سایپاهفته نامه

رونمایی از سایپا کوییک

چند وقتی بود که خبر می‌رسید سایپا قصد ساخت نسخهٔ هاچ‌بک ساینا را دارد که در اصل نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ تیبا هاچ‌بک محسوب می‌شود. در همین ارتباط تصاویری هم از نمونه‌های در حال ساخت ساینا هاچ‌بک در فضای مجازی منتشر شد که البته هنوز کامل نبودند و طراحی کلی خودرو را نمی‌شد تشخیص داد؛ اما در واپسین روزهای سال ۹۵ در صبح روز دوشنبه ۱۶ اسفندماه ۱۳۹۵ سایپا طی مراسمی با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، مدیرعامل سایپا و دیگر مسئولان رسماً از نسخهٔ هاچ‌بک ساینا رونمایی کرد که برخلاف تصورات قبلی ویژگی‌های جالبی دارد.

saipa-quick-22

قطعاً میدانید که امروزه در بازار خودروی جهان، خودروهای کراس‌اوور بسیار محبوب شده‌اند و همواره بر فروش آن‌ها افزوده می‌شود. به همین منظور اکثر خودروسازان دنیا کراس‌اوورهایی را به سبد محصولات خود اضافه کرده و همواره در حال افزایش آن‌ها هستند. در سوی دیگر این روزها بازار کراس‌اوورنماها یا شبه کراس‌اوورها هم بسیار داغ است. این دسته از خودروها، هاچ‌بک‌های معمولی هستند که با اضافه کردن قطعاتی مانند ریل‌های روی سقف و پلاستیک‌های روی بدنه به همراه افزایش چند سانتیمتری ارتفاع، ظاهری شبیه به کراس‌اوورها پیدا می‌کنند. این خودروها در کنار کراس‌اوورها در کشور ما هم بسیار محبوب شده‌اند که این امر را می‌توان از فروش بالای خودروهایی چون رنو ساندرو استپ‌وی یا دانگ‌فنگ H30 کراس فهمید. به همین دلیل، سایپا هم تصمیم گرفته است نسخهٔ هاچ‌بک ساینا را به خودرویی شبه کراس‌اوور تبدیل کند. حال در این مطلب به بررسی کامل این خودروی جدید ایرانی می‌پردازیم.

saipa-quick-3

در ابتدا باید گفت طبق رسم خودروسازان وطنی که با اعمال یک فیس‌لیفت ساده در محصولات خود و تغییر چراغ‌ها و سپرها نام آن‌را هم عوض می‌کنند، سایپا هم برای نسخهٔ کراس هاچ‌بک ساینا نام جدید کوییک را انتخاب کرده درحالی‌که کُد داخلی آن ۲۱۲ است؛ بااین‌حال هرچند این نام به کلمهٔ انگلیسی Quick به معنای سریع و تند شباهت دارد اما سایپا می‌گوید این یک نام ایرانی است و برای آن موارد مختلفی ذکر کرده است که عبارت‌اند از، اول اینکه طایفه‌ای از ایل‌های کُرد که در منطقهٔ ژاورود ساکن‌اند کوییک نام دارند، دوم اینکه کوییک نام یکی از روستاهای شهرستان جاسک از استان هرمزگان است، سوم اینکه در شهرستان کامیاران از استان کردستان نیز روستایی با نام کوییک وجود دارد، چهارم اینکه کوییک نام تپه‌ای باستانی متعلق به هزارهٔ چهارم میلادی است که در شهرستان جوانرود در استان کرمانشاه واقع است و… . بااین‌حال گفته می‌شود که به خاطر اینکه کلمۀ کوییک هم به لحاظ آوایی و هم نوشتاری خوش‌ترکیب و خوش‌صدا است و همچنین با کلمهٔ لاتین Quick هم شباهت دارد، سایپا این نام ‌را برای محصول جدیدش برگزیده است.

saipa-quick-20

اما از نام که بگذریم به خود ماشین می‌رسیم. همان‌طور که گفته شد کوییک در اصل ساینا هاچ‌بک یا همان نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ تیبا ۲ است که البته ظاهری کراس مانند پیدا کرده است. در قیمت جلویی خودرو تقریباً شاهد همان نمای ساینا هستیم به‌طوری‌که چراغ‌ها همان چراغ‌های ساینا هستند که تنها درون آن‌ها مانند ساندرو استپ‌وی، تریم دودی کار شده است؛ اما جلوپنجره تغییر کرده و فرمی زیباتر پیدا کرده است درحالی‌که در میانهٔ آن نیز یک خط کرومی طراحی شده است. همچنین سپر جلو نیز کاملاً تغییر کرده و از آن فرم زشت و ناپختهٔ ساینا خبری نیست. بدین ترتیب یک ورودی هوای بزرگ در میانهٔ سپر طراحی شده و پروژکتورها هم در عمق سپر قرار گرفته‌اند؛ اما در کنار پروژکتورها، چراغ‌های روشنایی در روز نصب شده‌اند که کاملاً ناهماهنگ بوده و همانند قطعه‌ای اضافه به نظر می‌رسند. همانند تمامی کراس‌اوورنماها، زیر سپر جلوی کوییک هم محافظی نقره‌ای‌رنگ تعبیه شده است.

saipa-quick-2

در نمای جانبی هم باز مشابه کراس هاچ‌بک‌ها و طبق رویه و مُد جهانی، پوشش‌های پلاستیکی به اطراف گلگیرها اضافه شده (بچه گلگیر)، رکاب‌ها به رنگ مشکی درآمده‌اند و ریل‌هایی هم روی سقف قرار گرفته است. همچنین در این بخش رینگ‌ها هم تغییر کرده و فرمی بسیار زیباتر از ساینا پیدا کرده‌اند که البته امیدواریم در نمونه‌های تولیدی هم باقی بمانند! این در حالی است که دستگیرهٔ درها نیز به نمونه‌های موسوم به آسان‌بازشو تغییر یافته‌اند. بدین ترتیب در این قسمت جانبی غیرازاین موارد تغییر دیگری نسبت به ساینا سدان یا تیبا هاچ‌بک دیده نمی‌شود اما در کوییک شاهد رشدی جزئی در ابعاد هستیم که در جدول زیر ملاحظه می‌کنید.

saipa-quick-14

حال به نمای عقبی می‌رسیم که بیشترین تغییرات در آنجا ایجاد شده است. در این قسمت برخلاف تیبا ۲، جا پلاک از روی سپر به روی درِ صندوق بار انتقال پیدا کرده و فرم چراغ‌ها هم تغییر پیدا کرده است به‌گونه‌ای که علاوه بر تغییر قسمت اصلی چراغ‌ها، قطعه‌ای هم روی درِ صندوق اضافه شده است. البته به جهت جلوگیری از تغییر قالب‌ قسمت گلگیرهای جانبی، بخشی از چراغ‌های عقب که روی گلگیرها کشیده شده‌اند نسبت به تیبا هاچ‌بک بدون تغییر باقیمانده‌اند اما در آن‌ها نئون بکار رفته که موجب ایجاد نمایی زیباتر شده است. همانند جلو، در زیر سپر عقب هم محافظ نقره‌ای بکار رفته درحالی‌که روی سپر نیز پوشش پلاستیکی قرار گرفته و پروژکتور تکی عقب تیبا ۲ هم جای خود را به دو نمونه در طرفین سپر داده است. همچنین در اینجا هم مثل ساینا نام خودرو به‌صورت فارسی روی درِ صندوق چسبنده شده است. بااین‌حال نمای عقبی کوییک بهتر از تیبا ۲ از آب درآمده و به نظر می‌رسد تا حدودی از نمای عقبی ب‌ام‌و X1 نسل قبل الهام گرفته باشد. در کل هرچند در طراحی کوییک هنوز هم ناهماهنگی به چشم می‌خورد اما برای شرکتی چون سایپا قابل‌قبول بوده و پیشرفت مناسبی نسبت به ساینا و همین‌طور تیبا ۲ داشته است.

saipa-quick-1

saipa-quick-4

مقایسهٔ ابعاد خانوادهٔ محصولات X200 سایپا

تیبا ساینا تیبا ۲ کوییک
طول ۴.۱۰ متر ۴.۲۱ متر ۳.۹۲ متر ۴.۰۰ متر
عرض ۱.۶۴ متر ۱.۶۶ متر ۱.۶۴ متر ۱.۶۷ متر
ارتفاع ۱.۴۸ متر ۱.۴۸ متر ۱.۴۸ متر ۱.۵۳ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۴۱ متر ۲.۴۱ متر ۲.۴۱ متر ۲.۴۱ متر
وزن ۱۰۰۰ کیلوگرم ۱۰۵۰ کیلوگرم ۱۰۳۵ کیلوگرم ۱۰۶۳ کیلوگرم

در بخش فنی اما همچنان برای کوییک همان پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر هشت سوپاپ تیبا ارائه شده است که در اصل همان موتور تقویت‌شدهٔ پراید بوده و ۸۷ اسب بخار قدرت و ۱۲۸ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند؛ اما نکتهٔ مهم در این بخش ارائهٔ یک گیربکس اتوماتیک CVT در کنار گیربکس پنج سرعتهٔ دستی قبلی برای این کراس‌اوورنمای ایرانی است. این گیربکس با همکاری شرکت بلژیکی پانچ تولید شده است. بدین ترتیب کوییک ارزان‌ترین خودروی اتوماتیک بازار کشور لقب خواهد گرفت؛ اما علاوه بر این، طبق اعلام سایپا نسخهٔ اتوماتیک کوییک به فرمان برقی هم مجهز خواهد بود درحالی‌که نمونهٔ دستی همچنان با فرمان هیدرولیک عرضه می‌شود؛ بنابراین این دو ویژگی (گیربکس اتوماتیک و فرمان برقی) برای اولین بار است که در ساخته‌های سایپا ارائه می‌شوند اما غیرازاین، تغییرات فنی دیگری در کوییک انجام نشده است.

saipa-quick-15

مشخصات فنی سایپا کوییک

Saipa Quick
پیشرانه ۱۵۰۰ سی‌سی M15
تعداد سوپاپ ۸ عدد
قدرت ۸۷ اسب بخار
گشتاور ۱۲۸ نیوتن متر
گیربکس پنج سرعته دستی اتوماتیک CVT
فرمان هیدرولیک برقی
طول/عرض/ارتفاع ۴.۰/۱.۶۷/۱.۵۳ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۴۱ متر
وزن ۱۰۶۳ کیلوگرم
رینگ و لاستیک ۱۴ اینچی ۱۸۵
ترمز جلو دیسکی خنک شونده
ترمز عقب کاسه‌ای
مصرف سوخت ۷ لیتر ۷.۲ لیتر
ظرفیت باک ۴۱ لیتر

اما سایپا غیر از تغییرات ظاهری و فنی، تجهیزات کوییک را هم تا حد زیادی ارتقاء داده است. طبق اعلام سایپا، این خودرو مجهز به تجهیزات ایمنی و رفاهی نسبتاً زیادی شده است که شامل دو ایربگ، ترمز ABS و EBD، ترمز کمکی، سیستم کنترل پایداری ESC، سیستم پایش فشار باد تایرها، سیستم هشدار سرقت، پروژکتورهای عقب و جلو، دی‌لایت، باز شدن خودکار درها هنگام تصادف، سیستم استارت دکمه‌ای، سیستم ورود بدون کلید، نمایشگر ۷ اینچی، ناوبری، بلوتوث، دوربین دید عقب، سنسور پارک عقب، کروز کنترل، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، سیستم تهویه اتوماتیک، صندلی برقی چندحالته برای راننده، چراغ‌های مشایعت‌کننده، پنجره‌های برقی جلو و عقب، شیشه‌های دودی عقب، دماسنج، آینه‌های جانبی برقی و پورت USB شارژر می‌شود.

saipa-quick-6

البته در کاتالوگی که سایپا از کوییک منتشر کرده است چهار تیپ مختلف با نام‌های ST، SE، SE-A و SE-A Lux ذکر شده است که دو تیپ آن دستی و دو تیپ دیگر اتوماتیک هستند اما هنوز مشخص نیست که هریک از این تیپ‌ها به چه تجهیزاتی مجهز خواهند بود اما بااین‌حال اگر همگی این موارد در نمونه‌های تولیدی ارائه شوند واقعاً می‌توان کوییک را از این لحاظ گامی بزرگ به سمت جلو برای سایپا تلقی کرد؛ ولی در داخل کوییک همچنان همان داشبورد دورنگ ساینا به چشم می‌خورد که فقط یک صفحه‌نمایش به قسمت بالایی آن اضافه شده و غربیلک فرمان هم تغییر کرده است.

علاوه بر این، هنوز قیمت مدل‌های مختلف کوییک هم مشخص نیست اما گفته می‌شود که در نمونهٔ دستی حدود ۳۰ میلیون تومان و در نمونهٔ اتوماتیک حدود ۳۵ میلیون تومان قیمت خواهد داشت که با توجه به سطح تجهیزاتش قیمت معقولی به نظر می‌رسد مشروط بر اینکه با همین قیمت‌ها و با همین تجهیزات عرضه شود. همچنین همان‌طور که اشاره شد کوییک ارزان‌ترین خودروی اتوماتیک بازار هم محسوب می‌شود. این در حالی است که برخی سایت‌ها از کوییک به‌عنوان ارزان‌ترین شاسی‌بلند بازار و نخستین کراس‌اوور ایرانی هم نام برده‌اند! درهرحال گفته شده که این شبه کراس‌اوور در نیمهٔ نخست سال آینده وارد بازار خواهد شد.

saipa-quick-18

در پایان در مورد این خودروی جدید سایپا می‌توان گفت که هرچند مطمئناً هنوز هم کاملاً با خودروهای روز دنیا فاصله دارد اما با توجه به اینکه سایپا سعی نموده حرکتی هماهنگ با مُد و ترند جهانی انجام دهد و همین‌طور ایجاد تغییراتی در ظاهر و ارائهٔ تجهیزات بیشتر و گیربکس اتوماتیک، می‌توان کوییک را اقدامی مثبت تلقی نمود که اگر با قیمتی مناسب عرضه گردد می‌تواند تنوعی به این بازار انحصاری خودروهای ارزان تا میان قیمت بخشیده و خریدارانی را به سمت خود جذب کند هرچند که هنوز هم کیفیت پایین و قوای محرکهٔ قدیمی گریبان گیر آن است؛ بنابراین کوییک احتمالاً به خاطر تجهیزات مناسب، نمایی کراس‌اوور مانند و گیربکس اتوماتیک در بازار تشنهٔ داخلی با استقبال مناسبی مواجه خواهد شد.

saipa-quick-23

در همین ارتباط بخوانید:

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۱۸ دیدگاه‌ها

  1. HoSeIn

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (113 ديدگاه)

    مایه ننگ و خجالت

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. peyman

      ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (2029 ديدگاه)

      اشک تو چشام جمع شد???

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. ashkan

      ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (23 ديدگاه)

      31 تا 35 تومن برا این؟
      خو میرم تیبا هاچبک و ارتفاع میزنم میره بالا چراغ های عقب جلو هم عوض میکنم یا با برچسب شکل میدم
      یه تبلت هم میزارم جای مانیتور keyless go هم میزارم ما بقی پول هم پس انداز

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حسین

        ۱۸ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (28 ديدگاه)

        دنده اتوماتیک و سیستم پایداری و ورود بدون کلید و استارت دکمه ای ودوربین دید عقب رو چیکار میکنی؟؟؟؟!!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. سجاد۱۳

      ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (233 ديدگاه)

      پراید. لگن الان بیستو دو. میلیونه! اگه دستیش ۲۵ باشه عالیه که نمیشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. عطا

      ۱۸ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (186 ديدگاه)

      از ماست که بر ماست.
      ملت نخره اینو اونوقت میفهمن کی به کیه و اونی که ملت رو فرض کرده خودشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. محمد

      ۱۸ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (15 ديدگاه)

      من نمیگویم که این خودرو باعث افتخار است ولی مطمئنا مایه ننگ و خجالت هم نیست. باید هر میزان پیشرفت در صنعت خودرو سازی را گرامی بداریم حتی اگر کم باشد. اگر منصفانه نگاه کنیم شکل و فرم کوییک خیلی بهتر از سلف خودش است و امید میرود در اینده مدل های بهتر هم تولید کنند. بهتر است منصفانه نظر دهیم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. حسین

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (419 ديدگاه)

    برای طراحی این ماشین از نقاله استفاده شده

    بعد چرا اینا توهیح میکنن به مشتری . آخه مرد مومن درب ها و خطوط بقل ماشین با تیبا و تیبا ۲ و هر کوفت دیگه ای یکیه . حتی شاسی و موتور ولی میان میگن ماشین جدید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. حسام

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (17 ديدگاه)

    چراغ عقب ب ام و رو باز اینا ورداشتن گذاشتن رو این،،،مشهصات فنی هم داره اعداد بسیار نجومی رو نشون میده.وهمچنین به گفته دوستمون پلت فرم ماشین هم که کاملا کپی پیست و موتور بسیار توانمند تیبا،انگار عظمشون رو جذب کردن ماشین بالای ۱۰۰اسب بخار نسازن اینا،مسخره بازی چیه اخه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mgh321

      ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (36 ديدگاه)

      به نظر من موتور بالای 100 برای شهر بی فایدست…
      بهتره حجم موتور کم و بهینه سازی بشه و مصرفش کم بشه…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. من

        ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (249 ديدگاه)

        جالبش اینه که برلیانس ها با 1500cc، با مصرف سوخت کمتر 100 اسب قدرت میگیره

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. حسام

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (17 ديدگاه)

    چراغ عقب ب ام و رو باز اینا ورداشتن گذاشتن رو این،،،مشهصات فنی هم داره اعداد بسیار نجومی رو نشون میده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. حسام

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (17 ديدگاه)

    انگار عظمشونو جذب کردن ماشین بالای ۱۰۰ اسب بخار نسازن،،اون از پژو و رنوی جدید،اینم ازین،،موتور و شاسی تیبا،معلوم نیست اینا پیش خودشون چی فکر میکنن اینارو دارن میسازن،مسخره بازی،حیف اون تجهیزات و نیروی کاری که اینارو بسازه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mehrbod

      ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (240 ديدگاه)

      “عزم جزم” .. نخست فارسی را درست بنویسیم سپس از دیگران ایراد بگیریم..!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. مجدي

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    کیفیت ساخت ، کیفیت ساخت ، کیفیت ساخت ، هزار تا آپشن هم اگه بذاری و صد نوع بَزَک هم بُکُنی تا کیفیت ساخت درست نشه فایده ای نداره.
    من که زیر کاپوت ساینا رو تو نمایشگاه خودرو دیدم و حالم از کیفیت ساخت و مونتاژش به هم خورد.
    واقعا مایه خجالت بود بین اون ماشینا.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. vahid porsche

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (474 ديدگاه)

    من یه تقاضا دارم حداقل میخاین فرغون بسازین بزرگ بسازین اندازه یه سدان میان سایز باشه حداقل که توش جاشیم وسایلمونم جاشه! چیه این جعبه کبریت البته اگه بزرگ بشه دیگه موتور پراید نمیکشه😆

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. حامد

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (14 ديدگاه)

    یه مرد پیدا نمیشه در کاپوت این ماشین ببنده . دره کاپوتش بازه ؟؟؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. حمید سیمرغ یکی از تحریم کننده گان خودروی داخلی

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (47 ديدگاه)

    سلام خدمت تمام دوستان
    در مورد این خودرو فقط یه جمله از فیلم ابد و یک روز یادم میاد
    ( خدایا منو گاو کن )

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. علی

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (8 ديدگاه)

    به این میگن طرح انتزاعی، یعنی هیچ بنی بشری حتی خود طراحم نمیفهمه چی شد اینجوری شد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. چیاوان

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (13 ديدگاه)

    واقعا زشت و بدترکیبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. rs7

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (30 ديدگاه)

    بخدا قسم همینو مردم صف میکشن میرن میخرن بعد پوز هم میدن!!! چه بلایی داره سر ما میاد. دوره هشت سوپاپ تموم شده تازه اینجا شروع شده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. rs7

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (30 ديدگاه)

    خجالت هم نمیکشن اسمشو گذاشتن کراس اور؟ یه لگن دیگه برای کشتن مردم بیگناه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. وحید

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (325 ديدگاه)

    پدال جدیدا نظر من رو که
    وتوش لعن و نفرین به این خودرو سازان محترمه رو یکبار ثبت می کنی بعد حتما به درخواست مدیران سایپا!!
    تو روز روشن حذف می کنی
    پس اصل بی طرفیت کجا رفته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. amir2020

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (255 ديدگاه)

    فاجعه قرن،کیفیت داشبورد رو نگاه کنید انگار 10 ساله جلوی نور مستقیم آفتاب بوده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. Ferrari

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1872 ديدگاه)

    به نظر من با این قیمت و امکانات خوبه . اگه کیفت ساختش هم بهبود پیدا کرده باشه از سانرو و 207 جدید ارزش خرید بالاتری داره
    دوستان مردم ما. مجبورن بخرن زیر صد میلیون ماشین خارجی بدردبخور نیست یا چینی باید بخرن یا ایرانی. البته اگه صفر کیلومتر در نظر داشته باشیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مسعود.تحریم کننده صنعت خودروی داخلی

      ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (3 ديدگاه)

      تنها چیزی که واقعا مردم مجبور نیستن خرید خودرو هست.با هر بودجه ای اگر مردم بفهمن میتونن چی سوار بشن نمیرن اینا رو بخرن.که با چهارتا اپشن مسخره مردم رو گول بزنن. برای مثال با 50 تومن بجای خرید دنا میشه ام جی 3 مدل 2015 سوار شد.میشه اوانته سوار شد.حتی چیرمن cm500 لوکس رو سوار شد.نه ماشینی که از ماشین بودن فط واژه صفر بودن رو یدک بکشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. پژمان

        ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (46 ديدگاه)

        متاسفانه تا مشکل مونوپلی توی ایران حل نشه اوضاع همینه , همه جای دنیا صد ساله که مونوپلی جرمه ,, درهای کشور رو بستن میگن فقط باید ماشین داخلی بخرید یا اینکه ماشین خارجی رو که ما وارد میکنیم با هشتاد برابر قیمت واقعیش بخرید, !
        زوره آقا زووور کو نفسکش?

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. حسان

        ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (1 ديدگاه)

        برادر من خواب دیدی خیر قیمتارو ببین بعد بگو برو mg3 بگیر

        موافقم 0
        مخالفم 0
  17. سیاوش

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (221 ديدگاه)

    نمردیم مفهوم کراس اورر هم فهمیدیم چیه !!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. مسعود.تحریم کننده صنعت خودروی داخلی

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    اصلا مدیران آشغال سازی سایپا میدونن تعریف کراس اوور چیه؟ وقتی که یک هاچبک شهری کلاس B رو بگن کراس باید مردم بفهمن که چطور درباره ی شعور وفهم مردم ایران فکرمیکنن…. برای طراحی چراغ و سپر جدید مراسم هم میگیرن!!!!
    با این مبلغ زیاد میشه مزدا323.هیوندای ورنا خرید.قطعا کسانی که هیچی از ماشین نمیدون میرن صف میبندن براش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. محمد

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    داشبوردش قدیمیه , انگار پلاستیک بازیافتی و بی کیفیت زدن توش !
    الان ماشین های جدید اینجور داشبوردی ندارن و یک پلیمر خاصی هستش …
    مثلا برای MVM جدیدهارو ببینید , یک صفای دیگه داره داخل اطاق ماشین !
    ترمز عقب کاسه ای , واقعا جای تاسف داره !!!
    یکسری تغییرات جدید رو تیبا دادن شده کوئیک خخخخـــــ

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ahmad

      ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (659 ديدگاه)

      میشه بگی منظورت از صفای داشبورد عم وی عم دقیقا چیه؟! خخخخ

      موافقم 0
      مخالفم 0
  20. شایان

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (41 ديدگاه)

    کلاس cross over رو باید به دو دوره ی قبل از کوییک و بعد از کوییک تقسیم کرد??
    خب دوستان طریقه ی فیست لیفت در ایران: یه شبرنگ میذاریم تو چراغ یه ذره کج و کوله اش می کنیم؛ یه گونی آپشن از کشور برادر میخریم؛ میچپونیم توش؛ 8 میلیون میذاریم روی قیمت نسخه قدیمیش,؛ میدیم دست قربانی مورد نظر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. hossein

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (9 ديدگاه)

    فکر نمیکنید این خیلی تجهیزات داره نسبت به کل شرکت سایپا :
    که شامل دو ایربگ، ترمز ABS و EBD، ترمز کمکی، سیستم کنترل پایداری ESC……….، چراغ‌های مشایعت‌کننده، پنجره‌های برقی جلو و عقب، شیشه‌های دودی عقب، دماسنج، آینه‌های جانبی برقی و پورت USB شارژر می‌شود.
    احتمالا یا یک بار مصرف هستن یا از همون اول کار نمیکنن و میریم گارانتی تا قشنگ بزنه داغون کنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. امیر

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (25 ديدگاه)

    ولی من خودم همچین نظری رو دارم که سایپا از ایران خودرو داره پیشی می گیره چون ایران خودرو شده کارش مونتاژ ماشین های صد سال پیش ولی سایپایی که خودش در مونتاژ خودرو های اهل قاجار از ایران خودرو جلو تر بوده الان با معرفی همچین ماشینی ازش جلو افتاده به نظرم ایران خودرو یه ذره باید فک کنه چون دیگه بسه 206 که از همشون جدید تره 17 سالشه!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ahmad

      ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (659 ديدگاه)

      عجب رقابتی هم هست!
      توی این کورس رقابت اگر سایپا یه کم دیگه به رشد فضایی خودش ادامه بده میتونه ایران خودرو رو کنار بزنه و سلطان بازار بشه!!!
      خخخ
      مرد حسابی یه حرفایی میزنی!
      خودسازان دولتی ایران خودرو و سایپا همیشه سبد خریدشونو جوری تنظیم میکنن که با محصول اونیکی در تعارض نباشه و جای اونیکی رو تنگ نکنه!
      جوری تنظیم میکنن که به همشون سهمی تضمین شده از این چپاول و گروگان گیری ملت برسه…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Machine

        ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (1199 ديدگاه)

        به نظر من که اینطور نیست چون اگه دقت کنین میبینین که همین الان سایپا با طیف محصولات خونوادۀ برلیانس دقیقاً تو بازۀ قیمتی محصولات ایران خودرو شامل پژو 206 SD، پژو پارس، پژو 207، سورن و دنا وارد شده که حتی سگمنت‌ها شون هم یکیه و در اصل رقیب اونا شده. از طرف دیگه همین کوییک و ساینا هم از لحاظ رنج قیمت هم سطح پژو 405، سمند SE و رانا قرار گرفتن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  23. mgh321

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (36 ديدگاه)

    اسم گذاری رو نیگا کنیییدد….!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نوید

      ۱۸ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (18 ديدگاه)

      نامگذاری

      موافقم 0
      مخالفم 0
  24. Kobayashi

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (66 ديدگاه)

    هشتاد اسب نصفه بخارشو کجای دلمون بذاریم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. رامين

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    دوستان حداقل ازتوهینی که چینی ها به ما میکنند بهتره … وقسمتی ازسودش شاید به کارگران هموطن برسه تا چینی ها..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Kobayashi

      ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (66 ديدگاه)

      این عتیقه از آشغال ترین ماشین چینیم آشغال تره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  26. شایان

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (41 ديدگاه)

    شرکت فورد هیچ وقت تو خوابم نمیدید موتوری که سی سال پیش طراحی کرده یه روزی به صورت keyless روشن شه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. Amir.dp

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (64 ديدگاه)

    احتمالا زیر فنرهاش آجر گذاشتن که 5سانت بلندتر شده .5 سانت، اینم خودش ارتفاعیه.مسئول بازاریابی سایپا میگفت 2 سال طراحیش طول کشیده.2سال هم طراحی ساینا ،جمعا 4 سال برای فیس لیفت تیبا .البته اگر اسمش رو هم بشه طراحی و فیس لیفت گذاشت.فقط جای تاسف داره برای مهندسین نچندان محترم سایپا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. احمدرضا

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (187 ديدگاه)

    البته قطعاً با محصولات روز دنیا از همه جهت فاصله زیادی دارد حتی با چینی ها هم فاصله دارند ولی همین پیشرفت که انجام شده قابل تقدیره. بعد از سالها در جا زدن اینکه یک حرکتی توی یکی از خودروسازان ایجاد شده باید تشویق بشه. به چشم ایرادگیری به این خودرو نگاه کنیم قطعا نقاط ضعف زیادی داخلش میشه پیدا کرد چه در طراحیش که مثلاً از رینگهای 14 اینچی استفاده کرده چه در موتور که از یک موتور 8 سوپاپ کم توان استفاده شده و چه در مورد ایمنی که ایمنی مجهولی داره. ولی وقتی به برچسب قیمتی خودرو نگاه کنیم و ببینیم که سطح تجهیزات رفاهی کم نظیری بین خودروهای داخلی در این خودرو پیش بینی شده میشه این خودرو و اقدام سایپا رو تقدیر کرد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. ایرانی فرقان سوار

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این ماشین روجایگزین پراید کنند با همون قیمت خوبه بیشتر نمی ارزه ،جالب اینه همه جای دنیا طراحی رو جدید میکنند آپشن جدید میزنند کیفیت رو بالا میبرن مشتری رو راضی نگه دارن انوقت ،خودروسازان ما فقط چراغی جلو عقبی عوض میکنند ۱۵ میلیون میکشن روش و فقط فکر گوش بری از ملت و مردم مظلوم هستند ،من خودرو رو تحریم کردم میخا دیگه خر سوار شم سالی هم یکی میزاد پس انداز میشه کیفیتش هم خوبه تقلبیم نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. مهدي

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این همه پول از مردم کشیدن بیرون وبا این توجیح که حمایت از تولید داخلی ،اخرش تو سال ٢٠١٧ همچین ماشینی میزنن
    من اگر جای اقای لاریجانی بودم از خجالت ذوب میشدم
    که منو از مجلس اوردین بیرون این اسباب بازیو نشون مردم بدیم .
    واقعا متاسفم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا