ام جیایستگاه خبرخودروهای چینیسایپاگروه بهمنلیفانولوو

محصولات جدید بازار ایران

اخبار به گوش رسیده از بازار داخل حاکی از تب بالای رونمایی و ورود محصولات متنوع به بازار خودرو می باشد .

تیبای هاچ بک

24988606421906396259

اولین خودروی مورد بررسی به یکی از جاده مخصوص نشین ها یعنی سایپا تعلق دارد . مدیران سایپا قصد دارند تا پایان سال جاری از محصول جدید خود رونمایی کنند . این محصول به احتمال زیاد گونه ی هاچ بک تیبا خواهد  بود . به گفته ی سعید مدنی مدیرعامل گروه خودروسازى سایپا ، تیبای جدید  مطمئنا با توجه به جذابیت بالا از جایگاه مناسبى در بین خودروهاى موجود در بازار برخوردار خواهد بود و با شمایل متفاوت از خودروهاى تولیدى در داخل و باتوجه به قیمت مناسب آن مى تواند به یکى از خودروهاى پرطرفدار ساخت داخل تبدیل شود.
مطمئنا با توجه به هجمه ی هاچ بک های چینی به بازار ایران شاهد رقابت سخت این محصول خواهیم بود . بدون شک قیمتی رقابتی و محصولی باکیفیت با طراحی به روز می تواند این جنگ را به سود سایپا به پایان ببرد اما این موارد دقیقا همان چیزهایی است که سالهاست در محصولات داخلی دیده نمی شود . علاوه براین باید دید تا روی خط تولید رفتن این محصول چه بالایی سر قیمت ها خواهد آمد و آیا همچنان افسار قیمت ها به دست دلالان ، نوسانات دلار و تحریم ها خواهد بود یا خیر .

حضور چینی ها

1176

محصول بعدی یک چینی است که در ایران به روی خط تولید رفته است . گروه خودروسازی بهمن که پیش از این پایه گذار ورود محصولات با کیفیتی همچون مزدا و فولکس واگن به بازار ایران بود این بار برای بقای خود دست به دامن چینی ها شده است . در مراسمی که دیروز گروه بهمن خودرو برگزار کرد از جدیدترین محصول این شرکت با نام آسا ( B50) رونمایی به عمل آمد .  B50 خودرویی چینی و متعلق به شرکت FAW است که گروه بهمن مونتاژ آن را آغاز کرده و ظاهرا قرار است با قیمتی حدود ۶۰ میلیون روانه بازار شود . البته احتمال کاهش قیمت این محصول نیز وجود دارد . این خودرو بر پلت فرم مدل قدیمی مزدا۶ بنا نهاده شده و حداکثر قدرت و گشتاور آن به ترتیب ۱۰۲ اسب بخار و ۱۴۵ نیوتن متر است . این خودرو بر حسب امکانات در ۵ ورژن مختلف تولید می شود که این امر باعث شده تا در بازار چین قیمتی بین ۸۱.۸۰۰ تا ۱۱۵.۸۰۰ یوآن داشته باشد .

2013-03-03_06.13.25_3---Copy2013-03-03_06.13.53_28---Copy2013-03-03_06.14.14_26---Copy

2013-03-03_03.29.13_482013-03-03_03.28.26_452013-03-03_03.27.22_42

2013-03-03_03.57.47_692013-03-03_03.55.00_662013-03-03_03.54.07_64

به گفته ی محمدرضا سروش – مدیرعامل گروه خودروسازی بهمن ، گروه بهمن همچنان به همکاری خود با شرکت مزدا ادامه خواهد داد و در کنار آن به دنبال توسعه همکاری‌هایش با FAW نیز خواهد بود.

 new-lifan-720-1-458x306

کرمان خودرو قصد دارد با لیفان ۷۲۰ ، تعداد مدل های لیفان در ایران را به عدد ۴ برساند . این خودرو که در نمایشگاه پکن ۲۰۱۲ معرفی شده است قرار است تا سه ماه اول سال ۹۲ وارد بازار شود . از مشخصات لیفان ۷۲۰ می توان به ابعاد بزرگترش نسبت به لیفان ۶۲۰ اشاره کرد که موجب می شود تا سرنشینان راحتی بیشتری داشته باشند . البته جای تعجب است که نسبت به برادر کوچکتر خود ۳۰ لیتر فضای بار کمتر در اختیار شما قرار می دهد . پیشرانه ی ۱.۸ لیتری این خودرو ۱۳۱ اسب بخار قدرت و گشتاور ۱۵۹ نیوتن متر را به شما ارائه می دهد . این نیرو بوسیله ی جعبه دنده ۵ سرعته دستی منتقل می شود . ترمزهای این خودرو به سیستم‌های ABS و EBD مجهز شده‌اند. همچنین برای ایمنی بیشتر این خودرو در مجموع چهار کیسه هوا در نظر گرفته شده که شامل دو کیسه برای سرنشینان جلویی و دو کیسه هوای پرده‌ای می‌شود. بنا بر گمانه های سایتهای چینی  قیمت پایه ی این خودرو ۸۰.۰۰۰ یوآن خواهد بود .

new-lifan-720-2-458x300new-lifan-720-3-458x219new-lifan-720-4-458x373

به غیر از این دو محصول یک چینی دیگر به بازار خواهد آمد منتهی این محصول توسط شرکت مدیا موتورز وارد می شود و برنامه ای برای تولید آن در ایران نیست .

ولوو غریبه ای در شهر

2013-03-03_06.42.17_IMG_2880

و سرانجام مدل های جدید ولوو به ایران رسید . شرکت افرا موتور نماینده شرکت ولوو در ایران پس از کش و قوس های فراوان توانست پای محصولات ولوو را به ایران باز کند . نمایشگاه این شرکت روز شنبه ۱۲ اسفند در خیابان فرحزادی تهران گشایش یافت و برای اولین بار دو محصول C70 و C30‌ را در معرض دید عموم قرار داد.  این دو خودرو در دو کلاس پرطرفدار هاچ بک و کابریولت دسته بندی می شوند و از پیشرانه های ۲.۵ لیتری بهره می برند . این پیشرانه های ۲.۵ لیتری ۵ سیلندر حداکثر قدرت ۲۳۰ اسب بخار را به کمک جعبه دنده ی ۵ سرعته ی اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل می کنند .

2013-03-03_06.42.43_IMG_2888

 افرا‌موتور در حال حاضر برنامه جامعه ای برای فروش این خودرو‌ها اعلام نکرده است اما تنوع محصولاتش تا خرداد سال آینده به احتمال زیاد به همین دو خودرو محدود خواهد شد . افرا‌موتور در نظر دارد تنها مدل‌های فول آپشن و تیپ R design این خودرو‌ها را به بازار کشور عرضه کند .

همانند سایر محصولات وارداتی این خودروها قیمت مشخصی ندارند اما نکته ای که تا کنون مشخص شده این است که مدل C70 حدود ۵۰درصد از مدل C30‌گران‌تر خواهد بود .

منابع : سایتهای خبری پرشین خودرو ، عصر خودرو ، تین نیوز و روزنامه ی دنیای اقتصاد

توجه توجه : در قسمت نظرات انتقادهای خود را بدون هیچگونه توهین ثبت بفرمایید تا مجبور به حذف آن ها نشویم .

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

محمدرضا ریاضی

محمدرضا ریاضی ، همراه با شما در دنیای هیجان انگیز خودرو

مطالب مشابه

‫۱۴۷ دیدگاه‌ها

  1. امید

    ۱ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اقا محمد بااین قیمت ها الکی مدم را شوکه نکن

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. هستی

    ۱۷ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام ما که آرزو داریم یه ماشین داشته باشیم که فک نکنم حالا حالا قصمتمون بشه
    بهرحال ما که پول نداریم بخریم اونایی که دارن کیفشو ببرن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. مریم

    ۴ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    قیمت تیبا هاچ بک رو با شرایط اقساطی بذارید لطفا ممنون میشم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. سعید از بوشهر

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (74 ديدگاه)

    قدرت بوگاتی 1000اسب بخار قدرت پراید 40الاغ بی بخاره …ولی به کوری چشم دشمن داریم قیمتش رو میرسونیم به بوگاتی واز این بابت از واردات بوگاتی بی نیاز میشیم و خودکفا

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. حمیدفرجامی

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (16 ديدگاه)

    60میلیون برای B50 خیلیه
    لیفان720 اگر تا25میلیون باشه خوب میفروشه بالاتر من که حاضر نیستم بدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. حمیدفرجامی قائن

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (16 ديدگاه)

    هاچ بک تیبا اگر تا15تمن باشه میترکونه
    اگر بازم میگم اگر کیفیت کافی رو داشته باشه ولی بعید می دونم با این قیمتها بیاد که بیشتر از این ارزش نداره
    از دیار طلای سرخ قائن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. amirhossein

    ۳ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (4 ديدگاه)

    مفت نمیرزه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Ehsan Mirzayi

    ۲ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    در مورده MvM315 جدید، یا همونfulwine 2 اطلاعاتی اگر دارید بذارید لطفا، ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یاسر

      ۹ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (397 ديدگاه)

      به سایت مدیران خودرو مراجعه کنید

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. مهرداد

    ۳ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام دوستان اینا کلا نمیفهمن دست خودشونم نیست ….حداقل فکر نمیکنن این خودروهای چینی چقدر امنیت دارن برن با فرانسه ک خودرو عای خوبی میسازن سگ همون پژو به این ماشینای چینی شرف داره ….مثلا رنو سپند ک الان اسم کارخونش عوض شده همون جنرازموتوره …..اینم نظر ماها قشر متوسط دیگه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. حسام از ساری

    ۹ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ما که به پیکان قانع بودیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. علی ثابتی

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (10 ديدگاه)

    خسرو معتضد: خودروهای چینی برای ما، خودروهای ژاپنی برای از ما بهتران!

    قدس آنلاین/ نمی‌دانم چرا هر چه سنگ است، مال پای لنگ است.

    شب و روز از تلویزیونهای شیخ نشینها، آگهی فروش نقد و اقساط اتومبیلهای سوپر لوکس آمریکایی، انگلیسی، ایتالیایی، سوئدی، آلمانی، ژاپنی، کره‌ای پخش می‌شود.

    ندیدیم یک تلویزیونی حتی آن شیخ نشینهای کم درآمدتر مثل رأس الخیمه، فجیره، خورفکار و ام القوین آگهی فروش اتومبیل چینی پخش کنند.
    اتومبیل چینی خیلی مانده بتواند در کشورهای محترم شیخ نشین آن سوی خلیج فارس عرض اندام بکند. در عوض خودرویی را که مسعود تهرانچی دست‌اندرکار واردات و مونتاژ خودروهای خارجی که ون و آمبولانس هم می‌سازد قرار بود از چین وارد کند و از 6 تا 10 میلیون تومان (حداکثر) بفروشد پیش گردن‌کلفت‌های انحصار طلب رانت‌خوار رفته و ساخت و پاخت کرده هر دستگاه 51 میلیون تومان می‌فروشند و جالب آن است که این واژه لعنتی مالیات بر ارزش افزوده را هم از جیب چون بانک پرپول خود نمی‌دهند و قرار است خریداران بابت اتومبیل قراضه چینی که نامرغوبترینش را به ایران قالب می‌کنند، بپردازند.

    عرض کردم هر چه سنگ است، مال پای لنگ است؛ یعنی ملت نجیب اصیل و سر به زیر ایران. یادتان هست آن الدورم بولدورمهای جناب آقای دکتر جمشید پژویان اقتصاددان سرشناس که ابتدا مانند آذرخش و تندر برق زد و غرش کرد و خودروسازان را تهدید کرد که اله می‌کنم، بله می‌کنم جرأت دارید گران کنید، ببینید چه پدری از شما می‌سوزانم، یکدفعه مثل چراغ زنبوری‌های سابق که تورشان می‌سوخت کمرنگ می‌شدند و به خاموشی می‌گراییدند.
    چند شب پیش دیدم جانشین ایشان یک آقای موقری که مرا یاد دادستانهای دادگاه‌های قدیم می‌انداخت بازدارد صحبت از رسیدگی به قیمتها و دلخوش کردن مردم می‌کند. خنده‌ام گرفت و گفتم، ای بابا دست بردارید، کوتاه بیایید، زور شما و جد و آبای شما به اتومبیل سازان نمی‌رسد. مگر زور دکتر پژویان رسید؟ نمی‌دانم چه دارویی به آن جناب دادند که صدایش گرفت و ساکت شد.

    آری، شبها تلویزیون راس الخیمه، خورفکان، فجیره، ام القوین را نگاه می‌کنم، گاهی تلویزیون قراقوروم یعنی مغولستان و گاهی تلویزیون ارمنستان یا ایروان تی. وی را می‌گیرم. الهی کوفتشان بشود، الهی جز جگر بزنند، همه دارند تلویزیون و یخچال و اجاق گاز و انواع کامپیوتر را تبلیغ می‌کنند، همه دارند آپارتمانهایشان را با توجه به آنچه در جیب مردم است، تبلیغ می‌نمایند (زیاد کنند نگویم یک بار هم بگویم می‌نمایند) باور کنید گاهی فقط محض کنجکاوی تلویزیون جزایر سی شل و ایریان غربی و جزیره موریس را می‌بینم، آخر اینها کی هستند؟ از کجا آورده‌اند می‌توانند انواع فورد آمریکایی و نیز آلمانی و فیات ایتالیایی و ولوو سوئدی را خریداری کنند؟

    چرا در ایران فقط نومن کلاچرها می‌توانند 2 میلیارد تومان اتومبیل بخرند و پزش را بدهند؟ آخر کی گفته اتومبیل وسیله پز دادن است؟ در جراید مژده داده بودند، اتومبیلهای 140 تا 180 میلیون تومانی که مالیات بر ارزش افزوده‌اش هم جداگانه حساب می‌شود که حق الناس و بیت‌المال هم رعایت شود و صاحبان شرکتهای واردکننده در پیشگاه عدالت سرافکنده نشوند که نکند مالیات بر ارزش افزوده را با پس گردنی از مشتری‌ها نگیرند و به خزانه گل و گشاد دولت نریزند، اعلام مرحمت و بزرگواری فرموده در قیمت اتومبیلهای 140 میلیون تا 180 میلیون تومانی محض رفاه ملت شریف ایران و مصرف کنندگان محترم 6 میلیون تومان تخفیف داده‌اند!
    واقعاً خدا از بزرگی کمتان نکند. چه حاتم طایی‌هایی. ان‌شاءا… شما هم مانند آن واردکننده محترم که 80 میلیون تومان از هر اتومبیل وارداتی جمعاً 164 میلیارد تومان سود خالص شرعی برداشت و مجلس مدتهاست دارد درباره حقانیتش تحقیق می‌کند هر چه زودتر به سود 164 میلیارد تومانی برسید و در دنیا و آخرت سربلند و مباهی باشید. چقدر گذشتگان احمق و نادان بودند که تویوتای کرونای نازنین و تویوتای کارینای خوشگل سالهای 1978/1365 را به قیمت فقط 72 هزار و 64 هزار تومان به مردم می‌فروختند؟

    واقعاً حیف نبود؟ همان کارها و دست و دلبازیها را کردند که صدام حسین هنگام حمله به خرمشهر دستور داد 8000 دستگاه تویوتای وارداتی به بهای مفت را ارتش عراق بردارد روی لنج ببرد بصره بین بعثیون پخش و پلا کند و جایزه بدهد!
    واقعاً حیف نبود اتومبیل به آن خوشگلی و شیکی را به ایرانی‌ها که پراید هم گیرشان نمی‌آید 72 هزار و 64 هزار تومان بفروشند؟ راستی چقدر باید تلویزیون خورفکان و مغولستان تماشا کنم (محض کنجکاوی) و افسوس بخورم چرا ملت ایران را لایق یک خودرو سواری درست و حسابی هم نمی‌دانند؟ چرا نصیب ما از خودرو، پراید و پیکان و پژو 405 است که آتش می‌گیرد و فرصت هم نمی‌شود آتش نشانی را خبر کنیم؟ راستی چرا؟!

    متن فوق از روی نوشته های یکی از کاربران عزیز کپی شده است .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. sina

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (12 ديدگاه)

    بازم چینی پس هی میگن خودرو سازها بازگشتند منظور چینی ها بود ما رو باش فک کردیم جنرال موتوره!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. امیر

    ۸ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    همه کشورها ماشین تولید می کنند سایپا هم تیبا هاچ بک تولید میکنه که افغانی ها هم حاضر نیستند حتی نگاش کنند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. سعید

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (42 ديدگاه)

    دوستان سلام من هفته پیش تو نارنجستان 2 مدل ولو رو دیدم آورده بودن برای معرفی فوق العاده بودن با پیشرفته ترین امکانات و سیتمهای هدایتی طوریکه با پورشه کاین سری s برابری میکردن اونم باقیمت 3 برابر کمتر کساییکه میخوان ماشین در حد 300 م بخرن یه سری به نمایندگی ولو بزنن معرکست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. REZA . JUST TOYOTA

    ۱۲ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (1409 ديدگاه)

    تیبا هاچ بک
    خیلی قیافش زشته
    خیلیییییییییییییییییییییی……………

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا