سئات

معرفی سئات تاراکو FR پلاگین‌هیبریدی، ظاهر اسپرت باطن سبز!

سئات خانوادهٔ کراس‌اوور هفت‌نفرهٔ تاراکو را با اضافه کردن یک نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی جدید گسترش داده است. این اولین محصول پلاگین‌هیبریدی در تاریخ سئات محسوب می‌شود. قوای محرکهٔ این خودرو از یک پیشرانهٔ ۱.۴ لیتری بنزینی توربوشارژ چهار سیلندر با ۱۵۰ اسب بخار قدرت به همراه یک موتور الکتریکی با ۱۱۵ اسب بخار قدرت تشکیل شده است. مجموع خروجی این سیستم نیز ۲۴۵ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور است. این قوای محرکه پیش‌ازاین فقط در کانسپت‌هایی مثل کوپرا فورمنتور دیده شده بود ولی حالا زیر کاپوت تاراکو قرار گرفته است.

تاراکو پلاگین‌هیبریدی به لطف یک پکیج باطری ۱۳ کیلووات ساعتی می‌تواند بیش از ۵۰ کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی طی کند درحالی‌که انتظار می‌رود تولید دی‌اکسید کربن آن کمتر از ۵۰ گرم در هر کیلومتر باشد. این کراس‌اوور پلاگین‌هیبریدی ظرف ۷.۴ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۲۱۷ کیلومتر بر ساعت را دارد.

رئیس سئات آقای «لوکا دمئو» در رابطه با این خودرو گفته است:

تاراکو یکی از معدود خودروهایی با قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی در بخش کراس‌اوورهای بزرگ است و ما معتقدیم که پتانسیل بسیار خوبی دارد

به دنبال معرفی اولین محصول پلاگین‌هیبریدی سئات، پنج خودروی الکتریکی و پلاگین‌هیبریدی دیگر نیز توسط برندهای سئات و کوپرا معرفی و تا اوایل سال ۲۰۲۱ راهی بازار خواهند شد.

اما همراه با این قوای محرکهٔ جدید، سئات همچنین تیپ اسپرتی بنام FR را هم برای خانوادهٔ تاراکو ارائه کرده است. نمای بیرونی این نسخه به لطف ویژگی‌هایی مثل گلگیرهای عریض‌تر، رینگ‌های ۱۹ اینچی خاص FR، اسپویلر عقب و جلوپنجرهٔ FR، تهاجمی‌تر شده است. سئات همچنین برای این نسخه رنگ جدیدی را هم بنام خاکستری فیورا در نظر گرفته است.

داخل تاراکو FR نیز با صفحه‌نمایش ۹.۲ اینچی جدید برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی، صندلی‌های اسپرت برقی، غربیلک فرمان جدید و نشان‌های متعدد FR در قسمت‌های مختلف ارتقاء پیدا کرده است. علاوه بر این، سئات آپشن‌هایی مثل دستیار تریلر و بخاری پارکینگ را هم برای این خودرو در نظر گرفته است. سئات تاراکو FR پلاگین‌هیبریدی برای اولین بار در نمایشگاه فرانکفورت به نمایش عمومی درمی‌آید و تولید آن سال آینده آغاز می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. احمدرضا

    ۷ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (877 ديدگاه)

    از پشت به شکل بسیار خاصی شبیه خودروهای اشکوداس

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا