بلاخره بعد از مدتها، سایپا تصمیم گرفت یک وانت سبک را برای رقابت و شاید جانشینی وانت پیکان روانه بازار کند. آن هم از خاندان بزرگ پراید و البته نوع ارتقا یافته آن بنام X100. پیش از این سایپا در هنگام بازنشستگی پیکان، توانسته بود از خلا موجود استفاده کرده و پراید خود را جانشین آن کند و حالا در بازار وانت بارها نیز بدنبال شکست دادن دوباره حریف داخلی خود است. وانت سایپا ۱۵۱ خودرویی با ظاهری شبیه به سایر پرایدهای سواری است که در خیابان تردد دارند و در نمای عقب نیز متفاوت از دیگر وانتهای موجود در کشور است. فضایی که برای بار این خودرو در نظر گرفته شده، بیشتر برای سوپرمارکتها مناسب است چرا که این فضا از حجمی اندک برخوردار است و نمیتوان از آن انتظار حمل بارهای بسیار سنگین را داشت.
بنا به ادعای سایپا، موتور وانت سایپا ۱۵۱، موتور جدید با قابلیت یورو۴ است و توانی معادل ۶۸ اسببخار را تولید میکند که حدود پنج اسببخار از پراید سواری بیشتر است. لازم به یادآوری است قدرت پرایدهای سواری ۶۳ اسب بخار است. گیربکس و دیفرانسیل وانت سایپا ۱۵۱ نیز با تغییراتی مواجه شده تا در کاربریهای باری موفق ظاهر شود. وانت سایپا ۱۵۱ در نمای جلو، دقیقاً همانند ۱۳۱های جدید است و هیچ تفاوتی با نمونههای سواری ندارد این در حالی است که در نمای عقب شاهد طراحی متفاوتی هستیم. چراغهای این خودرو در عقب کاملا ساده است. بر روی درب عقب این وانت نیز دستگیرهای وجود دارد که برای باز کردن درب محفظه بار به کار میرود. سپر عقب وانت سایپا ۱۵۱ ترکیبی از پلاستیک و فلز است یعنی در قسمت میانی سپر، از فلز استفاده شده که خودرو را هنگام برخورد مقاومتر میکند. باک خودرو کمی جلوتر و تا نزدیک درب راننده پیش آمده است که این مسأله میتواند موجب بهبود مرکز ثقل خودرو شود.
تغییرات ظاهری سایپا ۱۵۱ در واقع نسخه وانت مدل ۱۳۱ این شرکت است که از ستون A این خودرو به عقب کاملا دستخوش تغییر شده است. زاپاس در پشت صندلی سرنشین جلو تعبیه شده و داشبورد و طراحی کلی اتاق همانند دیگر اعضای خانواده پلتفرم X100 و محصولات فعلی این شرکت با طرح جدید در نظر گرفته شده است. تنها تغییری که در اتاق نسبت به نسخه سدان میتوان مشاهده کرد، تطبیق ابعاد و طراحی پوشش سقف است که تغییر یافته و دیگر نمیتوان تفاوتی بین این مدل و مدل سدان را مشاهده کرد.
نیمی از تغییرات این خودرو در مقایسه با نسخه های سدان به سیستمهای فنی شامل ترمز، سیستم تعلیق و گیربکس مربوط میشود و نیمی دیگر به تغییرات عمده صورت گرفته برای نصب و طراحی محل بار. طراحی نمای عقب این وانت به هیچ وجه شما را یاد پراید یا دیگر محصولات سایپا نمی اندازد؛ طرحی جدید با چراغهای عمودی و کشیده که پیشتر در وانت تندر۹۰ مشاهده شده بود. سپر عقب نسبتا کوتاه طراحی شده اما در کل طرحی ساده و در عین حال زیبا دارد و در نسخه پروتوتایپی که ما ملاقات کردیم، جنس پلاستیک آن کمی خشک و شکننده بود که مطمئنا در نسخه تولیدی اینگونه نخواهد بود و قرار است به صورت سه تکه و ترکیبی از پلیمر و فلز باشد. برای بازکردن در کوچک قسمت بار نیازی نیست مانند وانتهای دیگر دو قفل مکانیکی را آزاد کنید بلکه دستگیرهای مانند دستگیره در برای آن تعبیه شده که با باز کردن آن، در محل بار به سادگی باز و بسته میشود. حجم باک همانند نسخه سدان ۳۷ لیتر است اما محل باک خودرو به کمی جلوتر از محل بار تغییر مکان داده و محل در باک نیز به نزدیک در راننده تغییر یافته است.
تجربه راندن وانت ها یا چهارچرخ متحرک هستند و یا اینکه تک محور بوده و دیفرانسیل عقب میباشند اما وانت سایپا ۱۵۱ با توجه به اینکه قبلاً یک خودروی سواری بوده بنابراین فاقد نکات فنی موجود در پیکاپها است چرا که این وانت یک ماشین کوچک و دیفرانسیل جلو است.
از آنجا که عقب خودروهای دیفرانسیل جلو هنگام خروج از پیچ تمایل به خارج شدن از آن را دارند، نباید از وانت سایپا ۱۵۱ نیز انتظار داشت که این ویژگی را نداشته باشد زیرا داشتن این انتظار از خودروهای دیفرانسیل عقب منطقیتر است. وارد شدن به کابین خودرو کمی سخت انجام میگیرد چرا که کابین از فضای کمی برخوردار است البته این مشکل در اکثر پیکاپهای موجود در کشور به خصوص پیکاپهای تککابین دیده میشود و تقریباً امری عادی است. این در حالی است که زاپاس خودرو نیز در پشت صندلی سرنشین کناری تعبیه شده است. با ورود به کابین با نمایی آشنا روبهرو میشویم. همه چیز همانند نمونههای جدید پراید است همان خودروهایی که بر روی پلتفرم X100 به صورت مقاومتر ساخته شدهاند. غربیلک فرمان با توجه به قابلیت طرح و وجود ایربگ برای راننده، مانند غربیلک فرمان پرایدهای ایربگدار است اما تفاوت اصلی در راحتی راننده است چرا که به دلیل حذف فضای پشت صندلیها، راننده چندان امکان تنظیم صندلی را مطابق جثه، قد و وزن خود ندارد. بنابراین میتوان گفت وانت سایپا ۱۵۱ برای نشستن افراد بلند قد در کابین اندکی کار را سخت میکند.
البته صندلیها قابلیت جلو و عقب رفتن را دارند اما نه آنقدر که یک فرد قد بلند بتواند متناسب با وضعیت خود آن را تنظیم کند. این نکته را نیز نباید از یاد برد که صندلیها نیز فعلاً همانند نمونههای قدیمی پراید بوده و راحتی صندلیها X100 را ندارند.
کولر خودرو نیز برای خریداران این وانت کوچک قابل توجه خواهد بود چرا که وانت پیکان فاقد کولر است. با روشن کردن خودرو شروع به حرکت میکنیم. همه چیز همانند پراید سواری است وضعیت تعویض دنده، پیچش فرمان، شتاب و بسیاری از موارد دیگر همه و همه شما را به یاد سواری پراید میاندازد.
اگرچه توان وانت سایپا ۱۵۱ افزایش پیدا کرده اما با توجه به اینکه وزن آن نیز مقداری بیشتر شده، بنابراین شتاب آن با سواری پراید تفاوت چندانی ندارد که البته این شتاب برای یک وانت مناسب به نظر میرسد.
فرمان خودرو اندکی سفت است و با توجه به حجم کم کابین، گرداندن آن کار دشواری است. سیستم تعلیق عقب خودرو دچار تغییراتی شده و کمک فنر تلسکوپی و فنر تخت در آن به کار رفته است. چرا که خودروهای باری سیستم تعلیقی متفاوت از سواریها دارند. در هنگام راندن با این خودرو و عبور از ناهمواریها، شاهد تکانهایی در قسمت عقب هستیم. البته این نکته را نباید فراموش کرد که این تکانها در همه وانتها مشترک بوده و غیرطبیعی نیست. سر پیچها نیز تمایل قسمت عقب خودرو به بیرون پیچ است.
ظرفیت به نظر شما وانتی با ظرفیت حمل بار ۴۶۰ کیلوگرم برای کدام صنف میتواند مناسب باشد؟سایپا ۱۵۱ قادر به حمل ۴۶۰ کیلوگرم بار است که البته در نمونه گازسوز این ظرفیت به ۳۸۰ کیلوگرم میرسد.
وزن این خودرو در حالت بنزینسوز ۹۰۰ کیلوگرم بوده و در نمونه گازسوز ۹۸۵ کیلوگرم است. اگر بخواهیم مقایسهای با پرایدهای سواری داشته باشیم باید بگویم که قدرت بیشتر موتور این خودرو صرف وزن بالاتر این خودرو نسبت به پرایدهای سواری میشود. البته موتورهای جدیدتری نیز برای این خودرو در نظر گرفته شده است که قویتر از نمونه Hp+ هستند. به طور کلی موتور این خودرو قادر است ۱۵۱۰ کیلوگرم وزن را بکشد که این عدد شامل وزن خودرو نیز میشود. این خودرو شاید بیشتر از هر صنف دیگری برای سوپرمارکتها مناسب باشد چرا که وزن کالاهای موردنظر آنها زیاد نبوده و وانت سایپا ۱۵۱ قادر به حمل آن خواهد بود.
قیمت این خودرو در حالی راهی بازار میشود که تولید وانت پیکان با کاهش روبهرو شده و این وانت کوچک نیز میتواند پا جای پای وانت پیکان گذاشته و سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهد. سایپا ۱۵۱ تابستان سال ۱۳۹۲ راهی بازار ایران میشود تا شانس خود را امتحان کند. قیمت حدودی اعلام شده آن پایینتر از سایپا ۱۳۱ سواری است. پس باید دید که در آن زمان قیمت خانواده پراید به کجا می رسد!
به نظر من مردم فقط دنبال چیز کم قیمت هستن الانم با این شرایط که ماشین های وانت ارزون قیمت نداریم ورود یه همچین خودرویی با فروش بالا مواجه میشه که باز به ضرر مردم و به نفع خودرو سازه چون با کمترین هزینه بیشترین سود رو میبره همین طوری پراید چینی که تولید میشه 16-17 میلیون قیمتشه وای به حال مردم
با عرض سلام مرگ بر کسانی که بفکر پولشونن و نه بفکر پیشرفت انسانیت. اخه جناب ایران خودرو اگه من 40میلیون داشتم پارسال مزدا 2 میخریدم نه الان بیام 206 بخرم پولمو بریزم تو حلقومت جناب سایپا اگه من 18 میلیون داشتم تکنولوژی 20سال پیش فرانسه رو سوار میشدم405 نه پرایدی که هر اندازه هم آپشن بذاری روش بازم همراه ازراییل هس. هی داد ازین فلاکتی دادمونو به کی برسونیم حضرت مهدی
به نظرم این وانت عملکرد بسیار بهتری از پیکان خواهد داشت و جای خالی یک وانت سبک کم مصرف با موتور کم صدا و امکانات معمولی مثل شیشه برقی و کولر رو به راحتی میتونه پر کنه . بهتره خوشبینانه نگاه کرد ما با وجود تحریمات و قطع رابطه با دنیا پیشرفت های خوبی داشتیم . اما باید نوک قله میبودیم نه در قعر دره .
سلام.دوست عزیز تو به من بگو چند سال؟ اگه بری تاریخچه خودرو های خارجی رو بخونی طی 30 سال میدیدی به کجاها رسیدن.ببخشید میگم ملائکه یا جبرئیل که نمیومده بهشون یاد بدن خودشون پشت کار داشتن و دل سوزوندن.ما هم اگه پشت کار داشتیم و دل میسوزوندیم و دولت بجای این که به فکر جیبش بود یکم حمایت میکرد الان با خارجی ها رقابت میکردیم بخدا.مگه هند چیکار کرد.الان رنجروور رو خرید با چند کارخونه خودرو سازی دیگه این همه خودرو سازی ورشکسته با این وضع اروپا.از خداشونه خطشون رو بخریم.از اون بگذریم.حساب کردی یک ایرانی که میاد یک خودروی خارجی میخره دلار کمتر 3 هزارتومان رو حساب بکن درست 3 برابر نرخ اصلس یعنی مرجع که نیست که به مردم بدن بعد میخری باز دوبل قیمت ماشین رو میده به گمرک یعنی یک ایرانی جای یک ماشین پول 6 تا ماشین رو داده.فکرشو بکن.حساب میکنم میبینم ایرانی ها از تمام مردم جهان پولدارترن.اما آمریکا روز به روز ارزش پول مارو میاره پایین.در هر حال به خودروی داخلی میشه گفت هم پول میدیم هم جون.ما اگه خودرو سازی رو مثل خارجی ها از 0 شروع میکردیم رسیده بودیم.ولی هرچند دست هایی پشت پرده هست.تنها راه پیشرفت یا دولت سرمایه گذاری کند یا خصوصی کند و بلافاصله گمرک رو باز کند تا خودرو ساز خودشو به خارجی برسونه.یک جمله قشنگی هست که میگه اگه میخوای بفهمی یک کشور چقدر پیشرفت کرده به خودرو سازیش نگاه کن چون تمامی علوم درش بکار رفته.وسلام
سایپا…؟ چه روییی داری به مولا توو روی سنگ پای قــــزویــــن و هم سفید کردی… باکمال پر روویییی اومده تو رسانه ی ملی داره تبلیغ پراید گیربکس اتومات و میکنه…. حالا اون هیچییی… ایران خودرو رو بچسب.. یه ساعت وایسادم جلو TV ..میبینم صدای اگزوز پیکان میادوووو صفحه tv خط خطی میشه… اول فک کردم تبلیغات (چیتوز موتوریه).. بعد کلی الاف شدن دیدم نه ه ه… میگه: (ایران خودرو تنها تولید کننده ی تندر اوتومات در دنـــــــــــــــــــیــــــــــااااا….)
خدایا چه بلاییه بر سر ملت میارن – آخه مردم چه گناهی کردن که تاوان این تحریم و گرانی رو بدند- آخه پراید چی داره که باید قیمتش بره تا 20 میلیون تومان ؟؟!! شعار بهمن 91 = پراید رسید به زانتیا مهدی بیا مهدی بیا – مهدی جان بیاااااا !!!
صدرهمت به ماشین مشتی مملی که نه بوق داشت نه صندلی هرچی بود ازاین بهتر بود.اخه کدوم ادم جلبک مغزی میاد اینو بخره 450کیلو ظرفیت داره که اگه یه کفی باربندی که در میاد150کیلو بندازی پشتش میمونه 300کیلو به این چی میشه بارزد
عزیزان با اینکه بادیدن این وانت ادم یادجکهای خنده دار میافته اما با همین طرح های کوچک وبا پشت کار مهندسان سایپا ایران میتون طرح های دیگه رو کم کنی بدست بیارن منظورم اینکه دست کم نگیرن اولشه یواش یواش رو دست هر چی ماشینه میزنن صبر کنین و تشویق یادتون نره چیه همش انتقاد میکنین خدایش کدومتون میتونین ماشین طراحی کنید که 10 کیلومتر راه بره به چیتون مینازین یه ادم بیکار علاف نشستن دارن ور ور میکنن؟دمت گرم سایپا
جواد جون ایران میتونه طراحی خوبی کنه و همینطر از دستش هم بر میاد ولی ولی خودرو سازای ایران دوس ندارن وقتشونو واسه این کارا بزارن – فقط تنها ترین چیزی که واسشون همیت داره پوله پول !! به فکر پیشرفت نیستند %%
دوستان من یه وانت پیکان خریدم.ایراداتشوبه شما میگم. 1-فضای کافی نداره !این ماشین سایپا هم که میگه فضا نداره !دراین حالت آدم به کمر درد مبتلا میشه
2-فقط چند روز از ماشین استفاده کرده بودم که دیدم قفلش خراب شده اعصابم داغون شد گفتند باید از تهران قفل درخواست کنیم.که هنوز خبری نیس این پراید وانت که دربش مثل کارتنه چطور میخواد دوام بیارهبرای همچو کاری که هی باید دربش بازوبسته بشه؟ 3- درب داشپورت اتوماتیکه هر بار که ماشین به یه دست انداز میخوره باز میشه!
4-شیلنگ آب برف پاکن چنده که اینو دم دم بریدن که از جاش در میاد؟ 5-رادیاتورش آلومینیومی بود خراب شد!@بخاریش گرما نمیده چون کوچک وآلومینیومی 5-صد تا درد دیگه داره 6-اینا حوصله ووقت ندارم بگم اما این مال پیکان بود .پراید دیگه هیچی !این کارتن متحرک 7-به نظر من اصلا نباید نه از سایپا نه ایران خودرو ماشین خرید36 میلیون!!!!!!!!!!!!!!!!!! 32میلیون!!!!!!!!!!!!!20میلیون!!!!!!!!!!!! آخه پولتون خیلی آضافه است که اینا رو میخرین!؟ اینا عوض اینکه برن چیزای خوب طراحی کنن وعیب ها رو اصلاح کنن>میگن اتاقش فضای زیادی نداره!!!!!!!!!
همه به گوش. و این است افففتخاری دیگر از سایپا ایران: وانت کارا مشخصات فنی این غول: قدرت:63+5=68=بولدوزر سرعت=170000 m/h=آونتادور سرعت نوری استحکام=ضد ضربه=فیبر مقوای تقویت شده طراحی=مفهومی=لامبو پردیگون ظرفیت= بستگی به تعداد افراد دارد(نامحدود) گیربکس:دوکلاچه تعویض در 000004. ثانیه دیفرانسیل:به شما چه؟ دلمون میخواد دیفرنسیل جلو بزنیم مشکلیه؟؟؟؟ بازم بگم؟
احمد
۲۷ بهمن ۱۳۹۱اینم یه جور پس رفت میمونه واقعا من به عنوان یک ایرانی شرمسارم.آقایان وخانمها من از طرف سایپا از این طراحی افتضاح عذر میخوام
AliReza
۲۷ بهمن ۱۳۹۱به نظر من مردم فقط دنبال چیز کم قیمت هستن الانم با این شرایط که ماشین های وانت ارزون قیمت نداریم ورود یه همچین خودرویی با فروش بالا مواجه میشه که باز به ضرر مردم و به نفع خودرو سازه چون با کمترین هزینه بیشترین سود رو میبره همین طوری پراید چینی که تولید میشه 16-17 میلیون قیمتشه وای به حال مردم
فرزند ایران
۲۷ بهمن ۱۳۹۱با عرض سلام
مرگ بر کسانی که بفکر پولشونن و نه بفکر پیشرفت انسانیت.
اخه جناب ایران خودرو اگه من 40میلیون داشتم پارسال مزدا 2 میخریدم نه الان بیام 206 بخرم پولمو بریزم تو حلقومت
جناب سایپا اگه من 18 میلیون داشتم تکنولوژی 20سال پیش فرانسه رو سوار میشدم405 نه پرایدی که هر اندازه هم آپشن بذاری روش بازم همراه ازراییل هس.
هی داد ازین فلاکتی
دادمونو به کی برسونیم حضرت مهدی
جاوید
۲۸ بهمن ۱۳۹۱دیگه پولمون به پراید هم نمیرسه مجبوریم به خاطر ارزونتر بودن وانتشو بخریم.
popo
۲۸ بهمن ۱۳۹۱ای خدا یعنی میشه همه چی به روال سابق برگرده پراید خودش چیه که وانتشو میزنند
پوریا ش
۲۸ بهمن ۱۳۹۱به نظرم این وانت عملکرد بسیار بهتری از پیکان خواهد داشت و جای خالی یک وانت سبک کم مصرف با موتور کم صدا و امکانات معمولی مثل شیشه برقی و کولر رو به راحتی میتونه پر کنه .
بهتره خوشبینانه نگاه کرد ما با وجود تحریمات و قطع رابطه با دنیا پیشرفت های خوبی داشتیم .
اما باید نوک قله میبودیم نه در قعر دره .
محمد رضا
۳ اسفند ۱۳۹۱سلام.دوست عزیز تو به من بگو چند سال؟ اگه بری تاریخچه خودرو های خارجی رو بخونی طی 30 سال میدیدی به کجاها رسیدن.ببخشید میگم ملائکه یا جبرئیل که نمیومده بهشون یاد بدن خودشون پشت کار داشتن و دل سوزوندن.ما هم اگه پشت کار داشتیم و دل میسوزوندیم و دولت بجای این که به فکر جیبش بود یکم حمایت میکرد الان با خارجی ها رقابت میکردیم بخدا.مگه هند چیکار کرد.الان رنجروور رو خرید با چند کارخونه خودرو سازی دیگه این همه خودرو سازی ورشکسته با این وضع اروپا.از خداشونه خطشون رو بخریم.از اون بگذریم.حساب کردی یک ایرانی که میاد یک خودروی خارجی میخره دلار کمتر 3 هزارتومان رو حساب بکن درست 3 برابر نرخ اصلس یعنی مرجع که نیست که به مردم بدن بعد میخری باز دوبل قیمت ماشین رو میده به گمرک یعنی یک ایرانی جای یک ماشین پول 6 تا ماشین رو داده.فکرشو بکن.حساب میکنم میبینم ایرانی ها از تمام مردم جهان پولدارترن.اما آمریکا روز به روز ارزش پول مارو میاره پایین.در هر حال به خودروی داخلی میشه گفت هم پول میدیم هم جون.ما اگه خودرو سازی رو مثل خارجی ها از 0 شروع میکردیم رسیده بودیم.ولی هرچند دست هایی پشت پرده هست.تنها راه پیشرفت یا دولت سرمایه گذاری کند یا خصوصی کند و بلافاصله گمرک رو باز کند تا خودرو ساز خودشو به خارجی برسونه.یک جمله قشنگی هست که میگه اگه میخوای بفهمی یک کشور چقدر پیشرفت کرده به خودرو سازیش نگاه کن چون تمامی علوم درش بکار رفته.وسلام
ali
۲۸ بهمن ۱۳۹۱سلام یه سوال فنی داشتم
پراید تو سر بالایی های تهران 4 نفر آدم رو نمی تونه ببره حالا چجوری میخواد بار بکشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
محبی
۲۸ بهمن ۱۳۹۱خویه یکیشو واسه چهارشنبه سوری میگیریم اتیش میزنیم و از روش میپریم!!!!!!!!
hasan
۲۸ بهمن ۱۳۹۱پراید همینجوریش با سرعت 170km میره. وانت بشه اخر امنیت میشه.
عرفان
۲۹ بهمن ۱۳۹۱سایپا…؟ چه روییی داری به مولا
توو روی سنگ پای قــــزویــــن و هم سفید کردی…
باکمال پر روویییی اومده تو رسانه ی ملی داره تبلیغ پراید گیربکس اتومات و میکنه….
حالا اون هیچییی…
ایران خودرو رو بچسب..
یه ساعت وایسادم جلو TV ..میبینم صدای اگزوز پیکان میادوووو صفحه tv خط خطی میشه…
اول فک کردم تبلیغات (چیتوز موتوریه)..
بعد کلی الاف شدن دیدم نه ه ه…
میگه:
(ایران خودرو تنها تولید کننده ی تندر اوتومات در دنـــــــــــــــــــیــــــــــااااا….)
عیسی
۲۹ بهمن ۱۳۹۱خدایا چه بلاییه بر سر ملت میارن – آخه مردم چه گناهی کردن که تاوان این تحریم و گرانی رو بدند- آخه پراید چی داره که باید قیمتش بره تا 20 میلیون تومان ؟؟!! شعار بهمن 91 = پراید رسید به زانتیا مهدی بیا مهدی بیا – مهدی جان بیاااااا !!!
عیسی
۲۹ بهمن ۱۳۹۱خجالتم نمیکشند – پراید چی بود رفتین وانتشو ساختید ! فتح کردید !!!! دستتون در نکنه ! کف بزنید واسه سایپا که هر سال غوغا میکنند !!!!
علی اسپرت
۲۹ بهمن ۱۳۹۱ماشین فوق العاده ای هست برای جابجا کردن کاندوم
mohammad aghili
۳۰ بهمن ۱۳۹۱به نظر من فروش این ماشین خیلی بهتر از وانت پیکان خواهد شد.
محمد
۲ اسفند ۱۳۹۱سلام.این همون سایبا است تغیری انجام نداده
karim
۲ اسفند ۱۳۹۱ماشین خوبیه میشه جای فرغون استفاده کرد
Amir
۲ اسفند ۱۳۹۱آخه کدوم واتیو دیدی که دیفرانسیل جلو باشه؟
من نمی فهمم این چیو می خواد بکشه؟
mojtaba
۲ اسفند ۱۳۹۱فکر کنم اولین وانت دیفرانسیل جلوی دنیاست.اره!!البته اگه اشتباه نکنم.
mojtaba
۲ اسفند ۱۳۹۱خداییش زیاد هم بد نیست
حسین
۳ اسفند ۱۳۹۱صدرهمت به ماشین مشتی مملی که نه بوق داشت نه صندلی هرچی بود ازاین بهتر بود.اخه کدوم ادم جلبک مغزی میاد اینو بخره 450کیلو ظرفیت داره که اگه یه کفی باربندی که در میاد150کیلو بندازی پشتش میمونه 300کیلو به این چی میشه بارزد
محسن
۵ اسفند ۱۳۹۱رهمت نه رحمت
mj
۳ اسفند ۱۳۹۱به قول دوستمون اگ مسولان سایپا ماشین ایرانی سوار بشن این ماشینارو نمیسازن.مگه پراید هم میتونه بار بکشه
جواد
۳ اسفند ۱۳۹۱عزیزان با اینکه بادیدن این وانت ادم یادجکهای خنده دار میافته اما
با همین طرح های کوچک وبا پشت کار مهندسان سایپا ایران میتون طرح های دیگه رو کم کنی بدست بیارن منظورم اینکه دست کم نگیرن اولشه یواش یواش رو دست هر چی ماشینه میزنن صبر کنین و تشویق یادتون نره چیه همش انتقاد میکنین
خدایش کدومتون میتونین ماشین طراحی کنید که 10 کیلومتر راه بره به چیتون مینازین یه ادم بیکار علاف نشستن دارن ور ور میکنن؟دمت گرم سایپا
عیسی
۳ اسفند ۱۳۹۱جواد جون ایران میتونه طراحی خوبی کنه و همینطر از دستش هم بر میاد ولی ولی خودرو سازای ایران دوس ندارن وقتشونو واسه این کارا بزارن – فقط تنها ترین چیزی که واسشون همیت داره پوله پول !! به فکر پیشرفت نیستند %%
محمد
۴ اسفند ۱۳۹۱بی خیال بابا،مگه میشه با جلد روغن نباتی ماشین ساخت؟این وانت اگه از کنار یه کامیون با سرعت حرکت کنه ونته دور میزنه میفته دنبالش.وانت با کاردان جلو؟؟؟؟؟
فرهاد
۴ اسفند ۱۳۹۱موتور 100هزارتومانی من میتونه بیشتر از این بار بکشه مینازم به خودم
جواد
۶ اسفند ۱۳۹۱دوستان من یه وانت پیکان خریدم.ایراداتشوبه شما میگم.
1-فضای کافی نداره !این ماشین سایپا هم که میگه فضا نداره !دراین حالت آدم به کمر درد مبتلا میشه
2-فقط چند روز از ماشین استفاده کرده بودم که دیدم قفلش خراب شده اعصابم داغون شد گفتند باید از تهران قفل درخواست کنیم.که هنوز خبری نیس این پراید وانت که دربش مثل کارتنه چطور میخواد دوام بیارهبرای همچو کاری که هی باید دربش بازوبسته بشه؟
3- درب داشپورت اتوماتیکه هر بار که ماشین به یه دست انداز میخوره باز میشه!
4-شیلنگ آب برف پاکن چنده که اینو دم دم بریدن که از جاش در میاد؟
5-رادیاتورش آلومینیومی بود خراب شد!@بخاریش گرما نمیده چون کوچک وآلومینیومی
5-صد تا درد دیگه داره
6-اینا حوصله ووقت ندارم بگم اما این مال پیکان بود .پراید دیگه هیچی !این کارتن متحرک
7-به نظر من اصلا نباید نه از سایپا نه ایران خودرو ماشین خرید36 میلیون!!!!!!!!!!!!!!!!!!
32میلیون!!!!!!!!!!!!!20میلیون!!!!!!!!!!!!
آخه پولتون خیلی آضافه است که اینا رو میخرین!؟
اینا عوض اینکه برن چیزای خوب طراحی کنن وعیب ها رو اصلاح کنن>میگن اتاقش فضای زیادی نداره!!!!!!!!!
داوود
۶ اسفند ۱۳۹۱این ماشین فضا نداره پس به درد نمی خوره
بهرام
۶ اسفند ۱۳۹۱ماشین خوبیه از ایران خودرو خیلی بهتره آیا اماشما قصد خودکشی دارید!بفرمایید 20 میلیون بدهید در خدمت شماست
رضا
۷ اسفند ۱۳۹۱چرا همش پرایدو تغییر میدین گیر کردین به پراید چون اهن کم مصرف میبره
AA
۸ اسفند ۱۳۹۱همه به گوش. و این است افففتخاری دیگر از سایپا ایران: وانت کارا
مشخصات فنی این غول:
قدرت:63+5=68=بولدوزر
سرعت=170000 m/h=آونتادور سرعت نوری
استحکام=ضد ضربه=فیبر مقوای تقویت شده
طراحی=مفهومی=لامبو پردیگون
ظرفیت= بستگی به تعداد افراد دارد(نامحدود)
گیربکس:دوکلاچه تعویض در 000004. ثانیه
دیفرانسیل:به شما چه؟ دلمون میخواد دیفرنسیل جلو بزنیم مشکلیه؟؟؟؟
بازم بگم؟
آیا باز هم در خرید تعلل میکنید!!!!!!!!
AA
۸ اسفند ۱۳۹۱و اما قیمت: با توجه به شواهد تا این ثانیه:20000000 تومان.به ازای هر ثانیه بعد ازین 2000 اضافه کنید
با تشکر