بلاخره بعد از مدتها، سایپا تصمیم گرفت یک وانت سبک را برای رقابت و شاید جانشینی وانت پیکان روانه بازار کند. آن هم از خاندان بزرگ پراید و البته نوع ارتقا یافته آن بنام X100. پیش از این سایپا در هنگام بازنشستگی پیکان، توانسته بود از خلا موجود استفاده کرده و پراید خود را جانشین آن کند و حالا در بازار وانت بارها نیز بدنبال شکست دادن دوباره حریف داخلی خود است. وانت سایپا ۱۵۱ خودرویی با ظاهری شبیه به سایر پرایدهای سواری است که در خیابان تردد دارند و در نمای عقب نیز متفاوت از دیگر وانتهای موجود در کشور است. فضایی که برای بار این خودرو در نظر گرفته شده، بیشتر برای سوپرمارکتها مناسب است چرا که این فضا از حجمی اندک برخوردار است و نمیتوان از آن انتظار حمل بارهای بسیار سنگین را داشت.
بنا به ادعای سایپا، موتور وانت سایپا ۱۵۱، موتور جدید با قابلیت یورو۴ است و توانی معادل ۶۸ اسببخار را تولید میکند که حدود پنج اسببخار از پراید سواری بیشتر است. لازم به یادآوری است قدرت پرایدهای سواری ۶۳ اسب بخار است. گیربکس و دیفرانسیل وانت سایپا ۱۵۱ نیز با تغییراتی مواجه شده تا در کاربریهای باری موفق ظاهر شود. وانت سایپا ۱۵۱ در نمای جلو، دقیقاً همانند ۱۳۱های جدید است و هیچ تفاوتی با نمونههای سواری ندارد این در حالی است که در نمای عقب شاهد طراحی متفاوتی هستیم. چراغهای این خودرو در عقب کاملا ساده است. بر روی درب عقب این وانت نیز دستگیرهای وجود دارد که برای باز کردن درب محفظه بار به کار میرود. سپر عقب وانت سایپا ۱۵۱ ترکیبی از پلاستیک و فلز است یعنی در قسمت میانی سپر، از فلز استفاده شده که خودرو را هنگام برخورد مقاومتر میکند. باک خودرو کمی جلوتر و تا نزدیک درب راننده پیش آمده است که این مسأله میتواند موجب بهبود مرکز ثقل خودرو شود.
تغییرات ظاهری سایپا ۱۵۱ در واقع نسخه وانت مدل ۱۳۱ این شرکت است که از ستون A این خودرو به عقب کاملا دستخوش تغییر شده است. زاپاس در پشت صندلی سرنشین جلو تعبیه شده و داشبورد و طراحی کلی اتاق همانند دیگر اعضای خانواده پلتفرم X100 و محصولات فعلی این شرکت با طرح جدید در نظر گرفته شده است. تنها تغییری که در اتاق نسبت به نسخه سدان میتوان مشاهده کرد، تطبیق ابعاد و طراحی پوشش سقف است که تغییر یافته و دیگر نمیتوان تفاوتی بین این مدل و مدل سدان را مشاهده کرد.
نیمی از تغییرات این خودرو در مقایسه با نسخه های سدان به سیستمهای فنی شامل ترمز، سیستم تعلیق و گیربکس مربوط میشود و نیمی دیگر به تغییرات عمده صورت گرفته برای نصب و طراحی محل بار. طراحی نمای عقب این وانت به هیچ وجه شما را یاد پراید یا دیگر محصولات سایپا نمی اندازد؛ طرحی جدید با چراغهای عمودی و کشیده که پیشتر در وانت تندر۹۰ مشاهده شده بود. سپر عقب نسبتا کوتاه طراحی شده اما در کل طرحی ساده و در عین حال زیبا دارد و در نسخه پروتوتایپی که ما ملاقات کردیم، جنس پلاستیک آن کمی خشک و شکننده بود که مطمئنا در نسخه تولیدی اینگونه نخواهد بود و قرار است به صورت سه تکه و ترکیبی از پلیمر و فلز باشد. برای بازکردن در کوچک قسمت بار نیازی نیست مانند وانتهای دیگر دو قفل مکانیکی را آزاد کنید بلکه دستگیرهای مانند دستگیره در برای آن تعبیه شده که با باز کردن آن، در محل بار به سادگی باز و بسته میشود. حجم باک همانند نسخه سدان ۳۷ لیتر است اما محل باک خودرو به کمی جلوتر از محل بار تغییر مکان داده و محل در باک نیز به نزدیک در راننده تغییر یافته است.
تجربه راندن وانت ها یا چهارچرخ متحرک هستند و یا اینکه تک محور بوده و دیفرانسیل عقب میباشند اما وانت سایپا ۱۵۱ با توجه به اینکه قبلاً یک خودروی سواری بوده بنابراین فاقد نکات فنی موجود در پیکاپها است چرا که این وانت یک ماشین کوچک و دیفرانسیل جلو است.
از آنجا که عقب خودروهای دیفرانسیل جلو هنگام خروج از پیچ تمایل به خارج شدن از آن را دارند، نباید از وانت سایپا ۱۵۱ نیز انتظار داشت که این ویژگی را نداشته باشد زیرا داشتن این انتظار از خودروهای دیفرانسیل عقب منطقیتر است. وارد شدن به کابین خودرو کمی سخت انجام میگیرد چرا که کابین از فضای کمی برخوردار است البته این مشکل در اکثر پیکاپهای موجود در کشور به خصوص پیکاپهای تککابین دیده میشود و تقریباً امری عادی است. این در حالی است که زاپاس خودرو نیز در پشت صندلی سرنشین کناری تعبیه شده است. با ورود به کابین با نمایی آشنا روبهرو میشویم. همه چیز همانند نمونههای جدید پراید است همان خودروهایی که بر روی پلتفرم X100 به صورت مقاومتر ساخته شدهاند. غربیلک فرمان با توجه به قابلیت طرح و وجود ایربگ برای راننده، مانند غربیلک فرمان پرایدهای ایربگدار است اما تفاوت اصلی در راحتی راننده است چرا که به دلیل حذف فضای پشت صندلیها، راننده چندان امکان تنظیم صندلی را مطابق جثه، قد و وزن خود ندارد. بنابراین میتوان گفت وانت سایپا ۱۵۱ برای نشستن افراد بلند قد در کابین اندکی کار را سخت میکند.
البته صندلیها قابلیت جلو و عقب رفتن را دارند اما نه آنقدر که یک فرد قد بلند بتواند متناسب با وضعیت خود آن را تنظیم کند. این نکته را نیز نباید از یاد برد که صندلیها نیز فعلاً همانند نمونههای قدیمی پراید بوده و راحتی صندلیها X100 را ندارند.
کولر خودرو نیز برای خریداران این وانت کوچک قابل توجه خواهد بود چرا که وانت پیکان فاقد کولر است. با روشن کردن خودرو شروع به حرکت میکنیم. همه چیز همانند پراید سواری است وضعیت تعویض دنده، پیچش فرمان، شتاب و بسیاری از موارد دیگر همه و همه شما را به یاد سواری پراید میاندازد.
اگرچه توان وانت سایپا ۱۵۱ افزایش پیدا کرده اما با توجه به اینکه وزن آن نیز مقداری بیشتر شده، بنابراین شتاب آن با سواری پراید تفاوت چندانی ندارد که البته این شتاب برای یک وانت مناسب به نظر میرسد.
فرمان خودرو اندکی سفت است و با توجه به حجم کم کابین، گرداندن آن کار دشواری است. سیستم تعلیق عقب خودرو دچار تغییراتی شده و کمک فنر تلسکوپی و فنر تخت در آن به کار رفته است. چرا که خودروهای باری سیستم تعلیقی متفاوت از سواریها دارند. در هنگام راندن با این خودرو و عبور از ناهمواریها، شاهد تکانهایی در قسمت عقب هستیم. البته این نکته را نباید فراموش کرد که این تکانها در همه وانتها مشترک بوده و غیرطبیعی نیست. سر پیچها نیز تمایل قسمت عقب خودرو به بیرون پیچ است.
ظرفیت به نظر شما وانتی با ظرفیت حمل بار ۴۶۰ کیلوگرم برای کدام صنف میتواند مناسب باشد؟سایپا ۱۵۱ قادر به حمل ۴۶۰ کیلوگرم بار است که البته در نمونه گازسوز این ظرفیت به ۳۸۰ کیلوگرم میرسد.
وزن این خودرو در حالت بنزینسوز ۹۰۰ کیلوگرم بوده و در نمونه گازسوز ۹۸۵ کیلوگرم است. اگر بخواهیم مقایسهای با پرایدهای سواری داشته باشیم باید بگویم که قدرت بیشتر موتور این خودرو صرف وزن بالاتر این خودرو نسبت به پرایدهای سواری میشود. البته موتورهای جدیدتری نیز برای این خودرو در نظر گرفته شده است که قویتر از نمونه Hp+ هستند. به طور کلی موتور این خودرو قادر است ۱۵۱۰ کیلوگرم وزن را بکشد که این عدد شامل وزن خودرو نیز میشود. این خودرو شاید بیشتر از هر صنف دیگری برای سوپرمارکتها مناسب باشد چرا که وزن کالاهای موردنظر آنها زیاد نبوده و وانت سایپا ۱۵۱ قادر به حمل آن خواهد بود.
قیمت این خودرو در حالی راهی بازار میشود که تولید وانت پیکان با کاهش روبهرو شده و این وانت کوچک نیز میتواند پا جای پای وانت پیکان گذاشته و سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهد. سایپا ۱۵۱ تابستان سال ۱۳۹۲ راهی بازار ایران میشود تا شانس خود را امتحان کند. قیمت حدودی اعلام شده آن پایینتر از سایپا ۱۳۱ سواری است. پس باید دید که در آن زمان قیمت خانواده پراید به کجا می رسد!
معرفی میکنم تونل وحشت جدید سایپا وانت کارا! با موتور تقویت شده 5 اسب بخار بیشتر!!!!!!!!!!!!!!! با این 5 اسب بخار اضافی شما میتوانید دو بسته مای بی بی بیشتر حمل کنید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
آفرین به این هوش و زکاوت . چند هزار نفر از اون بیکارای سایپا رو به کار گرفتید که تونستید نصف کابینشو با سنگ فرز ببرید. منم مثل شما بیکارم می خوام صندوقه پرایدمو ببرم هاچبکش کنم . شاید 4 نفرم به من بخندن دلشون خوش بشه . خدایا این دلخوشیارو از ما نگیر
قبلا نرخ پراید 7تومن بود همه میخریدن.حالا شده 18تومن باز همه میخرن.منم جای سایپا باشم قیمتشو باز بالا میبرم.الکی انتقاد نکنید همه این وانت چرت رو هم میخرید.اگه واقعا راست میگید مثل پسته که کیلویی 80 تومن کسی نخرید تا قیمتش نصف شد،ماشین نخرید تا قیمتش بیاد پایین.قیمت همه چیز رو رو خود مردم بالا میبرن.
متاسفانه بعضی از ما عادت نکردیم قبل از بیان نظرمون بهش فکر کنیم. منظورم خطاب به دوستانیه که این مدل وانت رو به باد انتقاد گرفتن و فرمودن مثلا به درد لبو فروشا میخوره، اما من که هیچ تعصبی نصبت به تولیدات خودروهای داخلی ندارم و سالهاست بنز سوار میشم باید خدمت اون دوستان منتقد عرض کنم شاید لیاقت ایشان همان وانت پیکان باشد که اگه تا 50 سال دیگه هم تولید بشه ظاهرا مشکلی ندارن اما با یک ایده جدید که خودرویی متفاوت، مصرف پایین تر سوخت، ظاهری نسبتا قابل قبول با کارآیی بیشتر نسبت به مدل های موجود در بازار ایران هست دیده میشه، مشکل دارن. به نظر من که یک مهندس معمار هستم و علاقمند در زمینه های طراحی خودرو نیز میباشم، این طرح رو بسیار مفید عرض یابی میکنم و فکر میکنم چنانچه عادت کنیم نیمه پر لیوان رو ببینیم قطعا میتونیم تو زندگیمون روبه پیشرفت باشیم یا اینکه نه تنها حرکت نکنیم بلکه در جا هم بزنیم. برای رشد و ارتقا، چه مادی و چه معنوی باید اول از خودمون شروع کنیم. چقدر راحته فقط فک مبارک رو باز کنیم و نسنجیده حرف بزنیم اما سخته که اول به خودمون زحمت بدیم، تلاش کنیم، کاری کنیم که برای خودمون، خانواده مون و جامعه مون مفید باشیم که متاسفانه بفضیا اینطورین. برای اینکه بدونید من بیخودی حرف نمیزنم و اول از خودم شروع کردم، خوبه بدونید سال 81 حقیر اولین خودروی سه یا چهارچرخ دنیارو با قابلیت انعطاف پذیری به طرفین هنگام مانور رو طراحی و به ثبت رسوندم، اما با بی کفایتی مدیران وقت برای نمونه سازی مورد حمایت قرار نگرفتم و اکنون پس از گذشت سالها از آن دقیقا شرکت های بزرگ جهان همان طرحهای ثبت شده من رو ساختن که باعث تاسفه که چرا این ایده نباید از مملکت ما بیرون میرفت. مطمئن هستم اون آقایونی که اون روز حتی به خودشون زحمت ندادن طرح منو ورق بزنن افرادی بودن مثل این دوستان که عادت نداشتن نیمه پر لیوان رو ببینن.
اقای تفرشی عزیز بله این حرفای شما مربوط به 40 سال پیش زمان تاسیس سایپا نه الان اینها با این کاراشون توهین میکنند به مردم این چیه ساختن یعنی چون وانت پیکان بد ما یه ماشین مزخرف دیگه بسازیم حالا یه درصدم بهتر بسازیم.تا اونجایی که میشه باید انتقاد کرد و مسخره کرد.اینا فقط دنبال منافعشون و به فکر مردم نیستن
شما پولدارا بنز و … سوار میشین نمیدونین ماها چی میگیم. پیکانی رو که شما مسخره میکنی واسه 30-40 سال پیشه و الان شما داری ماشینیو تعریف میکنی که تازه داره تولید میشه.پس مقایسه این دوتا از هیچ جهت درست نیست.شما بیا این پرایدو با ارزون ترین وانت شرکت تویوتا یا … که الان داره تولید میشه مقایسه کن.اون وقت تفاوت این هارو ببین. تازه کاش همین پیکان یا پرایدم تولید خودمون بود ولی متاسفانه اونا هم از کشورای دیگه اومدن.پیکان که از انگلستان وارد شده و پراید هم از کره.
با عرض سلام خدمت کلیه کسانی که در طراحی و تولید این خودرو واقعا زحمت زیادی کشیدند. فقط واسه من خیلی عجیبه که طراحان این خودرو آیا مهندس بودند یا مهندس افتخاری بودند؟؟؟؟ آخه مگه میشه که یک وانت فقط دیفرانسیل جلو باشد؟؟؟؟ مهندسین محترم وقتی عقب این وانت 460 کیلو بار بزنید که دیفرانسیل جلو نمیتونه حرکت کنه و لیز میخوره. واقعا که…………..آیا این وانت میتونه با 460 کیلو بار سربالایی را بره بالا؟؟؟؟؟؟؟؟ خنده داره……
اقا مرتب خودرو یک وانت به اسم ky5 تولید میکنه یا قراره بکنه(دقیق نمیدونم)که با حجم موتور تقریبا مشابه میتونه 980کیلوگرم بار جابجا کنه!حالا شما کدوم رو میخرید? از سایت pedal هم خواهش میکنم وانت های کارا و روا و ky5 روباهم مقایسه کنه!
به عابرین پیاده توصیه میکنم که وقتی این پراید دو گرمی رو از دویست متری دیدن حواسشون باشه پاشون بهش نخوره آخه ممکنه چپ بشه بیست بیست میلون بیوفته گردنشون
یکی اینو کامنت داده بود جاتون خالی کلی خنده ی تلخ کردیم.شما هم بخندید مشخصات فنی این غول: قدرت:63+5=68=بولدوزر سرعت=170000 m/h=آونتادور سرعت نوری استحکام=ضد ضربه=فیبر مقوای تقویت شده طراحی=مفهومی=لامبو پردیگون ظرفیت= بستگی به تعداد افراد دارد(نامحدود) گیربکس:دوکلاچه تعویض در 000004. ثانیه دیفرانسیل:به شما چه؟ دلمون میخواد دیفرانسیل جلو بزنیم مشکلیه؟؟؟؟ قیمت:تا این ثانیه 20000000 بازم بگم؟
راستی این چندتا سیلندر و دیفرانسیل داره ! کارت سوخت بهش میدن یا نه ؟ اصلا پلاکش می کنن ؟ یا که تحویل مشتری میدن یا نه ، تحویل فوری شش ماهه هست؟ من از همین حالا تعداد کشته شدگان با این ماشین رو حساب می کنم ببینم بیشتر از پراید عادی کشته میده؟
فقط مهندسان سایپا وایران خودرو هستند که از یک مدل ماشین که بیست سال پیش به مملکت اومده میتونند بیست مدل خودرو طراحی کنند .در ضمن منتظر پراید کوپه،رودستر،سه چرخ،شاسی بلند ودیگر مدل های متنوع باشید.
نمیدونم باید اسم اینارو گذاشت مهندس طراح یا …ابروی هرچی مهندس طراح بردن-من نمیدونم هدف اینا از طراحی این گاری چی بوده-به درد هیچ کاری نمیاد-واقعا براشون متاسفم
دیشب پدربزرگم اومد به خوابم گفت:پسرم پراید هنوز تولید میشه.گفتم آره پدر بزرگ.وانتش هم داره میاد.بعد یک سری تکون داد و رفت. آخه یکی نیست بگه بابا دست از سر این پراید بردارید.یکم از کارخانجات هیوندا و تویوتا یاد بگیریم. ما میتوانیم
چرا آخه مگه ما فقیریم که هنوز پراید تولید کنیم چرا نباید بااین پولهای کلان یه کم به وضع خودرو برسیم! بخدا من میدونم که چقدر ایرانخودرو فرصت پیشرفت داره!!چقدر بودجه داره!!! میتونیم ماشینهایی بسازیم که آمریکا و آلمان خرد کنیم!!این همه استعداد و پول حیف نیست که ماشینی بگیریم که داره رکورد کشتار ((جنگ جهانی)) رو میگیره!! بهتر نیست حالاکه تولید خوب نمیکنید بجای وسایل بدرد نخور چینی ماشین خوب وارد کنید!!بخاطر جون هم پیکرامون لایک کنید که شاید جواب بگیریم!!!
فقط میگم هیچ کس به فکر جون مردم نیست همه به فکر پول درآوردن هستن کشوری مثل آمریکا که ما ها همه ادعا می کنیم آدم کش و غارتگر هستن ماشین های میسازن که امنیت بالای داره ما هم مسلمانیم.بیخیال بابا
واقعا تاسف باره …. صنعت خودرو سازی ایران نه تنها خودش دو ریالم نمی ارزه و هیچ کاری بلد نیست انجام بده !!! بلکه خودرو های مملکتای دیگه رو هم به گند میکشه … هزاران هزار تاسف … اه
حسین
۱۷ اسفند ۱۳۹۱وانت پراید(ماشین پولدارها)برای حمل پسته ساخته شده بابا کجای کارید????
حسين
۱۷ اسفند ۱۳۹۱اقا چرا وقتی من می یام تو این صفحه یا صفحه های دیگه به صفحه های قبل به عنوان اخرین صفحه میره??
نوید
۱۷ اسفند ۱۳۹۱معرفی میکنم تونل وحشت جدید سایپا وانت کارا!
با موتور تقویت شده 5 اسب بخار بیشتر!!!!!!!!!!!!!!!
با این 5 اسب بخار اضافی شما میتوانید دو بسته مای بی بی بیشتر حمل کنید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
عرفان
۱۸ اسفند ۱۳۹۱باید اسمشو وانت بی کارا مزاشتن نه کارا
ابراهیم
۲۰ اسفند ۱۳۹۱آفرین به این هوش و زکاوت . چند هزار نفر از اون بیکارای سایپا رو به کار گرفتید که تونستید نصف کابینشو با سنگ فرز ببرید. منم مثل شما بیکارم می خوام صندوقه پرایدمو ببرم هاچبکش کنم . شاید 4 نفرم به من بخندن دلشون خوش بشه . خدایا این دلخوشیارو از ما نگیر
ميثم
۲۰ اسفند ۱۳۹۱قبلا نرخ پراید 7تومن بود همه میخریدن.حالا شده 18تومن باز همه میخرن.منم جای سایپا باشم قیمتشو باز بالا میبرم.الکی انتقاد نکنید همه این وانت چرت رو هم میخرید.اگه واقعا راست میگید مثل پسته که کیلویی 80 تومن کسی نخرید تا قیمتش نصف شد،ماشین نخرید تا قیمتش بیاد پایین.قیمت همه چیز رو رو خود مردم بالا میبرن.
قلیدون
۲۰ اسفند ۱۳۹۱واقعا مناسبه واسه لبو فروشا
بهروز
۲۰ اسفند ۱۳۹۱سلام
ماشین خوبی باید باشه برا نردبون من فقط یه اتاق بار مانند استیشنها کم داره که اونم براش طراحی کنید در ضمن قسطی هم بدید تا بتونم بخرم
رضا تفرشی
۲۱ اسفند ۱۳۹۱متاسفانه بعضی از ما عادت نکردیم قبل از بیان نظرمون بهش فکر کنیم. منظورم خطاب به دوستانیه که این مدل وانت رو به باد انتقاد گرفتن و فرمودن مثلا به درد لبو فروشا میخوره، اما من که هیچ تعصبی نصبت به تولیدات خودروهای داخلی ندارم و سالهاست بنز سوار میشم باید خدمت اون دوستان منتقد عرض کنم شاید لیاقت ایشان همان وانت پیکان باشد که اگه تا 50 سال دیگه هم تولید بشه ظاهرا مشکلی ندارن اما با یک ایده جدید که خودرویی متفاوت، مصرف پایین تر سوخت، ظاهری نسبتا قابل قبول با کارآیی بیشتر نسبت به مدل های موجود در بازار ایران هست دیده میشه، مشکل دارن. به نظر من که یک مهندس معمار هستم و علاقمند در زمینه های طراحی خودرو نیز میباشم، این طرح رو بسیار مفید عرض یابی میکنم و فکر میکنم چنانچه عادت کنیم نیمه پر لیوان رو ببینیم قطعا میتونیم تو زندگیمون روبه پیشرفت باشیم یا اینکه نه تنها حرکت نکنیم بلکه در جا هم بزنیم. برای رشد و ارتقا، چه مادی و چه معنوی باید اول از خودمون شروع کنیم. چقدر راحته فقط فک مبارک رو باز کنیم و نسنجیده حرف بزنیم اما سخته که اول به خودمون زحمت بدیم، تلاش کنیم، کاری کنیم که برای خودمون، خانواده مون و جامعه مون مفید باشیم که متاسفانه بفضیا اینطورین. برای اینکه بدونید من بیخودی حرف نمیزنم و اول از خودم شروع کردم، خوبه بدونید سال 81 حقیر اولین خودروی سه یا چهارچرخ دنیارو با قابلیت انعطاف پذیری به طرفین هنگام مانور رو طراحی و به ثبت رسوندم، اما با بی کفایتی مدیران وقت برای نمونه سازی مورد حمایت قرار نگرفتم و اکنون پس از گذشت سالها از آن دقیقا شرکت های بزرگ جهان همان طرحهای ثبت شده من رو ساختن که باعث تاسفه که چرا این ایده نباید از مملکت ما بیرون میرفت. مطمئن هستم اون آقایونی که اون روز حتی به خودشون زحمت ندادن طرح منو ورق بزنن افرادی بودن مثل این دوستان که عادت نداشتن نیمه پر لیوان رو ببینن.
ا
۳۰ اسفند ۱۳۹۱واااای چقدر منفی!! حتما یه دلیلی داشته.
امیر
۲۶ مهر ۱۳۹۳اقای تفرشی عزیز بله این حرفای شما مربوط به 40 سال پیش زمان تاسیس سایپا نه الان اینها با این کاراشون توهین میکنند به مردم این چیه ساختن یعنی چون وانت پیکان بد ما یه ماشین مزخرف دیگه بسازیم حالا یه درصدم بهتر بسازیم.تا اونجایی که میشه باید انتقاد کرد و مسخره کرد.اینا فقط دنبال منافعشون و به فکر مردم نیستن
فواد
۱۵ بهمن ۱۳۹۳شما پولدارا بنز و … سوار میشین نمیدونین ماها چی میگیم.
پیکانی رو که شما مسخره میکنی واسه 30-40 سال پیشه و الان شما داری ماشینیو تعریف میکنی که تازه داره تولید میشه.پس مقایسه این دوتا از هیچ جهت درست نیست.شما بیا این پرایدو با ارزون ترین وانت شرکت تویوتا یا … که الان داره تولید میشه مقایسه کن.اون وقت تفاوت این هارو ببین.
تازه کاش همین پیکان یا پرایدم تولید خودمون بود ولی متاسفانه اونا هم از کشورای دیگه اومدن.پیکان که از انگلستان وارد شده و پراید هم از کره.
امید
۲۱ اسفند ۱۳۹۱دوستان به این قوطی کبریت توهین نکنید!!!!
امید
۲۱ اسفند ۱۳۹۱دوستان این وانت به اندازه یه خر بار می بره!!!!!؟
بهرام
۲۲ اسفند ۱۳۹۱با عرض سلام خدمت کلیه کسانی که در طراحی و تولید این خودرو واقعا زحمت زیادی کشیدند. فقط واسه من خیلی عجیبه که طراحان این خودرو آیا مهندس بودند یا مهندس افتخاری بودند؟؟؟؟ آخه مگه میشه که یک وانت فقط دیفرانسیل جلو باشد؟؟؟؟ مهندسین محترم وقتی عقب این وانت 460 کیلو بار بزنید که دیفرانسیل جلو نمیتونه حرکت کنه و لیز میخوره. واقعا که…………..آیا این وانت میتونه با 460 کیلو بار سربالایی را بره بالا؟؟؟؟؟؟؟؟ خنده داره……
امید
۲۲ اسفند ۱۳۹۱چرا نظر منو نزاشتین
امید
۲۲ اسفند ۱۳۹۱حیف ……….
سیروس
۲۳ اسفند ۱۳۹۱یه سوال دارم از سازندهای این جوجه پراید؛اخه ماشینی که ظرفیتش 380کیلو باشه میشه باهاش بار کشید
محمد
۲۵ اسفند ۱۳۹۱به قول ما اصفانیا: وَنتی پرایتم ساختن…
جلل الخالق. احتمالا طراح خوش ذوق این پدیده پای منقل نشسته بوده که ناگهان ایده ساخت این لگن به به پِهن توی سرش خطور میکنه…
حالا صبر کنین موقع ثبت نامش چنان صفی میکشن ملت و تو سر کله هم میزنن که نگو و نپرس.
حسين
۲۵ اسفند ۱۳۹۱اقا مرتب خودرو یک وانت به اسم ky5 تولید میکنه یا قراره بکنه(دقیق نمیدونم)که با حجم موتور تقریبا مشابه میتونه 980کیلوگرم بار جابجا کنه!حالا شما کدوم رو میخرید? از سایت pedal هم خواهش میکنم وانت های کارا و روا و ky5 روباهم مقایسه کنه!
صادق
۲۶ اسفند ۱۳۹۱به عابرین پیاده توصیه میکنم که وقتی این پراید دو گرمی رو از دویست متری دیدن حواسشون باشه پاشون بهش نخوره آخه ممکنه چپ بشه بیست بیست میلون بیوفته گردنشون
اب
۳۰ اسفند ۱۳۹۱یکی اینو کامنت داده بود جاتون خالی کلی خنده ی تلخ کردیم.شما هم بخندید
مشخصات فنی این غول:
قدرت:63+5=68=بولدوزر
سرعت=170000 m/h=آونتادور سرعت نوری
استحکام=ضد ضربه=فیبر مقوای تقویت شده
طراحی=مفهومی=لامبو پردیگون
ظرفیت= بستگی به تعداد افراد دارد(نامحدود)
گیربکس:دوکلاچه تعویض در 000004. ثانیه
دیفرانسیل:به شما چه؟ دلمون میخواد دیفرانسیل جلو بزنیم مشکلیه؟؟؟؟
قیمت:تا این ثانیه 20000000
بازم بگم؟
آیا باز هم در خرید تعلل میکنید!!!
مکانیک
۳۰ اسفند ۱۳۹۱مثل اینکه طراح قبل از طراحی این ماشین دستشویی نرفته.
امیر
۶ فروردین ۱۳۹۲رفته عزیز جان ولی شرایط برای بهتر فکر کردن احتمالا محیا نبوده
کلنگ
۴ فروردین ۱۳۹۲راستی این چندتا سیلندر و دیفرانسیل داره !
کارت سوخت بهش میدن یا نه ؟
اصلا پلاکش می کنن ؟
یا که تحویل مشتری میدن یا نه ، تحویل فوری شش ماهه هست؟
من از همین حالا تعداد کشته شدگان با این ماشین رو حساب می کنم ببینم بیشتر از پراید عادی کشته میده؟
امیر
۶ فروردین ۱۳۹۲فقط مهندسان سایپا وایران خودرو هستند که از یک مدل ماشین که بیست سال پیش به مملکت اومده میتونند بیست مدل خودرو طراحی کنند .در ضمن منتظر پراید کوپه،رودستر،سه چرخ،شاسی بلند ودیگر مدل های متنوع باشید.
alireza
۷ فروردین ۱۳۹۲واقعا وانت مزخرفیه -صد رحمت به وانت پیکان
alireza
۸ فروردین ۱۳۹۲نمیدونم باید اسم اینارو گذاشت مهندس طراح یا …ابروی هرچی مهندس طراح بردن-من نمیدونم هدف اینا از طراحی این گاری چی بوده-به درد هیچ کاری نمیاد-واقعا براشون متاسفم
مسعود هدایت
۱۱ فروردین ۱۳۹۲دیشب پدربزرگم اومد به خوابم گفت:پسرم پراید هنوز تولید میشه.گفتم آره پدر بزرگ.وانتش هم داره میاد.بعد یک سری تکون داد و رفت.
آخه یکی نیست بگه بابا دست از سر این پراید بردارید.یکم از کارخانجات هیوندا و تویوتا یاد بگیریم.
ما میتوانیم
فردین
۱۴ فروردین ۱۳۹۲حیف اینقدر آهن قراضه:که باهاش این وانت لبو فروش رو درست کردن. حیف………………….!
محمد حسین(خبره و طراح معروف خودرو)
۱۶ فروردین ۱۳۹۲چرا آخه مگه ما فقیریم که هنوز پراید تولید کنیم چرا نباید بااین پولهای کلان یه کم به وضع خودرو برسیم!
بخدا من میدونم که چقدر ایرانخودرو فرصت پیشرفت داره!!چقدر بودجه داره!!!
میتونیم ماشینهایی بسازیم که آمریکا و آلمان خرد کنیم!!این همه استعداد و پول حیف نیست که ماشینی بگیریم که داره رکورد کشتار ((جنگ جهانی)) رو میگیره!! بهتر نیست حالاکه تولید خوب نمیکنید بجای وسایل بدرد نخور چینی ماشین خوب وارد کنید!!بخاطر جون هم پیکرامون لایک کنید که شاید جواب بگیریم!!!
نیما
۲۰ فروردین ۱۳۹۲خیلی خوبه
ایران
۲۲ فروردین ۱۳۹۲فقط میگم هیچ کس به فکر جون مردم نیست همه به فکر پول درآوردن هستن کشوری مثل آمریکا که ما ها همه ادعا می کنیم آدم کش و غارتگر هستن ماشین های میسازن که امنیت بالای داره ما هم مسلمانیم.بیخیال بابا
محمد
۲۹ فروردین ۱۳۹۲واقعا تاسف باره ….
صنعت خودرو سازی ایران نه تنها خودش دو ریالم نمی ارزه و هیچ کاری بلد نیست انجام بده !!!
بلکه خودرو های مملکتای دیگه رو هم به گند میکشه …
هزاران هزار تاسف … اه
من
۲۸ خرداد ۱۳۹۲فقط بلدین غر بزنین.. خودتون یه سه چرخه بچه هم بلد نیستین طراحی کنین .. ادعا میکنین کارشناسین ! !!