سایپاهفته نامه

سایپا اطلس و سهند، نسخه‌های فیس‌لیفت و لوکس‌تر کوییک و ساینا

در اولین دوره از نمایشگاه تحول صنعت خودروی کشور که پنج‌شنبه کار خود را آغاز کرد، خودروسازان بزرگ و کوچک کشورمان محصولات و پروژه‌های مختلفی را به نمایش گذاشتند که آن‌ها را در گزارش اختصاصی پدال مشاهده کردید. اما سایپا در این نمایشگاه دو محصول جدید خود بنام‌های اطلس و سهند را هم آورده بود که داستان رونمایی آنها به گونه‌ای دیگر رقم خورد.

سایپا این خودروها را در زیر کاور برای پرده‌برداری توسط وزیر صنعت آماده کرده بود اما شیطنت یکی از خبرنگاران در برداشتن کاورها و عکس‌برداری و انتشار سریع تصاویر در شبکه‌های اجتماعی قبل از رونمایی توسط وزیر باعث شد برنامه‌های سایپا برای رونمایی از این خودروها به هم خورده و نهایتا هم یک روز بعد این دو خودرو بدون پرده‌برداری از محیط نمایشگاه خارج شدند.

در ادامه با اطلاعات موجود درباره این خودروها آشنا خواهیم شد.

 

سایپا اطلس

اطلس نسخه فیس‌لیفت و مدرن‌تری از کوییک محسوب می‌شود و در بیرون تغییرات بزرگی را تجربه کرده است. البته اواخر سال ۱۳۹۹ تصویری از نمای جلویی اطلس منتشر شد و طراحی آن را مشخص کرد ولی حالا می‌توانیم نگاه دقیق و کاملی به این محصول جدید سایپا داشته باشیم. در اطلس، دماغه کاملاً بازطراحی شده و حالا شاهد چراغ‌ها، جلوپنجره و سپر جدیدی هستیم که از محصولات فورد خصوصاً مدل کا پلاس اکتیو الهام گرفته است. حتی طراحی قاب مه شکن‌های اطلس هم به فورد مذکور شباهت دارد درحالی‌که طرح داخلی جلوپنجره با خطوط کرومی عمودی نیز جک A5 را به یاد می‌آورد.

سایپا اطلس

در عقب نیز طراحان با انتقال جا پلاک به روی سپر و طراحی چراغ‌های جدید سعی در ایجاد نمای مدرن‌تری داشته‌اند. بااین‌حال، در اینجا هم فرم چراغ‌ها که دنبالهٔ آن‌ها تا روی درب صندوق کشیده شده یادآور رنو کپچر است. البته این الهام‌گیری‌ها را برای شرکتی مثل سایپا نمی‌توان ناشایست دانست. روکش پلاستیکی به همراه‌ تریم نقره‌ای‌رنگ روی سپر عقب و آینه‌های جانبی جدید با طراحی جالب و راهنما هم از دیگر ویژگی‌های بیرونی اطلس هستند. به‌طورکلی، این تغییرات نمای بسیار مدرن‌تر و زیباتری نسبت به کوییک ایجاد کرده و خودرو را لوکس‌تر جلوه می‌دهند.

مشخصات سایپا سهند

سایپا سهند

مثل اطلس، سهند هم نسخهٔ فیس‌لیفت ساینا محسوب می‌شود و تغییرات بیرونی زیادی را به خود دیده است. چراغ‌های جلوی سهند با اطلس مشترک هستند ولی جلوپنجره کاملاً متفاوت بوده و به چراغ‌ها متصل شده است. کمی پایین‌تر نیز شاهد سپر جدیدی هستیم که طراحی آن‌هم با اطلس متفاوت بوده و به سهند شخصیت متمایزی از همتای کراس هاچ‌بک خود بخشیده است. در عقب سهند، طراحان سعی کرده‌اند بدون دست زدن به قسمت جانبی چراغ‌ها که روی گلگیرها قرار دارد، نمای جدید و زیباتری ایجاد کنند و باید گفت با کشیدن چراغ‌ها تا روی درب صندوق و انتقال جا پلاک به روی سپر تا حدودی در انجام این کار موفق بوده‌اند.

سایپا سهند

بااین‌حال، وقتی به پروفیل جانبی سهند نگاه می‌کنیم که به‌منظور کاهش هزینه‌ها و عدم تغییر قالب‌های تولید هیچ تغییر قابل‌توجهی را تجربه نکرده و همچنان مشابه تیبا است، نوعی عدم هماهنگی با طراحی جدید جلو و عقب خودرو به چشم می‌خورد. البته سایپا سعی کرده با رینگ‌های جدید، دستگیرهای کرومی درها و تریم کرومی روی گلگیرهای جلو طراوتی جزئی به این بخش ببخشد ولی سهند همچنان پلت‌فرم قدیمی خود را نشان می‌دهد.

عکس سایپا سهند

داخل سایپا سهند و اطلس

سایپا داخل این دو محصول جدید خود را هم کاملاً از نو طراحی کرده و داشبورد کاملاً جدید برای آن‌ها تدارک دیده است. سهند و اطلس در اینجا باهم یکسان هستند. در داخل این خودروها شاهد فضایی با تریم دورنگ مشکی و قرمز یا مشکی کرمی به همراه دریچه‌های تهویهٔ کرومی دایره‌ای، رو دری‌های جدید، نمایشگر لمسی ایستاده در بالای داشبورد و صفحه آمپری با طراحی جدید هستیم. بااین‌حال، برخی دکمه‌ها مثل قفل پنجره‌های عقب همچنان متعلق به مدل‌های قدیمی هستند که با توجه به تغییر کامل داشبورد، موضوع ناخوشایندی است. همچنین غربیلک فرمان D شکل و پانل کنترل سیستم تهویه نیز از همان ساینا و کوییک قدیمی گرفته شده‌اند. البته طراحی این غربیلک فرمان هنوز هم قابل‌قبول به نظر می‌رسد. درمجموع، سهند و اطلس در داخل نمای بسیار مدرن‌تری پیدا کرده‌اند و فقط امیدواریم سایپا روی بهبود کیفیت متریال داخلی هم کار کرده باشد تا مثل ساینا و کوییک شاهد فضایی کاملاً پلاستیکی و بی‌کیفیت نباشیم.

 

تجهیزات سایپا سهند و اطلس

این دو خودروی جدید در تجهیزات و امکانات هم ارتقاء پیدا کرده‌اند. طبق بنرهای سایپا در نمایشگاه، اطلس و سهند در دو تیپ یک و دو ارائه می‌شوند که تیپ دو از تجهیزات بیشتری مثل دکمه‌های کنترلی روی غربیلک فرمان، روکش چرمی صندلی‌ها، تریم داخلی دورنگ، نمایشگر ۷ اینچی، دوربین دید عقب و سانروف برخوردار است. همچنین اطلس تیپ ۲ با طرح دورنگ بدنه مشابه کوییک R ارائه می‌شود. سیستم پایش باد تایرها، شارژر USB موبایل و تنظیم شش جهتهٔ صندلی‌ راننده و چهار جهته صندلی شاگرد هم ازجمله تجهیزاتی هستند که در هردو تیپ ارائه می‌شوند.

 

پیشرانه و گیربکس سایپا اطلس و سهند

اطلس و سهند با همان پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر M15 خانوادهٔ تیبا عرضه می‌شوند که همچنان هشت سوپاپ است اما با انجام برخی تغییرات در سر سیلندر و هدرز و همین‌طور تجهیز به سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها، خروجی آن کمی افزایش یافته و به ۹۰ اسب بخار قدرت و ۱۳۷ نیوتن متر گشتاور رسیده است. این اعداد ۳ اسب بخار و ۹ نیوتن متر نسبت به نسخهٔ قبلی موتور M15 بیشتر شده‌اند. این موتور مطابق با استانداردهای آلایندگی یورو ۵ بوده و در هر صد کیلومتر ۷.۵ لیتر بنزین مصرف می‌کند. انتقال قدرت پیشرانه همچنان توسط همان گیربکس پنج سرعته دستی صورت میگیرد اما برنامۀ ارائۀ گیربکس اتوماتیک تیپ ترونیک هم برای این خودروها وجود دارد که احتمالاً همان گیربکس CVT کوییک اتوماتیک خواهد بود. فعلاً قیمت و زمان عرضه دقیق اطلس و سهند مشخص نیست اما احتمالاً این خودروهای جدید اوایل سال ۱۴۰۲ با قیمتی بین ۲۳۰ تا ۲۸۰ میلیون تومان راهی بازار خواهند شد.

مشخصات سایپا اطلس

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳۹ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶۳ دیدگاه‌ها

  1. حق گوی باطل

    ۶ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1036 ديدگاه)

    یا خدا یکی اینارو بگیره بعد از فیس لیفت های کوییک و ساینا با حروف مختلف الفبا زدن تو کار فیس لیفت ساینا
    با اسم کوه ها و منابع طبیعی
    چندوقت دیگه وارد اسم ها میشن کوییک ممد sپلاس۲
    😐

    موافقم 122
    مخالفم 7
    1. ˈadɔlf ˈhɪtlɐ

      ۶ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (713 ديدگاه)

      «کوییک ممد» 😂😂😂😂

      موافقم 79
      مخالفم 8
    2. KSH

      ۶ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (78 ديدگاه)

      ۳ اسب بخار ۹ نیوتن متر پیشرفت چشمگیر صنعت خودرو

      موافقم 89
      مخالفم 7
    3. Habib

      ۶ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (56 ديدگاه)

      بسم الله! سایپا هم شروع کرده به تولید آردی و روآ!
      (از بس که بی اعتماد شده ام، حتی تصور پیشرفت ایران خودرو و سایپا در ذهنم نمی گنجه! آخر برای چه باید به خود زحمت طراحی و نوسازی بدهند، وقتی هیچ رقیبی ندارند و هیچگاه هم ضرر نمی کنند و به کسی هم پاسخگو نیستند؟)

      موافقم 68
      مخالفم 6
    4. بهراد

      ۶ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (243 ديدگاه)

      اصلا وقتی یکی به اینا میگه خودرو بدن امثال کارل بنز تو گور میلرزه 😂

      موافقم 38
      مخالفم 2
    5. مزدا

      ۶ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (2034 ديدگاه)

      برای فرغون سازان داخلی فیس لیفت تعریف نشده.
      هر خودروی بسازن ب اسم یه خودرو جدید به ملت قالب میکنن.

      موافقم 33
      مخالفم 1
    6. Mad.z.Max

      ۷ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (1839 ديدگاه)

      دقیقا من موندم اینا چرا هر فیس لیفتی میدن اسم جدید روش میذارن؟! البته وقتی هنوز بعده سی سال هستن کسایی که فک میکنن چارصدوپنج و پرشیا و سمند واقعا سه تا ماشین کاملا متفاوت هستن، چرا همچین کاری نکنن..

      موافقم 18
      مخالفم 3
  2. حمید

    ۶ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (370 ديدگاه)

    اعتماد به نفس در حد لامبورگینی !
    چه افتخاری رو وزیر از دست داد حیف

    موافقم 89
    مخالفم 3
  3. حق گوی باطل

    ۶ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1036 ديدگاه)

    فقط سوالی که پیش میاد اینه که چطوری تونستید قدرت ۱.۵ توربو رو بکنید ۹۰ اس
    من فوت هم بکنم تو فیلتر هوا بیشتر از ۱۰۰ اسب قدرت میده😂😂😂for fun

    موافقم 91
    مخالفم 5
    1. ˈadɔlf ˈhɪtlɐ

      ۶ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (713 ديدگاه)

      بابا توربو الکیه همه رو بلوک پراید ساخته شدن

      موافقم 17
      مخالفم 2
      1. رضا

        ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (2 ديدگاه)

        این موتور اصلا توربو نیست

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. aryan 25

    ۶ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (108 ديدگاه)

    حالا جالبه وقتی رونمایی میشه همه ازش انتقاد میکنن (که باید هم انتقاد بکنن) ولی زمان فروش برای همین ماشین صف میبندن

    موافقم 82
    مخالفم 6
    1. hamid

      ۶ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (103 ديدگاه)

      کسی میتونه با ۱۵۰ میلیون ماشین جایگزینی بگیره ؟ همیشه تقصیر مردمه بدبخته

      موافقم 67
      مخالفم 5
      1. aryan 25

        ۶ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (108 ديدگاه)

        یجورایی با حرفت موافقم ولی منظور من این نبود معلومه که نود درصد تقصیر همون فرغون ساز داخلیه ولی اگه مردم این ماشینا رو نخرن شاید اون فرغون ساز سر عقل بیاد از این وضعیت راحت بشیم

        موافقم 13
        مخالفم 1
    2. KSH

      ۶ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (78 ديدگاه)

      توهم پول نداری بگیری یا انقدر داری که اینا رو سوار نشی وگرنه تو هم تو صف بودی

      موافقم 47
      مخالفم 9
  5. Amard

    ۶ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (768 ديدگاه)

    خواهشا به این آشغالا نگید لوکس توهین به اموال مریدس بنز لکسوس میشه. این خودرو اقتصادی هم نمیشه اسمش گذاشت با موتور هشت سوپاپ اسمش فقط فسیل زنده اس یا حلب متحرک

    موافقم 62
    مخالفم 5
  6. NAVID۰۰۹۸

    ۶ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (10203 ديدگاه)

    یه نگاه به مقاله‌ی یوروفایتر تایفون بندازید و نیم نگاهی هم به کامنت‌هایش بیندازید تا بفهمید دیدگاه و iQ نسل جوان ایرانی در چه حد میتونه مسائل را تجزیه تحلیل کنه و سپس به این مقاله بیایید و سهند اطلس کوئیک ساینا شَمسی‌کوره وَرپریده را تجزیه تحلیل کنید 🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️ !

    وقتی تو یه مجموعه ، کمپانی ، شرکت ، هولدینگ یا هر کوفت و زهرمار دیگری به یه مشکل میخورند ، مدیران رده بالا میشینند و موضوع را جز به جز موشکافی و تجزیه تحلیل میکنند تا ایراد کار رفع بشه تا بتوانند رقابت کنند و خوب بفروشند تا پول به دست بیاورند جهت گسترش مجموعه و اشتغالزایی !!!

    سالی که تیبا رونمایی شد هنوز یادم هست که همه مسخره میکردند و نام اولیه اون مینیاتور بود و با فِیس یوزپلنگ مقایسه میشد اما به نظر شخصی من گامی نوین در صنعت خودروسازی ما بود و اتفاقاً برخلاف نظرات خیلی هم در حد خودش خوب درآمد و حداقل از تمام محصولات پُراستهلاک ایرانخودرو بهتر بود و هست چون هم خرابی کمتری داشت هم رفع نیاز میکرد با حداقل امکانات و ایمنی بهتر نسبت به محصولات ایران‌خودرو و … !

    تا اینکه رسید به امروز که داریم در نمایشگاه‌هایشان میبینیم و روم به دیوار حالت استفراق میگیریم از این همه فاجعه در بخش کیفیت و منتاژ که سال به سال و خودرو به خودرو داریم بیشتر تحلیل میریم و جالبیه موضوع اینجاست که به جای اینکه بیایند مشکل را برطرف کنند تازه با پرویی تمام میگویند به سبب استقبال شدید مردم ، مهلت نمایشگاه را تمدید میکنیم !!!!!!!!!!
    پس دو تا نتیجه میگیریم :
    ۱- یا مردم ما واقعاً استقبال میکنند از ساختنِ چنین زباله‌هایی ( کاری به فروش و خریدن ندارم ، موضوع استقبال و بازدید هست ) !
    ۲- یا مسئولان مربوطه‌ی گرامی در دنیای شیرین خودشان سپری میکنند و مثل همیشه تو فاز خودشانند و فکر میکنند مردم واقعاً استقبال کرده‌اند و جو گرفتندشان !

    همه‌ی این‌ها فقط به دو دلیل شکل گرفته و وضعیت بدتر شده ( انحصار و دولتی بودن ) !

    انحصار با خودش عقب‌ماندگی میاره که میبینید وضع چطوریه !
    دولتی بودن با خودش فساد میاره که میبینید هر کوشه‌ی کشور مافیایی کنترل میشه با انبوهی از اختلاس‌ها که هر دفعه میشنویم و میبینیم اما دیگر سورپرایز نمیشویم چون بی‌حس شده‌ایم !
    مجموعه‌‌های اقتصادی که دولتی اداره بشه ( اداره شدن را با نظارت اشتباه نگیرید ) باعث میشه مدیر دلسوز و کارکُشته روی کار نیاد !
    خصوصی هم اداره بشه باید طبق ضوابط و چهارچوب حرکت کنه که مسلماً جلوی بلندپروازی‌ها و شکوفایی‌ها را میگیره !

    پس نتیجه چی میشه ؟
    کی قرارِ یه خودرو بسازیم ( خودرو نه گاری ) ؟!

    جواب به اینجا ختم میشه که هیچوقت ، هیچوقت چون این را میشه از اخلاس‌ها فهمید و…. !

    در پایان ، بدون شرح و خلاص !

    موافقم 65
    مخالفم 10
  7. GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی

    ۶ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (526 ديدگاه)

    اشغال ها اشغال تر از قبل

    موافقم 52
    مخالفم 4
  8. احمدرضا

    ۶ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (728 ديدگاه)

    شما لازم نیست فیس لیفت کنی و همون لگن با یه سری تغییرات کلی گرونتر به ما بندازی
    همون تیبا و ساینای ساده رو بیشتر تولید کن تا ما بتونیم به قیمت کارخونه بخریم خودمونم میبریمش تزئیناتی محلمون لوکس و اسپرتش میکنیم
    انتخاب دیگه که نداریم حداقل با قیمت کمتر شاید لگن دار شیم
    یاد گرفتین یه چراغ و جلوپنجره عوض کنین کلی بکشین رو قیمت
    سوژه همه شدیم سر ماشین و قیمتش و نحوه فروش تو قرعه کشی

    موافقم 58
    مخالفم 5
  9. mostafa

    ۶ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (131 ديدگاه)

    از اول مهر واردات آغاز میشه
    حالا قسمت میشه میبینیم با پول ماشین شرکت داخلی چه ماشین خارجی مردم میتونن بخرن

    موافقم 9
    مخالفم 22
    1. KSH

      ۶ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (78 ديدگاه)

      دلت خوشه بابا

      موافقم 32
      مخالفم 1
    2. Behnam1012

      ۷ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (984 ديدگاه)

      مگه آئین نامه نخوندی که این حرف رو میزنی ؟

      موافقم 1
      مخالفم 4
  10. Reza Waffen SS

    ۶ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (5338 ديدگاه)

    فقط تایر هارو نگاه 🤣🤣🤣🤣

    موافقم 27
    مخالفم 2
  11. ali+a

    ۶ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (775 ديدگاه)

    بدترین مشکل تیبا و کوییک و ساینا و غیره … موتور پرصدا و لرزش زیاد. و عایت بندی بد صدا . و گیربکس صفت اون هست تا اینارو برطرف نکنن ارزش خرید نداره…

    موافقم 29
    مخالفم 3
  12. علی جردن

    ۶ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (417 ديدگاه)

    بهتون قول می دم اوایل سال ۱۴۰۲ از این خودروها هیچ خبری نخواهد بود هیچ تازه قیمت ۲۸۰ ملیون تومانی هم قیمت پراید می شه در سال ۱۴۰۲

    موافقم 22
    مخالفم 0
  13. miroer

    ۶ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کاش همون سمند ال ایکس تولید کنید هزاران شرف داره ب این خودرو ها پیشرفت هم بلد نیستید از اون شاهین گرفته تا این اشغال
    والا بخدا زور داره بجای سمند این خودرو هارو تو بازار ببینیم.
    حداقل سمند توقف تولید نکنید ما با این خودروهایی ک تواید میکنید واقعا حال نمی کنیم.
    شما ک فقط ب بهانه ی پیشرفت ارزان سازی میکنید برای تولیدات خودتون

    موافقم 17
    مخالفم 2
  14. Afg

    ۶ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (497 ديدگاه)

    بابت هر اسبی که اضافه کردن پول یک خرو میگیرن ازمردم
    ولی دم اون خبرنگار گرم پیش خودش گفته اینا با تغیر فرم چراغ جلو و عقب ماشین اسم جدید میزارن بیا اینطوری برنامه شونو بهم بزنم

    موافقم 20
    مخالفم 0
  15. مهردادکمال

    ۶ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1817 ديدگاه)

    اینا خودشونو سر کار گذاشتن!!!! پلتفرمشون مال عصر ژوراسیکه و موتورشون مال عصر پرمین😂😂

    موافقم 22
    مخالفم 0
  16. Hamid

    ۶ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (60 ديدگاه)

    سلام. دوستان دلیل اصرار ایران خودرو و سایپا بر فیس لیفت های متمادی، می تواند علت های بسیاری داشته باشد. یکی مهمترین علت های اصرار بر پلتفرم های تاریخ گذشته، پایین نگه داشتن قیمت خودروهای تولیدی است. چرا که هزینه بکارگیری پلتفرمی چون شاهین که بیش از یک دهه از طراحی اش سپری شده، با تیراژ کنونی خودرو سازهای ما کمتر از ۳۵۰ میلیون نخواهد بود. لذا پلتفرم های قدیمی اجازه داشتن محصول در بازه قیمتی ۱۵۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان را برای آنها فراهم ساخته و الزامی برای تغییر قالب های قدیمی نخواهند داشت.
    واقعیت این است، با ادامه روند کنونی حمایت های حاکمیت، این پلت فرم های قدیمی حداقل برای ۲۰ سال آینده، میهمان جاده ها و میزبان خانواده های ایرانی خواهند بود. مسئولین از واقعیت های دنیا بسیار دور هستند. صنعت خودرو یک صنعت رقابتی است، طراحی پلت فرم جدید با تیراژهای بالای ۶ میلیون در قالب خودرهای متنوع و متناسب با نیاز بازارهای جهانی می تواند سود آور باشد، آن هم برای بازه زمانی ۴ ساله. امکان تولید با چنین ظرفیتی برای خودرو سازی ما بیشتر شبیه یک رویاست از طرفی چنانچه محقق شود، بازاری برای عرضه نیست و بازار داخلی کشش فروش بیش از ۲ میلیون دستگاه در سال را ندارد. از این رو به دلیل نبود یک ارتباط فنی و ارتباط دائمی و ساختار یافته با زنجیره جهانی تولید، عقب ماندگی صنعت خودرو و صرف یک نگاه داخلی و محدود در این صنعت قابل اجتناب نیست و صحبت های مسئولین امید واهی و سرابی بیش نیست. ضمنا مصرف کننده ایرانی نیز محکوم به خرید و استفاده از چنین محصولات قدیمی است.

    موافقم 26
    مخالفم 0
  17. T

    ۶ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (354 ديدگاه)

    ماشین های خیلی زشتی هستن آدم عقش میگیره اه

    موافقم 18
    مخالفم 3
  18. T

    ۶ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (354 ديدگاه)

    کسایی که به ماشین های جدید بی ام وه میگن زشت ( که از نظر من زیباست) اینارو ببینن چی میگن 😂😑🤦

    موافقم 17
    مخالفم 3
    1. Twin H Power

      ۶ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (271 ديدگاه)

      مگه اینا ماشین هستن ؟!

      موافقم 20
      مخالفم 2
  19. ساینا s

    ۶ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام خواهش میکنم ماشین من را بدید مردم از بس انتظار کشیدم اول کار مردم را راه بندازید ماشین جدیدتون پیش کش خدا لعنتتون کنه که با مردم این کارا را میکنید

    موافقم 4
    مخالفم 2
  20. مهرداد

    ۶ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (89 ديدگاه)

    چرا عکسای خود محصول رو نذاشتید؟ چندین سایت گذاشتن

    موافقم 12
    مخالفم 1
  21. MC20

    ۶ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1586 ديدگاه)

    … اما شیطنت یکی از خبرنگاران در برداشتن کاورها و عکس‌برداری و انتشار سریع تصاویر در شبکه‌های اجتماعی قبل از رونمایی توسط وزیر باعث شد برنامه‌های سایپا برای رونمایی از این خودروها به هم خورده و …… چه هیجانی ، واقعا چه هیجانی !!!!!!! … توو شبکه های بین المللی بازتاب نداشته !!! سهام تسلا افت نکنه !!!

    موافقم 10
    مخالفم 2
  22. Mustang shelby gt 350

    ۶ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (116 ديدگاه)

    برر اینا میان جلوی ماشینو تغییر میدن میگن فیس لیفت، آقا بدنه همون آشغاله که

    موافقم 4
    مخالفم 1
  23. JDM lover

    ۶ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (886 ديدگاه)

    سم خالص
    راستی پدال دومین دوره نمایشگاه تیونینگ هم همین چند روز پیش برگزار شد ولی پوشش ندادید نمیدونم چرا
    شرکت های زیادی مثل ایران روور ، omp هدرز ، a.f.t و….. اونجا اومده بودن

    موافقم 12
    مخالفم 0
  24. محمد

    ۶ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خوبه حداقل به زیبا سازی شهر کمک می‌کنن😅

    موافقم 6
    مخالفم 1
  25. پدرام

    ۶ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (797 ديدگاه)

    چه افتخاری هم می کنن چراغای کوییک و ساینا رو عوض کردن بعد هنوز نتونستن یه موتور 16 سوپاپ طراحی کنن دوباره همون m15 بدبخت رو تقویت کردن 87 شده 90 چه تحول عظیمی! کمپانی منصوری هم نمی تونه این طور اسب بخار بالا بگیره!!!

    موافقم 13
    مخالفم 2
  26. مهدی رنجبر

    ۶ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    از لحاظ طراحی زیبا امیدوارم کیفیت وقیمتش مناسب باشه اگه اینجورباشه می خرم ساینا دارم موتورش اصلا اذیت نکرداگه صدای موتور کمتر بشه و به داخل کابین نیاد عالیه

    موافقم 4
    مخالفم 8
  27. genius

    ۶ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1237 ديدگاه)

    تو رو جون عزیزاتون این موتور m15 هشت سوپاپ خسته رو بیخیال شید!!

    موافقم 9
    مخالفم 4
  28. MASOUD 0099

    ۷ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (421 ديدگاه)

    به این میگن ماشین

    لگن هم نمیشه حساب کرد

    میگن فیس لیفت ماشیناتون بخوره تو کلتون

    حداقل موتور رو عوض کنید

    آخه من با نود اسب چیکار کنم

    موافقم 3
    مخالفم 4
    1. Payfast

      ۷ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (807 ديدگاه)

      درگ بزار با وایپر

      موافقم 2
      مخالفم 1
  29. Elemento

    ۷ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    توربوشارژ نصبی کنی که چی بشه واقعا؟ تنفس طبیعی بزنید حداقل پول تعمیرات و سرویس ندیم

    موافقم 6
    مخالفم 3
  30. حقگو

    ۷ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    شما اگه عرضه داریددرست کنید موتور بهتر و طراحی بهتر پس پیف پیف نکنید ادعاتون …..پاره می کنه ولی خودتون عرضه هیچ چیو ندارید ……افتاد

    موافقم 4
    مخالفم 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا