رنو

برند جدید رنو از سدان برقی موبیلایز لیمو رونمایی کرد؛ ساخت چین برای اروپا

برند جدید گروه خودروسازی رنو با نام موبیلایز ، از خودروی برقی لیمو در نمایشگاه خودرو پاریس رونمایی کرد که به طور اختصاصی برای سرویس‌های اشتراکی و تاکسی طراحی شده است.

موبیلایز (Mobilize)‌، برند جدید گروه رنو از یک سدان برقی که برای استفاده به عنوان تاکسی، خودرو اجاره‌ای شخصی یا خودروی ناوگانی طراحی شده است، رونمایی کرد.

به گزارش اتوکار، موبیلایز لیمو (Limo) از طریق سرمایه‌گذاری مشترک گروه رنو با شرکت چینی جیانگلینگ موتورز (Jiangling Motors) توسعه یافته است. این خودرو سال گذشته در نمایشگاه خودرو مونیخ به صورت عمومی معرفی شد، اما در نمایشگاه خودروی پاریس ۲۰۲۲ نیز به نمایش درآمد تا در دسترس بودن آن را فقط به صورت اشتراک تبلیغ کند.

رنو موبایلایز لیمو / mobilize-limo نمای عقب

سدان چهاردر برقی لیمو که در رده خودروهای بزرگ (کلاس D) جای می‌گیرد، ۴،۶۷۰ میلی‌متر طول دارد. این خودروی برقی از یک موتور الکتریکی ۱۴۷ اسب بخاری و ۲۲۰ نیوتن‌متری بهره می‌برد که در ۹/۶ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت می‌رسد و بیشینه سرعت آن به ۱۴۰ کیلومتربرساعت محدود می‌شود.

انرژی موبیلایز لیمو توسط یک باتری لیتیوم یونی ۶۰ کیلووات ساعتی تامین می‌شود که مسافت ادعایی ۴۵۰ کیلومتری (۲۸۰ مایلی) را ارائه می‌دهد و می‌تواند با هر دو سیستم AC و DC شارژ شود.

رنو موبایلایز لیمو / mobilize-limo کابین

مسئولان موبیلایز می‌گویند که لیمو برای استفاده در مناطق شهری در نظر گرفته شده است؛ جایی که رانندگان سرویس‌های خصوصی کرایه خودرو معمولاً حدود ۲۴۰ کیلومتر (۱۵۰ مایل) در روز را طی می‌کنند.

سه مدل رانندگی و سه سطح ترمز احیاکننده برای خودروی برقی لیمو ارائه خواهد شد، در حالی که دایره چرخشی ۱۱/۲ متری برای کمک به مانور شهری طراحی شده است.

نمای بیرونی با پروفیل ظاهری شیک و کوپه مانند، دارای قسمت جلوی متمایزی است تا موبیلایز را از رنو جدا کند. همچنین دستگیره‌های درها، چراغ‌های جلو LED و رینگ‌های آلیاژی ۱۷ اینچی نیز وجود دارد.

موبیلایز لیمو را به طور خاص برای استفاده در ناوگان اجاره خصوصی و سایر ناوگان حمل‌ونقل با تمرکز بر دوام، سهولت استفاده و فضای سرنشینان عقب طراحی کرد. فاصله بین دو محور ۲،۷۵۰ میلی‌‌متری برای به حداکثر رساندن فضای پای سرنشینان عقب با ۲۸۸ میلی‌متر فضای زانو طراحی شده است. فضای داخلی برای دوام با روکش چرمی TEP تکمیل شده است، در حالی که محفظه عقب از دو پورت USB و کنترل صدا بهره می‌برد. همچنین فضای ۴۱۱ لیتری نیز برای صندوق عقب وجود دارد.

در جلو، نمایشگر دیجیتال ۱۰/۲۵ اینچی و صفحه نمایش لمسی ۱۲/۳ اینچی وجود دارد. سیستم سرگرمی به رانندگانی که برای شرکت‌هایی مانند اوبر کار می‌کنند، اجازه می‌دهد تا به اپلیکیشن‌های مورد نیاز دسترسی پیدا کنند. صندلی راننده برای راحتی در هنگام استفاده طولانی‌مدت، کشیده‌تر شده است و فضای ذخیره‌سازی یخچال بین صندلی‌های جلو قرار دارد.

لیمو با بسته‌ی اشتراک ارائه خواهد شد که شامل وسایل نقلیه و خدمات تاکسی، وسایل نقلیه کرایه خصوصی و سایر کاربردهای مشترک حمل‌ونقل می‌شود. این خدمات توسط موبیلایز برای سایر خودروهای گروه رنو نیز ارائه خواهد شد. همچنین برای رانندگان معمولی‌تر، سرویس پرداخت هزینه به اندازه میزان رانندگی (بسته به کیلومتر طی شده) وجود خواهد داشت.

هیچ برنامه‌ای جهت عرضه نسخه راست‌دست لیمو برای بازار بریتانیا وجود ندارد، اگرچه موبیلایز در حال برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات در بریتانیا با استفاده از خودروهای گروه رنو است.

موبیلایز اوایل سال جاری از خودروی جدید EZ-۱ رونمایی کرد که طراحی دوسرنشینه‌ی رنو توئیزی را ارتقا می‌داد. لیمو یکی از سه خودروی برقی جدیدی است که این برند برای استفاده در طرح‌های اشتراک خودرو و تحویل راه‌اندازی می‌کند.

منبع
autocar
بیمه بازار

ابوالقاسم اسلامی

هنرآموز مکانیک خودرو ، مترجم و نویسنده

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. فريد

    ۲۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (395 ديدگاه)

    طراحی داخلو باید داد به فرانسویا 👍🏻

    موافقم ۳۳
    مخالفم ۳
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۷ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (8192 ديدگاه)

      بله ، طراحی داخلی را باید داد به فرانسوی‌ها ، اما به نظر من طراحی داخلی این خودرو اصلاً به پای DS و سیتروئن پژو نمیرسه !

      رنو خیلی اکونومی طراحی و متریال استفاده میکنه که شما میتونید این رو از فرمان و طراحی و چیدمان دکمه‌ها متوجه بشید !

      موافقم ۳۱
      مخالفم ۶
      1. شامپو

        ۲۷ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (800 ديدگاه)

        متریال مهم نیست این ماشین کارراه اندازه اجارش میکنی سلامت باتری هم که اومد پایین پس میدی

        موافقم ۱۶
        مخالفم ۶
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۲۸ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (8192 ديدگاه)

          مگه میشه متریال برای یه خودروی اروپایی مهم نباشه ، مگه ایرانخودرو سایپا هستش !

          موافقم ۷
          مخالفم ۰
  2. بچه مشهد

    ۲۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (101 ديدگاه)

    یهویی میگفتن آبلیمو !!!

    موافقم ۵
    مخالفم ۱۲
  3. شامپو

    ۲۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (800 ديدگاه)

    اگر کسی بخواد الکتریکی بخره خرید یا اجاره همچین چیز هایی منطقی تر از دادن پول یک ماشین لوکس بجای تسلا هست

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۴
  4. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

    ۲۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (803 ديدگاه)

    به سلامتی مشخص شد خودروهای برند موبیلایز، ساخت چین هستند. لیمو هم در تست های ایمنی اروپا ۴ ستاره گرفته
    The Chinese-made Mobilize Limo, created by the Renault-Jiangling joint-venture, noted a solid 4-star safety rating from Euro NCAP. The first 40 cars are expected to enter service in select European cities by the end of this year, which only adds to the already rising tide of Chinese EVs in Europe.

    https://insideevs.com/news/616198/mobilize-limo-4stars-safety-euro-ncap/

    موافقم ۲۳
    مخالفم ۱
  5. (Saeed (peugeot

    ۲۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (226 ديدگاه)

    دسته دنده ماله ۵ سال پیش پژو هستش

    موافقم ۳
    مخالفم ۱۳
    1. pouya98645

      ۲۷ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (81 ديدگاه)

      هیچ وقت رنو از پژو کپی نکرده

      البته برعکسش بوده

      موافقم ۸
      مخالفم ۳
  6. meysam

    ۲۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (3529 ديدگاه)

    خیلی خوبه
    من اگه اونجا بودم بجای صرف هزینه برای خرید ماشین، یدونه از اینا بصورت اجاره کیلومتری رزرو میکردم

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۲
    1. کیانوش

      ۲۸ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (597 ديدگاه)

      البته که همین مدل بیشتر روی راحتی سرنشین عقب تمرکز کرده پس خیلی مناسب استفاده شخصی نیست مدل هایی دیگه هم همین چند وقته معرفی میشن واسه اجاره از شرکت های مختلف خصوصا تو بازار اروپا

      موافقم ۰
      مخالفم ۲
  7. بهمن

    ۲۸ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (32 ديدگاه)

    خیلی زیباست

    موافقم ۲
    مخالفم ۲
  8. پدرام

    ۲۸ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (797 ديدگاه)

    طراحی اش قشنگه

    موافقم ۲
    مخالفم ۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا