رنو

رنو تالیسمان به آخر خط رسید

در ابتدای امسال فولکس‌واگن به تولید پاسات سدان در اروپا پایان داد و حالا رنو تالیسمان هم به همین سرنوشت دچار شده است. البته درحالی‌که آلمانی‌ها هنوز به تولید پاسات استیشن ادامه می‌دهند، فرانسوی‌ها به تولید این نسخه هم پایان داده‌اند که این یعنی تالیسمان کاملاً به آخر خط رسیده است. البته از مدت‌ها پیش می‌دانستیم سرنوشت این خودرو چیست زیرا رنو اعلام کرده بود قصد دارد در دسامبر ۲۰۲۱ سدان میان سایز خود را کنار بگذارد. این شرکت در فوریهٔ امسال رسماً به تولید تالیسمان پایان داده است. البته این به معنای خداحافظی کامل رنو با سدان‌ها نیست زیرا این شرکت فرانسوی در برخی کشورها همچنان مگان سدان را ارائه می‌کند و مدل کوچک‌تر تالیانت که درواقع نسخهٔ ری‌بج شدهٔ داچیا لوگان است را هم در سبد محصولات خود دارد.

بااین‌حال، به دلیل کاهش محبوبیت سدان‌ها، رنو هیچ برنامه‌ای برای ساخت نسل جدید تالیسمان یا ارائهٔ جایگزینی برای آن ندارد. در همین حال، طبق گزارش‌های مختلف، گفته می‌شود که در نسل بعدی پاسات هم خبری از نسخهٔ سدان نخواهد بود و این نام محبوب آلمانی فقط به‌صورت استیشن تولید خواهد شد. این در حالی است که انتظار می‌رود اوپل اینسیگنیا در نسل بعدی به یک کراس‌اوور تبدیل شود و نسل جدید فورد موندئوی چینی هم در اروپا عرضه نخواهد شد. در حال حاضر اما سرنوشت پژو ۵۰۸ نامعلوم است ولی امیدواریم همچنان به حیات خود ادامه دهد زیرا یکی از جذاب‌ترین سدان‌های حال حاضر بازار محسوب می‌شود.

هرچند سیتروئن C5 از لحاظ فنی بازگشته است اما کاملاً با آن سدانی که قبلاً بود متفاوت است. مزدا ۶ هم با اینکه نسل جدیدی خواهد داشت اما این شرکت قصد دارد به برند لوکسی تبدیل شود و بنابراین مزدا ۶ جدید که با پلت‌فرم محرک عقب و پیشرانهٔ شش سیلندر خطی به بازار می‌آید، از بخش اقتصادی خارج خواهد شد. تویوتا هم هرچند کمری هیبریدی را به‌عنوان جایگزین اونسیس در اروپا عرضه می‌کند اما فروش چندانی ندارد. این یعنی صحنه کاملاً برای نسل بعدی اشکودا ساپرب آماده خواهد بود تا به پرفروش‌ترین سدان میان سایز اروپا تبدیل شود. این برند چکی متعلق به گروه فولکس‌واگن رسماً اعلام کرده است که نسل جدید ساپرب در سال ۲۰۲۳ با آخرین پیشرانه‌های درون‌سوز فولکس‌واگن به بازار خواهد آمد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۴ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (599 ديدگاه)

    همیشه اعتقاد داشتم مزدا میتونه یه برند لوکس باشه و گویا قراره این اتفاق بیفته،،،،یه زمانی بود در مورد جنسیس اینو به دوستم گفتم و در نهایت این اتفاق افتاد

    موافقم 37
    مخالفم 9
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      جنسیس را در آخر برنداز کنید و زمانی که باعث میشه هیوندای بدهی بالا بیاره !
      فعلاً که تمام تلاشش اینه با کمک رشوه و پول به رسانه‌ها خودنمایی کنه اما هیچ فایده‌ای نداره و در عمل یا آتش میگیرد یا یاتاقان میزند یا آخر جدول فروش بال بال میزند !

      مزدا اصالت دارد و اِجماع جهانی دوستش دارند !

      در همین ایران خودمان حتی کسانی هم که مزدا ندارند و خودروهای دیگر دارند ، مزدا را دوست دارند و این برند پاک عمل کرده نه مثل جنسیس کلاهبردار باشه و در باطن خراب و در ظاهر عروسک فرنگی !

      موافقم 27
      مخالفم 42
    2. محمد

      ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (599 ديدگاه)

      من در مورد دیدگاه کمپانی مادر در خصوص برند زیر مجموعش حرف میزنم،،،،نه دیدگاه عوام!!!

      موافقم 2
      مخالفم 0
    3. UNAS

      ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (1846 ديدگاه)

      نوسترا داموسی هستی برا خودت

      موافقم 4
      مخالفم 1
  2. زیزیگولو

    ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (4893 ديدگاه)

    کاش خط تولید اینو میدادن به ایرانخودرو تا به جای پارس و ۴۰۵ تولید بشه

    موافقم 62
    مخالفم 4
  3. محمدهادی

    ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (2143 ديدگاه)

    ینی واقعا انقد مردم از سدان ها فاصله گرفتن؟؟
    باورنکردنیه برام!!

    موافقم 42
    مخالفم 1
    1. Amiri

      ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (169 ديدگاه)

      بله متاسفانه ممکن سدان های لوکس و اسپرت و معمولی از بین برود

      موافقم 3
      مخالفم 0
  4. HR3

    ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (223 ديدگاه)

    تالیسمان و کولئوس مشکل کیفیت متریال داخلی دارن هر جفتشون چرم صندلی هاشون زود دفرمه میشه و روکش درها و محل های ساییدگی به شدت مستعد رنگ پریدگی هستن به شدت کمری و آکورد و اپتیما و سوناتا تو این قضیه سرتر هستن
    منتهی تو ایران چون این خودروها گران قیمت هستن توسط صاحبشون با دقت بالا و بسیار کم استفاده میشه در نتیجه کمتر این نقص خودش رو نشون میده

    موافقم 43
    مخالفم 12
  5. مهردادکمال

    ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1825 ديدگاه)

    حالا که تو متن به اسم پاسات اشاره شد من یکی پلاک اروند تو اهواز دیدم بسیار جذاب و دوست داشتنی بود و از هر چی سدان میان سایز که دیدم بیشتر پسندیدمش واقعا حیفه که دیگه پاسات نداریم

    موافقم 20
    مخالفم 9
    1. کوبیده

      ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (1114 ديدگاه)

      پاسات از عکساش واقعا خیلی جذاب تره

      موافقم 17
      مخالفم 3
  6. کوبیده

    ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1114 ديدگاه)

    تا جایی یادمه تالیسمان . توربوش خیلی اذیت میکرد اگه بدون توربوش اومده بود موفق تر میشد

    موافقم 10
    مخالفم 17
  7. R

    ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1025 ديدگاه)

    چرا اخه من این ماشینو دوس داشتم چرا هر چیزی دوس داری تولید نمیکنن دیگه

    موافقم 21
    مخالفم 1
    1. BMW

      ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (169 ديدگاه)

      درست می گی دوست عزیز

      موافقم 2
      مخالفم 0
  8. Amiri

    ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (169 ديدگاه)

    رنو تالیسمان رو دوست دارم ماشین فوق العاده و زیبایی هستش داخل ماشین زیبا هستش ولی باید از این ماشین خداحافظی کنیم

    موافقم 9
    مخالفم 0
  9. Amiri

    ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (169 ديدگاه)

    خدانگهدار رنو تالیسمان

    موافقم 4
    مخالفم 2
  10. امپراطوری خورشید

    ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (46 ديدگاه)

    من فکر میکنم تو ایران مردم هنوز هم علاقه زیادی به خودروهای سدان سایز متوسط دارن . من خودم هم عاشق سدان های سایز متوسط و لوکس هستم البته فقط برندهای ژاپنی

    موافقم 11
    مخالفم 8
    1. Amiri

      ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (169 ديدگاه)

      بله

      موافقم 0
      مخالفم 3
  11. کسرا

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (92 ديدگاه)

    حیف همچین ماشینی که دیگه تولید نشه
    فقط طراحیش به هزارتا مزدا و پژو میخوره

    موافقم 2
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا