سئات

نمایش هنر تیونینگ آلمانی با کوپرا آتکا ABT

تیونر مشهور ABT اسپورت لاین یکی از ماهرترین مؤسسات تیونینگ در زمینه‌ی ارتقای محصولات گروه خودروسازی فولکس‌واگن بوده و جدیدترین پروژه‌ی آن نیز این گفته‌ها را ثابت می‌کند. به خودروی تیون شده‌ی کوپرا آتکا سلام کنید!


برای افرادی که با کوپرا آشنا نیستند باید بگوییم این زیرشاخه‌ی جدید به عنوان بازوی پرفورمنس سئات عمل خواهد کرد. در واقع کوپرا مشابه پولستار برای ولوو بوده اما خب به روش ارزان‌تر کارهای خود را انجام می‌دهد. اولین محصول این شرکت شاسی‌بلند پرفورمنس آتکا است که قبلاً وارد بازار اروپا شده است.


ABT تصمیم گرفته دستی بر سر و روی پیشرانه‌ی ۲ لیتری این شاسی‌بلند کامپکت بکشد و قدرت آن را از ۳۰۰ به ۳۵۰ اسب بخار برساند. این قدرت خروجی حتی در دنیای هاچبک ها هم قابل‌توجه است چه برسد به یک شاسی‌بلند رده میانی.


این تیونر آلمانی مفتخر است اعلام نماید پرفورمنس این پیشرانه کاملاً ارتقا یافته به گونه‌ای که گشتاور ۴۴۰ نیوتون متری آن از دور ۲ هزار تا ۵۲۰۰ پیشرانه در دسترس می‌باشد.


این قدرت و گشتاور بیشتر تأثیر مثبتی روی عملکرد خودرو در جاده داشته به گونه‌ای که کوپرا آتکا ABT تنها در عرض ۵ ثانیه از سکون به‌ سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. مدل استاندارد کوپرا آتکا شتاب ۵.۲ ثانیه‌ای دارد. همچنین سقف سرعت خودرو از ۲۴۵ به ۲۵۵ کیلومتر در ساعت رسیده است.


ABT همچنین از فنرهای کوتاه‌تر و همچنین رینگ‌های جدید ۲۰ اینچی ۱۰ پره با ظاهری سفارشی استفاده کرده است. البته تغییرات ظاهری یا داخلی دیگری در کار نیستند. خودروی موردبحث ما از اول تا نهم دسامبر در نمایشگاه Essen در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت. همه‌ساله در Essen بزرگ‌ترین تیونرهای اروپا گردهم جمع می‌شوند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۶ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (9999 ديدگاه)

    یعنی میشه دللر برگرده روی همون ۳۷۰۰ سال پیش و ما بتونیم دوباره خودروی خوب وارداتی را سوار بشیم ،.
    شاسی بلندای سئات خیلی نازتر از هاچبکهاشه .
    تیپ اُتو کشیده و آلمانی دوست داشتنی داره .
    از دوستان کسی میدونه که آیا از سئات چیزیش به اسپانیا میماسه یا کلاً تمامش شده برای آلمانها .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. گنجی

      ۶ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (16 ديدگاه)

      بعیده

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. یوسف

      ۶ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (740 ديدگاه)

      تمامی سهام سئات در تملک گروه خودروسازی فولکس واگنه، سئات دو تاسیسات خودروسازی در خاک اسپانیا به نام های Martorell و Zona Franca داره که هر دو در ایالت کاتالونیا قرار دارن. در تاسیسات Zona Franca بعضی از مدل های آئودی هم مونتاژ میشن و علاوه بر اون گیربکس بسیاری از مدل های گروه فولکس واگن ساخته میشن. در نتیجه با اینکه سهام سئات در تملک کامل گروه فولکس واگن قرار داره گروه بزرگی از پرسنل اسپانیایی در تاسیسات ساخت ، قطعه سازان و شبکه توزیع و نمایندگی در خاک اسپانیا مشغول کار هستند و اشتغال زایی و درآمدزایی بسیاری به لطف فعالیت سئات ایجاد شده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. emad1990

    ۶ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (999 ديدگاه)

    تغییرات موتور چی بوده؟فقط بوست رو زیاد کردن یا موتور و میل لنگ ها تقویت هم شده؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا