رولز رویس

فراخوان شاسی‌بلند گران‌قیمت رولزرویس کولینان

کولینان یکی از گران‌ترین خودروهای بازار است اما خب این امر دلیلی بر عدم فراخوانش نیست. موسسه ملی ایمنی ترافیک بزرگراهی آمریکا به خاطر مشکلاتی که در سیستم نوردهی این شاسی‌بلند وجود دارد اقدام به فراخوان آن کرده است.


بنا به گزارش NHTSA، حدود ۴۰۳ دستگاه از کولینان های ۲۰۱۹ شاید نتوانند استانداردهای بخش ۷.۳.۱۳.۱ و تیبل IX ایمنی خودروهای فدرال را پاس کنند. این بخش ویژه از قوانین به لامپ‌ها، بخش‌های منعکس‌کننده‌ی نور و تجهیزات وابسته تعلق دارد.


گفته می‌شود چراغ‌های عقب این شاسی‌بلند مخصوصاً لامپ‌های ترمز آن شاید نوردهی کافی را نداشته باشند و این امر می‌تواند دید را در جاده کاهش داده و باعث تصادف شود.


NHTSA می‌گوید دلیل این نقص به تفاوت‌های موجود در فرایند تولید تأمین‌کننده مربوط می‌شود. خودروهای تحت تأثیر این قضیه شاید دارای چراغ‌های ترمز معیوب در سمت چپ، راست و یا هر دو طرف باشد.


خوشبختانه رولزرویس و ب‌ام‌و آمریکا هیچ خبری از تصادف یا جراحت مرتبط با این موضوع را دریافت نکرده‌اند.


نمایندگی‌های رولزرویس قبلاً از چندوچون این فراخوان آگاه شده‌اند و مالکان نیز در آینده‌ای نزدیک مطلع خواهند شد. همانند دیگر فراخوان‌های خودروسازان، چراغ‌های ترمز این شاسی‌بلند بدون دریافت هزینه‌ای تعویض خواهند شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. امیر

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    دمشون گرم
    چقد به فکر ایمنی مردمشون هستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. M3csl

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (93 ديدگاه)

    کولینان بدون روشنایی و لامپ ترمز عقب هم باعث جلب توجه تمام رانندگان پشت سرش میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا