سئات

معرفی رسمی کوپرا فورمنتور، کراس‌اووری جذاب و خوش استایل

سرانجام کوپرا رسماً از نسخهٔ تولیدی کراس‌اوور فورمنتور به‌عنوان نخستین محصول مستقل خود رونمایی کرد. فورمنتور قصد دارد کوپرا را به برندی مهم‌تر در بازار تبدیل کند. این خودرو با طراحی جذاب و پیشرانه‌های پرقدرت ازجمله پلاگین‌هیبریدی، گامی بزرگ برای کوپرا خواهد بود و پتانسیل این برند اسپانیایی را به‌خوبی نشان خواهد داد.

فورمنتور که نام خود را از منطقه‌ای در جزیرهٔ مالورکا در اسپانیا گرفته است، با ۴,۴۵۰ میلی‌متر طول، ۱,۸۳۹ میلی‌متر عرض و ۱,۵۱۱ میلی‌متر ارتفاع، کراس‌اوور کامپکتی است. فاصلهٔ محوری این خودرو نیز برابر با ۲,۶۸۰ میلی‌متر بوده و صندوق بار آن ۴۵۰ لیتر ظرفیت دارد. این کراس‌اوور اسپرت به‌صورت استاندارد روی رینگ‌های آلیاژی ۱۹ اینچی قرار می‌گیرد که‌ تریم مسی‌رنگ برای آن‌ها قابل سفارش است. همچنین خریداران می‌توانند از بین رنگ‌های بیرونی مختلفی مثل نقره‌ای شهری، مشکی نیمه‌شب و خاکستری گرافن نمونهٔ موردنظر خود را انتخاب کنند.

کوپرا در داخل فورمنتور نیز با تریم آلومینیومی تاریک، تزئینات مسی‌رنگ، صندلی‌های اسپرت گود و نورپردازی تمام LED، فضای جذاب و جوان‌پسندی را ایجاد کرده است. نمایشگر ۱۲ اینچی لمسی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با کنترل صوتی و تشخیص حرکت به همراه اپل کارپلی و اندروید اتو بی‌سیم، صفحه آمپر دیجیتالی قابل تنظیم و غربیلک فرمان D شکل و چهار پورت USB-C هم از دیگر ویژگی‌های قابل‌توجه کابین این کراس‌اوور اسپانیایی هستند. ازجملهٔ تکتولوژی‌های کمک‌رانندهٔ این ماشین نیز می‌توان به کروز کنترل پیش‌بینی کننده، سیستم تشخیص نقاط کور و دستیار خروج اشاره کرد.

فورمنتور با دو پیشرانهٔ مختلف به بازار عرضه می‌شود که یکی از آن‌ها پلاگین‌هیبریدی است. موتور بنزینی معمولی یک نمونهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۳۱۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور است که نیروی آن از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه به‌صورت استاندارد به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی اما از یک موتور ۱.۴ لیتری توربوشارژ بنزینی با ۱۵۰ اسب بخار قدرت به همراه یک موتور الکتریکی با ۱۱۵ اسب بخار قدرت تشکیل شده است. مجموع خروجی این سیستم ۲۴۵ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور است که توسط همان گیربکس نسخهٔ بنزینی انتقال پیدا می‌کند. به لطف پکیج باطری‌های ۱۳ کیلووات ساعتی نیز این نسخه می‌تواند تا ۵۰ کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی طی کند.

فورمنتور به سیستم کنترل پویایی شاسی مجهز شده که به‌طور مداوم سطح جاده و اقدامات راننده را کنترل می‌کند و با ایجاد تغییراتی قابل‌ملاحظه در تنظیمات خودرو، سواری جذاب‌تری را ارائه می‌کند. حالات رانندگی این خودرو نیز شامل راحت، اسپرت، کوپرا و شخصی می‌شود. تحویل کوپرا فورمنتور به خریداران از سه‌ماههٔ پایانی سال جاری آغاز خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. Malt hill

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (514 ديدگاه)

    حالا چرا اینقدر شبیه آلفارومئو استلویو ساختنش؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Hamidreza

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2442 ديدگاه)

    طراحیش زیباست و البته کمی خشن
    یاد کیلومتر شمارای لامبو افتادم شما چطور؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. رزیتا

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (418 ديدگاه)

    حالا بگیم ماشینای خارجی بخاطر کیفیت بالاشون تو کشورمون گرون هستن هر چند که نباید انقدرا هم گرون باشه ، ولی حالا پراید هفتاد میلیونی رو کجای دلمون بزاریم !!؟؟ فکر کنم از اونجایی که مواد اولیه تولید پراید قوطی کهنه و حلبی کهنه و دله کهنه هستش در نتیجه علت اصلی گرونی پراید کمیاب شدن قوطی کهنه و حلبی کهنه تو آشغال دونیا هستش

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امین

      ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (568 ديدگاه)

      گرانی خودور در ایران نه بخاطر تحریم که بخاطر بازدهی پایین شرکت سازنده و در نهایت توزیع سود بین سهامداران از اصل سرمایه فروش و نه سود فروش و همچنین مخارجی ازقبیل پاداش به مدیران اعضای هیئت مدیره و تمام مدیران در وزارت صنعت هست. همچنین هدیه ای که به بخشهای دیگر دولت میپردازند. موضوع بعدی وقتی پروژه ای شروع میکنند برعکس تمام دنیا بجای بررسی سود و زیان اون ، در ابتدا میبینند که این پروژه چطور میتونه جیب یک عده رو فول پر کنه و همچنین شرکتهایی که اقماری خودشون هست چقدر از این پروژه سود نصیبشون میشه! و در نهایت هر پروژه جدید 5 برابر هزینه واقعی خرج برمیداره، موضوع بعدی سرمایه گذاری غیر سود ده در سایر نقاط دنیا براساس دستور دولت هست (ونزوئلا آفریقا و …) که به دلار هزینه میکنند و تمام اون سرمایه به باد میره و در نهایت سرمایه گذاری یا در اصل بنگاه داری در بخشهای غیر خودرویی و حتی غیر تولیدی هست. این بخش آخر اطلاعات دقیق ندارم ولی موضوع کلی اش میدونم.
      در نهایت نیز زیان انباشته عجیبی این شرکتها دارند که هزینه اون پول نفت بانکها و مردم جبران میکنند
      و در خصوص تمام این موضوعات در بخش دیگری خارج از دولت و وزارت صنعت تصمیم گیری میشه.
      خودرو سازی در ایران یک مافیای بزرگ خطرناک و جدی هست که هیچ نامحرمی حق ورود در هیچ بخشی حتی قطعه سازی نداره
      وقتی میگم خطرناک منظورم اینکه اولا مجوز نمیدن دوما اگر خیلی وصل باشی اجازه ورود نمیدن و قرار داد یا مشارکت باشما منعقد نمیشه و حتی اگر مثلا قطعه سازی کنید و در بخش قطعات یدکی بازار آزاد (که یک موضوع فرعی با سود و ریسک کم هست) ورود کنید ممکن هست که کارخانه کارگران و یا حتی اعضا خانواده ت از دست بدید.
      در خصوص این موضوع همین بس که دولت عوض میشه مثلا هیئت مدیره و مدیر عامل عوض میشن ولی تغییری در رویه این شرکتها داده نمیشه بدتر از همه اینکه هیچ تحقیق تفحصی در انجام نمیشه
      مردم ناراحت هستند ولی دقیقا از اصل موضوع خبردار نمیشن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. امین

        ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
        سوابق: (568 ديدگاه)

        بشخصه از دوران کودکی عاشق خودرو و صنعتش بودم و در زمانی که اینترنت نبود با زحمت و منت از طریق نشریات خارجی اطلاعات کسب میکردم. تنها نشریه تخصصی فارسی مجله ماشین بود که در اون زمان غنیمت بود.
        در نهایت این صنعت برای من همیشه جذابترین بخش صنعت بود و هنر و زیبایی در کنار مهندسی ترکیب خروجی اون بود. اما نه طراحی نه مهندسی و تکنولوژی در ایران جایی نداشته و هرکسی که به این موضوع علاقه داشته و دارد باید مسیر عشق خودش رو در جای دیگه ای دنبال کند
        در ایران این صنعت هیچ وقت شکوفا نمیشود

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. بهراد

      ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (753 ديدگاه)

      به نظرم فروشنده زیادم مقصر نیس چون مثلا کسی بدونه از جایی رد بشه میزنن تو سرش ولی بازم بره مقصره.
      قیمت نا مشخص تحویل نا معلوم کیفیت هم حلبی من نمی دونم اینا بخاطر کودوم محاسنش این همه پول میدن؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. محمد

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (615 ديدگاه)

    زیبا با ظاهر اسپرت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Ferrari Fxx K Evo

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (919 ديدگاه)

    زیباترین کراس‌اوور کلاس خودش هست با اختلاف ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Hemn

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (101 ديدگاه)

    طراحی پخته ای داره خصوصا از نمای پشتی و‌کناری

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Hadi

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    کوپرا رو عشق است?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. رضا

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (3 ديدگاه)

    اونی که به پراید توهین کرده دقیقا از چی داره میسوزه که به خودش اجازه میده ماشین ما فقیران رو مسخره کنه امید وارم روزی برسه خودت بشی پراید سوار

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. امین

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (568 ديدگاه)

    یک هاچبک که مطابق تب بازار پسوند کراس گرفته و تبدیل به کراس اور کامپکت شده
    این کلاس کاملا نامفهوم و غیر کاربردی و مثل h30 cross یا ساندرو استپوی و ….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Zonda R

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1872 ديدگاه)

    چقدر طراحی پویا و رادیکالیی داره
    انگار برای جنگ درست شده انقدر خشنه
    واقعا دست فولکس واگن به هر کمپانیی بخوره طلای ناب میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا