تجربه و آزمایشرولز رویس

اولین تجربهٔ رانندگی با نسل جدید رولزرویس گوست، لذت‌بخش‌تر برای راننده

نسل جدید گوست مثل همهٔ محصولات رولزرویس، خودرویی شیک، لوکس، چشمگیر و… است؛ اما این مدل جدید ممکن است در نگاه اول چندان متفاوت به نظر نرسد یا حتی مشابه نسل قبلی باشد ولی وقتی پشت فرمان بنشینید به‌وضوح خواهید فهمید که این گوست خودروی خاص و جدیدی است. نکتهٔ اصلی، ساختاری است که زیر پوست آن قرار دارد. گوست در نسل قبلی بر پایهٔ پلت‌فرم ب‌ام‌و ساخته می‌شد اما اکنون این بچه رولزرویس از همان پلت‌فرم برادران بزرگ‌تر خود یعنی فانتوم و کولینان استفاده می‌کند. وقتی این پلت‌فرم جدید با تکنولوژی‌های پیشرفته و یک V12 عظیم ترکیب می‌شود، نتیجهٔ آن گوستی خواهد بود که رانندگی آن متناسب با ظاهر جذابش است.

زیر کاپوت کشیدهٔ گوست مدل ۲۰۲۱، نیروگاه ۶.۷۵ لیتری V12 توئین توربوی افسانه‌ای رولزرویس پنهان شده که ۵۷۰ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. به لطف این نیرو، وقتی در حالت رانندگی Low (نسخهٔ رولزرویس از حالت اسپرت) پدال گاز تخته می‌شود، گوست ظرف ۴.۶ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که برای خودرویی با ۲.۵ تن وزن بسیار سریع است. گشتاور در دور ۱۶۰۰ rpm به اوج خود می‌رسد و قدرت این V12 بزرگ نیز تقریباً تا ردلاین باقی خواهد ماند. انتقال نیرو هم توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد که هرچند فاقد حالت تعویض دندهٔ دستی است اما در چنین خودرویی نیازی به این ویژگی احساس نمی‌شود.

برخلاف رولزرویس‌های گذشته، این گوست به لطف ارتقاءهایی در تعلیق، برای راننده هم خودروی مناسبی است. فنرهای بادی استاندارد به همراه کمک‌های تطبیقی با نظارت بر مسیر پیش رو، برای خنثی کردن بادی‌رول بسیار خوب عمل می‌کنند. علاوه بر این، اضافه شدن سامانهٔ چهارچرخ محرک و سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب برای اولین بار، به گوست کمک می‌کنند تا در پیچ‌ها چابک‌تر شود و در پارکینگ‌های تنگ مانور دهی با آن آسان‌تر شود. به همین دلیل، گوست در هنگام رانندگی مطمئناً به‌اندازه‌ای که دیده می‌شود، بزرگ احساس نمی‌شود.

اما بیش از هر چیز، گوست مدل ۲۰۲۱ یک کروزر استثنایی است. سیستم تعلیق جدید نه‌تنها هندلینگ را بهبود بخشیده بلکه موجب بهبود راحتی روی جاده هم شده است. سواری گوست جدید مثل حرکت روی ابرها است، ناهمواری‌ها و نواقص جاده را بی‌کم‌وکاست جذب می‌کند و برای درنوردیدن کیلومترها در بزرگراه‌ها، بهتر از هر خودروی دیگری در این کلاس است. هرچند هنوز بهترین روش برای سواری با یک رولزرویس (حتی مدل بسیار خوبی مثل این گوست) نشستن در صندلی عقب است اما در گوست مدل ۲۰۲۱، تجهیزات ایمنی فعال جدید از میزان رسمیت رانندگی کاسته‌اند. این ماشین از تکنولوژی‌های ایمنی ب‌ام‌و استفاده می‌کند که شامل سیستم‌هایی مثل کروز کنترل تطبیقی با پایش مسافت و دستیار حفظ حرکت میان خطوط می‌شود.

طراحان رولزرویس ظاهر گوست جدید را مدرن‌تر و در عین‌حال ساده‌تر کرده‌اند. به همین دلیل، دیگر از ورودی‌های هوای سه‌قسمتی در پایین سپر جلو، چراغ‌های منحنی و جلوپنجرهٔ برآمده خبری نیست و بجای آن‌ها یک ورودی هوای مستطیلی در پایین سپر جای گرفته، چراغ‌های جلو مستطیلی شده‌اند و یک جلوپنجرهٔ آبشاری میان آن‌ها قرار گرفته است. در پشت شکاف‌های این جلوپنجره نیز ۲۰ چراغ LED تعبیه شده که در شب درخشش زیبایی را ایجاد می‌کنند.

همان‌طور که گفته شد، زیر این بدنهٔ ساده، دیگر خبری از پلت‌فرم ب‌ام‌و سری ۷ نیست و جای آن‌را پلت‌فرم جدیدی گرفته که با فانتوم و کولینان مشترک است؛ بنابراین حالا طول گوست از ۵,۴۰۷ میلی‌متر به ۵,۵۴۴ میلی‌متر افزایش یافته که حتی به‌عنوان کوچک‌ترین رولزرویس، هنوز هم خودروی بسیار بزرگی است. این در حالی است که در نسخهٔ کشیده، ۱۷۰ میلی‌متر دیگر هم به این طول اضافه می‌شود. طبیعتاً این طول بیشتر منجر به کابین بزرگ‌تری می‌شود و برای مقایسه، فضای داخلی نسخهٔ استاندارد گوست مدل ۲۰۲۱ تقریباً به‌اندازهٔ نسخهٔ کشیدهٔ نسل قبلی است. بله فانتوم و کولینان هنوز هم جادارتر هستند اما صندلی‌های عقب این بچه رولزرویس به‌اندازهٔ کافی جادار، بزرگ و راحت هستند و در صندلی‌های جلوی آن‌هم فضای سر و پای کافی وجود دارد.

همان‌طور که انتظار می‌رود، کیفیت متریال داخلی و توجه به جزئیات در کابین گوست جدید با هیچ خودرویی قابل‌مقایسه نیست. تودوزی نمونهٔ مورد آزمایش ترکیبی از باکیفیت‌ترین چرم در سه رنگ سفید، مشکی و نارنجی است که صندلی‌ها، داشبورد و رو دری‌ها را پوشانده است اما خریداران می‌توانند کابین را هر طور که دوست داشتند شخصی‌سازی کنند. روی داشبورد در سمت شاگرد نشان چراغ‌دار GHOST کار شده تا سرنشینان فراموش نکنند سوار بر چه خودرویی هستند و برای اولین بار ویژگی جذاب سقف ستاره‌ای هم برای گوست ارائه شده است.

اما بااین‌حال بسیاری از همان ویژگی‌های سنتی که از محصولات رولزرویس انتظار داریم همچنان در گوست جدید وجود دارند. به‌عنوان‌مثال، در اینجا هیچ نمایشگر لمسی احمقانه یا کنترل‌های لمسی برای عملکردهای ساده مثل کنترل دمای تهویه یا صدای سیستم صوتی وجود ندارد و این قسمت‌ها توسط همان دکمه‌ها و کنترلرهای آلومینیومی سنتی کنترل می‌شوند. این سبک سنتی در تکنولوژی‌های گوست هم دیده می‌شود زیرا رولزرویس در اینجا از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی منسوخ‌شدهٔ iDrive 6 ب‌ام‌و استفاده کرده که فقط از اپل کارپلی باسیم برخوردار است و خبری از اندروید اتو و اتصال بی‌سیم نیست. این در حالی است که این روزها حتی ب‌ام‌وهای ارزان‌قیمت هم به اندروید اتوی بی‌سیم مجهز هستند.

هیچ خودروی دیگری در این کلاس وجود ندارد که در مفهوم تجمل شبیه به گوست مدل ۲۰۲۱ باشد. به‌جز دیگر محصولات رولزرویس، این لوکس‌ترین و مجلل‌ترین خودرویی است که می‌توان پیدا کرد. حال در نسل جدید با تکاملی قابل‌توجه که طراحی بیرونی سادهٔ جدید، قدرت بیشتر و برای اولین بار، پویایی رانندگی سفت و محکم از ویژگی‌های مهم آن هستند، گوست جذابیت بیشتری پیدا کرده است. البته این‌ها هرگز ارزان به دست نمی‌آیند زیرا نسل جدید گوست بااینکه ارزان‌ترین رولزرویس است اما قیمت پایهٔ آن از ۳۳۲,۵۰۰ دلار آغاز می‌شود و با افزودن چند آپشن، این رقم در نمونهٔ مورد آزمایش به ۴۳۲ هزار دلار رسیده است. بااین‌حال برای ثروتمندان، این هزینهٔ نسبتاً کمی برای خودرویی است که چشم‌ها را به سمت خود می‌کشد و درعین‌حال رانندگی خوبی هم دارد.

مشخصات فنی

Rolls Royce Ghost 2021

پیشرانه ۶.۷۵ لیتری V12 توئین توربو
قدرت ۵۷۰ اسب بخار
گشتاور ۸۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ
شتاب صفر تا ۹۶ ۴.۶ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت ۱۲.۴ لیتر ترکیبی
وزن ۲۴۹۰ کیلوگرم
ظرفیت سرنشین ۵ نفر
حجم صندوق بار ۵۰۵ لیتر
قیمت پایه ۳۳۲,۵۰۰ دلار
قیمت تست‌شده ۴۳۲,۰۰۰ دلار

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
Motor1

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۴ دیدگاه‌ها

  1. Ahmedreza2002

    ۲ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1465 ديدگاه)

    بهترین ترکیب همینه
    تکلونوژی و پرفومنس رو از خدای این دو زمینه قرض میگیره و تجمل رو هم از الهه تجمل
    همه جوره جوابه
    اما من به شخصه ترجیح میدم فانتوم رو بخرم اگه بنا به رولز رویس سواریه

    موافقم 64
    مخالفم 6
    1. زیزیگولو

      ۲ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (4797 ديدگاه)

      رولزرویس همیشه یه چیز متفاوت بوده ماشینی واسه نمایش کمال ‌گراییو تفاخرو نشونه ای از هنر دست و تزئینات گرون ‌قیمت لوکس تو یه ماشینی با حد اعلای راحتیو دلپذیری

      موافقم 39
      مخالفم 7
      1. Hadi

        ۲ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (2200 ديدگاه)

        چقدر خوب و بی نقصه ?
        و همینطور با ابهت و قدرتمند…
        مثل شیر با ابهته
        هر وقت این یا یکی از محصولات رولزرویس را میبینم یاد شیر میفتم…
        اگه نعره هم میزد تنها فرقش با شیر چهار چرخ بودنش بود!

        موافقم 7
        مخالفم 1
    2. پدر خودروسازی جهان

      ۲ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (436 ديدگاه)

      هر قدر که خوب باشه،فانتوم یه چیز دیگس

      موافقم 9
      مخالفم 6
      1. پدر خودروسازی جهان

        ۲ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (436 ديدگاه)

        نظر خودتون را بگید :
        اس کلاس ، لایک ?
        گوست ، دیس لایک ?

        موافقم 42
        مخالفم 83
    3. مهدی

      ۲ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1161 ديدگاه)

      فانتوم وقتی اومد همه انگار جلوش زانو زدن فانتوم واقعا یه چیز دیگس من الان فانتوم رو انتخاب میکنم این الان نسخه جدید گوست هست و اگه نسخه جدید فانتوم بیاد من چرخشم با این عوض نمیکنم بعد من الان به یک چیزی فکر کردم که اگه به ایرانیا بگی یه فانتوم بسازن چی میسازن ؟ یا چی از اب در میاد ؟

      موافقم 12
      مخالفم 4
    4. سلمان

      ۲ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (12 ديدگاه)

      ????

      موافقم 2
      مخالفم 2
    5. [—{^AMIN_MC20^}—]

      ۲ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (2098 ديدگاه)

      با قیمت ۳۳۰ هزار دلار
      میرم هوراکان sto ، mc20 یا توربو اس یا720s میگیرم
      الان یه پورشه تو اتوبان داره همینجور تا ماشین گاز میخوره گاز میده اونم چه صدایی داره ، خوب مگه دیوانم برم اینو بگیرم یکی از این ماشین هایی که بالا گفتم رو میگیرم خیلی هم بیشتر با صداشون حال میکنم
      البته رولزرویس رو خیلی دوست دارم ولی برای ماشین بازا اونقدر جذاب نیست

      موافقم 6
      مخالفم 22
    6. Hadi

      ۲ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (2200 ديدگاه)

      البته که فانتوم بهتره تجملاتی تره…
      ولی من گوست رو بیشتر میپسندم چون هم لوکس و اسپرت و با پرستیژش حرف نداره و نسبت به فانتوم دم دستی تر و کوچیک تره..
      گوست:لایک
      فانتوم: دیسلایک

      موافقم 4
      مخالفم 10
  2. RAMIN. Plaid cs 95 TCEHSALNAGAN

    ۲ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    رولز رویس ماشین بدی نمیسازه ولی….

    قیمت پایه 320 هزار دلار قیمت نسخه تست شده 432 هزار دلار.

    میتونم به جرائت بگم نسخه فولش تا 450 هزار دلار قیمت داره.

    یک سوال ؟ هدف چیست. لوکس سوار شدن یا رولز رویس سوارد شدن ؟؟

    هونگچی H9 رو به این رولز رویس ترجیح میدم !! حالا چرا ؟
    چون هدف من لوکس سوار شدن نه رولز رویس سوار شدن. خب وقتی با 75 هزار دلار سوار خودرو لوکس میشی خب بسه دیگه.

    خب بعضی ها هستن هدفشون رولز رویس سوار شدن هست. خب اون داستانش فرق داره. ولی وقتی به خواهی لوکس سوار شی هونگچی هم سوار میشی.

    به 2 خط آخر توجه کنید ☝☝

    نکته بعد جدا از لوکس بودن هونگچی این هست که هونگچی H9 سیستم خودران سطح 2.5 داره (دو ونیم) !!

    اما این رولز رویس نداره.

    ولی میگن میشه از داخل خودرو لوکس بودن خودرو رو درک کرد.
    شما برید از داخل این رولز رویس اسکرین شات بگیرید بعد برید قسمت جست و جو پدال نام هونگچی رو جست و جو کنید برید از داخل خودرو عکس بگیرید.

    قیمت H9 در نسخه پایه 60 هزار دلاره و نسخه فول 75 هزار دلار
    این رولز رویس قیمت پایه 320 هزار دلار و ممکنه نسخه فول تا 450 هزار دلار بره.

    نمیگم کار خاصی کنید برید حدود 1 دقیقه به هردو عکس نگاه کنید.

    بعد نسبت قیمت قضاوت کنید کدام خودرو لوکس تره.

    قضاوت پایه خودتان ولی… حتما این کار رو انجام بدید تا بفهمید منظورم چیه.

    البته در آخر موضوع هدف شخص هست. آیا میخواد لوکس سوار شه یا میخواد رولز رویس سوار شه.

    موافقم 23
    مخالفم 68
    1. سامورایی از قله فوجی

      ۲ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1149 ديدگاه)

      سرویس کردی ما رو با اون هونگچی مسخره

      موافقم 40
      مخالفم 5
    2. سهند

      ۲ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (662 ديدگاه)

      مقایسه ی رولز رویس و هونگچی نشان می دهد که هیچ چیزی درباره ی ماشین ها نمیدانی!

      موافقم 43
      مخالفم 6
    3. مهدی

      ۲ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1161 ديدگاه)

      اقا رامین من به سلیقه ی شما توهین نمیکنم شما سلیقت اینه که هونگچی رو انتخاب کنی ولی برو پایین ببین آقا محمد گفته که پس کیفیت این وسط کشکه شما هونگچی رو بخر ولی اگه بیشتر از 10 بار توی یک روز صفحه نمایشش رو لمس کنی ال ای دی هاش میسوزه درسته که قیمت گوست از 4 تا 6 برابر هونگچی هست ولی یک زره فکر کن تو هر کاری کنی اخرش به این میرسی به این ماشین گوست یعنی اگه هر کاری کنی به این میرسی کیفیت مهمه ، طراحی مهمه ، شناخته شده بودن مهمه ، و خیلی چیز های دیگه ولی خودت یه زره بیشتر در مورد این حرفت فکر کن

      موافقم 30
      مخالفم 2
      1. RAMIN. Plaid cs 95 TCEHSALNAGAN

        ۲ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (2380 ديدگاه)

        اونایی که دیس لایک دادن معلومه اون اسکرین شات رو نگرفتن.

        اونایی که لایک دادن گرم.

        خودم 2 بار به خودم لایک دادم. در کل 4 نفر با حرفم موافقم

        بقیه چشم بسته دیس میدن.

        موافقم 6
        مخالفم 39
        1. Sevlan

          ۴ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (50 ديدگاه)

          شمایی که با اسکرین شات پی به کیفیت هونگچی و لوکس تر بودن اون از رولزرویس شدی ، می‌دونستی 60درصد رولزرویس هوایی که از اول تاریخ شرکت تولید شدن ، همین الآنم مشغول کارن ؟!

          موافقم 3
          مخالفم 0
      2. RAMIN. Plaid cs 95 TCEHSALNAGAN

        ۲ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (2380 ديدگاه)

        اقای مهدی چین عوض شده میفهمی یعنی.

        یعنی اگه 1 میلیارد با صفحه نمایشش ور برم ماشین هیچیش نمیشه.

        اگه اینطوری نبود هیچ وقت 5 سال گارانتی یا 100 هزار کیلومتر گارانتی نمیداش.

        همه میگم چینی ها بدن در صورتی که یه بار هم پشتشون نشستیم.

        همه جای جهان میگن چینی ها عالی فقط ما ایرانی ها میگیم بده چون فقط سوار پراید شدیم.

        ( اگه باور نمیکنید برید سایت های بین المللی خودرو های چینی بعد برید قسمت اخبار. نظرات کاربران جهان رو بخونید. اون موقع میفهیمد من چی میگم)

        موافقم 8
        مخالفم 25
        1. مهدی

          ۲ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (1161 ديدگاه)

          اقا رامین خودم اینارو میدونم شما منظور منو نگرفتی شما باید به طور کلی به منظور من نگاه کنی نه به حرف من که منظور من این هست که هر کاری کنی باز رولزرویس کیفیتش از هونگچی بیشتره شما فقط به حرف من توجه میکنی به منظور من باید توجه کنی منظور من کیفیت رولزرویس در برابر هونگچی هست نه این که صفحه نمایش هونگچی سریع خراب میشه شما چرا به اون توجه کردی به کل موضوع توجه کن

          موافقم 3
          مخالفم 1
        2. ح ع

          ۲ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (239 ديدگاه)

          برادر من پرفروشترین خودروهای چین کدوما هستن؟خود چینیها این ادعا رو که جنابعالی دارین ندارن

          موافقم 10
          مخالفم 1
        3. [—{^AMIN_MC20^}—]

          ۲ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (2098 ديدگاه)

          رامین حتی خود چینی ها هم ماشین های خودشون رو نمیخرن
          تقریبا ماشین های چینی فقط و فقط برای کشور های فقیره و یه مقداری چینیا ماشین تولید خودشون رو میخرن ، تقریبا جاهای دیگه فروش نمیره

          موافقم 12
          مخالفم 5
        4. behnam1012

          ۳ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (984 ديدگاه)

          جسارت نباشه ولی شما داری هونگی چی و رولزرویس رو از روی عکس با هم مقایسه میکنی !؟ اگر بحث طراحی بود می شد ولی شما داری در مورد لوکس بودن صحبت میکنی اونم داخل خودرو ، از روی عکس مشخصه کیفیت متریال و سواری چطوره !؟
          من بی ام و سری پنج رو به هونگچی بی اصالت و بی اعتبار ترجیح میدم چه برسه به رولزرویس !
          منظور از اعتبار برند فقط با پرستیژ و معروف بودن نیست ، قابلیت اطمینان اعتبار میشه و…

          موافقم 6
          مخالفم 0
    4. akrh78

      ۲ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1358 ديدگاه)

      به شرافتت قسم مقاله رو که باز کردم منتظرت بودم تو کامنت
      مرسی که همیشه هستی تا نور هدایتت رو به ما بتابونی

      موافقم 24
      مخالفم 2
      1. RAMIN. Plaid cs 95 TCEHSALNAGAN

        ۲ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (2380 ديدگاه)

        اقای امین نمیدونم کامنتم منتشر شد یا نه

        ولی سایت ایسران فکر کنم لیست 100 خودرو پر فروش چین رو نوشته بود.

        یادم نیست. ولی شما سرچ کنی 100 خودرو پر فروش چینی برات میاره.
        برو خودت ببین. ماشین های چینی چه رتبه ای دارن.

        اما در کل 1.6 میلیون دستگاه در سال برای جیلی. 1.5 میلیون دستگاه برای changan و….. چیز کمی نیست که شما میگی خود چینی ها ماشین های چینی نمیخرن.
        اگه ماشین چینی بد بود هیچ وقت changan تو سال 2016 چیزی نزدیک به نیم میلیون دستگاه تو جهان فروش نمیکرد . این فقط changan بود .

        خیلی هاتون میگید جیلی بهتره. پس حالا جیلی بماند. ( حرف بالا منبع داشت. ویکی پدیا)

        موافقم 4
        مخالفم 7
    5. M.A.S

      ۲ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (815 ديدگاه)

      اقای رامین خودت میگی اسکرین
      میدونی خیلی چیزا با اسکرین بدست نمیان پس عصبانی نکن فن های رولزرویسو
      مثلا اون هونگچی انجین 12 سیلندر با قدرت600 اسب نداره
      همچین طراحی نداره و یا نام چارلز رولز و هنری رویس روش نیست
      نام گوست با صد سال قدمت روش نیست
      و راندمان فنیش هم پایین تر از اینه
      رولزرویس اونقدر نرم و بی صدا و بی لرزش هست که یه کانالی حتی یه سکه روی موتورش گذاشت و گاز داد هیچ تکونی نخورد از جاش
      همه اینا کنار میدونین این جواهر اکثر چیزاش دست سازه و توشون عشق به کار رفته
      اما تجهیزاتی مثل نمیدونم حالا صندلی های پنجاه حرکته که تو لوکس ها رواج پیدا کرده یا نمیدونم صندلی اینجوری اونجوری یا سقف اینوری اونوری یا اون ماجرای صندلی هشت هزار تایی و بسیاری از این قبیل اپشن های پول زدا که واقعا فقط باعث تنبلی هستن در عمل رو قبول دارم که زیادی پول میگیرن بعضی برندا و منم خوشم نمیاد

      موافقم 16
      مخالفم 1
      1. RAMIN. Plaid cs 95 TCEHSALNAGAN

        ۲ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (2380 ديدگاه)

        اقای ای ام اس.

        با یه اسکرین شات یه معمار اون سر دنیا میتونه یه طراحی رو به واقعیت بدل کنه.

        خدا وکیلی اون کاری که گفتمو کردی ؟؟ گفتم 1 دقیقه. 30 ثاینه به هونگچی.
        30 ثاینه به رولز رویس….

        فرمون رولز رویس منو یاد…….

        خدا ویکلی دمه اون 10 نفری که لایک دادن گرم. نمیدونم کی هستن
        ولی حتما این کارو انجام دادن.

        یه سوال به نظرت ماشین سیستم خودران سطح 2.5 داشته باشه خوبه یا مثلا سکه جلوی کاپوت تکون نخوره ؟؟؟

        سیستم پارک خودکار داشته باشه خوبه یا مثلا داشبوردش از چوپ فلان درخت ؟؟

        البته بازم میگم لوکس سوار شدن با رولز رویس سوار شدن فرق داره

        موافقم 4
        مخالفم 9
    6. Ãbţìň

      ۲ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (117 ديدگاه)

      رامین *** دیگه اعصاب برامون نزاشتی،هی میگیم باهات کنار بیایم اما بدتر اذیت میکنی،آخه مرد حسابی حرف تو کلت نمیره، نخودچی(هونگچی)h9 یه موتور ۲٫۵ لیتری توربو ۴سیلندر داره!بعد از اون کیفیت این کجا کیفیت اون آشغال کجا،این ماشین دست سازه و اون یه چرتیه که یهویی سرهم شده،تابحال سوار رولزرویس فانتوم مارک ۲ شدی؟تو موزه سعد آباد هست البته اگه بهت اجازه بدن ***،اون ماشین مال سال ۱۹۲۰میلادیه و بوی چرم دیگه مستت می‌کنه اینقدر که خوب کار شده،یه دسته داره برای هندل آدم هی دلش میخواد بچرخوندش اینقدر که کیف میده،این گوست هم موتور ۱۲سیلندر ۶لیتری داره با اون لگن کپی شده مقایسه اش نکن،کیفیت که دیگه جای بحث نداره..
      کسی مجبورت نکرده که کامنت بی ربط توی این پست ها بزاری،همین که ساکت باشی خیلی مفید تره.
      بزار یه مثال ساده برات بزنم که خودمم تجربه اش کردم…
      من خودم ۴ماه پیش یه شیائومی نوت ۸پرو برای پسرم خریدم تا باهاش کارای مدرسه رو انجام بده،اما متاسفانه نه شاد روش نصب شد و نه هیچ مارکتی،همش ارور ۱۰۲میداد، سرعتش که افتضاح بود،پسرم همیشه شکایت داشت تا اینکه عوضش کردم یه سامسونگ براش خریدم،من خودم این ۴ساله اپل دارم اما هیچیش نشده،تازه کلی هم توی محل کارم زمین خورده اما هنوز سرپاست،هنذفری چینی میخریدیم فقط دو هفته دووم داشت بعد یکی از بلندگو هاش از کار می افتاد،اما هنذفری ویتنامی میخری ۸ماه برات کار میکنه،دلیلش چیه؟اینا همش مثال‌هایی هم بود که توی سال اخیر برام اتفاق افتاده پس نگی نه الان پیشرفته شدن…
      بهم جواب بده چرا مارک خوب چینی اینقدر زود خراب میشه؟
      چرا چرت ترین مارک خارجی واست مدام کار میکنه؟
      یه دلیل منطقی بیار چون از همینا هم توی اون مانیتور h9 استفاده میکنن…
      اگه منظورت اینه که کیفیت خوب لایقم نیست پس دیگه حرف نزن،تو فقط اون آشغالای کمونیستی بدردت میخوره که دست کمی از کلک بازیای ویران خودرو و سایپا ندارن.

      موافقم 16
      مخالفم 7
      1. RAMIN. Plaid cs 95 TCEHSALNAGAN

        ۲ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (2380 ديدگاه)

        اقای آبتین تو تمامی 510 کامنتی که تاحالا دادم هیچ وقت دروغ نگفتم.

        اقای المیرجا. اقای نوید 0098. اقای محمد. اقای فراری استرادال s f90 و…

        ایا همین آبتین نبود که حدود 2 ماه پیش یا 1 ماه پیش سر داستان لکسوس
        میگفت من 15 سالمه. همه از دستش فراری بودن. بعد بالای اسمش چند تا حروف گذاشت که مثلا جدید شه.

        بعد الان میگی واسه پسرم!!!!!!

        موافقم 7
        مخالفم 4
        1. Ãbţìň

          ۳ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (117 ديدگاه)

          بنظرت هر آبتینی آبتینه؟هزار نفر آبتین توی ایران داریم چه ربطی داشت،ما تو خونواده خودمون ۳تا آبتین داریم،سر داستان لکسوس چیه؟چرا توهم زدی آقا رامین؟
          از اینا گذشته،توی قسمت اول که میگی من توی تمام ۵۱۰کامنتم هیچ وقت دروغ نگفتم از پاسخ های بقیه اعضا به شما و دیس لایک هات قشنگ معلومه چقدر آدم درست و راست گویی هستی!
          آدمی که بیاد بگه هونگچی 70هزار دلاری برام بهتر از یه الهه زیبایی (رولزرویس)400هزار دلاریه بدون مشکل از خودشه نه بقیه،همون آقایون محترمی که اسم بردی هم با من موافق هستن که تو مشکل داری اما چون بهونه ای نداری میای و الکی داستان سرایی می‌کنی واسه همه،آقای نوید و اشکان بقول شما اکانت فیک داشتن،من همون آبتینی شدم که سر لکسوس دعوام شده و…..
          هدفتون چیه واقعاً درک نمیکنم…
          معلومه اصلا چیزی به اسم منطق حالیت نیست،بجای یه جواب درست و حسابی میاد میگه تو اون آبتینی!
          از خدا درخواست میکنم یه فکری به حال خودت و زن و بچه ات(اگه زنده شون گذاشته باشی)بکنه…
          الهی آمین ??

          موافقم 7
          مخالفم 1
    7. مهرداد كمال

      ۲ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1815 ديدگاه)

      موافقم

      موافقم 4
      مخالفم 1
  3. Omid622

    ۲ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (744 ديدگاه)

    با این ابعادش در شهر به نظرم بهتر از فانتوم هستش

    موافقم 9
    مخالفم 4
  4. محمد

    ۲ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (615 ديدگاه)

    خیلی با شکوهه

    موافقم 8
    مخالفم 1
  5. محمد

    ۲ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (615 ديدگاه)

    کیفیتم که کشک دیگه

    موافقم 9
    مخالفم 1
  6. سامورایی از قله فوجی

    ۲ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1149 ديدگاه)

    شاید تو ظاهر با مدل قبلی تفاوت زیادی نداشته باشه اما از نظر تکنولوژی خیلی بهتر شده

    موافقم 9
    مخالفم 1
  7. مهدی

    ۲ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    ظاهر آینده نگرانه ای داره قشنگ شده تکنولوژیش خیلی پیشرفت کرده درسته که برای اینده نیست و ظاهر خیلی اینده ای نداره ولی انگار که خودش یه ماشین برای ایندس و تکنولوژی و لوکس بودنو راحتی و جذابیت اینده رو داره و حتی قلبش و چیز های دیگش خیلی بهتر شدن ولی درسته که خیلی خیلی لوکسه ولی به نظر من دیگه خیلی گرونش کردن باید قیمتی ارزون تر داشت حالا به نظر من چون واقعا خیلی گرونه

    موافقم 2
    مخالفم 3
  8. میثم

    ۲ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (3528 ديدگاه)

    داشبوردش مضخرف واقعا
    با داشبورد بنتلی مقایسه کنید
    موتورش عالیه. عالی
    12 سیلندر 6.75 لیتری با اون بازدهی فقط 12.4 مصرف میکنه
    هونگچی – رولزرویس 🤣🤣🤣
    رامین – چانگان😂😂😂
    خود چینیا همچین دیدی به محصولاتشون ندارن
    یعنی یه چینی که صرفا میخواد لوکس سواری کنه (نه رولزرویس سواری) قبل اینکه بره نمایندگی هونگچی، میره نمایندگی رولزرویس اونم تست میکنه اگه دید فرق زیادی نداره برمیگرده میره هونگچی میخره؟؟؟؟

    موافقم 15
    مخالفم 12
    1. مهدی

      ۲ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1161 ديدگاه)

      ببین اقا میثم داشبورد مضخرفی نیست خیلی هم قشنگ و لوکسه ائودی ای 8 هم خوشگلی های خودش رو تو طراحی کابین داره اینم دیگه سلیقه ی شماس

      موافقم 12
      مخالفم 3
      1. میثم

        ۲ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (3528 ديدگاه)

        کامنت من هنوز تایید نشده شما چجوری جواب دادی؟؟؟ ??? خدا قوت

        موافقم 8
        مخالفم 2
        1. مهدی

          ۲ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (1161 ديدگاه)

          اول کامنت شما اومد من به شما جواب دادم بعد این که مطلب رو بستم دوباره باز کردم هم کامنت من هم کامنت شما رفته بود ولی الان که باز کردم دوباره اومد داستان از این قراره اول کامنت شما اومد بعد رفت

          موافقم 6
          مخالفم 1
  9. مازیار

    ۲ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (2466 ديدگاه)

    از دوستی که تجربه چند ساعت نشستن و حرکت در یک رولزرویس مدل ۱۹۷۲ رو داشت پرسیدم چطوره؟
    گفت فقط یه چیزی بهت بگم
    اگه بشینی توی رولزرویس و یکی از کلیدهای داشبورد رو _ فرقی نمی کنه کلید چراغ یا برف پاک کن یا بخاری _ قطع و وصل کنی ، دلت میخواد یک ساعت تمام فقط کلید رو قطع و وصل کنی بس که کیفیت ساختش حس خوبی رو بهت منتقل میکنه ( توجه داشته باشید اتومبیل مذکور نزدیک به پنجاه سال از عمرش می گذشت )
    حالا این مشت رو بگیرید نمونه خروار

    موافقم 20
    مخالفم 2
  10. akrh78

    ۲ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1358 ديدگاه)

    به نظرم ماشینای لوکس که 95 درصد براشون راننده استخدام میکنن نباید هیچ سیستم کمک راننده ای داشته باشن. بزارن اون بنده خدا لقمه حلال بزاره سر سفره زن و بچش ??

    موافقم 11
    مخالفم 2
  11. MAHDI

    ۲ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    گفته :: کیفیت متریال داخلی و دقت در جزئیات داخلی گوست با هیچ خودرویی قابل مقایسه نیست!!!
    گفته:: سواری گوست مثل حرکت روی ابرها است، که بهتر از هر خودروی دیگری در این کلاس است!!!

    گفته:: هیچ خودروی دیگری در این کلاس در مفهموم تجمل نمیتونه مثل گوست باشه!!!
    ((خوب مگه قراره غیر این باشه وقتی داریم در مورد رولزرویس حرف می‌زنیم که متفاوت از هرخودرویی هستش. جالب اینجاست تست رو مجله انگلیسی مثل auto express انجام نداده بلکه مجله MOTOR 1 این تست رو انجام داده که معروف هست به سخت گیری و ایراد گرفتن?))

    موافقم 23
    مخالفم 2
  12. افشار

    ۲ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (705 ديدگاه)

    کاملا با حرفت موافقم MAHDI

    موافقم 8
    مخالفم 0
    1. MAHDI

      ۳ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      ????

      موافقم 2
      مخالفم 0
  13. محمدهادی

    ۲ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (2133 ديدگاه)

    پسر این رولزرویس عجب ماشینیه
    حتی ارزون ترین مدلش هم تجمل از سرتا پاش میباره
    فقط فانتوم
    واقعا فانتوم

    موافقم 10
    مخالفم 0
  14. امید

    ۳۱ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ماشیناشون هم مثل کشورشون باشکوهه، این انگلیسی‌های لعنتی

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا