سئات

معرفی سئات لئون با پیشرانه‌ی گازسوز جدید

سئات لئون TGI هم‌اکنون با پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۱.۴ لیتری توربوی بنزینی در دسترس است اما این خودروساز از پیشرانه‌ی جدیدی رونمایی کرده که با گاز طبیعی فشرده شده CNG کار می‌کند.


این خودرو که لئون TGI Evo نام گرفته از پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربویی استفاده می‌کند که دارای تزریق مستقیم بوده و اساس آن پیشرانه‌ی بنزینی TSI با همین حجم است.


سئات می‌گوید این پیشرانه از سیکل میلر استفاده کرده و دارای نسل جدید سیستم توربو با هندسه متغیر است. قلب آهنین یاد شده همچنین از سیستم استارت/استاپ سود می‌برد. در دل این پیشرانه پیستون‌هایی بکار رفته که دارای پوشش کروم-نیکل می‌باشند. همچنین سوپاپ‌های تقویت شده نیز بکار رفته‌اند که گردش گاز را بهبود می‌بخشند.

تمامی این موارد باعث می‌شوند پیشرانه‌ی جدید لئون استانداردهای استفاده از گاز طبیعی فشرده شده را پاس کند. خروجی این پیشرانه ۱۳۰ اسب بخار و گشتاور آن نیز ۲۰۰ نیوتون متر می‌باشد و با یک گیربکس ۶ سرعته دستی یا ۷ سرعته دوکلاچه همکاری می‌کند.


سئات لئون TGI Evo جدید سه مخزن گاز طبیعی فشرده شده با گنجایش بیشتر نسبت به قبل را داراست. این خودرو با استفاده از سوخت گاز محدوده حرکتی ۵۰۰ کیلومتری دارد که با استفاده از بنزین ۱۵۰ کیلومتر دیگر نیز به این برد افزوده می‌شود.


سئات اشاره‌ای به قیمت، تجهیزات و بازارهای هدف لئون TGI Evo نداشته است اما اعلام کرده این خودرو با تریم های FR، Xellence و استایل عرضه خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. حسین

    ۱۸ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2820 ديدگاه)

    این چیدمان مخازن ، این موتور توربو گازسوز و … جاش خیلی در محصولات داخلی ما خالیه!
    فک کنم هیوندای هم تاکسی هایی در ترکیه ساخته که با LPG کار میکنند!
    بنظرم پمپ های LPG در شهر هایی که پالایشگاه تولیدش بود و شهر های نزدیک به پالایشگاه ها نباید جمع میشد! باید اتوبوس و مینی بوس ها رو مجهز به موتور قدرتمندی بکنیم که برای cng طراحی شده اند و کامیون ها و تریلر ها رو مجهز به موتور های قدرتمندی بکنیم که برای LPG طراحی شده اند و در گام بعدی به سمت هیبریدی کردن و پلاگین هیبریدی کردن وسایل گاز سوز بریم!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۱۸ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (1325 ديدگاه)

      با این تحریم ها غیر ممکنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. mehdi

      ۱۸ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (20 ديدگاه)

      ترکیه بودم جاتون خالی
      فکرشو بکن ما هیوندایی رو تنها تو خطوط فرودگاه استفاده میکنیم اونم با خدا تومن کرایه
      تو ترکیه تاکسی شهری و فرودگاهشون همش یکیه. تازه هیوندایی تاکسی معمولیشونه. من بنز استیشن دیدم تاکسی بود رنو تلیسمان دیدم فولکس واگن ون خانوادگی دیدم تاکسیشون بود قیمت و کرایه هاشونم همش یکی

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. مزدا

      ۱۸ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (2033 ديدگاه)

      داداش حسین اینجا ایران هستااا به قول شیخ حسن تو تامین و تولید علوفه های دامی موندیم چه برسه به تکنولوژی هایتک

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. حسین

      ۵ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (2820 ديدگاه)

      خیلی از ۱۸ دی ۹۸ نگذشت که ایرانخودرو موتور توربو گازسوزش را رونمایی کرد!
      چیزی که من در کامنتم گفتم ” جاش در محصولات داخلی ما خالیه” ، اما متاسفم که همه تمسخرش کردن!‌

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. me84

    ۱۸ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    از ماشینای گازسوز میترسم. البته تو ایران. کلیپهاش تو آپارات هستش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. pooriya.bmw..german

    ۱۸ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (584 ديدگاه)

    اصلاً جالب نیست
    آینده قطعاً از آن برقی هاست
    چرا باید خودروی های شهری از سوخت فسیلی استفاده کنند
    باید تمام اتوبوس های شهری برقی بشه تا هم آلودگی صوتی و هم آلودگی هوا بر طرف شود
    موتور سیکلت های شهری هم باید برقی بشن
    در مورد خودرو های خاص و لوکس سیستم های برقی ملایم ۴۸ ولتی بهترین گزینه هست
    مزایای خودروهای برقی بیشمار هست که استحلاک کمتر و هزینه های جاری کمتر و آلودگی صفر و آرامش رانندگی بیشتر میتوان نام برد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mehdi

      ۱۸ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (20 ديدگاه)

      تو مرحله ی گذار هستیم. الان ماشینهای برقی خیلی گرونن
      نیسان لیف حداقل دوبرابر این ماشین قیمتشه.
      تا ده سالی فعلا فروش داره و تا اون موقع نمیشه که نساخت و فقط برقی ساخت.
      اصولا فرق غربیا با ما همینه. اونا برا هر روز برنامه دارن. بعدم این خودرو فوقش هفت هشت سال استفاده بشن بعد یا به صورت دست دوم فروخته میشن یا اوراق میشن. یعنی به اندازه ی این مرحله ی گذر عمرشه. ما هستیم یه پرایدو ده سال نگه میداریم تازه به قیمت نو میفروشیم.
      مخزن و سیستم این رو با سیستم و مخزن ایران خودرو مقایسه نکنین بعد بگین خطرناکه. تو اروپا سالهاست از بیوگاز برا سوخت استفاده میکنن و ماشینای مختلفی هم برای استفاده از بیوگاز ساختن. همشون نه منفجر شدن نه حادثه ایی داشتن به خاطر خود سیستم

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. نوید جهرمی

      ۱۸ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (3691 ديدگاه)

      این برق با چی تولید میشه؟
      برای کشور ما که این همه گاز داریم و صادرش هم نمیتونیم بکنیم بهترین گزینه اس.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. حسین

    ۵ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2820 ديدگاه)

    خودرو توربو گاز سوز!
    تولید انبوه شده قبل از دنا توربو گاز سوز!
    چرا هیشکی اینو مسخره نمیکنه اما همه ایرانخودرو را بخاطر موتور توربو گازسوزش مسخره میکنن؟
    شاید چون غرب زده ایم!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا