رولز رویسصنایع هوایی

میکرو ربات‌های رولزرویس برای بررسی پیشرانه هواپیما

رولزرویس سازنده مشهور پیشرانه‌های هواپیماها ربات‌های کوچکی ساخته که بالاخره یک روز خواهند توانست با ورود به بخش‌های داخلی اقدام به بررسی پیشرانه‌ها کنند.


این کمپانی که به خاطر مشکلات مالی در سال ۱۹۷۳ راه خود را با بخش خودروسازی رولزرویس جدا کرده است همکاری جدیدی را با موسسه Wyss در دانشگاه هاروارد آغاز کرده تا به این ترتیب ربات‌های دسته‌ای کوچکی بسازد.

این دو شرکت قبلاً ربات‌های عنکبوت مانند و کوچکی ساخته بودند اما تلاش دارند ابعاد آن‌ها را به حدود ۱۰ میلی‌متر برسانند تا به این ترتیب بتوانند به داخل پیشرانه وارد شوند.

رولزرویس امیدوار است زمانی که ربات‌ها توسط یک ربات مار مانند دیگر به مرکز پیشرانه وارد شد به بخش‌هایی بخزد که ورود به آن‌ها سخت بوده و ویدئوی زنده را به اپراتور بفرستد.

ایده‌ی متخصصان رولزرویس این است که تکنولوژی مورد بحث باعث خواهد شد بازرسی‌های پیشرانه با سرعت بیشتری صورت بگیرد و نیازی به جدا کردن پیشرانه از هواپیما نباشد. این امر باعث کاهش هزینه‌ی حفظ و نگهداری پیشرانه و کاهش زمان توقف هواپیما در مرحله سرویس خواهد شد.


سباستین ده ریواس یکی از محققان موسسه Wyss در دانشگاه هاروارد می‌گوید:

ما می‌توانیم از این ربات‌های کوچک برای انجام وظایف گوناگون در فضاهایی استفاده کنیم که ربات‌های معمولی نمی‌توانند انجام دهند. یکی از فوق‌العاده‌ترین مزیت‌های داشتن چنین ربات‌های کوچکی آن است که ما می‌توانیم بازرسی‌های بهتری از پیشرانه انجام دهیم.

او ادامه می‌دهد:

این ربات‌ها هنوز کمی بزرگ هستند اما در آینده امیدوار به کوچک‌تر کردن آن‌ها هستیم. زمانی که این کار را انجام دهیم قادر خواهیم بود داخل پیشرانه را با ربات‌های بسیار جالبی بررسی کنیم و راندمان بالاتری داشته باشیم.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. فريد

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (507 ديدگاه)

    فقط میتونم بگم ایران جای موندن نیست ?

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. f35

      ۱۰ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (111 ديدگاه)

      داداش توان رفتنم نیست

      موافقم 3
      مخالفم 1
  2. Khosrow

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2282 ديدگاه)

    درود به هستی برخی انسان ها ..

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا