرت مجهز است که یکی از قوی‌ترین موتورهای تاریخ هوندا محسوب می‌شود. البته سویک‌های تایپ R همواره از پیشرانه‌های تنفس طبیعی دور بالا استفاده می‌کردند اما به دلایل مربوط به مصرف سوخت و آلایندگی، هوندا ترجیح داده در این نسل کنونی از موتور توربوشارژ استفاده کند.

در مسابقات درگ ممکن است یک برنده داشته باشیم اما در این رقابت پیروز واقعی پرفورمنس باورنکردنی است که توسط این هاچ‌بک‌های داغ مدرن ارائه می‌شود. این خودروها ضمن برخورداری از راحتی و قیمت مقرون‌به‌صرفه، پرفورمنسی را تحویل می‌دهند که معمولاً در خودروهای اسپرت وجود دارد.

مشخصات فنی

رنو مگان RS تروفی هوندا سیویک تایپ R
پیشرانه ۱.۸ لیتری I4 توربو ۲.۰ لیتری I4 توربو
قدرت ۳۰۰ اسب بخار ۳۰۶ اسب بخار
گشتاور ۴۰۰ نیوتن متر ۴۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته دستی ۶ سرعته دستی
محور محرک جلو جلو
وزن ۱۳۴۶ کیلوگرم ۱۳۵۶ کیلوگرم
قیمت ۳۶,۹۹۵ پوند ۳۱,۶۲۷ پوند
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. R@min

    ۱۹ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (919 ديدگاه)

    مگان عالیه خیلی خوبه ولی گرونم هست

    موافقم 39
    مخالفم 5
    1. Audi s8

      ۱۹ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (757 ديدگاه)

      سیوک لایک?
      مگان ?

      موافقم 69
      مخالفم 62
  2. ali

    ۱۹ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (775 ديدگاه)

    رقابت نزدیکی بود… انتخاب خودم سیویک

    موافقم 32
    مخالفم 10
  3. میثم

    ۱۹ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (3524 ديدگاه)

    سامورایی ?????

    موافقم 36
    مخالفم 7
    1. Hadi

      ۱۹ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (2200 ديدگاه)

      سیویک بهتره…

      موافقم 26
      مخالفم 10
  4. میثم

    ۱۹ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (3524 ديدگاه)

    من کلا موافق نیستم با درگ ریس بخوای درمورد یه ماشین نظر بدی
    یعنی نباید به ملاک تعیین برنده و بازنده تبدیل بشه. کاری که خیلی از سایتها میکنن
    ماشینو باید ببری پیست تا معلوم بشه چی تو چنته داره
    یه مسیر صاف و مستقیم اطلاعات خیلی محدودی از یه ماشین میده

    موافقم 29
    مخالفم 3
  5. MAHDI

    ۱۹ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    چقدر مشخصات نزدیک بهمی دارن. رنو مگان RS تروفی هاچبک خیلی جذابی و داغی هستش باعملکرد خیلی قوی.
    اما هوندا سیویک تایپ R این نسل خیلی کامله، پس انتخاب من سیویک تایپ R

    موافقم 35
    مخالفم 9
  6. سروش

    ۱۹ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (228 ديدگاه)

    سیویک رو همه جوره به مگان ترجیح میدم. مخصوصا قیمتی

    موافقم 27
    مخالفم 15
  7. سورنا

    ۱۹ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1055 ديدگاه)

    رنو قیمتش اگه یه کم پایینتر بود عالی میشد

    موافقم 27
    مخالفم 3
  8. Ahmadreza

    ۱۹ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (726 ديدگاه)

    به نظرم هوندا توی این کلاس بهترین و کامل ترین ماشینه
    البته بدون اون بال عقب بیشتر دوسش دارم
    پس انتخاب منم سامورایی

    موافقم 16
    مخالفم 6
  9. Amin-mc20

    ۱۹ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (2098 ديدگاه)

    از حق نگذریم این رنو واقعا ماشین جذابیه و موتورش هم خیلی قویه ، ولی…اصن اون قطعات آیرودینامیکی سیویککک??

    موافقم 17
    مخالفم 4
  10. mahdi-abdi

    ۱۹ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (496 ديدگاه)

    هر دو خیلی خاصن ولی بازم با وجود قیمت مگان رو ترجیح میدم

    موافقم 19
    مخالفم 14
  11. رامتین

    ۱۹ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (3020 ديدگاه)

    طراحی رنو را بیشتر دوست دارم و در کل با اختلاف بهترین محصول رنو همین مگانه. امضای این شرکته و واقعا روش سنگ تموم میزاره. یادمه چند سال پیش چقدر بحث با دوستان روی مگان سدان داشتیم که قرار بود بیاد ایران!

    موافقم 17
    مخالفم 4
  12. سامورایی از قله فوجی

    ۱۹ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1149 ديدگاه)

    سیویک خیلی کاملتر و بهتره

    موافقم 15
    مخالفم 6
  13. امیر

    ۱۹ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    فقط یک گلف از دیار ژرمن ها میتونه از پس اعجوبه هوندا بربیاد
    استارت خیلی بدی داشت راننده هوندا!!!
    خیلی برام عجیب و ناراحت کنندس ک سوبارو وارد این کلاس هیجان انگیز نمیشه، اما اگه ورود کنه قطعا رقیبی نخواهد داشت

    موافقم 12
    مخالفم 4
  14. Mazda3

    ۱۹ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (295 ديدگاه)

    سیویک رو انتخاب میکنم فقط طراحیش یکم بچه گانس
    مگان هم عالیه و از سیویک بهتره ولی قیمتش بالاتره و جای بحث داره.

    موافقم 6
    مخالفم 4
  15. " Swedish Arrogant Tiger "

    ۲۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    سیویک میتونه انتخاب خوبی باشه ولی مگان خیلی بهتره.

    موافقم 3
    مخالفم 0
  16. Aryan kia

    ۲۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (574 ديدگاه)

    سیویک خیلی زیباست با حرف اون رفیقمون که در مورد سوبارو گفت کاملا موافقم
    به نظر شما این پیشرانه که روی مگان هست با پیشرانه آلپاین یکی هست؟ فک میکنم که باشه

    موافقم 4
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا