تجربه و آزمایشچشم اندازسایپا

سه ساعت و چهل دقیقه با تیبا (مینیاتور)

تیبا خودرویی است که در سال ۱۳۸۸ معرفی و حدود ۱۹ ماه بعد نیز اولین نمونه‌های آن وارد بازار شد. داستان نام این خودرو را دیگر همه می‌دانند. به قول یکی از نویسندگان « سایپایی‌ها حتی در نام آن هم مشکل داشتند چه رسد به مراحل ساخت»

تیبا اندازه‌ای مابین پراید و ریو داشته و در حقیقت بر روی پلت‌فرم ارتقا یافته پراید تولید شده است. ظاهرا تیبا در چهار تیپ مخلف قابل سفارش خواهد بود. البته همانگونه که انتظار می‌رفت همه این تیپ‌ها در مشخصات فنی خود یکسان‌اند و صرفا در تجهیزات با یکدیگر تمایز دارند.

تفاوت‌های اصلی در مدل‌های چهارگانه تیبا

المان‌های طراحی تیبا چندان چشم‌نواز نیستند و می‌گویند که بیشتر به سمت خودروهای عجیب و غریب آسیای شرقی شباهت دارد اما به هرحال مسئولان سایپا همه توان خود را بکار گرفته‌اند تا خودروی مشتری پسندی به بازار عرضه شود! طبق یک فلسفه قدیمی « زیبایی، امری نسبی است » بدین معنی که از یک فرد به فرد دیگر کاملا متغیر است اما در مورد تیبا باید گفت که قریب به اتفاق مردم با نگاهی غیرمعتمدانه به آن نگاه می کنند؛ بدین معنی که گویا بهتر از این‌ها هم می‌شد آن را طراحی کرد اما …

ورود به کابین . . .

حتما همه مالکان به محض ورود به کابین تیبا، صندلی‌های ریو را دیده‌اند! رودری‌ها نیز شباهت زیادی به پرایدهای جدید دارد. هرچند صفحه کیلومترشمار و دورسنج خودرو تفاوت چندانی با پراید ندارد ولی با این حال طراحی درونی تیبا را نمی‌توان امری کاملا جدید یا کاملا تکراری دانست.

جنس کنسول میانی در حد و اندازه خودرویی با این قیمت نبوده و به سروصدا افتادن آن در طول زمان محتمل است. وضعیت قرارگرفتن کلیدهای روی کنسول وسط نیز رضایت بخش نیست ( البته در مقایسه، اگر بهتر از تندر ۹۰ نباشد قطعا بدتر از آن هم نخواهد بود)

نمای ۳۶۰ درجه‌ای کابین تیبا

برای دیدن نمای داخلی تیبا ابتدا بر روی تصویر فوق کلیک کرده و سپس نشانگر موس را روی آن بکشید

شروع حرکت . . .

با اینکه خیلی‌ها معتقدند پیشرانه‌های ۱/۵ لیتری تیبا و ریو یکسان است اما سایپایی‌ها به شدت با این موضوع مخالفند! آن‌ها می‌گویند موتور تیبا هشت سوپاپه است درحالیکه موتورهای ریو ۱۶ سوپاپ دارند. از طرف دیگر تیبا با حداکثر قدرت ۸۰ اسب‌بخاری خود در حدود ۱۸ اسب‌بخار کمتر از ریو قدرت دارد.

با روشن نمودن خودرو و شنیدن صدای کم موتور و آرام کار کردن آن، حتما احساس رضایت اولیه‌ای خواهید داشت. هنگام گذاشتن اهرم دنده در دنده یک خواهید دید که این عمل با کمی دشواری روبروست.

وقتی خودرو شروع به حرکت می‌کند و دور می‌گیرد فرمان هیدرولیکی آن از سفتی خود در درحالت سکون خارج شده و ناگهان تند و تیز می‌شود بگونه‌ای که تغییر لاین‌های سریع را امکان‌پذیر می‌کند؛ در مورد این ویژگی باید بسیار مراقب بود چرا که هنگام این تغییر جهت‌ها در سرعت‌های بالا، قسمت انتهایی خودرو تمایل چندانی برای پیروی دستورات راننده ندارد.

برای شتابگیری‌های ناگهانی تنها می‌توان در همان دنده اول، روی تیبا حساب کرد؛ داشتن شتاب ۱۲ تا ۱۳ ثانیه‌ای نیز دلیلی بر این امر است. اما اگر به صفحه کیلومترشمار نگاه کنید خواهید دید که دور موتور تا ۸۰۰۰ درجه‌بندی شده و ردلاین آن نیز از ۶۰۰۰ آغاز می‌شود. اما درعمل خواهید دید که موتور بیشتر از ۵۰۰۰ تا ۵۲۰۰ گاز نمی‌خورد و بعد از آن به قولی « کات‌آف » می‌کند.

جزئیات دیگر . . .

تیبا با وزن ۱۰۲۷ کیلوگرمی خود، از فنربندی قابل قبولی برخوردار است. عکس‌العمل ترمزهای آن در مواقع ناگهانی به شما یادآوری می‌کند که باید بیشتر از این‌ها مراقب باشید. البته به نظر می‌رسد اگر ترمزهای عقب آن از کاسه‌ای به دیسکی تغییر می‌کردند، عملکرد سیستم ABS آن بسیار بهتر می‌شد.

آنگونه که سایپایی‌ها می‌گویند تیبا در سیکل ترکیبی مصرفی در حد ۷/۱ لیتر دارد که باک ۴۰ لیتری آن جوابگوست. در مورد وجود فضای پای کافی برای سرنشینان عقب نیز اصلا جای نگرانی نیست و باید در این مورد خاطر جمع بود. کولر خودرو نیز کابین را بخوبی خنک می‌کند(ظاهرا این امر تنها در چند ساعت اولیه تست این خودرو بوده و در مدت‌ زمان‌های طولانی را دیگر باید از خریداران آن جویا شد)

صندوق بار تیبا با توقعات خانواده‌های ایرانی کاملا سازگاری داشته و مناسب است. برای دنده‌ عقب رفتن نیز دید عقب – به خودی خود – کافی است؛ البته اگر از آینه‌های کوچک جانبی بهره بگیرید اندکی با مشکل روبرو خواهید شد چرا که اندازه آن مشابه آینه‌های پراید بوده و دید مناسبی را فراهم نمی‌کند.

جمع بندی . . .

تیبا خودرویی خانوادگی است که اگر قیمت ۱۲ میلیونی آن نبود قطعا در بازار زیر ۹ میلیون تومانی که برای آن پیش‌بینی می‌شد، حرف‌های زیادی برای گفتن داشت ولی متاسفانه این امر محقق نشد. البته هنوز هم امید می‌رود که مسولان مربوطه با ارائه خدمات مناسب پس از فروش، زمینه را برای جلب بیشتر مشتریان فراهم کنند. و بازهم امیدواریم که طرح جدید گرانی‌ خودروها، شامل حال تیبا نباشد وگرنه دیگر نمی‌توان به آینده آن مطمئن بود. به هرحال تیبا که لقب « دومین خودروی ملی » را با خود یدک می‌کشد (البته با کمی اغراق!) هنوز هم پتانسیل‌های کافی را برای یک رقابت منطقی در بازار دارد.

یادآوری می‌کنیم که تیبا گزینه مناسبی برای تجربه کردن یک رانندگی هیجان‌انگیز با مانورهای عالی نیست (البته می‌دانید که سایر رقبای این خودرو هم چنگی به دل نمی‌زنند) فنربندی نرم آن – همانگونه که گفته شد – در تغییر جهت‌های ناگهانی باعث انحراف قسمت عقب خودرو می‌شود و اگر در سرعت‌های بالاتر، پافشاری بیشتری در این امر داشته باشید « احساس واژگونی خودرو » چندان دور از انتظار نخواهد بود!

سایر امکانات تیبا را می‌توان در تصویر زیر – که توسط گروه سایپا منتشر شده – مشاهده کرد.

سایر امکانات تیبا

# در این متن به نکات منفی تیبا بیش از نکات مثبت آن اشاره شده؛ اما این موضوع را نمی‌بایست به حساب اینکه « این خودرو به هیچ‌وجه مناسب خانواده‌های ایرانی نیست » قلمداد نمود چرا که « گروه پدال » صرفا به آن دسته از نکات حاشیه‌ای این خودرو پرداخته که تاکنون کمتر از آن‌ها صحبت ‌می‌شد.

# بسیاری از گفته‌ها و اطلاعات موجود در این مقاله، از هفته‌نامه « دنیای خودرو » گردآوری شده‌است.

# عکس ۳۶۰ درجه‌ای کابین خودرو از وب سایت « گروه سایپا » گرفته شده است.

# برخی مسائلی که در این مقاله بدان اشاره شد مربوط به تست یک خودروی خاص توسط خبرنگاران در کارخانه « سایپای کاشان » بوده؛ بنابراین همه این مشکلات را نمی‌توان –  به صورت قطعی – به همه خودروهای تولیدی تیبا عمومیت داد.

# این مقاله قطعا ایرادات و نقاط ضعف‌هایی نیز با خود دارد؛ لذا « گروه پدال » صمیمانه منتظر شنیدن نظرات خوانندگان محترم خواهد بود.

# تجربیات دارندگان تیبا و بحث و گفتگو درباره این خودرو را در انجمن تیبا نیز پیگیری نمایید.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای

مطالب مشابه

‫۶۹۵ دیدگاه‌ها

  1. رضا

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من تیبا داشتم هی گفتن این چیه ریخت نداره و …فروختم 17تومن و پراید و بعد سمند و بعد پزو خریدم واقعا پشیمونم چرا فروختمش الان شده25تومن ولی دنبال رنک ابی کاربنی هستم که بخرم اون ماشین های سمند و پزو ماله پدر بزرگ هاس دیگه خجالت میکشم ماشینی سوار شم که بابابزرگم سوار میشد میرم تیبا بخرم سپر پشتشم عوض می کنم خوشگل شه بهترین قیمت بالاترین مدل تو بازار فقط تیبا ست نکنه میخواین40میلیون بدین ال 90که یه روزی 2تومن از تیبا گرونتر بود و بخاطر تحریم پول الکی باید بدین سمند برا جاده خوبه پرایدم خدا رحمتش کنه پس تیبا یکی از بهترین گزینه هاس

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. turentoooo

      ۱۱ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (5 ديدگاه)

      من فقط چراغ جلوی 405وسمندرا با 1000000000000000000000000000000تا تیبا عوض نمی کنم آبروی ما ایرانیا با این ماشین رفته حالا خدایا شکر که تاکسی نشد

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. امیر محمد

        ۶ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (279 ديدگاه)

        تاکسی هم شده

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. کیوان

        ۱۳ اسفند ۱۳۹۳
        سوابق: (2 ديدگاه)

        عزیزم تو هیچوقت تیبا رو نروندی نمیدونی چیه سمند که عالیه ولی من مه شکن های تیبا رو با هزار تا 405 عوض نمیکنم ماشین ندیده اگه میگی تیبا ماشین خوبی نیست خب بیا دروگ کنیم ببینیم کدوم یهتره

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. ایرانی

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ماشینا فرانسوی کلا آشغاله
    طراحی مزخرف
    بدنه ضعیف
    کیفیت افتضاح
    پرمصرف

    حیف پول که برای آشغالای فرانسوی خرج شه

    یه سفر برین آمریکا و کانادا می بینید اونجا از آشغالای فرانسوی خبری نیست …..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرزاد

      ۷ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (18 ديدگاه)

      من و شما باید قبول کنیم که توی ایران زندگی میکنیم نه توی آمریکا، اگه به قول شما همین ماشینهای آشغال فرانسوی مثل 405 وارد ایران نمیشد صنعت خودرو کشورمون فلج میشد. چون خودروهای سمند، پارس، روآ و سورن رو بر روی پلتفرم 405 طراحی کردن و ساخته اند، در مورد 206 هم همینطور، در 206 اس دی و رانا هم از پلتفرم 206 استفاده شده. حال شما فکر کنید اگه خودرو فرانسوی وارد کشورمون نمیشدن و اونارو توی ایران نداشتیم من و شما الانم همون پیکان جوانان رو هر سال رنگ میکردیم و سوار میشدیم!

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. sarlak

        ۹ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (7 ديدگاه)

        یعنی الان که عرب ها آشغالا فرانسوی مثل 405 و 206 رو تولید نکردن دارن سوار پیکان جوانان می شن !!!؟

        تا وقتی افرادی امثال شما طرفداری آشغالای از رده خارج فرانسوی مثل 405 و 206 رو می کنن متاسفانه باید تا ابد دهر شاهد مونتاژ چنین آشغلایی اونهم فرانسوی باشیم چون به قول شما اینجا ایرانه و باز از صحبت شما اینطور تعبیر میشه لیاقت ایرانی ها اینه که آشغالا فرانسوی سوار شن !!

        فراموش نکنید که قبل از اینکه پای آشغالای فرانسوی به ایران باز شود در ایران اختصاصا و انحصارا مدل خاصی از بیوک شورولت و کادیلاک تولید میشد و همون پیکان جوانان انگلیسی سگش میارزید به ژیان مهاری و پژو 504

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. ایمان

      ۱۴ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      ببین دوست عزیز اگه بخواییم درست قضاوت کنیم فرانسه کشور صنعتیی هستش اینجوری بگم واست که بوگاتی فرانسوی هستش
      حالا بریم سر اصل مطلب اولا من تازه تیبا گرفتم از نمایندگی ماشین بدی نیستش ولی خوبم نیست اول نشستم توش گفتم عجب لگنی خریدم چون سوار ماشینای خوب بودم مگان داشتیم ال 90 داشتیم پژو داشتیم تا دلت بخواد پژو 2000 ها رو خدا بیامرزتش پاترولم داشتیم با موتور تراکتور ولی صادقانه بخوام جواب بدم ال 90 و مگان از همه ماشینا بهترن توی تولیدات داخلی تازه اونم کامل داخلی نیستش بغیر از پژو 2000 کلا تیبا خوبه نمیشه گفت اشغاله ولی نمیشه گفت اوووووف عادت میکنی ولی الان هی داره بهتر میشه گیربکسش گیر داشت ولی نرم شد ماشین نفس نداشت ولی الان داره خوب راه میره قیافه پشتش چنگی به دل نمیزنه ولی باز اینم سلیقه ایه یه چیزیرو فهمیدم که این ماشین خیلیم من دراوری نیستش موتورش که دادن به المان واسشون با چس مثقال پول طراحی شده ولی بعد 1000 تا راه رفتن ماشین خوبی میشه نگران نباشید ازین اوضاع بی ریخت سعی کنید لذت ببرید نه اینکه اعصاب خودتون رو خورد کنید

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محمد

        ۷ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (1 ديدگاه)

        عزیزم از کجا دراوردی بوگاتی فرانسویه؟ بوگاتی تحت مدیریت شرکت فولکس آلمانه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. تیبا

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    درباره تیبا باید بگم ماشین خوبیه
    قابل قیاس با پراید نیست و اگه از 206 بهتر نباشه کمتر هم نیست
    • ظاهرش خوبه
    • موتور خوب با صدای کم
    • شتاب قابل قبول
    • فرمان خوب
    • ترمز خوب
    • صندلی های راحت
    • کولر خوب بدون اینکه تاثیری در عملکرد موتور داشته باشه (برخلاف پراید)
    • چراغ های مه شکن جلو و عقب
    • فضای داخل کابین خوب حتی برای سرنشینان عقب برخلاف 206 که هرکی عقب بشینه پاهاش تو حلقشه
    • فضای صندوق خوب
    • کمک فنرهای خوب – برخلاف پراید که تو دست اندازها افتضاحه تیبا فوق العاده است
    • دنده خیلی خوب و نرمه – دوستانی که از سفتی دنده شکایت دارند باید کابل کلاژ را رگلاژ کنند
    • مصرف کم
    • هزینه نگهداری کم
    آن دسته از دوستانی که به دنبال کیفیت و ایمنی و امکانات و شتاب آنچنانی هستند باید دور تولیدات داخلی را خط بکشند و سرکیسه را شل کنند و با حداقل 100 میلیون هزینه به سراغ خودروهای خارجی چون کیا و هیوندای و تویوتا و ام جی بروند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. iranmanesh

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام من خودروی تیبا دارم ازش رازیم .ولی چند ایراد داره که براتون مینویسم 1- قطعات بدنه ویدکی کمیاب و گران است .که یکی از مکانیکها میگفت بدرد نمی خوره با اینکه خودرو ایرانیه ولی لوازمش گیر نمیاید. 2- درب موتور بیشتر انها ایراد دارد باعث میشود . بنحوی که وقتی درب ان را برمیداریم بجای اینکه کمپرس به بیرون باشد به داخل مکش میکند و باعث با رفتن حرارت موتور میشود .بیشتر درب سوپاپهای توی بازار و سایپا یدک همین ایراد را دارند و تا حالا رفع ایراد هم نشده 3- صدای فن کولر داخل در دور بالا بسیار زیاد است .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. محمد

    ۱۰ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اونی که میگه ماشینای فرانسوی آشغاله تقصیر نداره چون وقتی که چشم باز کرده 405 دیده هنورم داره میبینه اونم نه با کیفیت اصلی بلکه 405 ایرانیزه شده . ماشینای فرانسوی آشغالن چون تو ایران به شکل آشغال به اسم فرانسوی دارن میندازن به مردم .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. babak

      ۱۵ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      من تو فرانسه بودم خود مردم فرانسه هم ماشیناشونو قبول ندارند فرانسه پر هست از ماشینهای آلمانی ، فرانسوی ها سیتروئن را خیلی بیشتر از رنو قبول دارن کلا شرکت رنو و محصولاتش در فرانسه زیاد خواهان نداره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. vahid

    ۱۳ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ماشینای فرانسوی آشغالند چون کیفیت و ایمنی ندارند
    به همین دلیل در اکثر نقاط دنیا نه طرفدار دارند نه اجازه ورود
    جز خود فرانسه کشورهای گداگشنه اروپا شرقی خاورمیانه و از همه مهمتر ایران

    اگر مرزهای ایران بروی آشغالای فرانسوی بسته شود، پژو و رنو فرانسه درجا ورشکست خواهد شد
    حالا به این نکته توجه کن که
    آشغالای فرانسوی تو ایران مونتاژ بشوند ببینید چی از آب در میاد
    اونایی که از آشغالای فرانسوی طرفداری می کنند تقصیر ندارند تا چشم باز کرده ماشین فرانسوی دیده ماشین خواسته بخره فرانسوی گرفته و خلاصه تصورش اینه که ماشین فرانسوی آخرشه البته تقصیری نداره چون تو ایران برای فروش آشغالای فرانسوی حسابی تبلیغ میشه
    به امید روزی که از شر استعمارگران و جهانخواران بزرگ فرانسه انگلیس و روسیه راحت شویم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۲۵ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (22 ديدگاه)

      اگر دو ریال سواد خودرویی داشتی باید میدونستی همین 405 که تو ایران دارن به شما در واقع میندازن زمان تولیدش در فرانسه خودروی سال اروپا شده در مبارزه با تمام بزرگان خودروسازی اروپا مثل بنز ، بی ام و ، یا خودروسازای دیگه حتی نسل بعد از اون یعنی 406 هم یک خودروی رویایی در زمان خودش بود .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. sarlak

        ۹ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (7 ديدگاه)

        زمان خودش! همون زمان هم یه آشغال به معنا واقعی بوده
        اونوقت
        تکنولوژی پکیده و عقب افتاده و استعماری فرانسه رو با بنز و بی ام و مقایسه می کنی !!!؟

        یو احیانا کارمند ایران خودرو نیستی !؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. محمد

          ۲۸ آذر ۱۳۹۳
          سوابق: (22 ديدگاه)

          درست متوجه نشدی من گفتم 405 حال حاضر که ایران خودرو داره تولید میکنه در واقع فقط اسمش 405 هست و اونو داره به مردم غالب میکنه پس باید میفهمیدی که من کارمند ایران خودرو نیستم .

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. sarlak

          ۲۸ آذر ۱۳۹۳
          سوابق: (7 ديدگاه)

          آره محمد خان مطمئن شدم نه تنها کارمند ایرانخودرو نیستی بلکه دو ریال سواد خودرویی نداری
          چون 405 که همین الان تو ایران تولید میشه کیفیت و امکاناتش یه سروگردن از 405 فرانسوی زمان خودش بیشتره

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. Vantage S

        ۱۴ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (5 ديدگاه)

        سلام
        دوست عزیز اون 405 که خودروی سال اروپا شد موتورش 1800 نبود و کلی با 405 ما فرق داشت. قبول دارم 405 از نظر هندلیک خوبه ولی سرسیلندر موتور 1800 ایراد.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. محمد

          ۲۹ آذر ۱۳۹۳
          سوابق: (22 ديدگاه)

          بحث کردن با شما آقای سرلک مثل آب در هاون کوبیدن بی نتیجس . شما درست میگی !

          موافقم 0
          مخالفم 0
  7. لاله

    ۱۵ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان ..من میخواستم تیبا بگیرم ولی بهم گفتن خوب نیست واسه خارج شهر چون کارم یه جوریه که هفته ای 1 بار باید به خارج شهر برم حالا نمیدونم چی کار کنم ..حالا ازشما میخوام که راهنماییم کنید سمند دست دو بگیرم یا تیبا؟؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. عابدین

      ۲۹ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام دوست عزیز
      به نظر من تیبا بخر سمند ماشینی که دو سال تو جاده ازش استفاده کنی خودشو میندازه استهلاکشم بالاست +مصرف سوختش موقع فروشم اذیت میشی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سینا

        ۱۲ آبان ۱۳۹۳
        سوابق: (126 ديدگاه)

        آقایی که مگی سمند خودشو میندازه این اطلاعاتو از کجات آوردی پدر بنده 3 سال تمام هست سمند EF7داره خدارو شکر هیچ جاش مشکل پیدا نکرده یک سانت ماشین خودشو ول نکرده شتابش هم از آشغال هایی مثل 405 تیبا زشت بهتره خخ ………………………..

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. یه پسر

          ۱۴ آبان ۱۳۹۳
          سوابق: (1135 ديدگاه)

          به استفاده از ماشین ربط پیدا می کنه

          من دوستم باباش سرهنگ بازنشسته اس سمندش مدل 83 اما از صفر کیلومتر سر پا تره

          رفیقم می گه باباش گفته هر ماشینی عشقته بگو من بگیرم برات دست به این سمند نزن

          از بس خونگی دوس داشتنی مونده لامصب

          تیبا هم ماشین خوبی اما قیمت 25 تومنی اصلا براش مناسب نیس با توجه به اینکه خیلی ها مث خود من معتقدن ماشین بی تناسب و ببخشید زشتی هم هست

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. حامد

      ۱۹ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (5 ديدگاه)

      من یکساله تیبا دارم و تقریبا یکروز در میان بخاطر کارم تو جاده و شهرم. روزانه حدود 300- 400 کیلومتر راه میرم تا الان هیچ مشکلی باهاش نداشتم عالیه هم مصرف سوخت پایینی داره / هم خیلی نرم و راحته/ هم پرشتابه و اینکه اگر هم ایراداتی داره باید گفت خیلی هاش قابل رفعه و مهمتر اینکه عمده ماشینهای قیمت بالاتر از تیبا هم ایراداتی دارن پس بهتره به تیبا با این قیمت کمش اینقدر ایراد نگیریم و یکمی منطقی باشیم.
      مثلا بد جارفتن دنده و صدای زوزه گیربکس بعد از دو سه هزار کیلومتر کم میشه و تازه با تعویض واسکازین با نوع خارجیش تا 40 درصد صدا کمتر میشه. در کنارش میشه از نمد کاپوت هم برای حفاظت موتور و کم کردن صدا استفاده کرد.
      برای حفظ تعادل و نرم تر شدن ماشین حتما رینگ 14 اینچی و لاستیک 14/65/185 بندازید که خیلی زیاد تاثیر داره.
      شک نکنید در این رنج قیمت یا حتی بالاتر هیچ خودرویی به گرد تیبا هم نخواید رسید. من با تیبا بدون اینکه کنترل ماشین ماشین سخت بشه یا لرزش داشته باشه براحتی 200 رو هم زدم و بارها هم بخاطر همین کار جریمه شدم، حتی یبار میخواستن ماشینو بخوابونن!
      داستان این ماشین دقیقا عین داستان L90 هست که ابتدا همه میگفتن چقدر زشته چقدر بیخود اما حالا همه دنبال خریدنش هستن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. vahid

    ۱۵ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    چون هفته ای یکبار به خارج شهر می روید به نظر من بهتره دور ماشین دست دوم رو خط بکشید
    و ترجیحا از ماشین نو استفاده کنی و سمند صفر بگیری
    و باز به نظر من یه تیبا صفر به مراتب از یه سمند دست دوم بهتره
    تیبا برای توی شهر با توجه به قیمتش ماشین خیلی خوبیه و برای جاده عمل کردش قابل قبوله

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. جوادآقادربست

    ۲۰ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (9 ديدگاه)

    موعلیکوم. داداش، کی میگه تیبا بده؟ ازمن شوفرتاکسی که 30سال رانندگی کردم بپرس. تیبا هم کم مصرفه هم جاداره هم نرمه هم کولرداره. دوماه پیش یک باک بنزین زدم لامصب مگه تموم میشه؟ فرمونشم که باهاش حال می کنم. تاکسی که داشتم لامصب هرروز 40لیترخوراکش بود اما این حیوونکی نه ، درسته که فقط باهاش هفته ای یک بار میریم خونه باجناقم و دیگه میزارمش توی گاراج اما خداییش کم مصرفه. سرعتشم که نگو دیگه، پارو میزارم روی گاز حیوونکی میره تا هشتادتا و نودتا آخ نمیگه، یادش بخیر یک تاکسی پیکان مدل59چراغ بنزی داشتم بهش می گفتم توسن ، لامصب تک بود، افتابگیر بنفش انداخته بودم، قالپاق آریایی داشت مثل رخش، بوق بنزی خفن، صندلیا قرمز، یک پنکه کوچولو کنج ستون، سراگزوزی استیل که یه زنجیر آویزون کرده بودم دخترکش، یادش بخیر فقط دربستی می زدم. الآن دیگه چندسالیه بازنشستم و پارسال یک تیبا خریدم وقعا محشره.من که پشت این ماشین جدیدا ننشستم اما فکرکنم ازاین زانتیا و تیوتا و مزدا و هایوندا بهترباشه. جمال هرچی تیباسوار و عشقست. مرده مرام همه بامعرفتا. جوادآقادربست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. احسان

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (84 ديدگاه)

    کسی که از پیکان و پراید بره رو تیبا بایدم انقدر تعریف و تمجید کنه.من یه چندماهی تیبا داشتم و الان به اون روزا فکر میکنم از خودم خجالت میکشم.در حال حاظر هم یه 206 کارکرده مدل 88 دارم تیبای زشتو رد کردم اینو گرفتم خیلی هم خدا رو شکر میکنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mohsen

      ۱۷ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (4 ديدگاه)

      مبارکت باشه
      ولی این نظر شماست و بهتره مردم رو اینقدر احمق فرض نکنید
      شاید کسی پیکان داشته باشه ولی تو دوست و آشنا و فامیل سوار ماشین های دیگه شده
      و در سیستم تاکسی رانی (تاکسی ، مسافرکش ها ، آژانس ها) از انواع و اقسام خودروها استفاده می شود
      پس هر کسی به نوبه خودش انواع و اقسام خودروها رو سوار شده و می تواند قیاس کند

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. محمدرضا

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (8 ديدگاه)

    سلام دوستان
    شاید بگید از لحاظ موتور و غیره خوبه ولی واقعا ماشین بدرد نخوریه از لحاظ طراحی

    چند مدت پیش داخل شیراز یک موتوری پیچید جلوی تیبا اونم زد ترمز شاید باور نکنید ولی ماشین مثل موتور سیکلت کله کرد از عقب بلند شد تا حالا همچین چیزی ندیده بودم :D

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mohsen

      ۱۷ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (4 ديدگاه)

      شما احتمالا فیلم هندی زیاد دیدی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. reza

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (145 ديدگاه)

    کدوم ماشین سایپا خوب بوده که این دومیش باشه
    من سوارش شدم
    اگه کسی چشماتو ببنده و سوارت کنه فکر می کنی تو پراید نشستی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mohsen

      ۱۷ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (4 ديدگاه)

      ها ها تیبا کجا پراید کجا تابلو تیبا سوار نشدی
      کدوم ماشین سایپا خوب بوده که این دومیش باشه!!!!!؟
      مگان ماکسیما تیانا قشقایی
      http://www.saipacorp.com/Portal/Home

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. من

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (84 ديدگاه)

    تیبا تلفیقی از ریو و پراید هست که هردو این خودرو ها از رده خارج. نیبا فقط تو کشورهای عقب افتاده میتونه جایی داشته باسه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. احمد

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تیبا یه آشغال واقعیه که سایپا تولید میکنه
    یک ساله خودرو رو تحویل گرفتم
    قسمتی از بدنه رنگش با بقیه جاها فرق داره
    داخل شیشه پر از خطه
    ساعت کار نمیکنه
    داخل ماشین با کوچکترین بارندگی پر آب میشه
    استارت باطری قفل مرکزی کمک فنرها سیستم ترمز همه با اشکال و غیر مطمئن کار میکنه
    دربهای عقب رگلاژ نمیشه و خیلی مشکلات دیگه
    جالبتر اینکه نمایندگی مرکزی شماره 1و2سایپا هم رفتم فقط استارت و شیشه بالابر عوض شده اونم با منت
    خریدن همچین ماشینی ظلم به خودتونه
    خدا لعنت کنه اونی که این ماشینو ساخته
    آیا مدیر سایپا حاضره یک روز سوار همچین ماشینی بشه؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mohsen

      ۱۹ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (4 ديدگاه)

      اگه دست دوم گرفتی که هیچ
      ولی اگه صفر گرفتی موقع تحویل باید دقت می کردی و اگه ایرادی بود از تحویل خودداری می کردی
      رنگ خودرو صفر سه سال گارانتی دارد
      خودرو صفر از لحاظ آب بندی (نفوذ باران) به داخل صندوق و اطاق ها مشکلی ندارد و جزو موارد نادره که در این مورد مشکلی پیش بیاد
      اتفاقا تیبا با یک استارت براحتی روشن می شود
      از لحاظ کمک فنر دست کمی از 206 ندارد
      در اینکه تیبا یه آشغال واقعیه شکی نیست ولی از خودروهای آشغالتری چون 206 و 405 و … بهتره
      مدیر سایپا که هیچ حتی سایر مدیران که روزی آه در بساط نداشتن امروزه کمتر از بنزو بی ام و سوار نمیشوند
      هه هه شما هم توقعاتی داریا
      مطالبی هم که درباره تیبا نوشتی اغراق آمیزه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. بهنام

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با درود کدوم کورس تیبا از ماشینهای دیگه کمتره؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. سلام

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یه تیبا آبی کاربنی خوشکل مدل 91 دارم در کل یه ماشین متوسطه و در مجموع نسبت به قیمت خودروهای بازار بدک نیست. راستش خیلی اهل سرعت های بالا نیستم و 120-130 راضی ام میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. میلاد

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با سلام اگر کسی ایرادی میبینه در مورد ماشین های سایپا خصوصا تیبا بره سایت سایپا کاشان نظراتشو بزاره در مورد محصول تیبا و همچنین در مورد موتور و گیربکس هم در سایت شرکت مگاموتور قسمت نظرات مشتری میتونید نظر بدید اینجا هی فحش به سایپا دادن وداد و فریاد زدن هیچ سودی ندارد دوستان گرامی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سعید

      ۱۰ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      حق با شماست، باید شرکت معایب موتورو بر طرف کنه و گرنه ما که کاری از دستمون بر نمیاد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. شیوا

    ۸ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام.من ماهه پیش یک خودرو تیباsxیورو4 ثبت نام کردم.باشرایطه قیمت قطعی 24.800. با4تاچکه 6 ماهه.و تحویل60 روزه.
    و چندروز بعد از ثبت نام من سایت اعلام کرد که قیمت خودروها کاهش پیداکرده.
    سوال من اینه آیا این کاهش قیمت شامل حاله شرایط فروشی که من ثبت نام کردم میشه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. احسان

    ۳ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان
    خدایش بخوام بگم من خودم تیبا دارم یلی ازش راضی هستم.
    اون دوستمون گفت که صدای فن کولر تو دور چهار زیاده درسته
    به نظر من نسبت به ماشین های ایران خودرو یه مقدار صدای موتورش داخل بیشتر میاد
    اما از مصرفش بگم تو جاده صدی 5.1 و با کولر 5.8 میسوزونه
    قیافش از دیدم من سر جولوش که خوشکله اما عقبش میشه یه مقدار تغییر داد تا بهتر بشه
    تو شتاب سر بالایی با کولر من کمبوی احساس نکردم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. امیر

    ۷ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    من 1ساله تیبا دارم، 30000تا باهاش رفتم، از سفر کرمانشاه گرفته تا شمال و اصفهان، لذت این ماشین رو بیشتر راننده این ماشین درک میکنه..
    با خودمون صادق باشیم، به قول معروف هر چقدر پول بدیم آش میخوریم!
    معلومه که به نرمی و راحتی خودروهای 100 میلیونی نمیرسه ولی تو رنج قیمت خودش با امکاناتش خیلی خوبه، طراحیش هم خوبه، اگه یکم خرجش کنین عالی میشه، فقط ما ایرانی ها عادت داریم از سر و تهش بزنیم، مدل sxش شیشه های عقبش دستیه البته تویوتا کرولا 2009 هم شیشه عقبش دستیه!! شتابش عاااالیه ، تا دنده 3 غیر از خودروهای 2500 سی سی به بالا رو میگیره (البته دست فرمون باید باشه) ولی سر پیچ ها زیاد استیبل نیست
    من دوسش دارم، زیبای ایرانی رو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. hamid

    ۱۲ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام
    من خودم اولین سری ماشین تیبا گرفتم مدل 89.11 تا حالا که هنوز دارمش. بیشترین موردضعف این ما شین در گیربکس این ماشین هستش چون همخونی با موتور نداره و مرتب خراب میشه. و بلبرنگ این ماشین به دلیل وزنش زود به زود خراب میشه.در کل به نسبت پراید بهتر بوده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. خوشه چین

    ۱۴ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام.منم تازه تیبا خریدم و بخاطر کارم مجبور شدم بلا فاصله باهاش از کرج برم بوشهر.نسبت به قیمتش خیلی راحت و چابک و تند و تیزه و طوری طراحی شده که استهلاک قطعات بدنه کم و تعمیرات فنی راحتی داره ( بر خلاف ماشین های فرانسوی)
    و همینطور از نظر ایرودینامیکی هم در حد قابل قبولیه.کلا ازش راضی ام.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. REZA . JUST HYUNDAI

    ۳ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (1409 ديدگاه)

    زشت ترین خودروی تریخ ایران

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. mehrshad

    ۱۵ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستان
    منمن یه تیبا 92 دارم یورو چهار
    ماشینن عالی هستت من هم نیو مزدا دارم هم 111 و هم تیبا قبلا مگان هم داشتم
    111را کلا بیخیال انگار اسباب بازیه ولی تیبا از نظر شتاب قشنگ اندازهه مگانه
    ترمز گیریشم عالیه
    من با 120 تا دستی کشیدم یهه ذره از رو زمین ماشین بلند نشد
    توو جاده تهرانم باهاش 200 تا رفتم یکمی تعادلش بهم نخورد در کل من ازشش خیلی راضی ام و اگه خوشگلتر بود همین مزدا را هم میفروختم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. نخود آش

    ۶ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (294 ديدگاه)

    من ب ام و m6 و بنز کلاس s و پورشه 911 دارم. ولی تیبا یه چیز دیگس. ترمز گیریش عالیه.کولرش سرد میکنه. بخاریش گرم میکنه. موتورش درجه یکه. یه بوگاتی رو وقتی تو سرعت 430 تا بود گرفتمش. صفر تا صد رو تو زیریه ثانیه پر میکنه. روزهای جمعه هم باهاش میرم پرواز.
    نمیدونم بعضی از عزیزان چه فکری پیش خودشون میکنن. تیبا رو با 206 چهل میلیونی مقایسه میکنن. درسته 206 تکنولوژی 16 سال پیشه. اما تیبا هم ماشینه روز نیست. اگه تیبا خوشگل بود مزدا رو میفروختی؟؟؟؟؟؟ محض اطلاع مزدا رو باید بخری تا بتونی بفروشی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mehrshad

      ۶ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (4 ديدگاه)

      ببین دوباره یکی پیدا شد تیبا را خراب کنه
      عزیزم فکر نکن من ادم خالی بندیم اگه تیونینگ تاک داشته باشی خصوصی بده تا بهت بگم تیبا چه ماشینیه
      وقتی 206 تیپ 3 نتونه پژو پارسا بگیره ولی تیبا بتونه پس باید فهمید تیبا کم ماشینی نیست
      اینم لینکه تیونینگ تاکم
      تو ارسالی هام بگردی میتونی عکس های مزدا ما پیدا کنی
      همین چند وقته از جفتشون عکس میگیرم اپلود میکنم همین جا
      http://www.tuningtalk.com/forum/memberlist.php?mode=viewprofile&u=91921

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. نخود آش

        ۷ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (294 ديدگاه)

        دوست عزیز قصد اهانت نداشتم. ناراحت نشو. اما تیبا نیاز نداره کسی خرابش کنه. از بدو تولد خراب بود.
        زحمت عکس هم نکش. اگه عکس هم خواستی خودم برات میزارم. عموم نمایشگاه ماشین داره از هر ماشینی میخوای عکس میزارم.
        بعدش از ماشین فقط شتاب مهمه اگه اینجوره زیر 50 میلیون پارس elx از همه بهتره.(البته اگه شتاب مهمه) خودمم یکیشو دارم.
        مهم اینه که تو سرعت بالا پایداری داشته باشه که 206 داره ولی از پراید فیس لیفت (تیبا) بعیده.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. sarlak

          ۹ آذر ۱۳۹۳
          سوابق: (7 ديدگاه)

          تو سرعت بالا 206 پایداری داره !؟ هه هه با نمک بود
          اونوقت تیبا فیس لیفت پرایده ؟ مرسی به این همه معلومات
          هه هه بیخود نیست مملکت به این روز افتاده

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. sarlak

      ۹ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (7 ديدگاه)

      خوشا به حال فرانسو ی ها
      هیچ وقت تصورشو نمی کردن روزی روی کره زمین ملتی پیدا بشن چنین فهیم ، عاشق و دلباخته آشغال ها و بنجل های فرانسوی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  26. mehrshad

    ۷ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    لطفا دیگه نظره منفی نده
    تو کله اینترنتا بگرد اگه تونستی این دو تا عکسا پیدا کن من اسما عوض میکن م
    اینم دو تا عکس واضح
    بازم عکس خواستی بگو تا بذارم
    http://upload7.ir/imgs/2014-11/81549817045357691973.jpg

    http://upload7.ir/imgs/2014-11/57072400337027065248.jpg

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. behnood

    ۱۰ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اینم Jeremy Clarkson و Richard Hammond که علاقه ای به سوار شدن پژو و رنو و سیتروئن ندارند
    http://www.mediafire.com/watch/1kcjd1i2p3y82a6/TopGear.mov

    یکی از اساتید خبره صحبت از پایداری 206 تو سرعت زیاد فرمودند … ، اینم عکساش حتما ببینید
    https://www.google.com/search?q=%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%AF%D9%81+%D9%BE%DA%98%D9%88+206&biw=1006&bih=594&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=EoV8VKv7A-Ov7AaHnIHIDw&sqi=2&ved=0CAYQ_AUoAQ

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. behi

    ۱۲ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تکنولوژی ، طراحی ، کیفیت و ایمنی فرانسوی

    http://www.asriran.com/fa/news/354305

    https://www.youtube.com/watch?v=XVSEmZvPfQA

    بنظرتون زانتیا چندتا ستاره ایمنی داره
    http://www.euroncap.com/tests/citroen_xantia_1997/16.aspx
    این همونی که ملت یه زمانی 22 میلیون براش می دادند تا صاحبش بشنو بعد قمپز در کنن و بعد با یه ژستی به بغل دستیشون بگن: اوووووم من زانتیا دارم م م م م تو چی داری

    اینم رویای فرانسوی که در زمان خودشو زمان قبلو زمان بعدش بزرگان خودروساز دنیا رو متحیر کرد …. آره

    https://www.youtube.com/watch?v=UdqneLARD4Y

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. نخود آش

    ۱۲ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (294 ديدگاه)

    عزیزان ، دوستان کسی نگفته 206 یا 405 یا هر کوفت دیگه ای خوبه. حتی تا 70 میلیون چیزی به جز فرانسوی نیست مگر سمند و تیبا و …. و مردم به اجبار میخرن. عرضم اینه که چرا وقتی تیبا می خری باید روش تعصب داشته باشی. من گفتم زانتیا خوبه؟ حالا توی تیبا چقدر امنیت داری؟ از تیبا هم کسی سرقت نمیکنه. بعد ثابت کن که پایداری تیبا از 206 بیشتره. بعد مملکت به خاطر من به این روز افتاده. من فقط میگم تیبا بده. ولی شما میگی ماشینی که حتی کشورهای رو به توسعه قبولش ندارن خوبه.
    یه چیز دیگه. خوشا به حال سایپا
    هیچ وقت تصورشو نمی کرد روزی روی کره زمین ملتی پیدا بشن چنین فهیم ، عاشق و دلباخته آشغال ها و بنجل های سایپایی
    ببخشید جوابتون دیر شد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mehrshad

      ۲۰ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (4 ديدگاه)

      من میتونم اثبات کنم پایداری تیبا بیشتره
      با 206 200 تا بزو ( البته 180 تا بیشتر نمیره ) تعادلشا میفهمی
      حالا با تیبا 200 تا برو بازم فرقشا میفهمی
      تو تا حالا سوار تیبا شدی ؟ ( ترجیحا یورو چهار )

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. اشکان

      ۲۱ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      تمام تولیدات داخل از دم آشغال و از رده خارجه از هر لحاظ (طراحی – کیفیت – ایمنی – قیمت ) پس بحث تعصب منتفیه و این فقط قیاس هست

      ادعا کردید تیبا تو سرعت بالا پایداری نداره ولی 206 داره ! خوب این سرعت بالا که میگی چقدره؟
      در شهر ماکزیمم سرعت 80 و خارج شهر 120 هستش .
      تیبا 140تا رو راحت میره بدون اینکه سرنشینان دلهره ای داشته باشن ولی 206 چطور ؟ یه نگاهی به آمار تصادفات و تلفات بندازید بد نیست
      از همه مهمتر با این همه پلیس و دوربین و سرعت گیر و دست اندازو آسفالت افتضاح خیابونا و جاده ها و سنگ و شیشه و میخ و پیچ کف خیابونا و جاده ها ….. و غیر استاندارد بودن جاده ها از لحاظ طراحی و کیفیت ساخت ….. همون 120تا برای تیبا که هیچ برای بنز و سایر خودروهای روز وارداتی ….. زیاد نیز هست

      درضمن
      ظاهر تیبا و طراحی داخلیش هرچقدر که زشت باشه دیگه بدتر از 405 و L90 نیست
      امنیت تیبا هرچقدر کم باشه دیگه کمتر از زانتیا و 206 نیست ……… زانتیایی که از 5تا ستاره ایمنی یک ستاره گرفته یا اون 206 که درب ماشین با دست خم میشه ……….. یا 405 و پرشیایی که یهویی آتیش می گرفت و سرنشینشو به بهشت موعود کوچ می داد

      آخر کلام
      اگه تیبا بده پس نخر
      اگه قبول داری که تولیدات داخل همه از دم آشغالن نخر وقتی نخری دیگه تولید نمیشه . صادرات هم که نداره. پس کافی نخری

      خوشا بحال ملتی که ده تا ده تا خودرو اسم می نویسه و تو خونه طلا و دلار تلمبار می کنه تا گرون شه و از ذوقش ملغ میزنه و از همه جالبتر تز و دکترینش انتخاب بد و بدتره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  30. Vantage S

    ۱۴ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    سلام
    تو کشور ما انتخاب بین خوب و خوبتر نیست، بین بد و بدتره. تیبا ترکیبی از قطعات پراید و ریو با یه سرسیلندر جدیده. من هم سوارش شدم هم روش تعمیرات انجام دادم ،ماشین بدی نیست ولی ایراداتی هم داره. در مجموع اگه به پراید نمره 10 بدیم و به ریو 20. نمره تیبا 13 میشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا